Uncategorized

رواية احببت مشاغبة الفصل التاسع 9 بقلم الاء فوزي

 رواية احببت مشاغبة الفصل التاسع 9 بقلم الاء فوزي
رواية احببت مشاغبة الفصل التاسع 9 بقلم الاء فوزي

رواية احببت مشاغبة الفصل التاسع 9 بقلم الاء فوزي

حنين داخله البيت بتتسحب علشان مامتها متشوفهاش
صفاء بزعيق: حنييين حنيييين الزززززززفت 
حنين: يختاااااااااااااي اتقفشت 
وديرت وشها وريأكشن وشها خوف:ايوا ياصافي
صفاء بغضب : كنتي فين لحد دلوقتي 
حنين: والله ياماما غصب عني اتاخرت طب هحكيلك اللي حصل …….(وحكتلها اللي حصل )
صفاء: طب انتي كويسه ياحبيبتي وهو ازاي يكلمك كدا ولا يقول عنك كدا انا هروحله اعرفه ازاي يتكلم عنك كدا 
حنين:ماما نا نسيت اقولك 
صفاء:اي هببتي اي 
حنين :ضربته بالقلم 
صفاء: نهااار ابيض ….ضربتيه ….ضربتيه جامد 
حنين خافت من امها ولسه هتبرر لقت صفاء شدتها حضنتها :قلب امك تربيتي (فكرتني بفرنسه تربيتشي)
حنين:هههه افتكرتك هتزعقيلي
صفاء: لا انتي ليكي حق ومغلطيش هما اللي اهانوكي بس بردو كان عيب تضربيه بس يستاهل  يلي ادخلي غيري علشان تغسلي المواعين 
حنين بصدمه : مواعين اي ياصفاء بعد فيلم الاكشن اللي حكتهولك دا مواااعين اي ارحمي امي 
صفاء قلعت الشبشب وجرت وراها وحنين دخلت الاوضه وقفلت 
صفاء:لا يااابت وانتي هتاكلي عقلي بكلمتين ….طب والله يااااابنتلجزمه لاتغسليهم يعني تغسليهم 
حنين بمياعه:ضوافري هتبوظ ياصافي يرضيكي ابوظ ضوافري 
صفاء : انا هقصقصهملك يااااام شخه دااانتي كنتي لسه بتعمليها ع نفسك يابت 
حنين:عيب ياصفصف كدا نا كبرت ياااحبيبتي وكلنا كنا بنعملها هيهيهيهيهيهيهي العب 
صفاء بغيظ :اه ياااااااااااننننننننني ياااارب ياااااااارب صبرني ومشت وفضلت تكلم نفسها
*حنين جوه في اوضتها  عماله تلعب في الفون وفتحت الفيس وبتتفرج عادي لقت قدامها ايميل اسر دخلت لقت صور كتير ليه اتفرجت باعجاب وشافت كميه المعجبين بيه دخلت كتبت كومنت ع صورته (الكومنت هو جاري البحث عن مطلقه 45 سنه للزواج بالاخ حزومبل نيهههها نيههها)وقفلت النت وفضلت تضحك 
تلفونها رن 
حنين:الو…. ايوا ياختي
بسنت:هههه داخله عليا بذعببيبك لي اهدي كدا في اي 
حنين: ماما قفشتني….. نيههها 
بسنت :بتضحكي ع اي يا مجنونه
حنين:ههههههههه اصل ههههههههه هقولك ….. ( وحكتلها اللي حصل)
بسنت:ههههههههه يخربيتك ياحنين دا لو شافك هيقتلك ابعدي عنه يابت دا شكله راجل تقيل في البلد 
حنين بلامبلاه:تقيل هههأ علي نفسه ياااوختشي
بسنت :المهم ياحنين هعمل اي بطني بتكبر 
حنين:ينهار بطيخ نا كنت ناسيه… اممممم نا شويه كدا ههرب من ماما واجيلك ولا اقولك ماتيجي انتي ياختي هو انا شغاله عند اهلك انزلي ياكالبه وونا داخله شقتنا شميت ريحه بيتزا امك عملاها هتيلي اتنين تلاته وانتي طالعه علشان اعرف افكر
بسنت:ههههههههه اتنين تلاته ياامفتريه دا احنا كلنا اكلنا اتنين 
حنين :احسديني بقا… و غوري في داهيه بقا علشان رصيدي هيخلص وقفلت في وشها 
بسنت بصت للتلفون:اي الهبل دا دنا اللي رانه عليها ههههههههه اما انزلها الا تقتلني 
( هنجيلهم تاني ياجماعه)
_________________________
سهير :يلي يااسر اتاخرنا
اسر بعصبيه:ماما مش عايز اوامر لو سمحتي نا مش متقبل الجوازه دي من الاساس وكله علشان ارضيكي وخلاص 
سهير بتوتر:اسر انت بتقول اي لا طبعا نا عايزاك تتجوز علشان افرح بيك وانت كمان تكون فرحان 
اسر قاطعها:يلي ياماما اتفضلي 
ووصلوا بيت ماجده واستقبلهم حامد العامري جوز ماجده و ماجده وكرما
حامد و ماجده:اهلا اتفضلوا نورتونا
اسر :شكرا لحضرتك 
وقعدو وسهير كلمت اسر بصوت واطي :اسر اتكلم احنا جاين في اي 
اسر :حضرتك ياا حامد بيه نا جاي اطلب ايد الانسه كارما 
حامد:طبعا طبعا دا شيئ يشرفنا
اسر بتكبر:طبعا يشرفكواا نا اسر الحناوي ابن محمد الحناوي اللي اي حد يسمعه اسمه بيتهز( ونبي براحه ع نفسك ياا اسر ولا حناوي ولا دفراوي كلكوا معسل ياخويا وكلنا ولاد تسعه يعنيا)
حامد ولانه عارف انهم ناس ليها قيمتها في البلد :طبعا طبعا يااسر بيه 
اسر بغرور:طب بما ان العروسه موافقه والكل موافق نقرا الفاتحه والفرح كمان شهرين 
ماجده وحامد:نقرا الفاتحه 
وقروا الفاتحه 
سهير :طب نسيب العريس و العروسه مع بعض شويه 
_______________________________
كرما:هاي اسر عامل اي
اسر بيلعب في تلفونه :كويس 
كرما:ع فكرا بيعجبني ستايلك اووي في اللبس اممممم اقدر اعترفلك اعتراف 
اسر :اممممم
كرما:نا بحبك 
اسربصلها :ههههههه تؤتؤ بجد قولي بتحبي فلوسي شكلي عربياتي  شركاتي مستشفياتي حسابي في البنك انا كلي عاجبك  يا كوكي وبالاخص فلوسي ومكانتي وشركاتي انما انا ههههههههه تحبيني تؤتؤ مااظنش واتعدل  في قاعدته بصي ياااكوكي او ياا كرما نا عارف كويس الغرض من الجوازه دي وهو غرض مادي طبعا انتي والست الوالده وقعتوا الست والدتي وانكوا اغنياء وطبعا دي الحاجه اللي تخلي ماما توافق ع اي واحده او تصمم عليها واللي ماما متعرفوش انكوا ع وشك الافلاس ونا طوق النجاه بالنسبالكوا فانتكلم كدا بصراحه ونفهم كل واحد عايز اي 
كرما بصدمه لانه عارف كل دا :انت بتقول اي 
اسر :نا مش اهبل ولا بينضحك عليا انا اسر الحناوي يعني كل حاجه تخطر ع بالك بكون عارفها ودارسها كويس اووي المهم بقا انك انتي عرضك مني فلوس فااعلشان ارضي الست والدتي هما شهرين خطوبه وبعدين جواز ليكي عندي حقوقك الشرعيه غير كدا مااشوفكيش قريبه من حياتي ولا تدخلي في اي حاجه تخصني 
كرما ببرود:بيزنس يعني 
اسر:اه هو يعتبر بيزنس ….. وقام وقف صفقه موفقه انسه كرما 
وأخد سهير ومشي 
كرما بعصبيه ويضيق :ازاي المتخلف دا يتكلم معايا كدا انا هعرف اخليك تقع في حبي ازاي وهكسرلك غرور دا ماشي يااسر ياانا ياانت 
________________________
في البيت عند اسر 
اسر :ماما اظن نا نفذتلك اللي طلبتيه مع انه مش عاجبني بس اللي حصل حصل ونا اول مره اعمل حاجه مش مقتنع بيها ولا عجباني 
سهير بفرحه:لي بس يااسر ياحبيبي افرح وابني حياتك وكرما حلوه ومتعلمه واهلها ناس معروفين ومن نفس طبقتنا  وهيا الوحيده اللي مناسبه ليك 
اسر :انا طالع ارتاح 
سهير:ربنا يهديك يااسر وتعرف بقا تختار صح ( اختارك عزرائيل ياشيخه ضيعتي الواد)
اسر في اوضته اخد شاور وطلع مسك تلفونه وبيتصفح ايميله وبيتفرج ع البنات ازاي معجبين بيه ولفت نظره كومنت علي صورته اتفاجئ بصاحبه الكومنت 
اسر :اه يابنت المجنونه هيا فكراني صغير المجنونه  دي ولا اي والله لاعلمك الادب يا اوزعه انتي وحذف الكومنت ونااااااام ( يابختششششك)
__________________________________
كريم :هااا يااحمد 
احمد:عندي ليك اخبار حلوه 
كريم :اي… اي عرفت حاجه عنها 
احمد:اهدي ياابني….. اه عرفت 
كريم بفرحه :طب تعاليلي البيت فورا مينفعش الكلام في التلفون 
احمد:جاااايلك ياحبيبي هههه
يتبع…
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!