Uncategorized

رواية ملكي أنا الفصل السادس 6 بقلم سارة بكر

 رواية ملكي أنا الفصل السادس 6 بقلم سارة بكر
رواية ملكي أنا الفصل السادس 6 بقلم سارة بكر

رواية ملكي أنا الفصل السادس 6 بقلم سارة بكر

دخل الشقه و لم يجدها لم يهتم و دخل غرفه نومه 
كانت في غرفتها تقراء وردها سمعت صوت الباب ادركت انه اتا……  بعد شويه دخل اليها الغرفه 
= قومي اعملي الغدا يلا 
نظره له و الدموع مازلات في عيونها 
= ماشي يا مصطفي 
خرجت و وضعت الغدا علي السفره 
= الاكل علي السفره 
_ هو انتي راحه فين مش هتتغدي 
= لا مش جعانه هدخل انام 
_ تمام بس هتنامي في الاوضه دي..
نظرت الي ما كان يشير اليه 
= هنام في اوضتك لي انا هنام في اوضتي مش احنا متفقين 
_ كنا متفقين لما كنا هنتطلق لكن دلوقتي مفيش اتفاق و مفيش طلاق انتي هتفضلي مراتي و اه اعملي حسابك هتكوني مراتي فعلاً مش علي ورق 
نظرت و الدموع في عيونها 
= مصطفي انت بتتكلم جد طب لي غيرت اتفاقك  
قام من علي السفر وهو يقول 
= عشان مش انا الاتخان يا رحمه 
قالت وهي تبكي = انت بتقول اي انت ازاي مصدق الكلام دا ازاي 
_ انا جيت و سالتك وانتي كدبتي لو كنتي معملتيش حاجه و مش خايفه مكنتيش كدبتي 
= وانا مش هبررلك اني شريفه يا مصطفي 
تركته و دخلت غرفتها و قفلت علي نفسها كويس 
قام وراها و خبط علي الباب 
= افتحي يا رحمه افتحي افتحي و برري افتحي و قوليلي انك معملتيش حاجه وانا هصدق 
ظلت خلف الباب تبكي و قالت وسط بكاها 
= مش هقول حاجه يا مصطفي انت المفروض تكون واثق فيا لازم تكون عارف اني معملش كده ابدا 
ظل يدق علي الباب = طب افتحي افتحي يلا 
ظلت تبكي و يعلوا صوت شهقها 
ظل واقف خلف الباب احين سمع صوت شهقها = طب يا رحمه انا هدخل انام و هسيبك بس بطلي عياط ارجوكي 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في الشركه 
ظلت تبكي في هدوء لحين استمعت لصوته ينادي عليها 
= ندين انتي فين ندين 
من خوفها و ارتعاش جسدها مقدرتش تتكلم او حتي تقوم من مكانها لكن طلع منها صوت شهقها 
ظل يردد اسمها و لم يكن في رد لحين استمع لصوت شهقها راها و ذهب اليها 
= ندين انتي كويسه مالك 
كانت تنظر له فقط……. 
= طيب انتي بتترعشي كده لي هو خد دخلك هنا او حصل حاجه خوفتك 
………….. 
ساعدها في النهوض و خرجها من الشركه كلها جلسها علي مقعد امام الشركه 
= اهدي اهدي معلش انا اسف بجد علي الحصل اسف 
نظرت له بعد ما هدات و قالك 
= انا عوزه اروح بعد اذنك 
_ طيب انا ممكن اوصلك 
= لا انا هركب تاكسي 
_ لا طبعا مينفعش اسيبك انتي عارفه الساعه كام داخله علي 12 تعالي انا هوصلك 
= مش هينفع اركب معاك 
_ اعتبريني تاكسي اصل انا مش هسيبك لوحدك يلا و ادفعيلي اجره عادي انا بقبل 
ضحكت بهدوء و ركبت العربيه معه 
وصلها حازم الي منزلها و اعطا لها يومين اجازه 
في خلال اليومين
ندين فضلت يومين في البيت ترتاح شويه 
امجد سال عليها كتير اوي و كان بيسال حازم بذات و سال علي رقم هاتفها و دا كان بيضايق حازم لانه عارف نوايا امجد كويس 
مصطفي  كان بيتجنب رحمه لانه حس انها بتتجنبه جامد و قرر تجنبها بس كان مضايق 
رحمه مكنتش بتاكل كانت بتبكي بس 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في الشركه 
دخلت المكتب قابلها بترحيب 
= حمدالله علي السلامه يا ندين اي وحشتيني ااا اقصد وحشتينا 
نظره له ندين بحدي = متشكره يا استاذ امجد بعد اذنك
طرقت علي باب مكتب حازم 
= استاذ حازم انا جيت 
قام من مقعده 
= انتي جيتي لي بقيتي كويسه 
_ اه يا فندم الحمد الله 
= انتي متاكده انك تمام 
استغربت طرقتوا اوي 
= ايوا يا فندم بعد اذنك
نظر لها ثم قال= ماشي اتفضلي علي مكتبك بس ياريت بلاش كلام مع امجد عشان ميحصلش زي المره الفاتت 
اومت له براسها ثم ذهبت 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
وضعت الاكل امامه و كانت هتدخل الاوضه لكنه لحقها قبل ان تدخل و قبض علي يديها 
= رحمه كفايا بقي احنا حياتنا هتفضل كده الله 
نظرت الي يديه التي كان ماسك بها يديها 
= بعد اذنك يا مصطفي شيل ايدك 
زاد من قبضته علي يديها 
= لا يا رحمه اقعدي خلاص بقي 
سحبت يديها من قبضته 
= مش كل حاجه ممكن نقول عليها خلاص و هنسكت بعد اذنك… بعدت حوالي تلات خطواط و لم تشعر بنفسها و ارتمت علي الارض
قام بسرعه و شالها و وضعها علي سرير غرفته و كان قلقان 
= رحمه رحمه فوقي 
اخرج هاتفه و حكا مع حازم 
= حازم بقولك اي هات اي دكتوره و تعالي علي البيت دكتوره يا حازم 
قفل التليفون و حاول يفوقها لكن بلا جدوه 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
دخل الكافيه وجدها جالسه و بتقراء في مجله ذهب و جلس امامها بدون استأذان 
= المره الفاتت انتي اتخانقتي معايا عشان كنت راكن العربيه وانتي عوزه تركني دلوقتي انا هتخانق معاكي عشان انتي قاعده علي طربيزتي 
نظرت له و اتعصبت 
= انت تاني و جاي تقعد قدامي قوم امشي من هنا 
اتكلم بكل هدوء = انتي متعصبه لي كده اهدي شويه كده غلط عليكي 
هدوءه المبالغ في بيعصبها اكتر و اكتر = انت بارد و معندكش دم قوم امشي من هنا 
_ الله يسمحك علي العموم انا قاعد دا مكاني قومي انتي 
= لا مش هقوم هااا 
_ خليكي قاعده مش هيحصل حاجه لما تقعدي 
= لا طبعا اقعد معاك لي
_ خلاص قومي 
= لا هقعد 
_ هههههههههههه 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
خرج حازم من المكتب متجه للخروج علي عجل 
لحظه خروجه بسرعه قامت وراه 
= استاذ حازم في اي 
نظر لها = انتي دكتوره صح 
استغربت سواله = اه انا دكتوره صيدله في حاجه ولا اي 
= طب تعالي معايا 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في بيت محمود 
ولدته:  محمود حضر نفسك عشان هنسافر المنصوره 
= دا لي يعني 
_ جدك عاوز يشوفك و انا وحشوني ولاد عمك بصراحه 
= انا مش هسافر مش هقدر 
_ يوووو انت عاوز تفضل قاعد ورا ست رحمه الانت بتحبها افهم هي مش بتحبك و اتجوزت شوف حياتك بقي 
=مش هشوفها انا بحب رحمه مفيش حد زيها ابدا مفيش منها مقدرش احب غرها 
_ اسمع يا محمود انا قولت كلمه هتيجي معايا المنصوره يعني هتيجي معايا و لو مجتش مش عوزه اشوف وشك تاني و خليك مع رحمه 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
نزلت معه و ركبت العربيه و قادها و ذهب..  كان امجد يراقب الموقف و علي وجه ضحكه شيطانيه 
ذهب الي العماره التي بها شقه مصطفي 
= انزلي يا ندين 
نظرت ندين الي العماره 
= انت جبتني هنا لي هي رحمه حصلها حاجه 
_ تعالي هنشوف في اي 
طلعوا الشقه و فتح لهم مصطفي 
= فين الدكتوره يا حازم بيه 
نظر حازم الي ندين = مهو انا ملقتش فاا جبت ندين هي دكتوره صيدله 
ندين:  متخفش انا هشوف مالها و لو عوزه علاج هكتبه وانت جيبه 
ظلو هما في الخارج و هي دخلت لكي تشوف صديقتها
في الخارج 
= بقي انا اقولك هات دكتوره تجيب ندين 
_ اي يابني مهي دكتوره 
= صيدله غير طب يا حيوان 
_ هنشوف دلوقتي 
خرجت لهم وهي تحمل ورقه 
= حازم انزل هات الادويه دي و المحاليل دي بعد اذنك 
نظر مصطفي لها = اي الادويه دي هي مالها 
_ الادويه دي فاتحه للشاهيه و المحاليل عشان هي مش بتاكل و بس 
حازم وهي ياخد الورقه = انتي متاكده من الادويه دي انتي مش دكتوره  و مش مسمحلك تكتبي علاج 
نظرت له = لو خايف هات اجيب انا 
_ لا يا يستي انا نازل خليكي مع صحبتك 
دخل مصطفي لكي يطمن عليها و خرج تاني 
= متشكر اوي يا ندين انك جيتي 
_ متشكرنيش يا مصطفي دي اختي بس ارجوك بلاش تزعلها 
= انتي عرفتي من اين انها زعلانه 
_ انا عارفه رحمه بيحصل معاها كده لما بتزعل 
= حصل معاها كده امتا 
_ لا لما تفوق خليها هي التقولك 
حازم رجع و هي علقت لها المحاليل و مشيت 
تحت قدام البيت 
_ استاذ حازم انا مش هعرف اجي بكره 
رفع حاجبه وهو يقول = دا لي دا ان شاء الله 
_ هاجي لرحمه بعد ما مصطفي يمشي هعلق لها محلول تاني و اشوف البيت و كده 
= ماشي يا ندين تعالي اوصلك 
_ لا خلاص انا بيتي قريب منها سلام 
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
يوم سفر ولدت محمود 
_ انا مشيا يا محمود  
خرج وهو يرتدي ملابسه و يجر شنطه السفر 
= وانا جاي معاكي 
_ انت بتتكلم جد يا محمود 
= ايوا انتي معاكي حق لازم اشوف حياتي 
_ ان شاء الله يا حبيبي السفر دا هيكون في السعد ليك 
= ان شاء الله 
يتبع ……
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!