Uncategorized

رواية احببت مشاغبة الفصل الاول 1 بقلم الاء فوزي

 رواية احببت مشاغبة الفصل الاول 1 بقلم الاء فوزي
رواية احببت مشاغبة الفصل الاول 1 بقلم الاء فوزي

رواية احببت مشاغبة الفصل الاول 1 بقلم الاء فوزي

حنين ١٩سنه دمها خفيف اوووي ومرحه واوزعه اوووي :ياماما مش قادره استحمل الوجع بيزيد يلي البس بسرعه (حنين ياجماعه درسها بيوجعها وهتروح طبعا لدكتور اسنان )
صفاء ام حنين:اصبري يااابت مااانتي اللي معفنه ومش بتغسلي سنانك 
حنين :دا وقته ياااصفاااء اخلصي عااااااااااااااااااا
صفاء ام حنين :صفاء من غير ماما ياقليله الربايه ماهو ابوكي هو السبب هو اللي مدلعك 
حنين: يختاااااااااااااي درساااااااااي بوجعناااااااااااي يبابااااااااااع الحقنااااااي واتفجأت بالشبب في وشها 
عامر ابو حنين : في اي ياصفاء صوتكوا عالي كدا لي 
صفاء ام حنين: قليله الربايه بتقولي ياصفاء من غير ماما انت السبب انت اللي مدلعها 
عامر بضحك ويغمز لحنين  :ينفع كدا ياحنين تقولي لماما ياصفاء من غير ماما  
صفاء:شافته وهو بيغمز وكانت هتنفحر من الغيظ وفضل تتمتم :يارب صبرناااي صبرني يااارب  يلي يااايبت انجري قدامي قبل الدكتور ما يمشي من العياده 
حنين بمشاكسه لعامر باي يااارووحي بينا تلفونات بقا هيهيهيهيهيهيهي 
عامر وصفاء ضحكوا 
وذهبوا لطبيب الاسنان 
حنين:شوفي يا ماما الراجل عامل عياده قد اي ولسه شاب صغير اكيد.من فلوس الغلابه يلي حار ونار فيه ال١٠٠جنيه الكشف اللي دفعناها كان نفسي اشتري كشري ولا اي حاجه اطفحها بس مش قادره درسي واجعني عاااا ياني 
صفاء:اتلمي يااا بنتلجزمه فضحتينا الناس سامعينك 
حنين اخدت بالها وبصت لقت كذا حد سمعاها وقعد يضحكوا 
اتحرجت وبصت في الارض 
(حنين بنوته جميله جدا كل اللي يشوفها يعجب بيها وبجمالها الطبيعي عيونها واسعه اووي ووشها بريئ بس هيا عفريته ولسانها طويل  مختمره واوزعه شويه في كليه تمريض عندها اخ توأم ودائما بيتخانقوا بس بيحبوا بعض جدا)
حنين :اتحرجت وبصت في الارض 
صفاء :لا والبت وش كسوف اووي يعني جتك القرف خلفه الندامه انتي واخوكي ربنا يصبرني ع ماابتلاني 
حنين:لما نروح اووعدك هنتخانق مش هنا قدام الناس  اعثل انتي يااموزه يلي مبتكبريش ونغزت ولدتها في جنبها 
صفاء :ضحكت من قلبها ودعت في سرها ربنا يحمي  حنين  ويفرحها دائما لانها شافت كتير في حياتها كانت دائما نفسيتها وحشه طبعا كل حاجه هنعرفها مع الاحداث 
السكرتيره( مايا ليها دور معانا متنسوهاش) بتكبر   وبتبص لحنين بقرف علشان لبسها واسع  اووي :حنين عامر اتفضلي  ????
حنين في سرها بس صوتها مسموع:مالها البتاعه دي 
حنين دخلت للدكتورلوحدها ( أسر الحناوي طبعا هو البطل أسر الحناوي شاب عمره ٢٦عام طبيب اسنان  كان بيحلم  يكون  رجل اعمال بس والدته زي اي ام مصريه عايزه تتفشخر بابنها انه في طب ووالده متوفي عنده اخ واخت هنتعرف عليهم قدام  تعب في حياته كتير وهو الكبير في اخواته وكان متحمل هم عيلته واخواته بيحبهم جدا وبيخاف عليهم مبيحبش الهزار ولا الكلام الكتير رسمي جدا طويل طبعا زيه زي كل ابطال الروايات وجسمه زي الحيطه وحنين  جنبه زي ازازه الميه )حنين :اي ياختي دا الا ما قالي اتفضلي حتي عيل قليل الزوق طبعا كان بتتكلم في سرها بس صوتها كان عالي ومسموع
أسر بحده :اتفضلي ياا انسه ع الشازلونج 
حنين :اي براحه بتزعق لي هتبلعني 
المساعده هدير ضحكت غصب عنها رغم انها عارفه انه عصبي هدير :اسفه يادكتور اتفضلي ياا انسه 
حنين :ونبي انتي عثل مش زي ناس 
وجلست على الشازلونج 
أسر :افتحي بوقك 
حنين :لي 
أسر :مش ناقصه ذكاء انتي جايه هنا لي افتحي بوقك اخلصي 
حنين فتحت فمها (قلت فمها اهو علشان الجماعه بتوع اللغه العربيه الفصحى استيقظ وركز واصحي ميزعلوش ????????????)
حنين فتحت فمها : اهو عاااا 
أسر يكتم ضحكته :افتحي اكتر 
حنين حست بوجع جامد في درسها عينها دمعت وقالتله بيوجعني 
أسر بضحك :ماكنتي من شويه محدش قدك دلوقتي قلبتي قطه 
حنين بغيظ طب اخلص يلي شوف شغلك 
اسر استغرب جدا من تغير حالها بسرعه كدا 
مسك اداه وخبط بيها ع درسها علشان يحدد الوجع 
حنين بوجع : عااااااااااااااااااا يامفترااااااااااااااااي ياجزااااااااااار ومسكت ايديه وعضتها 
أسر بتالم اه يابنت العضاضه 
قامت حنين من ع الشازلونج وخايفه منه 
أسر بصلها بغضب : اطلعي برااااااااا برااااااااا 
حنين بصوت عالي:برا برا يعني هطلع م الجنه دكتور غتتت طلعت ورزعت الباب وراها 
أسر في الداخل مقدرش ميضحكش وبص لهدير وقالها دي مجنونه وهدير استغربت علشان اول مره تشوف أسر بيضحك 
حنين قدام بابا اوضه أسر :طب انا هقول لماما اي دلوقتي دا لو عرفت اللي عملته هتقتلني ونا درسي بيوجعني جااامد اه ياااجاااحد ياااجزار والله لادعي عليك في قيام الليل بس عضبتك بردو نيههها نيههها 
حنين طلعت وقعدت جنب صفاء  
صفاء بقلق :ها قالك اي 
حنين بتوتر :اممم اااا…..ااااا قالي اقعدي برااا شويه لما يبعتلي
صفاء :ماشي ادينا قاعدين 
وحنين فضلت تفكر هتعمل اي هتدخل تاني امتي 
ياتري اي اللي هيحصل ……….
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد