Uncategorized

رواية أخذتها بذنب أبيها الفصل التاسع 9 بقلم مريم حسن

       رواية أخذتها بذنب أبيها الفصل التاسع 9 بقلم مريم حسن

رواية أخذتها بذنب أبيها الفصل التاسع 9 بقلم مريم حسن

رواية أخذتها بذنب أبيها الفصل التاسع 9 بقلم مريم حسن

فهد قاعد في مكتبه و جاله رسالة من مجهول و فاتحها لقى فديو ل ليله و هي واقفة في البلكونة و عليها ليزر قناص 
فهد بخوف … ليله
و بيتصل عليها بسرعة 
ليله… فهد 
فهد… ليله انتي فين انتي كويسة 
ليله… انا في البيت يا كنان 
فهد… لو قاعدة في الجنينة او في البلكونة ادخلي و اقفلي الباب و الشباك و متطلعيش برا لحد ما اجي
ليله … حاضر 
بيلاقي رسالة تانية 
” دي قرصة وزن بس عشان تعرف. اني واصل و هقولك على اللي عايزه اما تطمن على القمورة “
بيجيني كنان على الجراج و بيركب العربية و بيتجه للبيت بسرعة و بيدخل 
ليله بتحضنه… كنان مالك 
فهد… مفيش المهم انك كويسة 
ليله .. كنان ممكن اسأل سؤال كنت بفكر فيه 
فهد.. اسألي
ليله… انت اتجوزتني ليه 
فهد… مش وقته 
ليله… لا وقته يا كنان اتجوزتني ليه انا المفرود اعرف 
فهد بعصبيه مكتومة… بلاش تعرفي احسنلك 
ليله .. لا انا عايزة اعرف عشان مبقاش زي الاطرش في الزفة انا عايزة أعرف حالًا 
فهد بعصبية كبيرة… عايزة تعرفي ليه ها عشان انتقم من ابوكي فيكي ابوكي اللي اغتصب امي و امي مات بسببه و ابويا اللي مات بعديها بسكتة قلبية ابوكي تاجر المخدرات ابوكي اللي بيقتل في الناس و ينهب و يسرق 
ليله بتحط ايدها على ودانها… كفاية 
فهد دمع… كنت طفل كنت طفل عندي خمستاشر سنة 
امي ماتت بسبب ابوكي كان ممكن اعيش مع اني و انا مبسوط و مرتاح اخويا مراد الصغير اللي ربيته كانه ابني لما عيشنا مع امي و مراتٍ عمي اللي كلامها كان يسم البدن عرفتي عرفتي اتجوزتك ليه 
ق****لته بقوة 
فهد … انا بحبك بحبك اوي 
ليله… و انا كمان بحبك
سكتوا شوية و هنا سندين على جبين بعض و ليله قالت 
ليله… انا حامل 
*******
قاعد في اوضته بيفتكر اللي حصل من اسبوعين اما كان في المول 
فلاش باك 
مراد… انتي 
سارا… مراد 
مراد بصدمة… انتي انتي حامل 
سارا … نعم 
مراد… مِن من ؟
سارا… من 
خرجت حوا من غرفة القياس بمقاطعة .. حبيبي 
انتبه لها مراد و ذهبت سارا بحزن 
باااك 
مراد… هلاقيكي هلاقيكي عشان اقطع الشك ده 
************
ليله… انا حامل 
فهد…  ايه 
ليله… حامل 
فهد بتوتر… يعني يعني انا هبقى اب 
ليله… اه 
بيحضنها بفرحة… دي احلا حاجة في حياتي انا مبسوط مبسوط ان بقى عندي عيلة صغيرة 
ليله… يا رب تفضل مبسوط على طول 
بيجي اتصال لكنان 
ليله.. رد يا كنان 
فهد… مش مهم 
ليله.. كنان بقى 
بيبعد بضيق و بيرد على الموبايل 
.. اظن عرفت انك هتبقى اب ف خاف على ابنك و مراتك و رجع الشركة كلها باسمي 
فهد بغضب و بيدخل المكتب… كرم 
كرم… ايوه كرم 
كنان ببرود… حلو أنت أصلًا البوليس هيبقى عندك كنان شوية و الهفأ بتاعك ده اتمسك من بدري 
كرم… قصدك ايه 
فهد… سلام سلام يا كرم باشا 
و بعد دقايق بيكون البوليس عند كرم مقبوض عليه 
بعد اسبوعين بيكون فرح مراد و حوا
 و بيكون فهد مقعد ليله و مش عايزها تتحرك من مكانها و كذلك حازم 
و مراد اللي طول الفرح كان شارد بعد اللي عرفه 
لما لقى سارا قالتله انه ابنه 
و الفرح بيخلص 
حوا… مراد 
مراد.. حبيبتي 
حوا… مالك يا مراد احكيلي 
مراد… خايف 
حوا… من ايه يا حبيبي 
مراد…. خايف احكي تسيبيني لما احكي 
حوا… لما احكي انت هيكون احسن و بلاش تكمل في حاجة ممكن تهد اي حاجة انا بحبك 
مراد .. اوعديني مش هتسيبيني 
حوا… اوعدك
جلس مراد بتنهيدة و قص عليها ما حدث 
مراد… حوا انا عارف اني
حوا ضربته بالقلم … انت تخرس خالص انت بني ادم كداب و خاين
مراد… حوا ارجوكي يا حوا 
حوا… ابعد عني ابعد
بتدخل الحمام و بتفضل تعيط لحد ما بتنام على الارض
****
تاني يوم 
اسراء.. ها يا دكتور ولد ولا بنت 
الدكتور… بنت 
اسراء بفرحة.. الله بنت و بتحضن حازم 
الدكتور… انتو فرحانين انها بنت 
حازم… اه في حاجة
الدكتور… المفرود اكون عايز اول خلفتك راجل مش بنت
مش فاهم ايه لازمة البنات 
بيمسكه حازم من قميصه .. و رحمة امي لو نطقت بحاجة تانية لكون قتلك مكانك و انت هتتشطب من النقابة 
اسراء…. يا حازم حازم حاسب 
بيبعد عنه حازم و بياخد اسراء من ايدها و بيخرجوا برا
و يروحو يركبوا العربية 
حازم… ده مجنون ولله مجنون 
اسراء ضحكة بخفة… يا حبيبي اهدى 
حازم بيبوس راسها… احلا حاجة انك هتجيبي بنت انا عايز البيت يكون متدلع عارفة البنت دي هخبيها في حضني محدش هيشوفها غيري 
اسراء … نفسي تيجي بسرعة اوي 
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد