Uncategorized

رواية ألحان الأسد العاشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة فتحي

 رواية ألحان الأسد العاشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة فتحي
رواية ألحان الأسد العاشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة فتحي

رواية ألحان الأسد العاشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة فتحي

الدادا فتحت وباستغراب:انت مين؟
دخل الشخص وماكنش غير ريان اللي صدم تمارا بوجوده…
اسد بص لريان ببرود:انت ايه اللي جابك؟
ريان ببرود واستفزاز:جيت اشوف امي.
اسد بص لريان ببرود ومشي…
زين:رايح فين ي عمي؟
محمد:هروح انا وأحمد كفايه كده.
زين:تمام تعالي انا هوصلكم.  وخرجوا.
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????
في شقه نور في اوضه لمار
نور دخلت ومعاها صينيه اكل حطتها ع الكمود وقعد ع طرف السرير…
نور بحزن:يلا كلي عشان تاخدي العلاج. 
لمار بصت لنور واترمت في حضنها ودموعها نزلت بحزن وقهر.
نور بدموع: شاركيني حزنك يمكن تتحسني..قوليلي ايه اللي حصل وصلك الحاله دي.
لمار بتعيط في حضن نور بصمت..نور حضنتها اكتر ودموعها نزلت بغزاره ع اختها وصديقتها….
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في اليوم التالي في فله الدمنهوري
اسد نزل وكانت لابسه بدله سوداء وقميص أبيض واتعصب لما لقي ريان لسه موجود ومعاه امير….
اسد بغضب:انت لسه قاعد؟؟
ريان باستفزاز:في ايه ي اسد امي وحشتني وجاي اقعد معاها شويه.
تمارا بصت لريان بشك وقلق:معلش ي اسد هو ماشي انهارده.
اسد بص لتمارا بغضب:ماشي ي خالتي.
ليل:مش هتفطر؟
اسد بضيق’ماليش نفس.   وفتح الباب عشان يخرج واتصدم لما شاف ليث قاعد ع الأرض بينهج وبينزف بشده من دراعه وجنبه ووسع اصفر وعليه علامات ضرب…
اسد بلهفه:ليث.
ليث بص لاسد وغمض عينيه واستسلم للضلام…
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في المستشفي
اسد وليل وتمارا والحان وادهم وزين وريان وأمير واقفين قدام غرفه العمليات….
الحان قربت من اسد وبتعب:هيبقي كويس أن شاء الله.
اسد صك ع أسنانه بغضب وبهمس:مش عايز اسمع صوتك فاهمه.
الحان بدموع: حاضر.  وقعدت بعيد عن اسد عدت 3 ساعات وليه ليث في العمليات…
اسد بغضب:هو أتأخر ليه؟
تمارا:اهدي ي اسد أن شاء الله خير.
الدكتور خرج وملامحه واضح عليها الحزن…
اسد بقلق:ليث عامل ايه؟
الدكتور بأسف:احنا عملنا كل اللي علينا بس
اسد بقلق وغضب:بس ايه؟
الدكتور اتنهد بأسف:البقاء لله.
اسد بص للدكتور ببرود وفجاءه كان بيخنقه وبزعيق:يعني ايه؟؟ ليث ماينفعش يموت.. قسما بالله ماهسيبك غير وانت في تربتك.
الدكتور وهو بيتخنق ووشه جاب الوان:ااا اسد ب بيه ده ده قدر.
زين وادهم قربوا من اسد…
ادهم:اسد سيبه ماينفعش كده.
زين:ده عمره ي اسد اهدي وسبب الدكتور.
اسد رمي الدكتور ع الأرض وبص لليث وهو بيخرج ع الترولي ووشه متغطي قلبه وجعه بشده وخرج والحان جريت وراه.
ليل كانت باقه لليث ودموعها بتنزل بصمت جريت ع ليث…
ليل بدموع وسالت الغطي من ع وشه:ليث ليث رد عليا بالله عليك رد ماتسيبنيش ي ليث ماتسيبنيش ارجوك ي ليث ارجوك قوم ورد عليا.
المكرصه غطت وشه تاني وادهم قرب من ليل ..
ليل بصراخ وانهيار:بتغطي وشه ليه هيتخنق ابعدوا عنوا سيبوه.
ادهم حضن ليل وبحزن:اهدي ي ليل أهدي.
ليل. بصراخ: ابعد عني ابعد عني ماتخلهومش ياخدوه ليييييث لااااا لااااا.   وبصت لادهم وبدموع.   ليث مات ي ادهم ليث سابني ليث.
ادهم حضنها وبحزن:ادعيله ي ليل ادعيله.
زين بص للريان وامير بشك…
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في الخارج
اسد ركب عربيته ومشي بسرعه قبل ما الحان تيجي..بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
بعد اسبوعين في شقه نور
لمار لسه زي ماهي مش بتتكلم….
نور دخلت ومعاها الاكل والعلاج ..
نور بحزن:شوفتي ليث مات من أسبوعين.
لمار بصت لنور بصدمه واخيرا اتكلمت:مات.
نور باستغراب:اه.
لمار بدموع وانهيار:مات مات ازاي.
نور:مش عارفه والله.    ولفت نظرها حاجه ع الكمود.   لمار ايه ده؟
لمار بتوتر:ها مم هو هو ايه؟
نور بصدمه؛ده ده اختبار حمل!! انتي حامل.
لمار بصت لنور وبدموع:انا انا 
نور بصراخ:انتي ايه ي شيخه..عملتي كده ليه ليه؟؟
لمار بدموع:ماعملتش حاجه والله ماعملت حاجه اللي حصل أنه.   وحكتلها اللي حصل.
نور بغضب:هتنزلي الحمل فاهمه.
لمار هزت راسها بنفي وبدموع:لا لا.
نور بصت للمار بغضب.    وخرجت ورزعت الباب وراها.
بقلم:Menna Fathy
????????????????????????????????????????????
في مكان اخر 
_هو هيفوق امتي؟
-مش عارف ي بيه؟
_يعتي ايه مش عارف..هو انا جبتك ليه؟
-ي بيه دي غيبوبه وانا ما اعرفش هيفوق امتي؟
_قدامك شهر لو مافقش قول ع نفسك ي رحمان ي رحيم.
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!