Uncategorized

نوفيلا عائلة الجارحي الفصل الحادى عشر 11 بقلم زينب طارق

  نوفيلا عائلة الجارحي الفصل الحادى عشر 11 بقلم زينب طارق 
 نوفيلا عائلة الجارحي الفصل الحادى عشر 11 بقلم زينب طارق 

 نوفيلا عائلة الجارحي الفصل الحادى عشر 11 بقلم زينب طارق 

مريم: انا عوزه ارجع الفيلا دلوقتي عشان نطلق 
مراد بصدمه: ايههه 
مريم: زي م سمعت انت اهانتني وضربتني وسمعتني كلام زي السم والحقيقه ظهرت وانا مش عوزه اكمل 
مراد ببرود: الي عندك اعملي مش هطلقك
مريم بعصبيه: ايه البرود دا انا عوزه اطلق يهعمل تصرف مش هيعجبك
مراد ببرود: هتعملي ايه
مريم: هقول لبابا عز على كل حاجه وهو يطلقني منك 
مراد بحده: قوليلو ي مريم بس برضو مش هطلقك 
مريم ببرود:هخلعك 
مراد: بتقولي ايه 
مريم: بقولك هخلعك والي عندك اعملو 
مراد: طب ابقي اعمليها وشوفي سعتها انا هعمل فيكي ايه
مريم بسخريه: هتعمل ايه
مراد بعصبية: هكسرلك درعك يروح امك
لتصفعه مريم وتقول ببرود: لا بقولك ايه بقا فوق ماشي عشان لو فكرت تاهني تاني هيبقا دا ردي عليك 
مراد بصدمه: ايه الي انتي عملتيها دا 
مريم ببرود: عشان انت قولت كلام معجبنيش واساءت ليه وانا مش هسمح لا أي اساءه ليه 
مراد بهدوء: قومي عشان نرجع مصر واول ما نرجع هنفذلك طلبك ونطلق 
مريم بصدمه: بجد
مراد: ايوه يلا وبعدين مصدومه ليه مش دا طلبك 
مريم بدموع حولت مدرتها: اه انا بس فرحنا انك وفقت وهبعد عنك
مراد: تمام يلا 
ليمشي كلا من مراد ومريم وعلي وجههم الحزن الشديد 
——————————————-
في الجامعه كانت تجلس ساره في الكافتري 
تنتظر فرح ليجلس بجنبها احد 
الشخص: ازيك انا معتز 
ساره بعدم اهتمام: مش بتعرف 
معتز: انا مش عوز اتعرف انا طالب منك طلب بس وبعدين همشي
ساره: اتفضل قول
معتز: انا بحب فرح بقالي سنين رغم انها دي اول سنه ليه في الجامعة بس انا كانت بشوفك انتي وهيا وانت في مدرسه الثانوية وبصراحه كانت براقبها بعشقها اكتر من نفسي كل إلي طلبه منك انك تقربيها مني وهديكي الي انتي عوزه هديكي 10 آلاف
ساره بصدمه وعصبيه: ي زباله ي واطي انت متخيل ان ممكن ابيع صحبتي عشان الفلوس انت بجد حقير وحيات ربنا لو بس فكرت تفتح معايا موضوع زي دا او بس تقرب من فرح لكون موريك ساره احمد لم تقلب بجد ومتنساش هي بنت مين لو انكل عز عرف بكلامك دا هيجيبك انت وابوك وشركاتكم الارض امشي غور من وشي امشي 
معتز بصدمه من شجاعته: ماشي ي ساره انا وانتي والزمان طويل وفرح ليه غصب عن عين ايه حد هي ملكي وهتشوفي 
بعد ان انها كلامو رحل
ساره: اشكال تقرف صحيح عيل زباله 
يوسف: ياتر بتخنقي دبان وشك ليه
ساره بخضه: يشيخ ربنا يولع فيك كل شويه تخضني 
يوسف: يولع فيا ماشي ي شبر ونص مش هرد عليكي عشان انتي عيله 
ساره بعصبيه: اسمع ي بتاع انت بقا فكك مني خلاص مش فيئلك علي المسا
يوسف: مسا في بنت تقول فكك ومسا 
ساره: اه انا 
يوسف: مش عارف انتي كدا ازاي 
ساره وهي تجلس: عجبني نفسي 
يوسف وهو يجلس هو الاخر: انتي عارفه ايه المشكله
ساره: اممم 
يوسف: انها عجبني انا كمان 
لتنظر له ساره بخجل  
يوسف: طب ممكن اعزمك علي كوفي 
ساره: مش عندك محاضره رواح اشرحه عشان متقولش انا عطلتك ووجع دماغك بقا
يوسف: دبش بس لا مش عندي هاا
ساره بابتسامه: ماشي 
ليجلسو يتحدثون وبعد فتره تنضم اليهم فرح وسط هزاهم ولم يخلو من خلفت ساره ويوسف ونقيرهم مع بعضهم البعض 
————————————
في فيلا الجارحي 
عزالدين: مالك ي حبيبتي 
صفاء: بصراحه عوزه اقولك حاجه وخايفه لتزعقلي 
عزالدين بحنان: وانا من امتي بزعقلك اساسن 
صفاء بتوتر: سوزي بنت اختي جايه تقعد معانا هنا في الفيلا 
عزالدين حول يتحكم في انفعاله وتكلم بهدوء: ليه 
صفاء: انت عارف انه عايشه في امريكا من ساعت الي حصل بينها هي ومراد ماشيت امبارح لقيتها بترن بتعيط وبتقولي انها عوزه تيجي تعيش معانا هنا فتره تكاون نفسه وتمشي وانا وفقت بس عشان خاطر اختي الله يرحمه لكن لو عليه انا مش طايقه اساس 
عزالدين: الله يرحمه ماشي
صفاء: ربنا يخليكي ليه بس يعني احم
عزالدين: قولي ي صفاء هو انا هضربك خايف كدا ليه
صفاء: مش قصدي يحبيبي بس يعنى مريم متعرفش الي حاجه عن زمان قصدي يعني مراد وسوزي كدا
عزالدين: حبيبتي الي بنهم كان ماضي وانتها خلاص متقلقيش من حاجه زي كدا 
صفاء: حاضر 
عزالدين: بس لو فكرت تقرب من مريم او يارا هيبقا ليه تصرف تاني معاها
صفاء: لا يحبيبي متقلقش وبعدين هيا فتره وهتمشي 
عزالدين: اه صحيح انهارده بليل مراد ومريم جاين
صفاء: اخص عليك ي عز كدا متقوليش انهم جاين
عزالدين: يحبيبتي والله انا لسه عارف من شويه لم مراد كلمني 
صفاء: طب اوعي اقوم اعملهم اكل حلو قبل م يجو
عزالدين شده وقعده في حضنه: رايحه فين بس 
صفاء بخجل: عز عيب 
عزالدين: قلب عز وروح عز وعقل عز 
صفاء بخجل: اوعي بقا عشان الحق احضرلهم اكله حلوه 
عزالدين وهو يقترب منها اكتر: لا خلي حد تاني يحضر 
صفاء بخجل: عز عيب بقا احنا كبرنا علي الكلام دا 
عزالدين بغمزه: لا انا هثبتلك اني لسه شباب
صفاء بوجهه احمر: عز
عزالدين: عيونو 
ويقترب منها و…. نسبهم لوحدهم بقا 
—————————————–
في ايطاليا
مراد ببرود: يلا عشان نص ساعه وهنتحرك
مريم: ماشي 
مراد ببرود: كان في موضوع يخصني ممكن احكيهولك عشان متقوليش انا خبيت عليكي حاجه 
مريم: انت لسه قايل بالسانك تخصني وانا مالي 
مراد ببرود: براحتك 
مريم بنرفزه من برودو: تصدق انك بجح 
مراد بحده: احترامي نفسك ي بت انتي 
مريم: وان محترامتش هتضربني م انت واخد علي كدا وفكره انك كدا راجل 
مراد بعصبيه: لا اوعي تنسي نفسك وتنسي انك جايه من الشارع واحنا الي جبناكو 
مريم بصتلو بدموع: صح ي مراد انا اول م ننزل مصر همشي انا واختي ونرجع لشارع تاني 
خلصت كلمه وداخلت اوضتها 
مراد وقف مذهول من الي قال ليه ازاي لسانو قدر يقول كدا ازاي قدرت اجرح محبوبتي كدا سمع صوت مريم وهي بتعيط مقدرش يستحمل وداخله لقه بتتنفس بلعفيه جري عليه
مراد بلهفه: اتنفسي ي مريم براحه يحبيبتي 
مريم وهي بتشور علي الدرج: هناا ف..ي بخاخه 
مراد راح بسرعه جاب البخاخه وادهلها خدته منو بسرعه واتنفست وبعد فتره هديت 
مراد وهو بيطبطب عليه: احسن 
مريم: اه تقدر تخرج انا بقيت كويسه 
مراد: مريم والله العظيم انا م كان قصدي اقولك الكلام دا
مريم: ولو قصدك انا كدا كدا همشي 
مراد وهو يمسك ايديه بيبوسه: والله يقلبي انا مش قصدي كلام طلع مني وقت غضب
مريم: خلاص يمراد 
مراد: طب ممكن تديني فرصه واحده بس 
مريم: م…
مراد: عشان خاطري بس فرصه
مريم: طيب هفكر بس لو سمحت يلا عشان نروح المطار 
مراد: ممكن نئجل السفر لو تعبانه 
مريم: لا انا بقيت كويسه 
مراد: طب هي ايه البخاخه دي
مريم: عندي روبوت 
مراد بصدمه: ايهه 
مريم: ايوه ي مراد 
مراد: ليه مقولتليش 
مريم: عشان انت مسألتنيش 
مراد: يعني انا بشم علي ضهر ايدي 
مريم: ونبي ي مراد مش فاضيه لنقيرك يلا نتحرك 
مراد: ماشي ي مريم يلا بس لينا كلام تاني مع بعض بس لم نوصلا 
مريم وهي مش قدره لجدلو: ماشي 
ونزلو وصلو المطار ركبو الطيار 
————————————
في فيلا الجارحي الكل كان متجمع علي السفره الباب خبط راحت الداده فتحه داخلت بنت تلابس ملابس فضحه 
البنت: خالتو وحشتيني
ديما بهمس: دي ايه الي جابه 
البنت: ازيك ي انكل 
يارا بستغراب: مين دي 
صفاء: ادخلي ي سوزي دي سوزي بنت اختي ي يارا 
سوزي بدلع: امال فين مراد 
مازن: اه احنا مقولنليش اصلو مسفر هو ومراتو 
سوزي بصدمه مصطنعه: مراتو 
ديما مكمله: اه ي سوزي اصلا هم كتبو كتبهم 
سوزي: اه الف مبروك طيب انا هطلع ارتح عشان لسه جايه من السفر تعبانه 
طلعت سوزي
ديما: عيله ملزقه مش عارفه دي بنت خالتي ازاي 
عزالدين: كملو اكل عشان نطلع نقعد في الجنينه نستني مراد ومريم 
وانهو جميعهم طعام واستقمو ليجلسو في الجنينه 
وبعد فتر جاء مراد ومريم 
مريم جريت علي صفاء حضنتها: وحشتيني اوي ي ماما 
صفاء: وانتي اكتر يقلبي 
بعدت عن صفاء وحضنت عز: وحشتني ي بابا 
عزالدين: وانتي وحشتين كلنا يحبيبتي 
ديما: طب وانا 
مريم: هو انا اقدر برضو 
وراحت حضنتها 
يارا: اه مهو من لقه اصحبو نسي احببو
لينفجر الجميع ضحك 
مازن بضحك: طب قوليه صح الاول 
يارا بتزمر: بس ياض
مريم: هو انا اقدر انسه القمر بتاعي 
وراحت حضنتها 
وبعد سلامات قعدو يحكو عن ايامهم هناك بس محكوش الي حصل نزلت سوزي 
سوزي بفرح: مرررراد حبيبي وحشتني 
وراحت حضنتو ومراد وقف مذهول 
مريم قربت منها……. 
يتبع ……
لقراءة الفصل الثانى عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد