Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم فاطمة جودة

              رواية عشق المراد 2 الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم فاطمة جودة

كارمن رنت علي وليد وبعد معاناه رد 
وليد .. نعم 
كارمن بصدمه .. في اي 
وليد .. كارمن انتي عماله تزني في اي 
كارمن كتمت دموعها .. اسفه يا استاذ وليد اني قلقانه عليك سلام 
وليد .. كوكي متزعليش انا مضغوط في الشركه 
كارمن .. انت شخص بارد ومهزء انا طول اليوم برن عليك عشان مش عارفه اطمن عليك 
وليد بضعف .. معلش يلا سلام 
كارمن عيطت .. غور 
 يوسف .. لي كده يا وليد انت كمان مروحتش الشركه 
وليد اترمي في حضن يوسف .. اااااه تعبان اوي وعايز اموت وارتاح 
يوسف .. بس يا عم اي اللي حصل 
وليد .. خونتها 
يوسف بصدمه .. خونت مين .. كارمن 
وليد .. اه .. خونتها امبارح 
يوسف .. يخربيتك .. طب ليه 
وليد .. معرفش حاجه انا روحت لصاحبي بعد ما وصلتها وشربنا عادي يعني محستش بنفسي غير انهارده الصبح وانا مع البنت في الاوضه 
يوسف ضربه بالقلم .. انت عبيط بتخون وراجع تندم 
وليد متأثرش بالقلم لأن وجعه اكبر بكتير واتكلم بزعيق ..  معرفش .. معرفش 
يوسف .. مين البنت دي 
وليد .. واحده شمال صاحبي كان جايبها 
يوسف .. وانت محستش بأي حاجه 
وليد .. لا .. انا خونتها يا يوسف خونتها مش هقدر ابص في وشها دي ملاك وانا شيطان هي وثقت فيا وانا مكنتش قد الثقه 
يوسف بصدمه .. انت هتقولها 
وليد بندم .. عايز ارتاح من تأنيب الضمير 
يوسف بهدوء .. عندك حق .. بس ساعتها هترتاح كمان من كارمن 
وليد بخوف .. يعني اي 
يوسف .. يعني انت واحد و *خ ورايح لمزاجك هي مستحيل تكمل معاك انت عبيط 
وليد .. انا بحبها 
يوسف بجمود .. مكنتش خونتها 
وليد .. انا معرفش حصل ازي 
يوسف .. حصل والا محصلش 
وليد .. حصل 
يوسف .. تبقي تستقبل اللي جاي هي هتسيبك علي فكره 
وليد .. مش هستحمل مش عارف ابص في وشها  وانا كنت نايم في حضن واحده تانيه 
يوسف .. انت تستاهل  انت مش قد الشرب وانت مبتشربش اصلا روح يا وليد قولها واخسرها 
وليد .. هي ممكن تسيبني 
يوسف بعصبيه .. انت مجنون كنت مع واحده وهي طول اليوم بترن عليك عشان عايزه تطمن عليك وانت اخس عليك وياريتك كلمتها عدل 
وليد .. يوسف انا ممكن اموت من غيرها 
يوسف .. للأسف وبرده مش هتعرف تخدعها ومتقولهاش
******
Fatma goda 
في صباح مشرق بالاحداث 
في بيت مراد الجوهري 
حازم .. مالك 
كارمن ماسكه دموعها .. مفيش انا تعبانه ومش قادره اروح الجامعه 
حازم حضنها .. مالك بس .. في حاجه بينك وبين وليد 
كارمن .. عادي يعني أخرج و اطفي النور عشان انام 
حازم .. ماشي 
******
في بيت كيان الجوهري 
فرح .. وليد مالك قاعد سرحان ومنمتش من امبارح 
وليد .. مفيش 
كيان بحده .. مجتش الشركه امبارح ليه 
وليد .. تعبان 
فرح بلهفه .. مالك يا حبيبي 
وليد .. مفيش سيبوني لوحدي بقي 
كيان خرج هو وفرح
*****
Fatma goda
عاصم .. يا بنتي خلصي 
عهد .. عاصم متوترنيش لازم الماسك ينشف 
عاصم .. انا شخص متخلف اني قولت اقعد معاكي 
عهد حدفته بالمخده .. اسكت عشان هضربك 
عاصم ضحك .. أعلمك البوكس بعد ما نخلص الماسك ده 
عهد .. ما انت هتضرب 
عاصم .. اضرب اي يا ماما هعلمك 
عهد ..طب يلا نغسل وشنا عشان متتأخرش علي الشركه 
*****
ميرا .. متتأخرش لما تيجي تاخدنا 
ليان .. اه انهارده هروح معاك 
ادم .. حاضر .. هتوحشوني 
ليان .. احنا مسافرين العراق والا اي
ادم .. نفسي افهم انتي مال امك 
ليان .. لماذا نحن هنا ؟؟؟
ميرا .. برافو .. برافو ممكن يلا عشان عندنا محاضره باي 
ليان .. يلا باي 
وادم راح الشركه وعز كمان 
******
Fatma goda 
في بيت عمر 
نانسي .. راحه لسليم 
هيدي .. اه في المستشفى سلام 
نانسي .. استني 
هيدي .. اي 
نانسي ضربتها بالقلم 
هيدي اتصدم وحطت ايديها علي وشها .. بتضربيني انتي معملتهاش وانا صغيره بتضربيني وانا 25 سنه 
نانسي .. راحه لسليم ليه 
هيدي بعياط .. ما انتي عارفه اني نزلت تدريب وحتي الجامعه 
نانسي .. اه وهو اللي بيدربك .. بس بيدربك علي السفاله ورمت في وشها صور ليها مع سليم وهو بيقبلها .. اللي في الصور حصل والا محصلش 
هيدي .. ده 
نانسي .. لو كدبتي صدقيني هتزعلي مني 
هيدي بصت في الأرض .. حصل .. بس انتي بردو عملتي كده مع بابا وانتم مخطوبين 
نانسي .. اخرسي انا زمان المواقف هي اللي اثبتتلي أن عمر راجل مش بيتسلي انا اتخطفت واتحرشو بيا وهدومي اتقطعت وابوكي ساعتها هو اللي انقذني ومبصش لي منظري ساعتها  ومداش اهتمام  أن حد اتحرش بيا .. إنما انتي بتلعبي بتروحي المستشفي عشانه 
هيدي بنبره تعب .. ايوه عشان بحبه ومستعده اعمل اي حاجه عشانه 
Fatma goda 
نانسي ضربتها لتاني مره .. انتي ازبل واحده شوفتها يا خسارة تربيتي فيكي انا لما سمحت لعمر بكده عشان كنت عارفه غرضه بس سليم بيتسلي 
هيدي .. انا غلط وانتي غلط متبرريش يا ماما انا مش وحشه ومش رخيصه انا بحبه وهو معملش كده غير لما أتأكد من حبي ليه وكملت بعياط .. والله يا ماما انا مش رخيصه كفايا تجريح فيا انتي حبيتي وانا حبيت سليم مش بيستغلني والله انا غلط وانا عارفه غلطي بس ارجوكي سامحيني 
نانسي .. قومي من وشي 
هيدي بدأت  تتشنج بعياط .. يا ماما ارجوكي .. ارجوكي مش هسامح نفسي 
نانسي .. 
هيدي التشنجات بدأت تزيد .. ماما والنبي ردي عليا مش انتي بتحبيني .. ماما ردي عليا 
(هيدي لما بتزعل بيحصلها تشنجات )
نانسي حضنتها .. بس اهدي 
هيدي بعياط .. انتي بتكرهيني 
نانسي .. مفيش ام تكره بنتها الوحيده .. انا خايفه عليكي وبعدين شايفه منظر الصور ده ينفع حاجه في منتهي القرف انتي طيب مش حاسه انك ندمانه
هيدي قبلت ايديها .. ندمانه والله .. بس .. بس 
نانسي .. اتكلمي مش هعمل حاجه 
هيدي .. هتضربيني 
نانسي .. مش هتحصل تاني 
هيدي .. سليم كل يوم بيشوف بنات جميله جدا خايفه أنه يعجب بواحده عشان كده مبقولش حاجه 
نانسي .. هيدي افهمي انا لو كنت بتكلم مع امي في حاجه تخصنا عمري ما كنت هسمح أنه يحضني والا كده قبل الجواز بس كنت بداري دلوقتي اتكلمي معايا انا 
هيدي .. حاضر 
نانسي خدتها في حضنها وقعدو علي الكنبه .. احكيلي اي اللي حصل
هيدي .. يا ماما هو بيغير جدا كريم دخل واحنا قاعدين مع بعض وحاول يهزر وكده واول ما خرج سليم اتعصب وقبلني
Fatma goda 
نانسي .. يا حبيبتي انا بفهمك أنه مينفعش بس انتي مسؤله عن تصرفاتك أظن انتي ناضجه كفايه .. وبرده قدري موقفي اني اضربك لما الاقي صور زي كده بنتي بتتباس وبتتحضن وهي كمان بتبادله شعوره 
هيدي بصدمه .. عرفتي منين 
نانسي .. باين في الصور وباين برده أن دي مش اول مره
هيدي هزت رأسها 
نانسي .. الله يكسفك يا بعيده .. اقولك حاجه عايزه تفهميها براحتك مش عايزه برده براحتك .. خليكي عزيزه عشان يحس أن معاه شيء غالي وممكن يفقده بتصرف منه صوابعك مش زي بعضها والا الناس زي بعض ابوكي غير سليم غير مراد غير كيان احنا غير بعض في الطبع وفي حاجات كتير افهمي كلامي يا حبيبتي وفكري براحتك 
هيدي ابتسمت .. حاضر 
*********
Fatma goda
سليم رن عليها .. مجتيش ليه الساعه بقت 11 
هيدي .. مش هاجي هقعد مع ماما 
سليم بهمس .. حصل حاجه 
هيدي .. امم سلام 
نانسي .. عايزه تنزلي انزلي براحتك 
هيدي .. هفضل في حضنك .
