Uncategorized

رواية حب عمري الفصل الثانى 2 بقلم مي محمد

 رواية حب عمري الفصل الثانى 2 بقلم مي محمد
رواية حب عمري الفصل الثانى 2 بقلم مي محمد

رواية حب عمري الفصل الثانى 2 بقلم مي محمد

وقتهاا غمض عيني وخد نفس عميييق اوووووووي اوووي خرجت كل الخنقة والتعب ولقهر ووجع قلبي علي فراق حبيبي عمري مصطفي وفتحت عنياا وسرحت 
فلاش**
ليل بابتسامه…احنا لينا اربع سنين مع بعض وجنب بعض 
وعمرناا مفكرنا نبعد
مصطفي ….معاكي حق عارفه انا نفسي اخدك عن العالم داا كله ونبقي انا وانتي وبس هههه وجبلك كل حاجه نفسك فيهاا
ليل بحب…بجد يا مصطفي 
مصطفي…طبعا ياقلب مصطفي هو انا عايش غير ليكي انتي وبس 
ليل…امممم ثبتني بالكلام منا بحبك اعمل اي
مصطفي…لا والله علي اساس انا بعمل اي مش بحبك برضه
ليل بخوف…انت عارف يا مصطفي لو اهلي عرفو بكلمك تاني هيحصل اي كفايه اول مرة بعدوناا عن بعض
مصطفي بخنقة …بلاش 
تفكريني…*فلاش**
ليل ببكاء…اهلي عرفو يا مصطفي ومش عايزيني اكلمك تاني 
مصطفي بدموع…مش هسيبك 
مصطفي بخنقة ودموع ف عيونه…هاجي للمك وقولها عاوزك ومش هسيبك ياليل 
احنا جيران وانا اولا بيكي من الغريب
ليل بفرحة…بجد يا مصطفي
مصطفي بدموع…بجد ياروح مصطفي انا هاجي اشوف امك
بااااااااااااااااااااااك
خرجت ليل من المستشفي ع البيت… 
ف اوضة ام ليل * 
الاب بدموع…الحمدالله بنتناا كويسه
الام…ههههه الحمدالله وبعدين ربنا يبعتلهاا واحد احسن من مصطفي
الاب…مصطفي لحد دلوقتي مشفتش منه حاجه وحشه بس لما ساب بنتي اتوجعت عليهاا اوووي اووي
الام …فاكر لما عرف اننا عرفنه بيكلم ليل من ورانا وجيه عشان يتكلم معانا
الام…فلاش 
مصطفي بشحتفه…عشان خاطري ربناا انا بحبهاا اوووي ومش هقدر اعيش من غيرهاا والله اصبري عليااا واول مقف علي رجلي هاجي وتقدملهاا 
الام.. حاضر يا مصطفي.اما نشوف اخرت دا اي
باااااك 
الاب..خلاص هو راح فحالو وحنا كمان بنتنا الحمدالله معانا وكويسه مش عايزين حاجه تاني
الام…لولا ابن الكلب فايز ال جاي وقال عايز بنتي و 
الاب…خلاص مفيش داعي الكلام دا جارنا من زمان بس طلع وسخ اووي هو وابوها 
الام…حسبنا الله ونعم الوكيل 
ف اوضة ليل*
كنت بعيط من قلبي يوم ما مصطفي قال نصبر عليه وقتها جاني عريس ورفضوا عشان حبيبي مصطفي بس لسوء الحظ ابو الشخص( ابو فايز) دا قال عني كلام وحش اوي ل مصطفي قلو اني مش محترمة وببص علي ابنه من البلكونه وقوله تعال عندي ف الاوضة وطبعاا مصطفي مصدقش وانا فعلا معملتش كده والله بس لما ملقاش فايدة مع مصطفي راح لبباه وقله وللاسف صدقو وقلو مستحيل اجوزهالك وياا انا ياهي 
وقتها مصطفي كان هيسيب بباه والبيت بس وقفتو وقلتله لااا بس راعي مشاعري وحب اربع سنين فضنا تلت شهور بنكلم بعض بس مدامش دا جيه ف يوم وقلي الظروف ضددي وضددك وقواي مني ومنك كل شي قسمة ونصيب وعايزك (تنسينئ )
**
مسحت دموعي مهو انا ع الحال دا من زمان فضلت ارن عليه كتير اوي اوي بس مكانش يرد او لو رد يرد علي رسالة وعشرة لاا وبرضه للاسف مقدرتش انساه ولا احب غيرو لحد انهردا
????
ليل لنفسهاا بعد مفتكرت دا كلو..دناا وقفت ضد اهلي عشانك يا مصطفي وضد الدنياا كلها عشان اقعد معاك وبقي بتعتك
فقت لحد اما امي دخلت الاوضة عليا لقتني مبتسمه وساكته 
الام… مالك ياليل انتي كويسه يابنتي
ليل بابتسامه…ااه الحمدالله كويسه خير ياماما ف حاجه
الام…لا يابنتي بس حبيت اطمن عليگي مش اكتر 
ليل قامت حضنتهاا …وانا كويسه والله وعادي ياماما وبعدين هتعب من اي 
الام…من كسرة القلب يابنتي احنا اه جيران من زمان بس ربنا كاتب كده هنعمل اي نموت نفسناا 
ليل بحب…وانا راضية وبقول الحمدالله دايما والله 
الام…انا متأكده انو ربنا هيجبر بخاطرك قريب وتنسيه وتكملي 
ليل…اكيد ودعيلي قلبي يبقي كويس عشان هو واجعني اوووي اوووي ياماما
…وقتهاا رجعت ضعيفة تاني مقدرتش معيطش فضلت ابكي ف حضن ماما لحد اما نمت بس وقتهاا حلمت حلم غريب غررريب اوووي
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد