Uncategorized

رواية احببت مشاغبة الفصل الثالث 3 بقلم الاء فوزي

 رواية احببت مشاغبة الفصل الثالث 3 بقلم الاء فوزي
رواية احببت مشاغبة الفصل الثالث 3 بقلم الاء فوزي

رواية احببت مشاغبة الفصل الثالث 3 بقلم الاء فوزي

الساعه   ٩الصبح 
صفاء :بت يااا حنين اصحي يااابت هتتاخري ع كليتك 
ادخل يااعمر صحيها 
عمر : ونا مالي ياماما دا زي البقره بتحدف باي حاجه جنبها لا مليش دعوه مش مستغني عن نفسي
عامر :عمر عيب تتكلم ع اختك كدا 
عمر : خلاص ادخل صحيها انت يابابا نا مش مستغني عن نفسي 
(عمر ١٩سنه توأم حنين كليه تجاره عمر شاب طويل ابيض شبه الفراخ البيضه كدا ياجماعه ????
سوري بهزر عيونه عسلي وواسعه ومز بمعني الكلمه استغفر الله اي دا ) 
عامر : اصحي مين ونا مالي ادخلي ياصفاء صحيها انتي اللي بتيجي معاها سكه 
صفاء بصتلهم بخيبه امل : يااااااااااااااااارب صبرني  ع العيال وابوهم ودخلت اوضه حنين رزعت الباب وعامر وعمر واقفين يتفرجوا 
حنين قامت مفزوعه : اي…..اي  مين  ماااااات 
مين صحي مين فاااق 
صفاء : نوم العوافي ياختي قومي علشان تفطري متتاخريش 
حنين : حاضر ياصفاء صحيت اهو وغفت تاني 
صفاء حدفتها بالمخده او الوساده ععع:صفاء في عينك ياكالبه اسمي ماما صفاء 
حنين بغيظ : اتنيلت صحيت اهو هيا الساعه كام تلاقيه لسه بدر ياصلا وانتي بتصحيني علشان اغسل مواعين قبل ماامشي 
صفاء : بدري من عمرك ياااااختي ….وضحكت بتريقه …هههه مواعين قالي يعني البت مقطعه السمكه وديلها قومي قومي ربنا يصبرني 
حنين نطت من ع السرير وحضنت امها وفضلت تبوس فيها: ونبي انتي عثل ياصفاء هاتي بوسه ربنا يديمك ليا اعثل انتي ودخل عامر وعمر وحضنهم عامر كلهم : ربنا يديمكوا في حياتي ويفرح قلبكوا كلكوا ويبعد عنكوا اي ازي 
حنين من تحتهم بصوت مكتوم علشان اقصر واحده فيهم : يختاااااااااااااي نفسي اتقطع حسوا بيا اي دا والغوا فقره العائله الحزينه دي نكدتوا عليا ودمعتوا عنيا 
ودخلت الحمام وهيا بتغني يااااانااااااااااااااس كترتو دمعااااااااااي يااااانااااااااااااااس طفيتووووووو شمعيييي تيرار تيرار 
كلهم ضحكوا وخرجو يستنوا حنين علشان الفطار 
حنين لبست وجهزت نفسها وخرجت فطرت وطبعا الست ملك مستنياها بقالها ساعه وبترن وحنين مش بترد 
حنين : نهااااااااار ملون دي ملك رنت ١٨مره يلي حصل خير اما ارن عليها 
عند مالك قاعده في العربيه مستنيه ملك تخرج ع اول الشارع علشان تاخدها معاها في طريقها كل يوم بيروحوا مع بعض وبترن عليها من بدري وحنين مش سامعه الفون 
حنين رنت ع ملك : الووووووووو 
ملك : اصلا واحده مهزقه اصلا نا برن عليكي بقالي ساعه ياحيوانه ياااكالبه 
حنين بعدت الفون من ع ودنها لحد ما ملك تخلص شتيمه : اهدي بس يابو نسب اهدي والله ما سمعت الفون 
ملك : ابو نسب مين يابت انتي يخربيت برودك ياشيخه 
حنين بزعيق علشان تسكت ملك : اخرصي يابت انتي وقوليلي انتي فين نا جعانه عايزه اكل اي حاجه في الكليه نا بروح اصلا علشان اكل 
ملك ضحكت غصب عنها : شغاله عندك انا يلي انجزي نا ع اول الشارع 
حنين : حبي ابو الصحاب خمسه وجايه يلي غوري في داهيه الرصيد هيخلص 
ملك ضحكت وشافتها بتقرب منها وركبت 
حنين ببراءه : ازيك ياالوكه 
ملك رافعه حاجبها : وحياه طنط يابت اي البراءه والرقه دي 
حنين : والله لتجيبي بوسه ونتي موزه كدا يخربيتك هتخطفي مني المعجبين 
ملك بضحك : ههههه مين يخطف من مين اسكتي اسكتي يلي اتاخرنا 
نروح عند أسر 
أسر جهز نفسه علشان يروح الشركه قبل العياده ونزل يفطر مع (تنت سووووهيييير )
أسر : صباح الخير يا ماما 
سهير : صباح الخير يا روح ماما 
كريم : صباح الخير يا أسر…. صباح الخير ياماما 
الاتنين : صباح الخير ياكريم 
أسر لكريم : هو حضرتك مش ناوي تنزل الشركه من بعد الفرع اللي كنت ماسكه مااصفناه وانت مبتنزلش خالص اللي حصل حصل ياااكريم وربنا كشفلك كل حاجه قبل ما تتورط وحياتك تدمر بعد كدا احمد ربنا ودا ابتلاء من ربنا اصبر واحتسب كل دا عند ربنا 
سهير خايفه كريم يشد مع أسر في الكلام زي ما بيحصل كالعاده : سيبه براحته ياااسر قاطعها كريم  
كريم بابتسامه ع غير العاده : حاضر ياااسر اديني فرصه يومين ونا هرجع الشغل 
سهير استغربت من رد كريم ع أسر وكمان أسر استغرب بس فرحوا الاتنين انه بدا يغير من حياته وخصوص أن أسر شافه بيصلي الفجر 
أسر : طيب تمام انا رايح الشركه اشوف الامور ماشيه ازاي وبعدين اروح العياده سلام 
سهير : أسر استني عايزه اقولك حاجه 
أسر بتعجب : خير ياماما 
سهير : في ضيوف جاين النهارده ولازم تكون موجود 
أسر : ضيوف مين 
سهير : ماجده صحبتي وكوكي بنتها 
أسر : كوكي وماجده لا ياماما والله مش فاضي 
سهير بزعل : أسر متحرجنيش معاهم انا ادتهم معاد 
أسر بعصبيه : معاد لايه ياماما 
سهير : علشان لو عجبتك كوكي نخطبهالك وهيا حلو اوووي وعسوله وشيك ومن الطبقه الراقيه 
أسر بعصبيه : ياماما قلتلك شيلي الموضوع دا من دماغك نا مش فاضي للكلام دا وبعدين هو دلوقتي العروسه اللي بتروح تتقدم للعريس ولا اي ومش فاااهم وعلي العموم ياماما مش عارف هكون فاضي ولا لا سبيها بظروفها سلام 
وسابها وخرج 
سهير : طول عمرك دماغك ناشفه زي ابوك ياابن محمد الحناوي
يتبع…
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد