Uncategorized

رواية ألم العشق الفصل الاول 1 بقلم ياسمين سعيد

 رواية ألم العشق الفصل الاول 1 بقلم ياسمين سعيد
رواية ألم العشق الفصل الاول 1 بقلم ياسمين سعيد

رواية ألم العشق الفصل الاول 1 بقلم ياسمين سعيد

الشخصيات 
البطل ادهم ( في ال٢٧ من عمره  يمتلك عيون خضراء وجسمه ملي بالعضلات وهو احيانا قاسي رجل اعمال مشهور فهو يعمل في شركة والده يعيشون في فيلا جميلة)
البطلة سارة( في ال٢٣ من عمرها في كلية الالسن في سنتها الاخيرة جسمها ممشوق وهي سمراء ولكن ما يميزها شعرها الاحمر الطويل ) 
عائلة سارة ( والدها خالد  والدتها سامية واخوها  احمد  في السابعة وعشرين من عمره)
احمد: ( اخو سارة في ال٢٧ من عمره مسافر في الخارج ليبني مستقبله)
عائلة ادهم (. والده سليم و والدته ليلي واخته دينة في نفس عمر سارة وصديقتها المفضلة )
دينة ( اخت ادهم بشرتها بيضاء و عيونها خضراء في نفس عمر سارة) ونفس الكلية)
عائلة ادهم افضل ماديا من عائلة سارة
يلا نبدا
         _____________________ بقلمي ياسمين سعيد
تشرق اشعة الشمس في احد الاحياء الشعبية وتضي غرفة فتاة جميلة نائمة وتستقيظ هذه الفتاة سارة وتقوم بغسل وجهه وتودي فرضها وتلبس حتي تذهب للكلية لبست دريس طويل نبتي وحجابها الذي يميزها ولم تضع مكياج وخرجت من غرفتها  علي صوت والدتها
سامية: يلا عشان الفطار 
سارة: انا جيت اهوه يا ماما 
خالد : صباح الخير يا حبيتي
سارة : صباح الخير يا بابا
قعدوا فطروا  ودينة اتصلت بسارة 
تن تن تن تن 
دينة : الو ياسارة 
سارة : الو ازيك يا دينة 
دينة : الحمدلله وانتي عاملة اي 
سارة : الحمدلله
 دينة : انا جايلك بالعربية اهوه انزلي يلا
سارة : ليا يا دينه تعبتي نفسك
دينه : ولا تعب ولا حاجه انزلي يلا 
سارة : تمام ماشي
انتهت المكالمة ونزلت سارة من الشقة وركبت في عربية دينه
سارة : يعني لازمة كل يوم تتعبي نفسك كده
دينة : يا بنتي عادي مش احنا اخوات
سارة : اه 
دينه : خلاص بقا منكلمش في الموضوع دا تاتي 
سارة : مش عرفة من غيرك كنت اعمل اي
 دينه : هتقشري بصل 
واستمرت ضحكات دينه وسارة حتي وصلو للجامعة ودخلو المحاضرة 
ونذهب الان الي بيت ادهم
ادهم : مستحيل اجوزها
سليم : لا هتتجوزها 
ادهم : انت بتعمل معي كدا ليا هتجوزني لبنت مش بحبها ولا فيه اي حاجه جذبني ليها دي سمراء حتي
فجاة لقا ادهم قلم نازل علي وشه 
سليم : انت قليل الادب لما تقول علي بنت عمك كدا
ادهم : انت بتضربني عشانها
سليم : واكسر رقبتك كمان
ادهم :….
سليم : اعمل حسابك هنروح بعد بكرة نطلب ايدها ولو منفذتش كلامي ولا انت بني ولا انا اعرفك
ادهم : انت عمرك ما غصبتني علي حاجه  اشمعني هتغصبني علي الجواز وانت عارف اني بحب لمياء
سليم : لمياء دي بتلعب بيك عايزة تجوزك عشان تاخد فلوسك اما سارة بتحبك وبنت محترمة انا عمري ما غصبتك علي حاجه لكن يوم ما تجي تقولي اجوز لمياء  دي انا لازم اعترض وانا بشوف ابني بيتعلب بي 
ادهم : تقوم تجوزني سارة 
سليم : سارة مفيش احسن منها
ادهم : المطلوب مني اي دلوقتي 
سليم : تجي معي بعد بكرة عشان تخطبها
ادهم : ماشي
وخرج ادهم من غرفة المكتب وهو يتوعد لسارة التي هدمت حياته راسا علي عقب
وطلع ادهم غرفته عشان يتصل بلمياء ويحكلها
ادهم : الو يا حبيبتي
لمياء بدلع الو يا قلبي مال صوتك 
ادهم : حكالها كل حاجه 
لمياء : ازاي يعني تخطبها 
ادهم : يا حبيبتي بقولك هخطبها واكرها في 
لمياء : ماشي يا ادهم اما نشوف
ادهم : ماشي يا قلبي سلام 
لمياء : سلام
لمياء كانت قاعدة مع ابوها وقفلت المكالمة 
ابوها : هااا هتعملي اي 
لمياء : استني اما اشوف يكرها في عيشتها ما مستحيل تضيع مني كل الملايين دي
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!