Uncategorized

رواية دم ملوك الفصل العاشر 10 بقلم يمنى محمد

 رواية دم ملوك الفصل العاشر 10 بقلم يمنى محمد
رواية دم ملوك الفصل العاشر 10 بقلم يمنى محمد

رواية دم ملوك الفصل العاشر 10 بقلم يمنى محمد

ملوك… بعياط تعالي نمشي من هنا انا خايفه اووي انا خلاص مش قادره
اللله اخرسي يابت وراحت ضربتها وقفلت باب المقابر عليهم هما الاتنين
وبدأت الست تهبش في الأرض باديها لما طلعت حاجه زي كفن وكان فيه عضم وطلعت منه قماشه صغيره
ورجعت العضم مكانه وقالت… سامحني ياولدي الله لايسامح اعتماد
????????????
قربت على الباب وحست ان مفيش حد بره والدنيا امان خرجت وشدت ملوك وبدأت تفوق فيها
الخاله…. بت ياملوك قوم يابت خالينا نمشي من البلد قبل طلوع النهار
ملوك بتوهان….. أنا انا مش فاكره مش حاسه مالي
وبعد ثواني انتي ضربتني ياخاله على دماغي
الخاله… علشان تسكتي ياخزينه رجاله يونس كانوا بره لو سمعوكي كانوا خدوكي ليونس كان قتلك يابت علشان شرف وعرضه وارضه ياملوك
ملوك.. ارض ايه انا مخدتش من حد حاجه
الخاله… دا موضوع كبير هحكهولك واحنا في القطر لمانخرج من البلد فيهقطر قصب هيعدي دلوك همي يلا يابت علشان نلحقه
ملوك.. هنروح فين
الخاله.. ارض الله واسعه همي يلا قومي يابت خبي وشك زي ولا ياملوك جمالك يزغلل العين يابت
قامت ملوك مشيت معاها…
محدش سالني مين  الخاله دي؟؟؟
ملوك هبله مشيت معاها وصدقت انها عايزه مصلحتها
فضلوا يجري لما لحقوا القطر
واتوسلوا لراجل ركبوا معاه والعمل في جيب الوليه
الراجل الإكان على القطر… رايحين فين شكلكم مش غريب شكلكم من البلد
الخاله.. لا يابني غرب مش من عندكم وصلنا في تجاه المالح بتي تعبانه والشيخ قال علاجها هناك
الراجل…. وفين حق التوصيل حق الركبه
الخاله… أنا معيش فلوس يرزقك ربنا على توصلنا
الراجل.. لا لازم حق الركبه…ياتنزلوا طولي 
ملوك.. استنى انا معايه حلق ينفع يعني
الراجل… حلوه قوي اخلعيه 
خلعت ملوك الحلق اديته الراجل.. وسندت ظهرها وقعدت تبكي على حالها. والست فضلت تفتكر
بس هي مين؟؟ 
#دم ملوك
#يمني محمد
????????????????????
في سرايا الشرقاوي
الباب خبط في السرايا وكان فيه ضرب نار وصوت
جري يونس ناحيه الباب علشان يشوف في ايه  لقى
ناس ملتمه وواحد مصوب السلاح ناحيه دماغه
اتشاهد على نفسك يايونس
يونس بكل شجاعه….. نتشاهد بس قبل مااتشاهد انت مين
الشخص….أنا إلا عزرائيل الموت بعته ياخد روحك يايونس
يونس.. فاتح صدره وقاله وماله ياهلا وسهلا بيه وبيك
الراجل.. يااه كيف يايونس مش خايف من الموت طالما مش خايف خاف على أهل بيتك
يونس… هات اخرك وقول عايز ايه
على طلعت سليم اخوه
سليم.. مين دا يايونس عايزين ايه
الراجل.. ابعد انت ياحبيبي دا كلام رجاله 
يونس… اخوي سيد الرجاله
الراجل… ماشي ياسيد الرجاله الكلام مع اخوك الكبير
يونس عزوز بيسلم عليك ويقولك مكنش العشم ياولد العم  تاخد الحاجه لنفسك وتهرب
يونس… اها قول كده بقاا يعني انت من طرف عزوز بس عزوز يعرف الأصول روحله قوله يونس الشرقاوي بيقولك
تعالي نتقسم ونشوف مين ليه حق عند التاني
الراجل… لا انت الا هتيجي معانا علشان الامانه الا ليك عندنا
الصبيه.. الرجاله ماسكه نفسها بالعافيه عنها
????‍♀️????‍♀️????‍♀️????‍♀️????‍♀️????‍♀️#نمنوم
يونس بعصبيه وحط ايده في خلقات الراجل… قصدك اختي
الراجل…. وليه ماتكنش مراتك تعالي معايه والا تلاقيه خده
سليم.. أنا هاجي معاك
الراجل… يجي لحاله
يونس… خاليك هنا علشان جدك  ومش عايزه يعرف حاجه كفايه الا حصله من يوم غياب ياسمين
رضوان… أنا هاجي معاك دي اختي ولا مراتي الله اعلم بس هاجي يايونس
يونس… تعالي حتى عزرائيل ميردش فاضي
يونس.بص لسليم وقاله تفضل هنا مع جدك وخالتك  بدريه متخرجكش من هنا انا سايب راجل مكاني
حوار وهخلصه وارجع تاني ????‍♀️????‍♀️????‍♀️
سليم.. امرك بااخوبه
يونس.. يلا اسم الكريم ايه
الراجل… وهدان
يونس.. عاشت الاسامي
مشي يونس والراجل وهدان ورضوان وباقبه الناس راحوا الجبل
????‍♀️????‍♀️????‍♀️????‍♀️
بدريه… امال يونس فين وولدي راصوان…
سليم. جاين باخاله دلوك خليكي هنا بدل ماتروح لحالك
بدريه… بابتسامه والله ابقى عمري كله جارك ياولدي كفايه ضحكتك
سليم.. تسلمي باخاله
بدريه… قولي ياامه انا زي امك الله يرحمه وبعدين انا كنت مرات ابوك لما امك اتوفت وعمك اتوفى اجوزت ابوك فتره لما ربنا افتكره
الجد علوان كان واقف بيسمع الحوار رد قال لما سليم مشي 
ربنا الا افتكره والا انتي الا افتكرته بنجستك يابدريه
بدريه…. خاف على نفسك ياعلوان الحساب هيكون عسير لا تحب ترحله انا داخله اعمل قهوه  لو عايز اعملك
علوان…. عايز قهوه بالدم ????
بدريه بضحكه عاليه ونجيب دم منين دلوك خلاص كبرنا ياراجل
????????????????????????
#دم ملوك
تعالوا  نشوف ملوك
ملوك وااخاله الا معاها راحوا
 في النوم
ملوك بتفتح لقت سكينه على رقبتها
لو فتحتي خشمك هنقتل
وبالسكينه جاب الجلبه الا عليها من فوق لحد تحت تقطيع
ووووووووووووووووووووووو
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادى عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد