Uncategorized

رواية حورية السليم الفصل السادس والعشرون 26 بقلم روان

    رواية حورية السليم الفصل السادس والعشرون 26 بقلم روان

 رواية حورية السليم الفصل السادس والعشرون 26 بقلم روان

 رواية حورية السليم الفصل السادس والعشرون 26 بقلم روان

ملاك صحيت من النوم ملقتشي مالك قامت ودورت عليه ملقتهوشي باب البيت رن ملاك راحت تفتح لقت ان في صندوق ???? عند الباب وعليه ورقه ملاك دخلت الصندوق جوه وفتحت الورقه وانبسطه لما لقت ان الصندوق ده من مالك 
ملاك فتحت الصندوق لقت فستان باللون الاحمر  كان جميل اوي ملاك ملاك فرحت اوي ان مالك افتكرها هيه كانت مفكره انه زعلان منها بس هوه عكس توقعاتها دي 
ملاك فضلت تحضن الفستان وتبوسه وفتحت الورقه تاني وفراتها 
الورقه( اتمني انه يعجبك يا ملاكي واتمني انك تلبسيه
  إذا فعلت أي شيء صحيح في حياتي،فهو إعطاء قلبي لك) 
ملاك فرحت اوي 
عدا الوقت وملاك جهزت  ملاك لبست الفستان ولبست عليه هلز احمر  وشنطه سمره صغيره وحطه ميكب خفيف وسابت شعرها كانت  غايه في الجمال 
ملاك وصلتها رساله فب الفون من مالك ملاك فتحت الرساله لقت مالك كاتبلها انه تحت وانها تنزل بسرعه 
ملاك جريت بسرعه ونزلت لمالك 
مالك كان واقف قدام العربيه مستني ملاك 
ملاك / مالك 
مالك بص لملاك وفضل متنح فيها اد ايه كانت جميله اد ايه كانت فتاه مغريه وفاتنه اد ايه قلبه كان بينبض بسرعه وكئنه هيطلع من مكانه هوه اعترف لنفسه انه بيحبها  مالك قال في نفسه 
مالك / يالهوي ايه الجمال ده يارتني ما اشتريت حاجه هروح اقولهم ايه اتفرجم علي المزه الي معايا يارتني ما كنت رديت علي سليم الاهي تولع انا هروح بيها ازاي دي 
ملاك انتبهت انه سرحان  قامت قربت منه 
ملاك / مالك مالك رحت فين 
مالك / ها انا هنا اهه 
ملاك / ايه رايك في الفستان 
مالك / حلو اوي بطل بطل  انما ايه القرف الي انتي حطاه علي وشك ده شيليه بلا قرف ????????
ملاك دمعت وقالك / هوه انته بتزغق ليا كده ليه احنا رايحين حفله وطبيعي اني احط ميكب وبعدين انا حاطه حاجه خفيفه اوي وانا المره دي مش همسحه تمام يا مالك 
مالك محبش يزعلها اكتر من كده وينكد عليها فوافق انها متشلشي الميكب 
مالك فتح لملاك العربيه وقالها 
مالك /اتفضلي يا مولاتي 
ملاك ضحكت وركبت العربيه 
مالك ساق لغايت ماوصلم علي الحفله 
عند حور وسليم 
حور لقت ورقه اول ما صحيت انها تلبس الفستان الي في الدولاب وتكون جاهزه علي الساعه 8 حور استغربت بس فكرت انه يمكن رايح حفلا ولا حاجه وخرج قبل مايقولها الصبح فعلشان كده سابلها ورقه 
حور فتحت الدولاب لقت ان فيه فستان اقل مايقال عليه غايه في الجمال 
حور خدته وجهزت نفسها لبست الفستان ولبست عليه هلز عالي وحطت ميكب خفيف جدا لانها مش محتاجه حاجه وفردت شعرها  ولبست شنطه صغيره باللون الاسود حور بصت لنفسها في المرايه كان شكلها حلو اوي يس قالت في نفسها اكيد فتره وهتعدي ومش هيكون فيه رابط يربطنا تاني يا سليم بعد ماحبيتك بس انته مش بتحبني انته واخدني شفقه بس لسه مقعدني في بيتك شفقه مفيش غير كده ربنا يسعدك يارب 
انار تليفون حور بمعني ان في رساله وصلت 
حور فتحت التليفون لقت رياله من سليم بيقول فيها ان السواق مستنبها بره 
حور اتنهدت وعيونها دمعت 
حور في نفسها / حتي مش مكلف نفسه انه يجي ياخدني للدرجه دي انا حمل عليه 
حور نزلت وبالفعل لقت ان السواق مستنيها 
حور ركبت معاه ووصلها للمكان الي سليم قاله عليه 
حور كانت مفكره انها حفله عمل بس دي كانت حفله مهمه ليها ولسليم جداااااا 
مر وقت مش قليل والعربيه وقفت مره وحده لان في ناس وقفت ادام العربيه الي فيها حور 
الرجاله الي كانت في العربيه نزلت وواحد منهم قرب من عربيه حور وفتح الباب
 حور مكنتشي عارفه مين دول لانهم كانم مفطيين وشهم 
الراجل شال حور علي كتفه 
وحور كانت عماله تصوت وتزعق وتنادي علي سليم لكن لا حياه لمن تنادي 
في الحفله 
وصل كل من مالك وملاك 
الناس كانت مبهوره بيهم لانهم كبلز رائع جدا 
مالك كان غيران اوي علي ملاك لان الرجاله مانت بتبص عليها كئنهم هيكلهوها 
مالك كان عايز يخبيها 
مالك حط ايده في وسط ملاك وقربها ليه اوي 
ملاك كانت فرحانه لانها حست ان مالك كان غيران عليها  ملاك ضحكت 
شاب قرب متهم 
ملاك / حسن 
حسن/ لا لا ايه الصدف دي ايه القمر ده لا ولا كبرتي وحلويتي يا كوكي 
ملاك / احلويت ايه بس ده انته الي بقيت طول بعرض بقيت من الخر قمر اوي يا حسون 
مالك كان غضبان جدا ووشه احمر بطريقه مرعبه واتكه علي وسط حور اوي خلاها تتوجع بس مبينتشب 
مالك وبيجز علي سنانه / مين الاستاز 
ملاك/ اعرفك ده حسن صديق طوفلتي 
مالك اتك علي وسطها اكتر 
ملاك/ واخويا برضق 
ملاك/ حسن يبقا صديقي انا وحور وكنا جران واخوا حور في الرضاعه 
حسن/ طب مش هتعرفينا ولا ايه يا ملوكه
مالك رد عليه 
مالك وبيجز علي سنانه / اولا اسمها مدام مالك الانصاري مش ملوكي 
حسن/ بجد انتي اتجوزتي  الف الف الف مبارك عليكي ياحبيبتي 
حسن لسه هيروح علشان يحضنها 
مالك وقف ومسك ايده لواها ورا ضهره وقاله 
مالك بيجز علي سنانه / لو عايز تعيش بدون ايديك قولي اياك اسمعك او اشوفك قريب منها 
مالك ساب ايد حسن واخد حور من وسطها ومشي 
مالك خد ملاك وطلعم علي الاستيدج لان كان في اغنيه شعاله 
مالك حط ايده علي وسط ملاك وقربها منه كان بين احضتنه 
مالك بيقرب وشه لملاك  وملاك كانت بيحصلها رعشه من قربه منها  
مالك قرب من ودن ملاك وقال/ انا هوريكي الصحوبيه الي بجد انا هوريكي ازاي تتكلمي مع حد غريب بس مسيرك عليا بس 
مالك كان بيتكلم بهمس شديد في ودن ملاك 
ملاك كانت مرهوبه حرفيا لان مالك بان علي وشه الغضب الشديد 
مالك نزل عند رقبت ملاك وقبلها قبل صغيره ببطئ شديد كفيله انها تموتها من الرعب 
ملاك / ارجوك يامالك 
مالك بهمس / انتي بتاعتي بتاعتي انا.وبس ومش من حقق انك تتكلمي مع حد ايا مايكون انتي ليا ليا لزحدي بس 
ملاك للحظه حيت بالامان من كلامه 
مالك وملاك فضلم يرقصم علي الاغنيه واول ماخلصم الكل سقف ليهم لانهم كانم بيرقصم بمهاره شديده 
وفجاه النور قطع ويظهر حد شايل شخص علي كتفه وبينزلها علي الرض والنور بيروح.عليهم 
كان الشخص ده سليم  وكان شايل حور علي كتفه 
حور اول ماشافته ارتمت في حضنه لانها كانت مفكره انها اتخطفت بجد 
( طبعا معظمكم كان مفكر ان ادهم هوه الي عمل كدا ????????????????) 
 سليم حضن حور بكل قوته وفي ثنيه بعد عنها 
وقعد علي ركبته وطلع خاتم من جيبه وقالها 
سليم / تقبلي تكوني زوجتي وروحي وكل دنيتي تقبلي تكوني ام لاولادي تقبلي تكوني حوريه السليم 
حور كانت مصدومه ومستغربه اوي اوي حور لنفسها 
حور/ ده بجد يعني بجد ايه الي بيحصل ده ????????????
سليم / تقبلي ياحوريتي 
حور بسعاده قامت حضناه جامد وفضلت تقول 
حور/ اقبل اقبل 
سليم وقف وهوه شايل حور ولف بيها  والكل كان بيسقف في كان بيسقف بالسعاده والهنا وفي الي بيسقف بس من جواه حقد والخبث 
حسن كان بيسقف لمح شهد بتسقف وكانت جميله اوي كانت لابسه فستان ازرق لايق عليها اوي كانت جميله بمعني الكلمه وحطه ميكب خفيف جدا كانت تسحر العين 
ملاك لاحظه وابتسمت بخبس وراحت لعنده 
ملاك/ الي وخدالك عقلك 
حسن/ ها لا مفيشي حاجه هيه مين دي 
ملاك/ عجباك مش كده 
حسن بتوهان/ اه دي من ساعت ماشفتها وهيه مرحتشي عن بالي ثانيه واحده 
ملاك / طب روح خودها وارقص معاها وخلي بالك باين عليها محترمه بلاش لعب عيال 
حسن/ شكلي هتادب وهتجوز قريب 
في اللحظه دي مالك قرب منهم وعينه بتطلع شرار واخدها وراح ماسكها من وسطها وقربها ليه 
مالك/ انا قلتلك ايه ????????
ملاك/ في ايه يامالك انته بتتحول ولا ايه اهدي كده  محصلشي حاجه 
مالك اتكه علي وسطها اكتر والله 
ملاك/ طب بص كده وشورت علي حسن وهوه رايح ناحيه شهد 
ملاك/ فهمه بقا حسن ده اخويا انا وحور مفيشي في عيني غير واحد بس 
مالك / مين ده ان شاءلله ????
ملاك قربت من مالك وباسته من خده 
مالك انصدم وفرح لانها عملت كده 
عند حسن وشهد 
حسن/ واقفه لوحدك ليه 
شهد / ها لا ابدا اصل بصراحه معرفشي حد هنا يعني فقلت اقف هنا 
حسن/ طب انا كنان معرفشي حد ايه رايك نقف مع بعض شويه 
شهد/ ماشي 
حسن ميل عليها شويه وقالها
حسن/ علي فكره انتي قمر اوي 
سهد اتكسفت وبصت في الارض وقالت 
شهد / شكرا 
اما بقا عند حور وسليم 
سليم وحور كانم بيسلمظ علي الناس بس قطع عليهم حد خبيث جدا وانا مش بحبه اصلا 
حنان  بئبتسامه صفره/ الف الف مبرزك 
حور بنفس الابتسامه  / الله ببارك فيكي عقبالك 
حنان بدلع ونبره صوت غير/ مبروك ياسليم بيه 
حور حبت تضايقها 
حور ميلت علي سليم وحضنته وقالتلها 
حور/ الله يبارك فيكي 
حور/ اه 
سليم بخضه / مالك مالك ياحبيبتي 
حور/ لا مفيشي ياحبيبي بس كنت هتكعبل ورجلي وجعتني 
سليم / طب تحبي تقعدي 
حور/ ياريت اصل انا رجلي شكلها اتجزعت ياسليمي 
سليم قام شايل حور قظام حنان الي هتولع من غيظها وقعدها علي كرسي اول ما سليم اده ضهره لحنان 
حور بصت لحنان وطلعتلها لسانها ????
الموسيقي اشتغلت علي اغنيه لعمر دياب 
حنان راحت نحيتهم 
حنان بدلع/ طلاما حور رجليها بتوجعها ومش هتعرف تقوم ترقص ممكن ارقص معاك ياسليم بيه 
حور فجاه قامت وقفه وقالتلها 
حور/ ليه باختي شيفاني مشلوله قدامك ولا حاجه 
سليم كتم ضحته بالعافيه لانه عارف ان حور كانت عايزه تغبظ حنان مش اكتر 
سليم سحب حور ورقصم قدام حنان الي بتشيط من الغضب 
ومالك اخد ملاك ورقصم 
وحسن خد شهد ورقصم 
التلاته رقصم علي اغنيه لعمر دياب 
قولي يا حبيبي
ليه وإنت عني بعيد
أنا شوقي ليك بيزيد
و إن جيت أنا برتاح
قولي يا حبيبي
إيه إللي غيرني
و إزاي بتشغلني
عن عمر قبلك راح
معاك قلبي
وبلاش تغيب عني بتوحشني
معاك قلبي
والله ولا بنساك
معاك قلبي
وبلاش تغيب عني بتوحشني
مليش غيرك حبيب قلبي يا أحلى ملاك
أحلى أيامي
و أجمل سنين تتعاش
جنبك يا إمّا بلاش
مين غيرك أتمناه
هو ده كلامي
حبك مفيش بعديه
فتحت عيني عليه
وعرفت راحتي معاه
معاك قلبي
وبلاش تغيب عني بتوحشني
معاك قلبي
والله ولا بنساك
معاك قلبي
وبلاش تغيب عني بتوحشني
مليش غيرك حبيب قلبي يا أحلى ملاك
معاك قلبي
وبلاش تغيب عني بتوحشني
معاك قلبي
والله ولا بنساك
معاك قلبي
وبلاش تغيب عني بتوحشني
مليش غيرك حبيب قلبي يا أحلى ملاك
التلاته فضلم باصين لبعض كل اتنين في عالم غير العالم الي همه فيه 
كل واحد كان بيتغزل في حبيبته ومعشوقته 
حنان كانت بتبصلهم بغيظ وخبث وحلفت انها هتدمر ليهم حياتهم 
ادهم دخل الحفله وحنان شافته راحت عليه بسرعه 
حنان / انته اتاخرت كدا ليه 
ادهم/  متعصبه كده ليه بقولك ايه اتكلمي معايا عدك احسن ليكي لاما والله افض كل حاجه واقول لسليم انك عايزه تفرقي بينه وبين حور 
حنان/ علي اساس انك مصلح اجتماعي منتا عايز حور وانا عايزه سليم مصلحتنا واحده 
ادهم ابتسم بخبث/ معاكي حق 
حنان / جهزت كل حاجه 
ادهم / اه كل حاجه جاهزه مش فاضل غير التنفيز بس 
الاتنين ابتسمم لبعض ابتسامه شر ميفهمهاشي غير الناس الشريره بس 
حزر كانت بتبص لسليم في عينه وهيه جواها كلام كتير اوي عايزه تقولهوله 
لكن فجاه النور يقطع  
حور بتخاف وتحضن سليم وسليم بيطمنها 
سليم/ خليكي مكانك هروح اشوف فيه ايه وجيلك تاني 
سليم راح يشوف فيه ايه لقا ان السكينه الكهربا  مقطوعه 
سليم خاف جدا علي حور  وراح للقاعد بعد ما رجع النور بسرعه 
سليم بيبص علي الاستيدط مش بياقي حور 
سليم / حور فين فين حور 
ملاك بتتخض / كانت هنا هنا دلوقتي 
سليم وملاك ومالك وحسن وشهد بيدورم عليها ومش بيلاقوها 
يتبع…
لقراءة الفصل السابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!