Uncategorized

رواية أحببت معذب قلبي الفصل الأول 1 بقلم سارة منعم

 رواية أحببت معذب قلبي الفصل الأول 1 بقلم سارة منعم

رواية أحببت معذب قلبي الفصل الأول 1 بقلم سارة منعم

رواية أحببت معذب قلبي الفصل الأول 1 بقلم سارة منعم

هي… انا بحبك
هو بصدمة… انتي بتقولي ايه انتي مجنونة
هي… مجنونه ليه انا بحبك يا زين من وانا طفلة حبيتك وحبيت حنيتك عليا وخوفك عليا
زين … انتي اكيد اتجننتي انتي اختي الصغيره يا ليل ايه الي بتقوليه ده انتي اتهبلتي
ليل بزعيق … لا يا زين انا مش اختك ولا عمري هكون اختك انت فاهم 
زين ضربها بالقلم… شكلي معرفتش اربيكي جايه تقوليلي انك بتحبني انتي اتهبلتي يا بت دا انا الي مربكي من وانتي طفلة شكلي هعيد تربيتك من جديد يلا على اوضتك 
ليل سبته وطلعت تجري على اوضتها 
### (انا ليل عندي ٢٠ سنة في كلية هندسة ودا زين ابن خالتي واكبر مني عنده ٣٢ سنة، اهلي ماتوا وانا صغيره وعايشة مع خالتي وزين هو الي مربيني ) 
#### نرجع تاني استغفروا ????
ليل فضلت طول الليل طعيت على الي عمله فيها زين وبقت تقول لنفسها ليه كده يا زين دا انا حبيتك اكتر من روحي ليه تكسرني بالشكل ده انا عملتلك ايه وفضلت كده لحد ما نامت 
$$$ 
_تاني يوم 
صحيت ليل لقت عنيها وارمة من كتير العياط دخلت خدت دوش وصلت ولبست دريس عليه خمار ونزلت عشان تروح جامعتها 
ليل على السفره 
ليل… صباح الخير يا خالتو 
ليلى “خالة ليل”… صباح النور يا حبيبتي مال عينك يا ليل 
ليل… مفيش حاجه يا خالتو بتوجعني بس شوية 
ليلى… طب اقعدي يلا افطري يا حبيتي 
ليل… لا يا خالتو مليش نفس انا هروح الجامعه 
ليلي… لا مفيش حاجة اسمها مليش نفس يلا اقعدي كلي يا حبيتي متزعلنيش منك 
ليل… حاضر يا خالتو 
ليل وليلى قاعدين بيفطروا بينزل زين من اوضته 
زين… صباح الخير يا ماما 
ليلى.. صباح الخير يا حبيبي اقعد يلا عشان تفطر 
زين قعد ومبصش ناحية ليل خالص وليل كانت بتبصله بنظره خذلان ولوم وكسره واول ما شوفته معبرهاش قامت عشان تمشي وتروح الجامعه 
ليل… انا همشي انا يا خالتو عشان متأخرش 
ليلى… خدي بالك من نفسك يا حبيتي 
زين قبل ما ليل  تمشي بص لأمه  وقالها…  انا هخطب يا أمي 
ليل حست ان قلبها انكسر اكتر وحست انها مخنوقه ومش قادره تتنفس والدموع اتجمعوا في عيونها 
ليلي فرحت… هتخطب مين يا زين 
زين… هخطب بنت شريكي في الشركه يا ماما بنت محترمه وكويسه 
ليلي كانت مفكره انه هيخطب ليل وهي اصلا ملاحظة حب ليل لزين صعبت عليها ليل جدا 
ليل بكسره… الف مبروك يا زين سلام يا خالتو 
زين ببرود.. الله يبارك فيكي 
ليلى بصت ليل بخزن.. سلام يا حبيتي 
$$ ليل طلعت من البيت وهي منهاره ومش قادره تتنفس خالص راحت علي مكانها المفضل على البحر وفضلت تعيط وتصرخ لحد ما جابت آخرها 
ليل فضلت كده لحد ما هديت وبصت للبحر وقالت خلاص يا زين كسرتني بس انا هوريك مش هبان تاني ضعيفه قدامك ولا مكسوره وهنسي حبك ده يا زين وهتشوفه وقامت وراحت كليتها 
????صلو على النبي صلى الله عليه وسلم 
## ليل وصلت كليتها ودخلت المدرج قابلت صاحبتها 
وعد صاحبة ليل… ليل كنتي فين مجتيش محاضره الصبح ليه
ليل.. كنت تعبانه شوية 
وعد… مالك يا ليل 
ليل َ.. بعدين يا وعد هحكيلك لما المحاضره تخلص 
دخل الدكتور وشرح المحاضره وليل قاعده مش مركزه وحزينة لحد ما المحاضره خلصت وطلعوا 
&&& في مكان هادي 
ليل ووعد قاعدين وحكتلها ليل على كل حاجه 
وعد… ما انا قولتلك يا ليل ان زين مش بيحبك انتي مسمعتيش كلامي 
ليل… اعمل ايه بس يا وعد انا كبرت على حبه عمري ما شوفت راجل غيره بحبه يا وعد كنت عاوزني اعمل ايه 
وعد بحزن على صديقتها… انسيه بقى يا ليل وعيشي حياتك يا حبيبتي
ليل بعياط… هو بيدي يعني يا وعد انا مش قادره انساه قلبي الخاين ده مش بيدق غير ليه انا تعبانه اوي يا وعد 
وعد… ادعي ربنا يحببتي ربنا يشيله من قلبك ويرزقك الزوج الصالح يارب 
ليل.. انا مش عاوزه غيره والله بس هو يحبني ولو شوية 
وعد حضنت ليل… خلاص كفايه عياط يا ليل ميستهلكيش يا حبيبتي 
وعد فضلت مع ليل فتره وبعدها كل واحده روحت بيتها 
???? لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 
ليل دخلت الفيلا شافت خالتها قاعده 
ليل… السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 
ليلى… وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته تعالي يا ليل يا حبيتي 
ليل… لا انا هطلع انام انا يا خالتو عشان تعبانه 
ليلى….ماشي يا حبيتي
ليل طلعت اوضتها ونامت من كتر العياط ووجع قلبها 
بعد فتره صحيت ليل وطلعت من اوضتها عشان تشرب 
سمعت زين وليلى قاعدين بيتكلموا 
زين… يعني اعملها ايه يا أمي أنا مش بحبها يعني اتجوزها بالغصب ولا ايه 
ليلى… طول عمرك غبي يا زين خليك كده 
زين… خلاص بقى يا أمي واعملي حسابك ان يوم الخميس الجاي هنروح عشان اخطب هايدي 
ليلى… انت حر بس متجيش تندم في الاخر
ليل انصدمت ووقفت مكانها ومبقتش عارفه تعمل ايه وفجأه لقت ليلى وزين خارجين من الاوضه… 
يتبع……
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد