Uncategorized

رواية عناد طفلة الفصل السادس 6 بقلم رحمة نجاح

     رواية عناد طفلة الفصل السادس 6 بقلم رحمة نجاح

رواية عناد طفلة الفصل السادس 6 بقلم رحمة نجاح

رواية عناد طفلة الفصل السادس 6 بقلم رحمة نجاح

وعلي الجهه الأخري كانت تجلس كيان في سيارتها وهي تعلن حظها بشده فقد تعطلت السياره وهي تقف في مكان شبه منقطع ومن حظها السيئ قد فصل شاحن هاتفها …
كيان. طب اعمل ايه دلوقتي انا خايفه انا نيله عليا اني امشي من طريق معرفوش تاني لازم انزل اشوف حد يساعدني في ام المنطقة الزفت دي  ..
لتنزل من سيارتها وهي تسير بخوف لعلها تجد تجد احد ما ينقذها من هذا الطريق …
_ الحلوه راحه فين ..
كيان بخوف. انا العربيه بتاعتي عطلت هنا ممكن تساعدني ..
_ بس كده دا انا اساعدك واخدك معايا الشقه كمان …
كيان بخوف. لا خلاص مش محتاجه مساعده تقدر تمشي …
_ مش بمزاجكك يا حلوه …
لياخذها من يديها رغماً عنها وهي تصرخ وتحاول التملص من يد ذالك الحقير ولكنه لم تقدر عليه ليدخلها السياره بالقوه وفجأة ….
_انتا بتعمل ايه يا جدع انتا …
_ ملكش دعوه …
كيان ببكاء. ارجوك الحقني …
_ متقلقيش تعالي هنا …
لا تمسكها هزعلك بص عشان منقطعش علي بعض تيجي معانا، بس انا الاول مبحبش اخد حاجه مكان حد …
رد بسخريه. بجد والله مغت*ب عنده ضمير يا مشاء الله بجد طب بص بقا انتا هتسبها بدل ما اعمل حاجه تزعلك جامد اوي وانتا شكلك مش حمل كده بشكلك السكران ده …
_لا يبقا انتا عايز كده بقا …
ليخرج سكين من سرواله …..
لتشهق كيان بفزع عندما رأت ذالك السكين ….
_ بجد والله المفروض اخاف يعني …
ليحدث تشابك بينهم وهذا الراجل يحاول أن يصيبه بالسكين الذي بيده ولكن كان زين أكثر مهاره منه فهو متدرب علي اعلي مستوي وبالاخير يحدث كالتالي هذا الراجل الحقير يتسطح علي الارض وزين يقف أمام الفتاه يحاول تهدئتها…
زين. خلاص مفيش حاجه اهدي انتي بخير دلوقتي …
كيان بغزع. حااااسب …
فكان هذا الشخص قام من الأرض ويمسك السكين بيده وقبل أن يلاحظ زين كانت تلك السكين قد أصابته في يده …
زين. اه يابن **** …..
ليقوم بضربه حتا وقع علي الارض مره اخري ولكن هذا المره لا حوله له ولا قوه …
كيان. بخضه. لازم … لازم تروح المستشفي ..
زين. اهدي مفيش حاجه جرح بسيط ..
كيان ببكاء. لا في دم في ايدك كتير…
زين. تعالي طيب اركبي العربيه ..
كيان ببراة. طب وعربيتي …
زين. فين عربيتك ..
كيان. ما هي مش شغاله ..
زين بمرح. طب ايه طيب تعالي في عربيتي بدل دمي اللي هيتصفا ده …
كيان..اه اه أنا اسفه طب يالا …
امام العربيه ..
زين. بتعرفي تسوقي ولا هتودينا في داهيه ..
كيان. اه بعرف …
لتقود كيان السياره الي المشفي ….
بعد مرور ساعتين كانت تقف كيان أمام زين تشكره كثيراً علي ما فعله معها …
زين. خلاص بقا يا ستي ابوس ايدك كفايه شكر ..
كيان بضحك. خلاص مش هشكر تاني يالا بقا عشان اوصلك ..
زين. معلش انا اللي هوصلك كفايه اللى حصل ..
كيان. كلمت السواق عشان يجي كده كده يعني ..
زين. انتي معندكيش اخوات ..
كيان. لا عندي يونس ..
زين. طب مكلمتهوش ليه ..
كيان. عشان لسه عريس جديد بصراحه مش عايزه ازعجه ..
زين بضحك. ياااه دا انتي طيبه اوي …
كيان بضحك. مش اوي يعني .. 
بعد مرور ساعه كانت تصعد كيان علي درج القصر لكي تصعد الي غرفتها …
يونس. ايه يا كيان اتاخرتي ليه وعمال اتصل بيكي ..
كيان. الفون فصل شحن والعربيه عطلت ..
يونس. ليه وايه اللي حصل ..
لتحكي كيان له جميع مع حدث معها …
يونس وهو يحتضنها. أنا آسف يا عيوني اني سيبتك لوحدك …
كيان. انتا ملكش دعوه يا حبيبي انا اللي غبيه عشان دخلت طريق معرفعوش ..
يونس بصرامه. بعد كده مفيش مرواح في حتا لوحدك الحرس معاكي والسواق كمان ..
كيان. حاضر هطلع انام انا بقا …
يونس. تصبحي علي جنه يا كياني ..
كيان. وانتا من أهل الجنه يا حبيبي …
” يونس يعامل كيان بلطف عكس شخصيته مع الجميع فكيف لا يعاملها بهذا اللطف وهي الشئ الوحيد الذي تبقي من عائلته “
في الاعلي …
يونس. قومي عشان انام ..
شذي. هو سرير واحد اللي موجود فاتفضل أخرج كده وانام في حتا تانيه …
يونس. ايه البجاحه دي .. دي اوضتي بعيد عنك وانتي اللي فيها ..
شذي. قولت اللي عندي اتفضل نام في أوضه تانيه وكده وكده يعني العائله الكريمه عارفه جوازنا لا تقلق …
يونس. تعرفي انا هخرج عشان سبب واحد بس …
شذي. وايه هو يا تري …
يونس ببرود. ميخصكيش ..
ليقوم جملته ويخرج …
شذي بغيظ. باااارد ….
صباح يوم جديد استيقظت شذي وكان يقف يونس يهندم ملابسه ….
شذي. انتا رايح فين ..
يونس. شغل …
شذي. اممم طب انا خارجه …
يونس. راحه فين ومع مين ..
شذي. ميخصكش …
يونس ببرود. يبقا مفيش خروج …
لتقوم من جلستها بغضب وهي متناسيه تماماً الذي ترتديه فكانت ترتدي بچامه مكونه من بنطال و بلوزه فوقها بحماله رفيعه وتكاد تصل إلي خصرها..
_ هخرج علفكره وانتا ملكش حكم عليا انتا فاهم …
ليتجاهل يونس كلامها ويقترب منها ويرفع لها هذه الحماله التي وقعت علي احد كتفيها …
يونس. ابقي ثبتيها عشان بتبين حاجات متنفعش خالص …
شذي بوجه احمر وهي تفتح عينيها بقوه من خجلها” انتا .. انتا قليل الادب علفكره”
يونس. عارف …
شذي.بقولك ايه انا خارجه وخلاص …
يونس. وهو يخرج من الغرفه. ابقي شوفي هتخرجي ازاي ….
لتجري عليه شذي لكي تمنعه. ارجوك …
يونس. خارجه رايحه فين …
شذي بتوتر. هقابل صحبتي …
يونس بعدم اقتناع. امممم ماشي موافق .. 
شذي. شكراً …
ليخرج يونس قبل أن يرد عليها …
شذي. وقسما بالله بااارد وانا غلطانه اني بعملك رأيي اصلا عبوشكلك …
لتتوجه إلي المرحاض لتأخذ الشاور الخاص به وبعد فتره كانت تقف امام المراه تهندم ملابسها لكي تنزل …
وعلي الجهه الأخري كان يقف هذا الذي يسمي فارس لكي يقابلها كما حددت بالأمس ….
فارس. نورتي …
شذي. بغرور. عارفه ..
فارس. الله يرحم لما كنتي هتموتي وتكلميني ..
شذي. انااا كنت هموت واكلمك انتا تؤتؤ تفكيرك بقا تحت خالص بصراحه …
فارس. لا انتي جايه وليكي مزاج ان الصور تتنشر بقا …
شذي. عايز ايه من الاخر عشان نلخص علي نفسنا الموضوع كده  …
فارس. عايز ايه يا فارس عايز ايه ااااه افتكرت عشره مليون ….
شذي بسخرية. عشره مليون جنيه ليه وزيرة السياحة ….
فارس. لا يا بيبي جنيه ايه بس دولار …
شذي بصدمه. عارف امك ده عندها اووو سوري سوري  قصدي طنط ..
فارس. تمام يبقا الصور تتنشر …
شذي. اممم تتنشر طب انتا هتستفاد ايه مفيش استفاده …
فارس. علي الاقل هكسرك …
شذي. شذي يونس الصاوي مبتتكسرش ..
تعمدت شذي أن تقول اسمها هكذا ينسب لزوجها لكي تعرفه أنه لا يكون شئ بالنسبه لها ….
فارس بسخرية. أيه ده ايه ده انتي لحقتي تحبيه اوي كده لدرجه انك تقول اسمك علي اسمه ….
_ وانتا تفتكر أن يونس الصاوي ميتحبش ..
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!