Uncategorized

رواية احببت مشاغبة الفصل الحادي عشر 11 بقلم الاء فوزي

 رواية احببت مشاغبة الفصل الحادي عشر 11 بقلم الاء فوزي
رواية احببت مشاغبة الفصل الحادي عشر 11 بقلم الاء فوزي

رواية احببت مشاغبة الفصل الحادي عشر 11 بقلم الاء فوزي

حنين:بقولك اي ياصفصف ياعسل 
صفاء:صفصف وعسل اكيد عايزه حاجه والصبح بدري كدا لا مش مطمنالك عايزه اي 
حنين:النهارده الجمعه و اجازه بقا وكدا وعايزه اخرج اي رايك
صفاء ماسكه الطاسه وبتهاوش حنين بيها :تخرجي فين ياااام شخه انتي ….انتي فاكره نفسك علشان دخلتي الكليه تبقي كبرتي دانتي كنتي لسه بتعمليها ع نفسك يابت 
حنين ببرود وسانده ع الغساله:كلنا كنا بنعملها ياصفصف….. وهخرج ياصفصف مااشي والا هقول لبابا ع عمو فريد جارنا اللي عملك كومنت ع الفيس واتحايلتي عليا امسحه قبل بابا ما يشوفه هااهخرج ولا انتي اي رايك
صفاء بخوف من عامر:اه يابنتلجزمه انتي بتهدديني يابت 
حنين بجديه مصطنعة:صفااااااااااء صوتك ميعلاش ونتي بتكلميني فاهمه وانجري يلي حضر يلي الاكل 
( مين بيزعق لمين البنت لامها)
صفاء مسكت الطاسه وجرت بيها ورا حنين:انتي بتزعقي لمين يااااقليله الربايه وبتهدديني طب ابقي تعالي قابليني ياساقطه 
حنين من ورا باب الحمام :كنت في رابعه ابتدائى ياحبيبتي وكان ملحق دراسات طب ماانتي ساقطه اعداديه ياصفاااء متخلنيش اسيحلك 
صفاء :اطلعي يابنتلجزمه وواجهيني راجله لرجله
حنين:هه ههههههههه اسمها راجله لراجله الام التافهه رزق والله اسمها ست لست والستات لبعضيشها هيهيهيهيهيهي
صفاء:حنين ياقلب امك اوعي تقولي لعامر حاجه الا هيقتلني فيها 
حنين:ههههههههه الخوافه اهي الخوافه اهي اهي 
صفاء:بتتتتت احترمي نفسك….. و بتفكر مع نفسها بصوت عالي… يخربيتك دا لو قالتله ممكن يطلقني والعيال يتشردو و ياكلوا من الزباله وعمر مبيحبش اكل الزباله 
عامر:صفاء انتي بتكلمي نفسك 
عمر:زباله اي ياماما اللي مبحبش اكل منها 
حنين  فتحت الباب وخرجت :لولولولولولولولولولولولوي امي اتجننت 
صفاء صوتت:عاااااااااااااااااااا ياااارب خدنااااااااااي 
حنين بتغمزلها :بعد الشر عنك اعثل يلي مدوخ وراك الشوبااان 
صفاء:بس يابنتلجزمه…… 
حنين بتحذير :بتكلميني انا يااصفااء
صفاء:قلب صفاء كبرت يا اخواتي يلي اجهزي علشان تخرجي 
حنين جرت عليها حضنتها وعامر وعمر واقفين يتفرجوا   ع الهبل اللي بيحصل عامر وعمر في صوت واحد:الصبر ياااااااارب 
عمر:بابا احنا في خطر علينا بينهم 
عامر:اه والله ياابني 
صفاء وحنين :في حاجه
عامر :اصلكوا متصاحبين ودي حاجه خارجه عن الطبيعه والواقع يلي يابني نجهز علشان الصلاه
صفاء بتقرص حنين من تحت لتحت وبتجز ع اسنانها :لا دي حنين دي حبيبتي 
حنين:اه…. اي ياماما بتقرصي لي 
صفاء :بقرص دنا عايزه اكلك تربيه قزره وجرت وراها 
حنين واقفه فوق الكرسي:ماهي تربيتك ياصفصف …. سبيني اطلع وهجبلك ايس كريم ونا جايه 
صفاء ونست كل حاجه:بجد ياحنين 
حنين : بجد ياروح حنين….. حنين مع نفسها :اي الام التافهه دي 
صفاء:هاتيها بالشوكولاتة ياحنين ونبي 
حنين :هههه حاضر هاتي فلوس بقا 
صفاء :فلوس.. فلوس اي ياروح امك 
حنين :ماكنا حلوين اي اللي حصل 
(نسيبهم بقا كفايه عليهم كدا )
_________________________
علي الفطار 
سهير :اسر النهارده هنروح نحدد معاد حفله الخطوبه 
اسر :حفله اي لا مش بتاع حفلات انا هنلبس الشبكه هنا وخلاص 
سهير باعترااض:بس يا….. 
اسر بعصبيه:ولا بس ولا مبسش اللي بقوله هيتنفذ
سهير:خلاص خلاص 
ملك :ابيه اسر انت هتخطب كارما بجد 
اسر :ايوا ياملك 
ملك :بس دي مش شبهك ياابيه 
اسر:هتتغير ياملك انشاء الله ولو متغيرتش عادي هسيبها 
ملك :بس كدا هتكسرها ياابيه واضح انها بتحبك نا عارفاها من واحنا صغيرين بتحبك اووي 
اسر:هههه ماااظنش ياملك هيا بتحب فلوسي وع العموم نا عطتلها فرصه بعقلي مش بقلبي 
ملك :ربنا يوفقك ياابيه .. وعقبالك ياكريم
كريم :اه ياالوكه ادعيلي ونبي… عقبالي
سهير:حبيبي طب ما اجبلك عروسه 
كريم :لا ياماما مش عايز جواز كدا نا اللي هختار …وتمتم مع نفسه وانا اخترت خلاص 
ملك بغمزه لكريم:شكلك بتحب ياخلبوص 
كريم :هههه يعني حاجه زي كدا( كريم وملك قريبين من بعض اووي )
ملك :يا واد يااجامد 
سهير :ملك اي الالفاظ دي 
ملك :الفاظ اي ياماما نا بهزر مع كريم 
سهير:انتي من يوم ما عرفتي البنت الشعبيه دي وانتي الفاظ وحشه  ولبسك مبهدل لازم تبعدي عن البنت دي
اسر :لحظه بس لبس اي اللي مبهدل.. دا لبسها جميل ومحتشم برافو ياملك اثبتي ع كدا… ماما سيبي ملك تتصرف زي ما تحب وجاله تلفون 
اسر :الو…ايوا يااعمتو عامله اي 
حنان :حبيب عمتوا نا كويسه ياحبيبي انتوا عاملين اي والقرده ملك والواد كريم والعقربه امك 
اسر:ههههههههه الحمدلله بخير يااانينو مش ناويه بقا تنزلي مصر تعيشي معانا 
حنان :هنزل انشاء الله بس فوفا تفوق م العمليه دي حبت الجو والحياه هنا و نفسها تفضل هنا علطول بعيد عن امك 
( حنان عمه اسر شخصيه مرحه جدا وبتحب الهزار سافرت امريكا علشان عمليه القلب بتاعه وفاء وفاء دي جده اسر وملك وكريم ام والدهم قلبها تعب بعد وفاه ابو اسر واستقروا هناك وفاءشخصيه جاده مبتحبش الهزار والدلع الكل بيخاف منها و بيعملها حساب حتي سهير بس هيا بتحب اسر وبتحترمه لانه شبه ابوه وهيا كانت بتحب ابو اسر جدا )
اسر :ههههههههه طب عايز اقولك ع اخبار كدا 
حنان :قول قول اشجيني ياواد عمي 
اسر:ههههههههه واد عمك اي ياعمتو 
حنان :اخلص بقا يااض ارغي 
اسر:نا هخطب 
حنان:لولولولولولولولولولولولوي مين يااالاااااا مين تعيسه الحظ 
اسر:ههههههه لي بس كدا ياعمتو
حنان:انت هتقولي مانت نسخه من ابوك الله يرحمه كل حاجه ممنوع وغيرتك ع الحاجه اللي بتحبها جنونيه
اسر:ههههههه العروسه تبقي كارما بنت حامد العامري 
حنان كانت بتشرب وفضلت تكح:كح  كح كح كح 
اسر:اي يااعمتو في اي 
حنان:كارما البنت اللي شبه العربيه اللي داخل فيها اوتوبيس دي دي شبه امها يااالاااااا 
اسر:ههههههه ايوا هيا ياعمتو
حنان: ودي كبرت امتي 
اسر :كبرت مع الزمن ياعمتو المهم دلوقتي انتوا لازم تكونوا موجودين انتي وفيها
حنان:تيتا دا تيتا مش بتقبل ماجده  امها دا هتطين عيشتك 
اسر:اهو اللي حصل ياعمتو نا حاليا رايح الشركه هكلمك لما ارجع 
حنان:ماشي ياا اخويا ماشي 
اسر:ههههههه سلام 
سهير :اي يااسر بتكلم مين دا كله 
اسر بجديه: تيتا وعمتي حنان نازلين وهيحضروا الشبكه 
سهير بصدمه وبخوف من وفاء:اي… لا يااسر.. لا 
اسر:هو اي اللي لا دا بيتهم زي ماهو بيتك ياماما لو نسيتي وهما بعد١٥سنه راجعين يعيشوا هنا وهخليهم يستقروا كمان … سلام انا رايح شغلي 
_________________________
حنين :اي ياملك الزفت احنا هنخرج النهارده 
ملك :ما بلاش النهارده ياحنين 
حنين:نعم يادلعدي بلاش اي هنخرج يعني هنخرج 
ملك:ههههههه خلاص خلاص هنخرج كلمتي بسنت ومريم 
حنين:اه ومريم بنت اللذينه لسه راجعه من الغردقه اللي تتغردق في الطين 
ملك:ههههههههه يابت الفاظك يخربيتك بقينا كلنا زيك 
حنين:زيي زيي اللي هو ازاي يعني اي ياابت مش عاجبك ولا اي 
ملك :لا والله عاجبني خلاص ههههههههه
حنين:اه بحسب …. يلي غوري في داهيه اجهزي وتعالي خودينا 
ملك:شغاله عندك انا 
حنين بجديه مصطنعة وزعيق:ملك الكلام اللي اقوله يتنفذ ساكا باقا لالا نينا ( دا اي كلام حنين بتقوله علشان تخوف ملك)
ملك :ههههههههه هههه ههههههههه يخربيتك هموت وبصت لقتها قفلت في وشها.. والله مجنونه
__________________________________
كريم :الو ايوا يااحمد 
احمد:ارغي مش فاضيلك 
كريم :عدي عليا بعد الشغل عايز اخد رايك فى حاجه كدا 
احمد:طيب ماشي غور دلوقتي مش فاضي
كريم:هههه حاضر سلام 
احمد بتفكير :اه يابنت ال****مش راضيه تروحي من بالي لي اي دا انا اول مره اكون كدا واقتحم مكتبه راجل كبير في السن وباين عليه انه متبهدل جدا 
احمد بصدمه وهو بيبص للراجل :انت…… 
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد