Uncategorized

رواية احببت مشاغبة الفصل الرابع 4 بقلم الاء فوزي

 رواية احببت مشاغبة الفصل الرابع 4 بقلم الاء فوزي
رواية احببت مشاغبة الفصل الرابع 4 بقلم الاء فوزي

رواية احببت مشاغبة الفصل الرابع 4 بقلم الاء فوزي

أسر في عيادته ومش عارف يركز في الشغل نهائي باله مشغول بيها أسر لهدير: هدير خلي مايا تدخلي الحالات اللي برا وتلغي الحجز لحد كدا 
هدير : حاضر يادكتور 
هدير خرجت تبلغ مايا 
أسر : اي دا نا بفكر فيها لي بس دي بالنسبالي عيله يعني وكل الستات بتتمني اشاره مني اشمعنا دي اللي شغلت بالي (دا كله أسر بيفكر مع نفسه ) قطع تفكيره خبط ع الباب 
أسر : ادخل 
( دا مريض ) 
يلي نروح الكليه عند البنات 
حنين اوووف خلصنا اليوم كان مهلك اووي يااابت يا بسكوته 
بسكوته دي تبقي بسنت صاحبه حنين 
بسنت : اه خلصنا فين صحبتك بنت الاكابر 
حنين : مش عارفه انتي مبتحبهاش لي يااا بسنت هيا طيبه اوووي وجدعه ومحترمه وعمرها ماازتك بس انتي اللي بصوورم قالت الكلمه دي بصوت واطي
بسنت : سمعتك ع فكره ونا مش بصورم ولا حاجه بس كل الحكايه أن اخوها ضحك عليا ودمرني وبدأت تعيط 
حنين : ضحك عليكي ازاي مش فاهمه 
بسنت : هحكيلك ياحنين بس بس بالله عليكي ما تقولي لحد بالله عليكي ياحنين هضيع 
حنين حضنتها وهديتها : اهدي يابسنت اهدي ياحبيبتي اهدي والله نا معاكي يااابت مااانتي اختي في اي بس نا مستغربه لي بتكرهيها كدا 
بسنت : مش بكرها ياحنين بس كل ما اشوفها افتكره 
حنين : ونتي تعرفي اخوها منين اصلا يابسنت وضحك عليكي ازاي 
بسنت بتلعثم وخوف : اخوها اسمه كريم وهو …..
وشافت ملك جايه من بعيد فا سكتت 
حنين : في اي يابنتي كملي 
بسنت : ملك جات نا ماشيه سلام 
حنين: استني بس 
ومشت وسابتها 
ملك لحنين : نا مش عارفه بحسها مش بتحبني لي ياحنين انا عملتلها اي بس 
حنين : بسنت دي اجدع صاحبه واطيب حد صحبتي من واحنا في ابتدائي بس مشكلتها انها ساذجه وبتصدق اي حد وبينضحك عليها بسهوله 
بس اكيد في حاجه مضيقاها  نا اما اوصل البيت …..
سمع تلفونها بيرن 
حنين : دي ماما ..الو ايو ياصفاء 
ملك ضحكت : صفاء كدا من غير ماما دي ماما لو قلتلها كدا تقتلني 
حنين : اسكتي بقا انتي وامك اما اشوف صفصف عايزه اي ايوه ياروحي 
صفاااء : لما تجيلي ياقليله الربايه 
حنين: حبيبتشي ياصفاء والله احممممم اقصد ياماما 
صفاء : انتي فين يابت واتاخرتي كدا لي الساعه ١
حنين: والله ياااصفاااء لسه مخلصه حتي اسالي البت ملك 
صفاء : ملك اللي جات عندنا زياره
حنين : ايوا ياماما 
صفاء : سلميلي عليها اوووووي البت اللي زي العسل دي محترمه وهادئه كدا مش زي واحده بتقول لامها باسمها عادي 
ملك سامعه وبتضحك 
حنين اتغاظت ونغزتها : بتضحكي ع ايه انتي كمان اخرصي 
ملك بتأوه : اه … يامفتريه … بنتك مفتريه ياطنط 
حنين بتريقه : تنت اسمها تنت اسمها  صفااااااااااااااع وتخني صوتك كدا 
صفاء وملك ضحكوا 
صفاء: يلي يات متتاخريش مستنينك ع الغدا 
حنين : مش قولتلك حبيبتشي وبتبص لقتها قفلت في وشها بصت لملك : طب والله حبيبتي وبتموت فيا 
ملك ضحكت : طب يلي علشان اوصلك في طريقي 
حنين : يلي ياااوختشي 
ووصلتها ملك لاول الشارع ملك: حنين متنسيش تروحي لبسنت تشوفي فيها اي من فضلك
حنين : اباااااااااااي كنت هنسي كويس انك فكرتيني 
ملك : هههههه ماشي يامجنونه سلام 
حنين وصلت قدام باب العماره وطلعت ع شقه بسنت ونست انهم مستنينها ع الغدا 
حنين بتخبط ع باب شقه بسنت : يلي هنااااااااااع ……ياااااابشررر يلي ساكنين هناااااااا …… انتوا هنا ولا هناك وبدأت تتطبل ع الباب ولولولولولولي افتحولاااااااااي 
ام بسنت  هدي بضحك علشان متاكده وعارفه مين اللي ع الباب : هههههههههههههه براحه يابت ادخلي يخربيتك فضحتينا 
حنين : وحشتيني ياموزه هاتي بوسه وباستها من خدها ودخلت فين البت بسنت بنتك 
هدي :اهي قاعده جوه ومردتش تطلع تاكل معايا نا وابوها وابوها زعل منها ( بسنت طبعا زي ماااحنا عارفين صاحبه حنين من الطفوله ومعاها في نفس الكليه مختمره بردو بس جميله جدا جدا وهيا البنت الوحيده لابوها وامها ماجابوش غيرها ومدلعينها وكل طلابتها مجابه)
حنين :طب انا دخلالها واعمليلي اكل انا وهيا وحياه عيالك اشيخه 
هدي : هههههه حاضر يامجنونه ودعتلهم ربنا يفرحكم يارب يااحنين انتي وبسنت 
حنين دخلت اوضه بسنت من غير ما تخبط حتي لقتها نايمه وجات في دماغها فكره تصحيها بيها لانها زيها نومها تقيل وجابت ازازه ميه وهوووووب كبتها فوقها وراحت رازعه زغرووووطه 
حنين : لولولولولولي …… اصحي يااااااختاااااي 
بسنت مفزوعه قامت تجري وراها : اه ياااجزمه ياااااوزعه والله منا سيباكي 
حنين طلعت ع السرير ومعاه الازازه باقي فيها ميه وبتهددها انها تغرقها بيها 
حنين : وربي لو قربتي لاغرقك 
بسنت بزعيق : انزلي يااااطفله ياااعيله ياتافهههه انزلللللللي 
حنين ببراءه: هتضربي 
بسنت : لا يابت بريئه …. مش عارفه بجد شكلك بريئ وانتي شيطانه 
حنين: هههههه سر الصانعه يااارووحي 
بسنت بحزن : طب انزلي ياحنين وتعالي اقعدي 
حنين حست بيها ولانها عرفاها كويس عرفت انها فيها حاجه : تعالي ياااروح حنين وحضنتها وبسنت فضلت تبكي اكتر من نص ساعه وحنين سيباها تطلع اللي جواها وبعدين هدت 
حنين: هديتي 
بسنت: ايو 
حنين : طب احكيلي في اي واي اللي عامل فيكي كدا 
بسنت حاضر كل الحكايه بدات من ………
يتبع…
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد