Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل الخامس والأربعون 45 والأخير بقلم فاطمة جودة

                رواية عشق المراد 2 الفصل الخامس والأربعون 45 والأخير بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الخامس والأربعون 45 والأخير بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الخامس والأربعون 45 والأخير بقلم فاطمة جودة

مجهول .. وحشتك صح المحروسه معايا وريني هتعمل اي وصحيح انا عرفت أنها حامل بس خلاص كلها شويه وهيبقي مفيش حمل يلا باي يا عاصم 
عاصم قعد علي الكرسي .. اتخطفت 
روان لطمت .. بنتي .. بنتي يا عاصم 
عز  اتصل بيوسف .. يوسف تعالي حالا وهات زين عهد اتخطفت 
يوسف .. حالا مسافة السكه 
****
زين .. في اي 
يوسف .. عهد اتخطفت 
زين .. طب يلا نروح بسرعه 
***
روان .. عاصم ابوس ايدك اتحرك اعمل حاجه بنتي يا ناس 
ميرا وليان وليليان بيعيطو 
ادم .. عاصم ليك عداوه مع مين 
عاصم .. مفيش 
ادم .. يا ابني فكر 
عاصم .. مفيش والله
******
في مخزن عند عهد 
عهد مربوطه 
سهر .. اكيد متعرفيش انا مين 
عهد هزت رأسها ب لاء 
سهر .. انا سهر اللي عاصم مكنش بيرتاح غير في حضنها اللي سابها عشانك 
عهد .. عشان انتي شمال .. اتفو 
سهر ضربتها بالقلم 
عهد عيطت .. ابوس ايدك انا حامل البيبي هموت كده ابوس ايدك 
سهر بهستيريا .. طب لي مهو مكانش بيرتاح غير معايا لي انتي عشان احلي مني يعني .. بس برده انا حبيته اكتر من اي حد وهأذيه وهوجعه زي ما وجع قلبي هموت ابنه زي ما موتني في اليوم ألف مره عشان مش في حضني 
عهد بتعب .. طب بالعقل هو وعدك بحاجه 
سهر .. لاء بس كل حاجه عملها محدش يعملها مع واحده غير لو حاببها 
عهد .. هو حبك لمزاجه 
سهر .. مبقتش تفرق هو علقني بيه يبقي يستحمل عداوتي .. انتي بتحبيه 
عهد بوجع .. ايوه 
سهر .. حبتيه ليه وانتي عارفه أنه بيحبني 
عهد بعصبيه .. عاصم محبكيش 
سهر عيطت .. حبني مش مشكله هو ؛ انا حبيته 
عهد .. ارجوكي فكيني انا مش مستحمله وبموت 
سهر ضحكت بشر .. احسن ولسه بس اصبري علي رزقك شويه معايا رجاله لسه 
عهد بخوف .. يعني اي 
سهر .. تؤتؤ مفجأه بس مش دلوقتي وقامت ضربتها وسط صريخ عهد 
عهد .. ابوس ايديك كفايا 
سهر صورتها وبعتتها لعاصم 
****
Fatma goda 
عاصم بوجع .. اااااااااه 
الكل شاف الموبايل 
روان ضربت عاصم في كتفه .. اتحرك والنبي البنت هتموت 
يوسف وزين جم 
عاصم .. انا عايز اعرف الرقم ده فين 
زين .. هات كده وخد منه الموبايل 
يوسف اتصل علي زميله 
محمد .. لقتوها 
يوسف .. محمد اكتب الرقم ده واعرفلي هو فين 
محمد .. معاك قول 
يوسف .. **********0
محمد …ثواني خليك معايا 
Fatma goda 
محمد .. يوسف ده رقم الاسم بتاعه مش متسجل بس موقعه في الشروق 
يوسف .. في الشروق 
محمد .. متقلقش انا بعتلك قوه وجيالك علي البيت تاخدهم وتطلع علي الشروق تقريبا اللي خاطف ده تاجر اثار لأن لسه جاي ملف بحد تاجر اثار في نفس الموقع والقوه كانت راحه هناك 
يوسف .. مش عايز غلطه ابعتلي التفاصيل كلها وانا هتصرف 
محمد .. حاضر 
******
سهر .. إلا قوليلي انتي حامل من عاصم والا حد غيره 
عهد بصدمه .. انتي مجنونه 
.سهر ضربتها بالقلم .. انطقي 
عهد سكتت 
سهر قامت قلعتها الطرحه وشدت شعرها جامد .. عاصم بيحب الشعر الطويل هشيلهولك خالص وهولع فيكي وهدمركم كلكم 
عهد بوجع كانت بتقرأ قرأن 
سهر .. اسكتي مش انا برده اللي كنت عملالك عمل جميل كده متعرفيش تتمتعي بحياتك والا تشوفي يوم حلو
عهد .. انتي حرام عليكي انتي اكيد مش بني ادمه 
سهر .. والله لأندمك يا عاصم 
عهد .. اخرسي يا زباله انتي واحده كل يوم في حضن واحد وعايزه كمان تتحبي 
سهر .. تؤتؤ كده انتي لعبتي في عداد عمرك 
*****
Fatma goda 
في الطريق 
عاصم رن علي سهر عشان يعرف هي والا لاء 
سهر .. نعم 
عاصم .. انتي اللي عملتيها 
سهر .. ايوه وهوجع قلبك مش انا كل يوم في حضن واحد وانا برده هخلي مراتك في حضن واحد بس بالغصب عشان تعرف إللي بيجي عليا بعمل فيه اي 
عاصم بنبره مرعبه .. وديني لو خليتي حد يقرب منها لأقتلك 
سهر خافت شويه .. متقلقش يا عاصم هموتهالك خالص وانت اصلا مش هتعرف مكانها بس برده هي جميله اوي لازم الرجاله تنبسط والا اي 
عاصم بقهر .. والله يا سهر لو قربتي منها لأمحيكي من علي وش الأرض 
سهر .. مش هقدر يا بيبي يلا باي بقي عشان اشوف شغلي
عاصم .. يوسف دي سهر هي تاجرة الآثار 
يوسف .. متقلقش قدامنا عشر دقايق بالكتير
عاصم قاعد بيموت 
******
Fatma goda 
سهر .. يلا يا عبير شوفي شغلك 
عبير .. مينفعش دي في الشهر الرابع 
سهر بعصبيه .. يعني اي 
عبير .. مينفعش أسقطها هتموت وانتي عايزه العيل اللي يموت 
عهد .. والنبي ابوس ايدك خليها تسيبني 
عبير .. انتي في الشهر الكام طيب 
عهد بخوف .. في الرابع 
عبير .. مينفعش يا سهر 
سهر راحه تضرب عهد في بطنها عبير مسكتها .. سهر فكي البت هتموت 
سهر .. علي جثتي يبقي تموت هي واللي في بطنها 
عهد .. طب انا ماشي اللي في بطني ذنبه اي والنبي لو عايزه عاصم خديه بس ابوس ايدك ابني لاء 
سهر فضلت تضرب في عهد علي وشها ورجليها 
***
عاصم .. يا يوسف والنبي بسرعه دي مجنونه وهتموتها 
ادم .. اهدي يا عاصم 
عاصم بعصبيه .. مراتي حامل ومخطوفه وتقولي اهدي 
زين .. خلاص فاضل 3 دقائق ونوصل 
*****
Fatma goda 
الكل اتجمع عند عز 
حازم سحب ليان بعيد 
ليان بتعيط .. حازم عهد هتموت 
حازم .. اهدي والنبي مش عايز اشوف دموعك 
ليان اترمت في حضنه .. البيبي يا حازم غلط عليها 
حازم طبطب عليها .. ادعيلها ربنا معاها 
سليم .. هو ده وقته 
حازم بعصبيه .. في اي انت مالك اصلا 
ليان .. بس بقي
*******
يارا بتعب راحت لمرام 
مرام .. مالك يا حبيبتي 
يارا .. في وجع في بطني جامد اوي 
مرام .. انتي .. 
يارا .. ايوه حامل في شهر لسه بس زين ميعرفش 
مرام حضنتها .. مبروك يا حبيبتي هقوم اعملك حاجه تشربيها 
يارا .. الله يبارك فيكي 
*****
Fatma goda 
سهر .. خلاص بقي مش كده انا تعبت تعالو يا رجاله اهي قدامكم 
راجل وقف قدام عهد .. محدش يقرب منها 
سهر بعصبيه .. نعم انت كمان 
عادل .. كله الا كده 
سهر طلعت مسدس .. اوعي احسنلك 
عادل .. عايزه تنتقمي انتقمي فيه هو هي ذنبها اي وكمان هي حامل حرام 
سهر ضربته بالنار في رجله وقع 
عادل بتعب لعهد .. متخليش حد يلمسك
عهد .. والنبي ابوس ايدك الحقني 
عادل .. يا رجاله اعتبروها اختكم وحامل وجوزها هيموت عليها كله بسبب العقربه اللي وراكم وجوزها هيديكم الفلوس اللي انتو عايزنها بس محدش يقرب منها 
سهر بعصبيه .. انت بتقول اي 
الرجاله بعد ما اتفقو مع بعض .. عندك حق 
راجل منهم .. انا بقي مش موافق 
عادل بتعب  .. ابوس ايدك البنت هتموت 
سهر ضربت نار في الجو .. اقسم بالله لأوديكو ورا الشمس
عاصم دخل هو وادم وزين ويوسف والقوه ومعاهم ظباط 
عبير حطت الطرحه علي عهد 
سهر .. حلو اوي كده 
ظابط .. نزلي سلاحك انتي متهمه في تجارة الآثار وخطف مدام عهد وتجاره السلاح 
سهر بخوف .. اللي هيقرب مني هموتها 
عاصم هيموت علي عهد .. سهر مش انتي بتحبيني 
سهر .. وانت خونتني 
عاصم قرب .. انا محبتش عهد 
عهد اتصدمت وزين غمزلها 
عاصم .. انا حبيتك انتي مبرتاحش غير معاكي وهاخدك ونكتب الكتاب دلوقتي وهطلقها اول ما تولد 
سهر رفعت السلاح .. انت كداب هما هيسجنوني 
عاصم .. محدش هياخدك مني تعالي 
سهر بخوف .. لاء 
عاصم قرب منها وحضنها لحد ما هديت وخد منها السلاح وسلمها للقوه 
سهر .. والله ما هسيبك ويا ويلك من عداوتي 
عاصم جري علي عهد وحضنها .. اه يا عهد كنت بموت 
عهد .. عاصم متسبنيش تاني هي كانت عامله عمل أن في جن يطلعلي 
عاصم بصدمه .. ينهار اسود 
يوسف جه يفكها .
عاصم بحده .. اوعي 
يوسف .. فكها يا روميو
Fatma goda
عاصم فكها وعدل طرحتها .. انتي كويسه 
عهد .. لاء في وجع في بطني جامد 
عاصم شالها .. هوديكي المستشفى 
عهد همست لعاصم 
عاصم .. حاضر وطلع فلوس .. اتفضلو يا رجاله شكرا علي اللي عملتوه 
الرجاله .. اشكر عادل يا باشا لولاه كنا ندمنا كلنا 
عاصم .. يوسف اطلب الإسعاف ياخدو عادل انا متشكر جدا ليك 
عادل .. هي زي اختي يا بيه
عاصم .. طب يلا 
القوه خدت الرجاله 
و عربيتين اسعاف جم واحده خدت عادل والتانيه عشان عهد 
زين .. الو خلاص الحمدلله كله تمام رايحين بس المستشفى نطمن علي البيبي 
عز اتنهد .. الحمدلله 
روان .. عايزه اكلمها يا عز 
عز .. اديني عهد يا زين 
روان .. عهد انتي كويسه 
عهد .. الحمدلله يا ماما عاصم لحقني كلها ساعه ونيجي 
روان .. ماشي يا حبيبتي  
*****
Fatma goda 
عاصم .. وشك فيه كدمات 
عهد .. شيلو البني ادم ده بعيد عني 
ادم .. انت غبي مهي كانت مخطوفه اتضربتي جامد 
عاصم بوجع .. اسف والله 
عهد .. عارف والله لأضربك لما اقوم 
عاصم  .. خلاص بقي  اسف صدقيني هندمها علي اللي عملته
عهد دخلت في حضنه .. ربنا يخليك ليا 
يوسف .. خلاص يا جماعه يعني انا وادم نحضن بعض دلوقتي 
ادم بتريقه دخل في حضن يوسف .. ربنا يخليك ليا 
عهد .. دمك خفيف اوي
في البيت 
ميرا .. خلاص يا جماعه الحمدلله كله بقي تمام 
سليم .. ايوه بعد اذنكم بقي انا زهقت عايز اتجوز 
عمر .. مستعجل لي لما هيدي تخلص جامعه 
سليم .. هتكمل معايا بقي كفايا انا زهقت بدل ما اخطفها 
عمر .. خلاص موافق 
سليم .. الفرح الاسبوع الجاي 
الكل .. لاء
سليم .. خلاص متحضروش  انا هتجوز الاسبوع الجاي يعني هتجوز الاسبوع الجاي 
عمر .. خلاص يخربيت زنك 
سليم .. شقتي جاهزه وبكره نجهز كل حاجه 
هيدي .. يا راجل 
سليم .. خلاص يا هيدي هاخد اجازه الاسبوع ده واعملك اللي انتي عايزاه 
هيدي ابتسمت ابتسامه عريضه .. موافقه 
ادم وعاصم وعهد وزين ويوسف جم 
الجميع .. حمدالله على السلامه 
سليم .. فرحي الاسبوع الجاي  
ادم .. نعم اشمعنا انا 
يوسف .. وانا 
حازم .. مليش دعوه وانا 
وليد .. مجتش علي قرمط 
Fatma goda 
عز .. في اي طب حور ويوسف ماشي عشان مخلصه جامعه انتم  ايه بقي
ادم .. مليش دعوه تكمل معايا 
ميرا .. خلاص يا جماعه نعمل فرح يوسف وحور وسليم وهيدي واحنا نستني فاضل ست شهور والسنه تخلص 
ادم .. اقعدي دلوقتي
عز .. وانا موافق 
يوسف .. لولولولولولولي 
ادم .. انا عايز اضربك 
ميرا .. بس بس اقعد 
الكل اتفق خلاص حور ويوسف هيعملو فرحهم مع هيدي وسليم 
يارا .. احم انا حامل في الشهر الاول 
زين بصدمه .. بجد 
يارا بحب .. ايوه والله 
الزغاريط ملت البيت وزين حضنها والكل باركلها 
Fatma goda
******
بعد مرور أسبوع يوم الفرح 
هيدي .. ماما انا خايفه اوي 
نانسي مسكت وشها .. مش انتي بتحبي سليم
هيدي .. بموت فيه 
نانسي .. يبقي خلاص متخافيش وانا هروح اتكلم معاه
حور .. ماما انا مش هتجوز خلاص 
ليليان .. مالكم يا بنات 
حور .. لا خلاص رجعت في كلامي 
مرام .. يوسف هيموتك لو سمعك 
يوسف دخل .. يعني اي 
حور .. يوسف بليز خلاص مش عايزه اتجوز 
يوسف .. طب ممكن تسيبوني معاها 
الكل خرج ويوسف حضنها .. مالك مش انتي بتحبيني 
حور .. ايوه وبموت فيك 
يوسف .. طيب في اي 
حور .. خايفه 
يوسف همس في أذنيها .. وعد 
حور .. ماشي يعني بكره هتخليني ابات مع ماما 
يوسف .. طبعا 
حور .. طيب خلاص هاجي معاك انهارده 
يوسف خرج والكل جهز ونزلو 
عمر .. خلي بالك منها 
سليم .. في عيوني يلا 
هيدي ابتسمت .. يلا 
اسر .. حطها في عيونك 
يوسف .. في قلبي 
الفرح بدأ والكل مبسوط وفرحان وكلهم بيرقصو بس عاصم ماسك عهد عشان مترقصش   
ادم .. ميرا اهمدي شويه 
ميرا .. مالك 
ادم .. ما انتي مزه عشان خاطري اهدي شويه 
ميرا بتفهم .. حاضر 
اليوم مر والكل فرحان ومبسوط 
في بيت يوسف 
حور لبست بيجامه 
يوسف .. وحيات امك 
حور ..  احنا قولنا اي 
يوسف بعصبيه .. متعصبنيش 
حور عيطت .. عايزه ماما 
يوسف حضنها .. يخربيت كده خلاص اهدي 
حور .. انت احلويت كده ليه 
يوسف .. معلش بقي اصل انهارده اعوذ بالله فرحي اللي مراتي قاعده بيبجامه ميكي ماوس 
حور .. والا متغلطش 
يوسف شالها .. وبعدين بقي 
حور .. يوسف هصوت والله 
يوسف .. عشان خاطري اخرسي 
حور ضحكت .. شكلك حلو وانت متعصب 
يوسف ضحك ..   حور بطلي 
حور قبلت رقبته .. حاضر 
يوسف .. اللهم ما صلي علي النبي 
ودخلو عالمهم اللي مليان حب 
******
Fatma goda 
سليم .. اساعدك  
هيدي .. مش عارفه الفستان تقيل اوي 
سليم .. لما شيلتك ضهري كان هيتقطم 
هيدي .. من الفستان مش مني 
سليم .. انتي 70 والفستان  قدك اربع مرات 
هيدي ضحكت .. معلش يا بيضه 
سليم عملها السوسته .. في حاجه كده 
هيدي .. لاء خلاص اطلع برا 
سليم .. نعم 
هيدي وقفت جمب السرير .. برا 
سليم .. مش طالع 
هيدي .. يا مامااااااا 
سليم بضيق .. انا خارج خالص 
هيدي مسكت ايده .. سليم 
سليم .. خير 
هيدي ضحكت .. خلاص 
وتاهو في عشق بعض 
*********
Fatma goda 
مر شهر 
عهد .. عاصم عايزه مانجا 
عاصم .. اجبلك منين يا ظالمه احنا في الشتا 
عهد .. مليش دعوه يرضيك ابنك يطلعلو منجايا في قفاه 
روان .. اتوحمي علي حاجه غيرها 
عهد .. اه يا بخيل 
عاصم بصدمه .. انا 
عهد .. ايوه 
ميرا .. حرام عليكي والله 
عاصم .. تصدقي بالله خساره فيكي الشوكلاته اللي جايبهالك 
عهد .. ياااااه انت قفوش اوي 
الكل ضحك 
ومر خمس شهور  وجه ميعاد فرح وليد وكارمن وحازم وليان وادم وميرا 
و ولادة عهد 
ميرا .. خلاص هبقي مراتك 
ادم .. ايوه ومفيش كسوف 
ميرا .. نعم 
ادم .. اي 
ميرا .. غور يلا عشان ألبس 
الفرح كان علي اعلي مستوي بس مش احسن من فرح عاصم وعهد 
ميرا وليان وكارمن بيجهزو 
ليليان .. لولولولولولولي الف مبروك يلا العرسان تحت 
ليان .. ماما 
ليليان .. وبعدين بقي خليكي جامده كده الميك اب هيبوظ لو عيطتي 
ميرا .. لي لي 
ليليان حضنتها .. انا بعد كده ماما يا روحي 
ميرا .. ربنا يخليكي ليا 
ليليان .. اوعي تعيطي دموعك غاليه وبعدين الميك اب هيبوظ 
كارمن .. انا جعانه 
داليدا .. الكل متأثر وخايف وانتي جعانه 
كارمن .. اه عادي 
نزلو وعرسانهم خدوهم 
المأذون .. بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 
ادم حضن ميرا .. مفيش حاجه هتبعدني عن حضنك 
ميرا .. مش هتتغير بعد الجواز 
ادم .. هتغير للأحسن 
ميرا تبتت في حضنه .. بحبك اوي 
*******
Fatma goda 
حازم .. دلوقتي خلاص بقي احضن براحتي 
ليان .. مش اوي 
حازم  بضحك .. بس اسكتي خالص 
*******
وليد .. حضنك اتحرمت منه كتير
كارمن .. مش اكتر مني 
وليد .. ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا
كارمن استخبت في حضنه .. الناس بتبص علينا 
وليد .. انتي مراتي 
الفرح بدأ والكل بيرقص وفرحان 
عهد .. هو لو قولت انا هولد هيحصل حاجه 
عاصم .. بتتكلمي بجد 
عهد .. بهزر .. لا لا بتكلم بجد 
عاصم .. ماما طنط 
روان .. اطلع علي المستشفي 
طلعو المستشفى والباقي كمل الفرح بسعاده 
وعهد ولدت ولد 
الكل فرح وانبسط ومن حب عاصم في اخوه سمي الولد ادم 
                                تمت بحمد الله 

اترك رد

error: Content is protected !!