Uncategorized

رواية ألحان الأسد العاشق الفصل الثامن 8 بقلم منة فتحي

 رواية ألحان الأسد العاشق الفصل الثامن 8 بقلم منة فتحي
رواية ألحان الأسد العاشق الفصل الثامن 8 بقلم منة فتحي

رواية ألحان الأسد العاشق الفصل الثامن 8 بقلم منة فتحي

عند ادهم وزين
زين:هتفضل ساكت كده!؟ 
ادهم بضيق:عايز ايه؟
زين:بقالنا 3 ساعات بنمشي وما اعرفش انت واخدني فين.   وبمرح وصوت انثي.   لتكونش هتاخدني مكان مقطوع ت*غ*ت*ص*بي*ني وتقطعني حتت وترميني للكلاب.
ادهم بضيق:امشي ي زين عايز ابقي لوحدي.
زين:من وقت ما جيت لاسد وانت مدايق وبوزك شبرين قدام مالك بقا؟
ادهم بغضب:حتي وهي ميته بتبوظ حياتي.
زين باستغراب:مين دي!؟
ادهم بغضب:مها..مها اللي بسببها حياتي كلها بايظه من يوم ما اتولدت وانا حياتي بايظه امي ماتت وهي بتولدني وابويا اتجوز واحده كانت بتكرهني وتكره احمد ضحكت ع ابويا وخدت منه كل حاجه وأحمد عمل حادثه واتشل وابويا جاله القلب وحتي البت اللي حبتها سابتني عشان مها..مها كل حاجه بسبب مها زهقت ياريتني انا اللي هو موت وهي فضلت عايشه ع الأقل كنت ارتحت منها ومن قرفها.
زين بحزن ع صديقه:مها مالهاش ذنب في حاجه دي كانت بتحبك.
ادهم وقف وبص لزين بغضب وكره:بتحبني!! انا مش بحبها مش بحبها اتجوزتها غصب عشان ابويا وبعد كده اتسببت في جوازه وفي الاخر عملت حادثه بسبب غبائها وأحمد اتشل وهي ماتت وياريتني استريحت لا لحد دلوقتي مبوظه حياتي مش سيباني في حالي.   وبخنقه والدموع اتجمعت في عينيه بس رفضت النزول.   حتي مش عارف اعيش مرتاح بسببها…سلام ي زين.
زين:تعالي اوصلك.
ادهم بخنقه:عايز اتمشي وابقي لوحدي..لو سمحت.
زين اتنهد بحزن: ماشي ي أدهم.
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في الصباح في فله الدمنهوري
ليل كانت مخنوقه وقررت تنزل تتمشي في الجنينه..كانت بتتمشي بتوهان وخبطت في فارس…
فارس ابتسم بحب:صباح الخير.
ليل بصت لفارس واتنهدت:انا موافقه…لما يرجع اسد ابقي اطلبني منه.
فارس بص لليل بصدمه وفي ثواني كان رافعها عن الأرض وبيلف بيها وهو بيضحك بفرحه….
ليل ابتسمت بهدوء:نزلني ي فارس.
فارس سند جبينه ع جبينها وبحب:انا انا مش مصدق انك أخيراً وافقتي.
ليل:لا صدق.  وزقته بخفه.   وأبعد كده لحسن حد يشوفنا.
فارس ابتسم بحب:حاضر ي جميل.
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في إيطاليا في فله اسد
الحان فتحت عينيها بنعاس واتنفضت من مكانها لما مالقتش اسد في الاوضه بس اتنهدت براحه لما شافته خارج من الحمام ولافف بشتيل كبير حوالين خصره….
الحان قامت بغيظ وقربت منه وضربته في صدره بخفه وغضب: افتكرتك سيبتني هنا ومشيت كنت هعيط ع فكره.
اسد لف أيده حوالين خصرها وقربها منه:اممممم واضح انك خوافه اوي.
الحان بخجل ولاحظت هيئته:ااا ابعد وو وروح ااا البس.
اسد قرب وشه منها وبمكر:ولو قولتلك مش هبعد ومش هلبس.
الحان بتوتر’ااا اسد ابعد.
اسد بتوهان:اول مره اعرف ان اسمي حلو اوي كده.   وقرب منها اكتر وفجاءه باسها برقه ع شفايفها وبعد.   هههههههههههه قلبتي فراوله.
الحان جريت ع الحمام ووقفت قدام المرايا وحطت ايديها ع قلبها وابتسمت وعي سامعه صوت ضحكاته.
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في شقه مكونه من طابقين في الشيخ زايد
