Uncategorized

رواية حورية السليم الفصل الثالث 3 بقلم روان

 رواية حورية السليم الفصل الثالث 3 بقلم روان

رواية حورية السليم الفصل الثالث 3 بقلم روان

رواية حورية السليم الفصل الثالث 3 بقلم روان

تتشرق الشمس لبدايه يوم جديد
يستيقظ سليم ويقوم باخذ شاور وارتداء ملابسه ثم ينظر للنائمه علي السرير ينظر لها بسخريه ثم يقول في نفسه رخيصه 
ثم يقوم بالذهاب اليها ليصفعها علي وجهها 
الفتاه /ايه ايه في ايه 
سليم /انتي مفكراها بيت ابوكي هوه 
الفتاه /انا عملت ايه انا كنت ناي
لم تستطيع تكملت حديثها بسبب صفعه قويه من سليم لها (احسن احسن تستاهلي) 
سليم / لما انا اتكلم اياكي تنطفي (بعصبيه وزعيق) فهمه
ثم اخرج من محفظته بعض الاموال ورماها في وجهها وقال لها 
سليم / تعرفي لو شفت وشك ده تاني انا هعمل فيكي ايه(بنظرت استحقار وصوت عالي 
الفتاه بخوف /حاضر حاضر 
ثم سحبها من شعرها ليلقيها علي الارض (بصراحه البت دي تستاهل انا مش بحبها اساسا ????????) 
ثم تسرع الفتاه باخذ ملابسها بسرعه وتتوجه الي غرفه ثانيه لارتداء ملابسها 
الفتاه / مالوا ده ده شكله مجنون ولا ايه (بنت اياكي تغلطي فيه تاني علسان مولعشي فيكي فهمه ????????????????) 
اما بقا عند مالك فهوه شخص ????محترم جدا بس بتاع بنات (مش عرفه الي هوه ازاي بس هوه حبيب صحبتي ????????) 
ترن ترن ترن ترن ترن 
مالك/ايه يا عم الحج في ايه مالك كده متسربع علي ايه وبعدين برن عليك بليل قافل تليفونك ليه ها شكلك كنت سهرا
سليم/بس بس ايه بالع راديوا بقولك ايه تعالالي علي الشركه بسرع خمس دقايق لو مجتشي هاجي اجيبك من قفاك (والله العظيم واخد مقلب في نفسه اوي سليم دهه ????????????????) 
مالك /حاضر حاضر انا كنت جاي اهه 
لم يستطيع تكمله حديثه بسبب غلق سليم الخط في وجهه 
مالك /ايه ده هيه الشبكه قطعه ولا هوه قفل في وشي ????????????اكيد الشبكه قطعه ده اكيد هوه يتجرا يقفل السكه في وسي (علي اساس مش لسه واخد بكسين امبارح في وشك في الشارع يعني ????????) 
اما عند حور وملاك في الجامعه 
ملاك/مالك سرحانه في ايه 
حزر/مفيشي 
ملاك /غي ايه ياحور مالك انتي تعبانه اجبلك تكلي (هاتيلي انا ????????علشان احلك) 
حور/لا مش جعانه 
ملاك /يا فرج الله اخيرا اخيرا قلتيها قبل ما تموت كده افارق الدنيا وانا مستريحه ????????
حور ابتسمت غصب عنها /والله انتي الوحيده الي بتغيريلي مزاجي علشان كده هطلب طلب منك 
ملاك بتريكز/ ها ايه 
حور /انا جعانه ????????????????
ملاك بصدمه /انتي مش لسه قيله انك مش جعانه 
حور /مهوه انتي غيرتيلي مزاجي علشان كده بقولك اهه انا جعانه 
ملاك /صبرني يارب قومي يختي نروح الكفتريا 
حور/بحبك وانتي ماكلاني 
ملاك /بتاعت بطنك انتي يا حور والله 
حور/تربيتك يا معلمه ????????
وبالفعل توجهوا هما الاثنان للكفتريا وبعدها الي المحاضره 
حور /ملتك ملاك 
ملاك /نعم 
حور /هوه مين الدكتور الجديد الي هيجي يدينا بدل الدكنور عزت 
ملاك/والله يا اختي مش عرفه ادينا هنشوف اهه 
تقدم الي الجامعه بكبرياء وغرور (عملي فيها وزير ياخي روح تتك القرف) 
دلف الي المحاضره بخطي واثقا من نفسه اوي 
الدكتور /اهلا (طب قول السلام عليكم الاول حتي تاخد ثواب)
(طبعا انتم افتكرتوه سليم او مالك بس لا ثم لا ثم لا ????????) 
الدكتور /انا الدكتور ادهم الانصاري طبعا كلكم عرفني 
حور/والله ولا نعرفك ولا شفناك قبل كده 
ادهم /انتي يا انسه بتقولي حاجه 
حور(بكذب)/لا طبعا حضرتك غني عن التعريف طبعا ده حتي كلنا نفسنا نكون زي حضرتك في نجاحك 
ادهم (بئعجاب) شكرا ????يا قمر اتفضلي 
حور في نفسها /قمر في عينك يا بعيد 
بدا ادهم في التعريف عن نفسه وتعرف علي الطلاب بالاضافه الي نظراته الي حور التي لا تخلوا من الاعجاب بس البعيده مش ملحظه (اصدي حور) وطبعا شرحلهم المحاضره وطبعا حور مفهمتشي حاجه ليه بقا (علشان كانت جعانه ????????????????) 
نيجي بقا عند سليم ومالك 
دلف مالك بخطي سريعه الي الشركه قم دحل مكتب سلبم دون الاستئذان 
مالك/انا جييييييييتتتتتتتتت اهه شوفت بقا متاخرتش از
لم يستطيع تكملت جملته بسبب زلك الملف الذي القاه سليم في وجهه 
سليم /انا مش قلتلك ميت مره يا حيوان تخبط قبل ما تدخل حصل ولا محصلشي 
مالك /حصل 
سليم /امال ليه مش بتخبط يا حيوان 
مالك /انا عمري خبط قبل كده 
سليم /ولا مره الصراحه 
مالك بتمسيل/اومال متضايق ليه بقا ياعم الحج ولا انته بتتلكك علشان تضربني ايون انته بتتلكك علشان تضربني منتا مش بتحبني خلاص قلبك بقا قاسي عليا خلاص انته قلبك اسي اوي اوي انا مش قدره اصدق انته الانسان الي انا حبيته مستحيل مستحيل انته شرير وقاسي 
سليم لم يستطع ان يكتم ضحكته / خلصتي يا بطه 
مالك (وهو يتصنه الدلع +/ايون ياحبيبي خلصت ياروح قلبي يا نن عيني من جوا  ياروح الروح 
سليم / ولا خلاص احنا في الشركه الي يسمعنا هيقول علينا ايه 
مالك /يقولوا الي يقولوه ياحبيبي 
(والله مالك دهه شبه وحده صحبتي نكون بنتكلم في موضوع عادي تقوم مقلوبه زي مالك كده بالظبط ????????????طبعا هيه عرفه نفسها) 
سليم / ولا انظبط لظبطك 
مالك /خلاص خلاص ياعم قول بقا عايزني في ايه 
سليم /نعممم هوه انته لسه مخلصتش الي انا قلتلك عليه ????????
مالك بعدم فهم /ايه الي انته قولتلي عليه ????????????
سليم بغضب / موضوع امبارح 
مالك /اههههه اصده البت الي ضربتك الكف السباعي امبارح صح مش كده 
سليم بغضب /في لسه واحد علي اول الشارع ما سمعشي????????????????
مالك /ماله وشك بيتحول ليه بفولك ايه والله لو ضربت هضربك ????????ولا انته ايدك تقيله وااله لضربك????????
سليم / اطلع ب، ه ياحيوان 
مالك /حاضر حاضر بس متزقش 
سليم /برههههههههههههه ومتنساش بكره معلوماتها تكزن عندي كلها فاهن 
مالك /حاضر فاهم فاهم ربنا علي الظالم والمفتري يارب 
(انا /علي فكره ياسليم انته مغرور????????
سليم /مين ده يابت انتي الي مغرور????????
انا / انا با سيد الناس انا  
سليم /طب ياله يختي كملي البارت بقا????????
انا / حاضر ياعم بس متزقش كده براحه ????????) 
اما بقا عند البنات خلصم المحاضره بتاعتهم وراحم الكفتريا 
ملاك /حور حور بت ياحور 
ملاك /في ايه يا حيوانه الكلاب مش شيفاني بطفح 
ملاك /اهلا اهلا يا دكتور ادهم 
حور زورت /كح كح كح كح 
ادهم بخضه/حور مالك مالك خدي اشربي ميه 
حور خدتها منه وقالت /شكرا جدا يا دكتر ادهم 
ادهم /عفوا 
ملاك غمزت لحور فحور زغرتلها من غير مادهم ياخد باله 
ادهم كان باصص لحور باعجاب امت ملاك ????حبت تغلس فقالت /احم دكتور ادهم كنت عايز حاجه 
ادهم بحرج /لا ابدا بس ايه رايكم في الشرح بتاع انهردا (قالها زي فيلم كتكوت ابو الليل لما الراجل قاله ايه راي حضرتك في السوبت ????????????) 
حور لنفسها/ الله بخربيت تنحتك والاه ده انا باجي احضر بس علشان اكل 
حور بكدب/ تحفه جدا دي اول مره افهم كده بجد حضرتك شرحك روعه تحفه 
امت قيله لنفسها استغفر الله العظيم سمحني بارب مهوه انا اكيد مش هقوله ان شرحه زي الزفت 
ادهم بغرور / طبعا طبعا ده انا احسن دكتور يابنتي امال ايه ده انا ادهم الانصاري???????????? 
قالت له حور / منتج جبنه ده ????ولا ايه مش فهمه 
ادهم بضحك ونظرت اعجاب / والله دمك خفيف اوي يا حور 
طبعا ملتك كانت بتابع وهيه مسكه دحكتها بالعفيه وكانت عرفه ان حور بتجامل بس ????(البت حور دهه زي اوي بجامل لاي حد من ثحابي يعني تطبيل كده طبعا هيه عرفه نفسها الي ديما بطبلها +
قال ادهم / علي فكره انا شفت ملفاتكم انتم الاتنين وعرفت انكم بتجيبم امتيازات كل سنه علشان كده عيزكم تشتغلم في شركه الفارس   وتدربم وتكسبم خبره 
طبعا حور وملاك كانم طايرين من الفرح طبعا وقالم / طبعا طبعا دي فرصه سعيده اوي (في صوت واحد) 
قال ادهم / ده الكارت بتاعي وعنوان الشركه اتفضلم 
حور / طب هنروح امته 
ادهم / بكره بئذن الله تكونم هناك علي 10 الصبح المدير هناك هيقابلكم ويشوفكم وياريت تكونوا عند حسن ظني فيكم 
حور وملاك / ان شاء الله هنكون عند حسن ظن حضرتك 
ادهم / لسه عندكم محاضرات تنيه 
حور / لا خلصنا كده 
ادهم / امال بتعملم ايه هنا طلاما خلصتم ????
حور لنفسها / ده غبي ولا ايه هوه مش شايف بنعمل ايه ( علي فكره يا حور اصدق بتعملي ايه مش بنعمل ايه علشان مدكيشي في منخيرك ملاك اعده في حالها اما انتي عماله تلغي من ساعتها)  
حور / بناكل ادامنه اكل واعدين في كفيتيريا هنكون بنعمل ايه اكيد بناكل 
ادهم / احم مخدتش بالي عن اذنكم 
حور  لعد ما مشي / اذنك معاك ياخويا الله يخرب بيتك قطعه عليا الاكل حد يخض حد كده  
طبعا ملاك كانت عماله تدحك ومش مبطله دحك من ساعتها 
حور / تعرفي لو مسكتيشي مفيش عندي غير الطبق الي قدامي دهه والزقهولك في وشك بس طبعا بعد ما خلصه 
وبالفعل انتهه حور من تناول الطعام وذهبتا الي المول لشراء ثياب جدبده 
وفي نفس الوفت خرج مالك من الشركه متوجها الي المول لشراء بعض الاشباء 
ملاك / ايه رايك في ده 
حور / لا مش حلو 
ملاك / طب ده او ده 
حور / لا برضق مش حلوين 
ملاك / بت انتي انا خلصت انتي لسه مشتريتيشي غير الشربات الشربات بس ياحور 
حور / طب بصي كده المحل ده في فيه هدوم حلوه تعالي نشوفه 
ملاك / لا والله معت قدره احنا بنلف بقالنا سعتين روحي انتي وانا هروح اشرب حاجه في الدفتيربا وابقي حصليني علي هناك  ماشب 
حور / طول عمرك همك علي بطنك مش هتتغيري ابدا يا ملاك ????????
ملاك / انا ياحور الي همي علي بطني  انا شوفي كده انا هروح علشان مرتكبشي فيكي جريمه  ????????(ياريت وتبقي خلصتي ام البشريه ماي ممكن يحصلها بسبب اابت دي????????) 
وبالفعل توجهه حور الي محل الملابس وملاك الي الكافيتريا 
ملاك وهيه مشيه اتخبطه في مالك والحاجه الي كانت في ايديها وقعت منها 
ملاك /مش تفتح يعمي 
مالك/ انا برضوا الي افتح 
طبعا هيه مكنتشي شيفاه ولا هوه لانها كانت موطيه راسها 
ملاك رفعه راسها وقالت /امال امي يعني ماشي بتتكلم في الفون ليه ها مش تفتح وانتي ماشي  ولا ماشي تخبط في الناس وخلاص (ثم قالت في نفسها مستحيل اكيد مش هوه معقوله يارب خلتني اشوفه تاني هيه فعلا معجبه بيه من اول مره شافته ساعت لما حور ضربت سليم بالقلم ????????بس بنتنا تقيله اوي ومش هتقولوا ابدا انها وقعه في دبديبه ) 
اما بقا مالك فده مكنشي مركز خالص في الكلام 
مالك /انتي 
ملاك / بقولك ايه اوعي كده من وشي ياعم 
مالك / ياعم انتي مش عرفه بتتكلمي علي مين يا قطه ولا ايه 
ملتك / اه عرفه بكلم خروف واقف ادامي عندك مانع 
مالك /انا خروف ده انتي نهار اهلك سوده ده انتي وحده نقصه ربايه 
ملاك/ انا الي نقصه ربايه ياحيوان يازباله 
طبعا الناس اتجمعه علي صوتهم 
شخص من الي كانم وقفين / في حاجه يا انسه 
ملاك قالت / ايون الاستاز كان بيحاول يتحمرش بيا 
مالك بصدمه / انا 
ملاك / وكمان بيقولي وتيجي ونجيب عبدالله 
مالك كان مصدوم هوه امته كان قال الكلام ده ولا امته اتحمرش بيها 
شخص من الي كانم واقفين / ده انته شخص قليل الربايه صحيح ومحتاج الي يربيك 
وشخص تاني قال / معاك حق ده محتاج يتربا من اول وجديد 
طبعا حور خلصت وجت علي الصوت / ايه ده ملاك في ايه ومال الناس دي متجمعين كده ليه 
طبعا هيه مكنتشي تعرف مالك لانعا مكنتشي خدت بالها منه في وقت الخناقه 
ملاك / الاستاز كان بيتحمرش بيا 
حور / نعم يتحمرش بيكي وانا موجوده وخلت الناس الي هناك تتلم عليه ويضربوه وبعدين اخدوه علي القسم 
حور / يستاهل هوه كده خد جزائه 
ملاك / انتي صدقتي ولا ايه 
حور / نعم 
ملاك حكتلها علي كل الي حصل 
حور/تربيتي تعاله في حضن اخوك يا فواز ????????????????????????
اما بقا عند مالك فكلم سليم وجه اخده 
سليم / مين يبني الي عمل فيك كده 
مالك / هوه انا وشي بايظ اوي 
سليم / لا يخويا ده انته وشك متشلفط بس 
 مالك  / بنت  الايه والاه العظيم مهسيبك يبقا انا تعملي فيا كده والله منا سايبك 
سليم / ايه الي حصل احكيلي 
وبالفعل حكاله مالك علي كل الي حصل 
وطبعا مكنشي متوقع فعل سليم 
سليم كان ماسك بطنه وعمال يدحك زي المجنون 
مالك ????/ انته بتدحك يا سليم 
سليم????/ بصراحه الي انته بتقول عليه ده يفطس من الدحك مش قادر اسدك حته بت تعمل فيك كده هههههههههه 
طبعا مالك نسي حور تماما ومقالشي عليها حاجه 
مالك / طب ياله امشي بقا مش وصلتني اومشي بقا 
سليم /ايه ده انته بتطردتي 
مالك/ اه بطردك زياله بقا علشان هنام 
وبالغعل  ذهب سليم الي مكان للسهر وظل يشرب ????
اما سليم فقبل انا ينام طبعا فضل يتوعد لملاك 
اما عند ملاك فكانت كل لما تفتكر الموقف تدحك وبعدين نامت 
اما بقا حور فدي اكيد كانت بتاكل ????????????????
مش بتعمل حاجه اصلا غير الاكل بس 
يتبع…
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد