Uncategorized

رواية ليتك وثقت الفصل الخامس 5 بقلم باسنت اشرف

  رواية ليتك وثقت الفصل الخامس 5 بقلم باسنت اشرف
 رواية ليتك وثقت الفصل الخامس 5 بقلم باسنت اشرف

 رواية ليتك وثقت الفصل الخامس 5 بقلم باسنت اشرف

شهد:  زي ما بقولك كده يوسف مش ابنك واناا فعلاا بخونك 
إلياس كان في حالة صدمة من اللي سمعوا هو كان عايش بالشك ده و متخيل ان ممكن في يوم يطلع غلط وهي الصح لكن النهاردة هو خلااص انهار هي جت لغاية عندو واعترفت لسانة وقف عن الكلاام مش عارف يقول اي مش لاقي كلام يقولوا الصدمة اثرت علية لدرجة انو مش قادر يتكلم خالص 
شهد:  طلقني ياا إلياس انا وحده خاينة خلاص سيبني اروح اعيش مع اللي بحبوا طلقني و سيبني خلااص احناا كده انتهيناا طلقني خلي يوسف يتربى مع ابوه الحقيقي حرام نظلم الطفل ده معانا طلقني يا إلياس خلاااص ردددد إليااااااس طلقنااااااااااااااااي 
بقوولك طلقنااااااااي مش بتررد لية يلااا رد علياااا ايوة اناا هي شهد اللي خانتك اناااا اللي خونتك فااهم رد علياااا ردددددد
إلياااس بصوت عاالي:  بااااااااااااااس بس بس كفااااااااااااية متقووووووليش حاااجة تااااانية خلااااااااااص اسكتيييي خااااالص 
شهد:  لاااا مش هسكت طلقاااني 
إلياس بتوهاان:  انت طالق ياا شهد طاالق طاالق بالتلاااتة 
شهد: الحمدلله 
وطلعت على فوق بسررعة دخلت اخدت ابنهاا من غير اي حااجة و لبست اسدال وخرجت عشاان تمشي 
كل ده و إليااس في الاوضة لوحدوا بيحاول يستوعب اللي حصل هو تاية مش عارف اي اللي حصل ولاا اي اللي بيحصل غير انة تاية مش قادر يستوعب الكلااام كلوا عمالة بيزن في دماغو 
إليااس اتحول و بقى يكسر كل حاجة حوالية و بيصرخ بصووت عالي و بيعيط و مش عاارف يعمل اي مشاعرة كلهاا داخلة في بعض 
رحمة:  إليااس حبيبي اهدى بااااس كفااية مالك ااااااه 
إليااس رمى عليهاا العلبة اللي على الطرابيزة قداموا 
إليااس:  اخررررررررجي برررررررة مش عااااااايز اشووووووف وشك مش عااااااايز اشوووف حد خااااالص اخرررررجي. 
رحمة:  اهدى يا إلياس اي اللي حصل يا حبيبي طب اهدى واحكيلي 
ولكن إليااس كانت حالتوا صعبة جداا و قااعد بيصررخ و يعيط ورحمة بتعيط قبالوا ومش عارفة تهدية 
رحمة:  كفااية والنبي بالله عليك خلااص يا إليااس كفااية يا حبيبي  
ولكن إليااس إنهاار خالص ووقع مغمى علية 
رحمة:  إليااااااااااس ردد عليااااا مااالك رد علياااا يا حبيبي يلااااااهوي 
رحمة رنت على الاسعاف 
وبعد فترة الاسعاف جت و اخدت إليااس ورحمة معاه بتعيط وتدعيلوا فهي بتحبوا وكل اللي بتعملوا عشاان يحبهاا نص الحب اللي هي بتحبهولوا 
***************************
ــ حااضر ياللي بتخبط برااحة 
فتحت فاطمة الباب 
فاطمة:  اهلا يا شهد اتفضلي 
شهد:  شكرا يا فاطمة خالو و  راكان موجودين 
فاطمة:  ايوة دقيقة هروح اصحي راكان و عمو فوق في اوضتة 
فاطمة * زوجة راكان جميلة وطيبة جدا و منقبة وتحب زوجها وعائلتهاا بشده 
فاطمة طلعت لراكان اوضتة 
فاطمة:  حبيبي كوكو اصحى بقى 
راكان:  صبااح الفل يا قلب كوكو من جوا 
فاطمة:  قوم يا قلبي شهد بنت خالتك تحت 
راكان:  بجد 
فاطمة:  ايوة يلاا قوم وانا هجهزلك هدومك 
راكان قرب و باسهاا 
راكان:  ربناا ما يحرمني منك ابداا يا بطتي مش عارف من غيرك كنت هعمل اي 
فاطمة:  ولاا منك يا قلب بطتك انت ويلااا قووم بقى بطل كسل 
راكان:  اوامرك يا فندم 
فاطمة ضحكت وقامت جهزتلوا هدوموا و لبس ونزلوا هما الاتنين 
راكان:  ازيك يا شهد ابنك الجميل ده 
شهد:  ايوة يوسف ابني انا اطلقت من إلياس 
فاطمة بصدمة:  لية بس يا شهد ده انت وهو كنتوا بتحبوا بعض جداا متخلوش الامور توصل لكده يا شهد عشاان البيبي اللي بينكم 
شهد:  للاسف هي خلااص وصلت بعد اللي حصل انا و إليااس العيشة بينا مستحيلة خلااص مبقناش ننفع مع بعض 
راكان: اهم حاجة يا شهد تكوني مقتنعة ان ده الصح وده بيتك يا شهد اقعدي براحتك 
شهد:  شكرا ليك يا راكان
راكان:  العفوا يا شهد انت اختي الصغيرة 
فاطمة:  تعالي يا شهد اطلعي معايا ارتااحي شوية 
شهد: ماشي 
يتبع…
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!