****
Fatma goda
عهد بتكلم عاصم  ردت عليها هدير 
عهد .. انتي مين 
هدير .. السكرتيره تحبي ابلغ عاصم باشا اي حاجه
عهد .. حولي المكاله ليه 
بعد ثواني 
عاصم .. عامله اي 
عهد .. كويسه هترجع امته 
عاصم بخوف عليها .. حصل حاجه 
عهد .. لا يا حبيبي انا بطمن عليك
عاصم .. خلاص راجع كمان ساعتين 
عهد .. ماشي باي 
******
في الجامعه 
ميرا .. كارمن مجتش ليه 
حازم .. تعبانه شويه 
ليان .. ألف سلامه عليها  
حازم .. الله يسلمك .. مش هنقعد مع بعض 
ليان .. مش انهارده ادم جاي 
ميرا .. هروح اجيب حاجه 
حازم .. وحشيتني 
ليان .. منا معاك 
حازم ضحك .. بتوحشيني وانتي معايا 
ليان بتريقه  .. دمك خفيف
حازم .. انا متضايق عشان كارمن 
ليان .. هو اي اللي حصل 
حازم .. تقريبا متخانقه مع وليد 
ليان .. طب ما تتكلم معاه 
حازم .. مبحبش ادخل بينهم 
ليان .. متقلقش .. اكيد خير ادم جه باي يا زومه 
حازم .. باي 
********
Fatma goda
في بيت كيان الجوهري 
فرح حضنت وليد .. قولي مالك يا حبيبي انت قاعد سرحان ومنمتش ومروحتش الشغل 
وليد .. لما تعشقي حد اوي ويخونك هتعملي اي 
فرح .. هبعد عنه خالص 
وليد .. طب لو بيحبك وغلط 
فرح .. ساعتها اشوف من عينيه هو فعلا بيحبني والا لا والا عشان ندمان علي خيانته 
وليد .. ماما اتصلي بكارمن تيجي قوليلها اني بموت 
فرح .. لي 
وليد .. يلا يا ماما 
فرح اتصلت .. يا كوكي عامله اي
كارمن بتعيط و ليد بيموت علي دموعها .. كويسه 
فرح .. مالك يا حبيبتي 
كارمن .. مفيش 
فرح .. طب ممكن تجيلي البيت وليد تعبان اوي 
كارمن بلهفه .. طيب نص ساعه وهكون عندك سلام 
وليد .. ادعيلي يا ماما 
فرح .. انت عملت اي صوتها معيط
وليد .. سيبني يا ماما ولما تيجي خليها تدخل اوضتي ومن فضلك سيبنا لوحدنا 
فرح .. حاضر 
******
Fatma goda
عاصم وعز وادم وميرا وليان رجعو 
عهد جريت علي عاصم زي الاطفال واتعلقت في رقبته 
عاصم ضحك .. وحشتيني 
عهد .. وانت كمان 
عاصم .. انزلي طيب اسلم علي ماما 
ليليان .. منا قدامك اهو كويسه خد مراتك وعلي فوق عشان ترتاح 
ادم .. بركاتك يا سي عاصم .. بالله عليكي اخد ميرا معايا 
عز .. بس يلا 
ادم .. طب ما تيجي انتي 
ميرا .. بس يلا 
ادم .. انا بلاحظ اني اتهزقت كتير 
عاصم خد عهد وطلعو 
وادم وميرا وليان وعز وليليان قعدو تحت 
********
Fatma goda 
كارمن وصلت .. وليد فين 
فرح .. في اوضته يا حبيبتي 
كارمن دخلت وجريت عليه .. مالك 
وليد .. هموت 
كارمن ضربته .. انا مبحبش الكلام ده 
وليد .. سامحيني اني مكلمتكيش 
كارمن .. اتضايقت اوي 
وليد .. اسف 
كارمن .. ما تبصلي يا ابني 
وليد .. كارمن ممكن تحضنيني 
كارمن .. هه .. 
وليد دمع عشان خاطري 
كارمن حضنته .. مالك بس ما انت كنت كويس 
وليد تبت في حضنها .. كارمن .. ارجوكي ابوس ايدك متسبنيش 
كارمن بخوف .. وليد في اي 
وليد بقهر ودموع .. انا خونتك امبارح 
كارمن قلبها ضرباته زادت جدا .. انت بتقول اي 
وليد .. انا خونتك امبارح 
كارمن .. 
سؤال لو حبيبك خانك هتسامحيه والا لا لو ندمان فعلا ؟
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع والأربعون : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!