ادهم كانت واقف في المطبخ بيحضر فطاره وفطار احمد ومحمد (والده) جهز الفطار وخرج وكان محمد واحمد قاعدين ع السفره….
أدهم ببرود:شويه وضحي هتيجي.
*ضحي ممرضه احمد ومحمد وبتحب احمد جدا جدا وبتعتبر ادهم اخوها ومحمد والدها وهي محجبه وجارتهم*
محمد:مش هتفطر معانا.
ادهم ببرود:ماليش نفس.
أحمد:المفروض انهارده تروح تاخد روح من عند خالها.
ادهم بغضب:مش رايح في حته.
أحمد بحزن:دي بنتك.
ادهم بغضب:لا مش بنتي…انا ماعنديش عيال…عن اذنكم.    وخرج ورزع الباب وراه.
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في إيطاليا في فله اسد
الحان:هو احنا هنروح فين؟
اسد ببرود: انتي هتفضلي هنا مش هتيجي معايا.
الحان:طب انت رايح فين؟ مش عايزه اقعد لوحدي.
اسد باصلها وبهدوء:انتي مش لوحدك الحرس بره وليلي هنا.
الحان عقدت حواجبها بضيق:ليلي مين؟
اسد:الخدامه اللي هنا.
الحان:طب مش هقتولي رايح فين؟
اسد:لما اجي هتعرفي…سلام.
الحان اتنهدت:سلام. 
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في امريكا في منزل ريان(الحوار مترجم)
امير بدهشه:انت عايز تروح عنده!!؟
ريان:اه.
امير:وناوي ع ايه؟
ريان ابتسم بشر:كل حاجه بوقتها.
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في مصر في فله الدمنهوري في اوضه ليث
 ادهم دخل وكان ليث نايم نفخ بغيظ….
ادهم بغيظ: انا مش عارف اشمعنا انا اللي اصحيه ما أم اسد تحت وليل تحت لازم ادهم..انا مال امي.  وقرب من ليث.   ليث انت ياض ليث.
ليث بنعاس:عايز انام ي تيمو.
ادهم بص ع الكمودينه شاف كوبايه كليه مسكها ودلقها ع ليث..
ليث بفزع:بغرق بغرق الحقوني.
ادهم بضيق:قوم ي أه*بل ي بن الهب*له.
ليث بغيظ:عايز مني ايه؟ مش رايح الكليه انهارده.
ادهم بضيق:قوم عشان تروح الشركه.   وبصوت عالي نسيبا.    قوم ياض.
ليث قام بغيظ:يعني هو لازم اسد يسافر ماكنت مرتاح.   ودخل الحمام.
ادهم نفخ بغيظ:والله انتوا عيله تجيب جلطه.   وخرج.
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في الصاله
ليل:فارس.
فارس ابتسم:قلبه.
ليل:ممكن توصلني عشان عربيتي باظت وعم امجد راح مع تمارا.
فارس ابتسم:من عيوني.
ليل ابتسمت بهدوء: شكرا.
فارس قرب منها وضم ملامحها بين ايديه وبحب:هو في حد يشكر نص التاني.    واتنهد بحب.   ماتعرفيش قد ايه انا بحبك ومستني اسد يجي عشان اطلبك منه.
ادهم ابتسم بهدوء وبص لليل بوجع:هتتجوزي ي بش مهندسه ليل…مبروك ماتنسيش تعزميني.
فارس بص لادهم بغيره وضيق:الله يبارك فيك يلا ي حبيبتي عشان اوصلك.
ليل بصت لادهم وببرود:ماتقلقش مش هنسي وماتنساش تجيب مراتك…اه اسد مش موجود عن اذنك بقا يلا ي حبيبي.    وخرج مع فارس.
ادهم ابتسم بسخرية ووجع:ي ريتني ماكنت قابلتك ولا حبيتك.
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في المساء في إيطاليا في فله اسد
الحان كانت قاعده بتسمع فيلم كرتون وبتاكل فشار وسمعت جرس الباب…
الحان قامت:انا هفتح ي ليلي.   وراحت فتحت وكانت لابسه بجامه من بنطلون برمودا وردي وتيشيرت بنص وردي عليه رسمه قطه وشعرها ديل حصان…
_اسد هنا.
الحان كانت هترد بس فجاءه جيه صوت من وري الشخص ده…
_الحااااااان.
يتبع ……
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد