Uncategorized

رواية ألحان الأسد العاشق الفصل الرابع 4 بقلم منة فتحي

 رواية ألحان الأسد العاشق الفصل الرابع 4 بقلم منة فتحي
رواية ألحان الأسد العاشق الفصل الرابع 4 بقلم منة فتحي

رواية ألحان الأسد العاشق الفصل الرابع 4 بقلم منة فتحي

اسد ابتسم بسعاده: الحان.    وفجاءه اتغيرت ملامحه للضيق والغضب.   هي دي الخدامه الجديده.
ليل:تؤ تؤ تؤ دي صحبتي اتعرفت عليها في المول.
فلاش باك ????
ليث بملل:هو احنا مش هنخلص ولا ايه؟
ليل بإنبهار:واو بص ي ليث الفستان ده…تعالي نروح نجيبه.
ليث بصدمه:ايه!!؟ في ي ايه ليل انتي جايبه حوالي 15 فستان وبعدين حرام عليكي البودي جاردات دول.
ليل:انت اللي هتشيل.   ودخلت المحل وطلعت ومعها 5 فستانين.  خد ي ليث.
ليث بصدمه:نعم!!؟ اخد ايه؟
ليل:خد الفساتين دول.
ليث بصدمه شاور ع نفسه:انا!!
ليل بضيق:لييييث.
ليث نفخ بغيظ: هاتي.
البودي جارد:عنك ي بيه.
ليل باستفزاز:والله ابدا هو اللي هيشيل.
ليث بغيظ:هنمشي امتي!؟
ليل بلامبالاه:شويه..روحوا ودوا الشنط العربيه.
ليث بخبث:تمام.
ليل:انت خليك معايا…يلا.  وشدته من التيشيرت ومشيت.
ليث:ي ليل ي ليل ي لي     قاطع كلامه لما خبط في بنت جميله بفستان احمر وطرحه سوداء بص جنبه مالقاش ليل.   اااااه ي غداره.
لمار بغيظ:مش تفتح يالا.
ليث بص عليهم وبذهول وإعجاب:ي خربيت جمالكم.
لمار رفعت ايديها وضربته بالقلم بغيظ:انت قليل الادب يلا ي الحان.  ومشيت.
ليل جت وبغضب:واقف ليه ياض.  وبذهول.   مين ضربك كده؟
ليث ابتسم ببلاهه: المزه اللي هنا.
ليل نفخت بغيظ:انت قليل الادب ي ليث.   وبصت لالحان.   انا اسفه.
الحان ابتسمت:ولا يهمك…عن اذنكم.  ومشيت.
باك ????
ليل:واتقابلنا بالصدفه 3 ومرات واتعرفنا…وهي جت عشان نسيت الفون بتاعها معايا وهتقعد شويه صح.
الحان بصت ليل: لا انا همشي.
ليل:ليه؟
الحان:لمار ونور هيقلقوا.
ليل:تمام هقول لعم امجد يروحك.
اسد بسرعه:لا انا هوصلها.
ليل وليث بصولوا بصدمه.
اسد بلع ريقه بتوتر واحراج:عم امجد مش بره والوقت متأخر.
ألحان:انا هاخد تاكسي.
اسد ببرود:وانا قولت هوصلك.
الحان بضيق:مابركبش عربيه حد غريب.
اسد رفع حاجبه ببرود:ع اساس سواق التاكسي مش غريب.. اسمعي الكلام احسن ليكي.
الحان بصت لتمارا وابتسمت:  سلام ي طنط.
تمارا ابتسمت:سلام ي قلب طنط.
اسد بص لالحان:يلا.  وخرج والحان وراه.
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في شقه نور
نور:هي اتاخرت ليه؟
لمار بقلق:هي فين اصلا؟
نور:ما اعرفش.
لمار بقلق:وتلفونها مقفول.
نور نفخت بضيق وتوتر: زمانها جايه.
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في عربيه اسد
اسد: اركبي.
الحان فتحت الباب وركبت من وري.
اسد رفع حاجبه بغيظ:هو انا السواق بتاعك تعالي جنبي.
الحان بضيق:لا.
اسد:تمام…جو.
جو جي بسرعه:نعم ي بيه.
اسد ببرود:يلا.   وركب جنب الحان وجو ركب وشغل العربيه.
الحان بغيظ:رخم.
اسد باصلها ورفع حاجبه ببرود:قولتي حاجه.
الحان باستفزاز:قولت رخم.
اسد بغيظ:بقا أنا رخم!!؟
الحان طلعت طرف لسانها بطفوله:اه.
اسد كان هيزعقلها بس ابتسم بسبب حركتها الطفوليه ولف وشه الناحيه التانيه:طفله.
الحان بغيظ:انت اللي طفل مش انا.
اسد رفع حاجبه وبغيظ:طفل!!؟
الحان باستفزاز:اه طفل.
اسد بغيظ:ليه هو انا بطلع لساني زي واحده تافهه جنبي!؟
الحان بغيظ:لا انا مش تافهه ده انت.
اسد بغيظ:اسكتي بدل ما أقطع لسانك.
الحان بطفوله:نينينينيني ولا تقدر.
اسد نفخ بضيق وغيظ:انا استاهل الحرق عشان قولت اوصلك.
الحان ابتسمت باستفزاز: اسمها ضرب الشباشب مش الحرق ي اهبل.
اسد باصلها بغضب: المره الجايه مش هعديها بالساهل.
الحان طلعت طرف لسانها بطفوله: نينينينيني خوفت انا صح.
اسد نفخ بضيق وزهق..
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في امريكا في ملهي ليلي(الحوار مترجم بس انا هتكلم عادي)
امير:مالك؟
ريان ببرود:تمارا سافرت لاسد.
امير:لسه مسافره!؟
ريان:بقالها اسبوعين..معقول يكون سامحها.
امير:اكيد.
ريان شرب الكاس دفعه واحده بغضب شديد….
امير:لو سامحها هتعمل ايه؟
ريان بشر:هموته واموتها.
امير:يعني هتنزل مصر!؟
ريان:اه.
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في عربيه اسد
الحان: اقف هنا.
جو: حاضر.   ووقف العربيه قدام بيت نور.
اسد بتساؤل:هو ده بيتك؟
الحان:اه.  وفتحت الباب ونزلت.  بعد اذنكم.   ودخلت العماره واسد باصص لطيفها بتوهان.
اسد ببرود: اتحرك.
جو:حاضر.
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في شقه نور
الحان دخلت وكانت نور ولمار قاعدين ع الكنبه مدايقين…
نور بغضب:كنتي فين؟
الحان:روحت لليل عشان نسيت تليفوني معاها؟
لمار بغضب:من غير ما تقولي.
الحان:ما انا قولتلك انا هروح اجيب تلفوني.
نور بصت للمار: قالتلك!؟
لمار بلعت ريقها بتوتر:نسيت.
نور بغيظ:امشي ي لمار.
الحان ابتسمت:هدخل اغير واجي اقعد معاكم.
نور ولمار:تمام.
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في فله الدمنهوري في اوضه اسد
اسد كان نايم ع السرير وأيديه تحت راسه وبيفكر في الحان…
اسد بتوهان:مالك ي اسد؟ معقول تكون بتحب!!؟ انت مالكش في الحب والكلام ده..انت نسيت اللي حصل نسيت انك اتخانت من اعز الناس..نسيت انك حبيت واتكسرت وفوقت بعد وقت طويل.   وغمض عينيه بحزن والم.    ااااااه ي رب مش عايز اعيش نفس الوجع مرتين مش هستحمل.
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد