Uncategorized

رواية الحب المنتظر الفصل الرابع 4 بقلم مريم محمد

 رواية الحب المنتظر الفصل الرابع 4 بقلم مريم محمد
رواية الحب المنتظر الفصل الرابع 4 بقلم مريم محمد

رواية الحب المنتظر الفصل الرابع 4 بقلم مريم محمد

في الفيلا
اثناءالخطوبة
جاسر:واقف سرحان في سارة وجواه وجع كبير
عشان مقدرش يعترفلها بحبه ليها والكان بيهون عليه ضحكة وفرح سارة الكل مايشوفهم كان بينسي كل حاجة عشان خاطر ابتسامتها
مراد:كان واقف مع واحدة من اليعرفهم وكان عمال يضحك
سارة:واقفة من بعيد وبتبص علي مراد ومدايقة
من ضحكه مع البنت المعاه دي
سارة:في نفسها يا مراد مبتبطلش كل يوم اشوفك مع واحدة جديدة قاطع تفكيرها ميرا
ميرا ببسمة:الجميل سرحان في ايه
سارة:ولا حاجة ياقلبي
ميرا:عارفة ياسارة انتي دكتورة حلوة اوي وطيبة وبتساعدي كل الناس وما بتزعليش من حد حتى لو اذاكي
سارة:في اللحظة دي بصت على مراد وقالت ده فعلاً ياميرا انا سامحت ناس كتير اذتني في حياتي
ميرا:عن اذنك بقى ماما بتنده عليا عن اذنك
سارة:اتفضلي يا حبيبتي
بعد شوية
لينا :بتتكلم في التليفون مع شريكها في الخطة
لينا :ايوة يا حبيبي عامل ايه وحشتني اوي
عارف انا مش قادرة عايزة انفذ كل حاجة دلوقتي من غيظي منهم وأولهم سارة دي
مجهول:حبيبتي اهدي شوية عشان الخطة تكمل بخير َندمرهم كلهم ونحتفل مع بعض ياقلبي بفوزنا والا انتي رايك ايه
لينا:عشان خاطرك انت ياحبيبي انا وافقت اعمل الخطة دي وهستحمل عشانك كل حاجة هدايقني حتى خطوبتي انا وجاسر من ضمن الخطة وانا هستحمل يا حبيبي 
مجهول:ايوة كده هي دي حبيبةقلبي الأنا عارفها
لينا :مع السلامة ياحبيبي
مجهول :مع السلامة يا حبيبتي
بعد شوية
سارة :عن اذنكم بقى يا تيتة إحنا هنمشي بقى عشان الوقت اتأخر
مراد :انا هوصلكم يا سارة
سارة:لأ شكراً يا مراد
مراد:اسمعي الكلام ياسارة والا انتي رأي حضرتك ايه ياطنط
ام سارة:ملوش لزوم يامراد إحنا هنروح
بالعربية الطلبناها
كراد:وده ينفع ياطنط وانا موجود إلا إذا كنتوا عايزين تكسفوني بقي
ام سارة:خلاص يامراد مدام انت مُصر إحنا موافقين
مراد:ايوة كده
بعد شوية
في الطريق
مراد بهزار :تعرفي ياطنط اليشوف حضرتك انتي ويارا ويشوف سارة يقول انه سارة مش بنتك
سارة:ليه بقى يا سي مراد
مراد بضحك:عشان انتي بتتعصبي بسرعة اوي
ام سارة:ده فعلاً يامراد طالعة لباباها الله يرحمه
مراد:الله يرحمه
بعد شوية
وصلوا على البيت
ام سارة :مع السلامة يامراد وشكراً على التوصيلة الحلوة دي
مراد:الله يسلمك ياطنط. وبعدين حضرتك زي ماما بالظبط يعني مفيش ام بتشكر ابنها
ام سارة:ماشي يا مراد ياحبيبي.
مراد:نده على سارة
سارة:ايه يامراد في حاجة
مراد: اممم. متتأخريش بكرة ان شاء الله مع السلامة يا سرسورة
سارة:مع السلامة يا سرسورة
مراد:ماشي ياسارة. انا غلطان اني بدلعك
سارة بضحك :ماشي مع السلامة بقى وعمالة تضحك ومراد كان كاتم ضحكته لحد ما ركب العربية لأنه شكلها كان بيضحك اوي وهي بتقلده  على طريقة كلامه
مراد:في العربية معرفش ليه ببقى مبسوط وانتي معايا يا سارة
بعد شوية 
مراد:وصل على الفيلا
في الفيلا
مراد:طلع على غرفته وغير هدومه 
بعد شوية نزل علي غرفة الرياضة
وبعد شوية طلع على غرفته ونام
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
في صباح يوم جديد على ابطالنا
في بيت سارة
ام سارة :يلا يا سارة فوقي يا حبيبتي بقى
سارة بنوم:حاضر ياماما فوقت اهو
ام سارة:طيب يا حبيبتي قومي جهزي نفسك وبعدين اطلعي عشان تفطري
سارة:حاضر يا ماما
بعد شوية
سارة:فاقت وقامت خدت شاور وبعدين جهزت نفسها وكل يوم  بتبقى احلى من القبله
سارة:خرجت وقعدت على السفرة
يارا:صباح الخير يا سارة
سارة:صباح الخير يا يارا يا حبيبتي 
بعد شوية
سارة:انا ماشية بقى يا ماما عشان متأخرش على الشغل
ام سارة:مع السلامة ياقلبي
سارة :واقفة مستنية عربية
في عربية جت وقفت فجأة قدام سارة
الشاب الفي العربية:اتفضلي اركبي يا انسة سارة
سارة باستغراب:هو حضرتك تعرف اسمي منين
الشاب :طيب تركبي واقولك وإحنا في الطريق
سارة:مشيت ومردتش عليه
الشاب :نزل من العربية وجرى ورا سارة
الشاب :لو سمحتي يا انسة سارة انا محترم و ونيتي خير واللهي
سارة:وحضرتك بقى اسمك ايه
الشاب:عمر النمساوي وعندي شركات كتير وانا وحيد بابا وماما وانا بصراحة معجب بيكي يا انسة سارة
سارة :اممم. وانت شوفتني فين بقى ده انا اول مرة اشوفك
عمر :انا بصراحة كنت بشوفك من بعيد كل يوم
وانا معجب بيكي جدا
سارة :عن اذنك بقى عشان اتأخرت على الشغل
عمر :لو سمحتي اعتبرني صديق وهوصلك لحد الشغل وعد مني مش هدايقك واللهي
سارة:. بتفكير ماشي بس مدايقنيش
عمر:حاضر واللهي
بعد شوية
عمر وصل سارة على الفيلا
ومراد شافهم وكان مدايق  اوي
سارة :دخلت الفيلا شافت مراد
واقف عمال يبصلها
سارة:صباح الخير يا مراد
خير واقف تبصلي كدة ليه
مراد :مين الوصلك ده ياسارة تعرفيه منين
سارة: حبت تغيظ مراد متعرفش ليه
بس حبت تعمل كدة
سارة:ده عمر صديقي
مراد:اممم. هو انتي عندك أصدقاء شباب يا سارة
سارة ببرود:وفيها ايه يامراد ما انت عندك أصدقاء بنات كتير
مراد:وفيها ايه معجبين
سارة بنفس الطريقة :ودول أصدقاء
مراد:طيب مع السلامة
وراح ماشي على الشركة ومتعصب
بعد شوية
في الفيلا
ام جاسر:صباح الخير يا سارة يا حبيبتي
سارة:صباح الخير يا ماما
ميرا:صباح الخير يا سارة عاملة ايه ياحبيبتي
سارة:صباح الخير يا ميرا ياحبيبتي الحمد لله
انتي عاملة ايه
ميرا:الحمد لله ياقلبي بخير
جدة جاسر:صباح الخير يا سارة
سارة:صباح الخير يا تيتة عاملة ايه دلوقتي
جدة جاسر:الحمد لله بخير
بعد شوية
سارة :قعدت تعمل تمارين لجدة جاسر عشان رجليها
جدة جاسر:يااااه ياسارة ده انا  محظوظة اوي عشان انتي الدكتورة بتاعتي
سارة:ربنا يخليكي ليا يا تيتة يارب
جدة جاسر:ويخليك ليا يا سارة
يا حبيبةقلبي
في المساء
سارة :عن اذنكم بقى يا جماعة انا ماشية
جدة جاسر:مع السلامة يا حبيبتي
سارة :الله يسلمك ياتيتة
بعد شوية
جاسر :وصل وشاف سارة وهي خارجة
من الفيلا
سارة:عامل ايه يا استاذ جاسر
جاسر:الحمد لله يا سارة كويس
سارة:طيب عن اذنك بقى عشان متأخرش
جاسر:طيب يلا عشان هوصلك من
غير ما تقولي لأ
سارة ببسمة:ماشي يا استاذ جاسر
وركبوا العربية ومشىوا
في الطريق
جاسر:طنط عاملة ايه هي ويارا
سارة:الحمد لله بخير وماما بتسلم عليك
جاسر:خلاص يبقى لو معنديش مانع ادخل معاكي واسلم على طنط واشرب قهوة
سارة : تنور واللهي يا استاذ جاسر
جاسر:ربنا يخليكي يا سارة 
بعد شوية
وصل جاسر وسارة على البيت
نزل جاسروسارة
سارة :دخلت البيت وقالت اتفضل يا استاذ جاسر
جاسر:شاف ام سارة كانت قاعدة بتتفرج على التليفزيون
سارة:مساء الخير يا ماما
ام سارة:قامت سلمت على جاسر
ام سارة :البيت نور واللهي يا جاسر
جاسر:ربنا يخليكي يا طنط منور بحضرتك
ام سارة:الله يخليك يا جاسر اتفضل اقعد
بعد شوية
يارا:اهلا اهلا يا استاذ جاسر البيت منور واللهي
جاسر:ربنا يخليكي يا يارا
عاملة ايه
يارا :الحمد لله بخير . مراد عامل ايه
جاسر:الحمد لله بخير
بعد شوية
ام سارة :قدمت حلويات
جاسر:اكل حاجات بسيطة بس عجبته اوي
جاسر:بجد يا طنط لازم حضرتك تفتحي محل حلويات لأنه حلويات حضرتك حلوة جدا
ام سارة:ربنا يخليك يا جاسر ياحبيبي
يا رب
جاسر:طيب عن اذنكم بقى عشان الجماعة ميقلقوش
ام سارة ويارا :مع السلامة
جاسر:الله يسلمكم
خرج جاسر ومعاه سارة
دخل جاسر العربية وسلم على سارة
سارة ببسمة: باي باي 
جاسر:باي ومشى وكان سعيد  لما بيشوف بسمة سارة بيطير من الفرحة
جاسر:مش بيحب سارة جاسر بقى مش قادر
يعدي يوم من غير ما يشوفها ويشوف ابتسامتها
البيعشقها ويبقى مبسوط لما بيشوفها
سارة :رجعت البيت ودخلت
في البيت
ام سارة بفرحة:جيبالك خبر حلو يا سارة
سارة:خير يا ماما في ايه
ام سارة:في عريس متقدملك يا حبيبتى
سارة:عريس. طيب هو مين
ام سارة:صورته اهي شوفيه
سارة:مسكت الصورة وشافتها واتصدمت
سارة:عمر. مش معقول ده انا لسة شيفاه الصبح
ام سارة:ايه ده انتي تعرفي يا سارة
سارة:اممم ياماما وصلني النهاردة وكان محترم جدا
ام سارة :طيب ايه رايك ياحبيبتي
بقى
سارة:بتفكير. بصي واللهي يا ماما هو شاب محترم جدا وطريقه حلوة وانا معنديش مانع
سارة :من جواها مش حاسة انها موافقة
بس قالت تفرح مامتها
ام سارة:قامت حضنت سارة وكانت فرحانة
اوي
ام سارة:الف مبروك يا قلبي
سارة:الله يبارك فيك ياماما وربنا ما يحرمني
منك ابدا
ام سارة:ولا اتحرم منك ابدا يا روحي 
يارا :ايه يا سارة عجبك العريس
ام سارة:بفرحة اه وافقت يا قلبي
يارا :جريت عليهم وحضنتهم وكانوا فرحانيين جدا
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
في صبا ح يوم جديد على ابطالنا
في الفيلا
سارة :وصلت وكانت مبسوطة
ام جاسر:راحت سلمت عليها
سارة:ابسطي يا ماما انا هنخطب كمان يومين
ام جاسر:راحت حاضنة سارة وفرحت جدا
ام جاسر:الف الف مبروك ياسارة ربنا يتمملك على خير يا قلبي يا رب
سارة:الله يبارك فيك يا ماما
بعد شوية
جدة جاسر:نزلت وشافت سارة وأم جاسر
واقفين يضحكوا وكانوا مبسوطين جدآ
جدة جاسر:ايه ده ما ضحكوني معاكم يا حبايبي
سارة:راحت حضنت جدة جاسر
وقالتلها انه هي هتتخطب بعد يومين
جدة جاسر بسعادة :الف مبروك يا حبيبةقلبي
سارة:الله يسلمك يا تيتة 
بعد شوية نزل جاسر وياريت مانزل
جاسر:خير ياجماعة
ام جاسر:سارة خطوبتها بعد يومين 
يا حبيبي
جاسر بصدمة:ايه خطوبتها بعد يومين
جدة جاسر:اه ياحبيبي
جاسر بوجع :الف مبروك ياسارة
سارة:الله يبارك فيك يا استاذ جاسر
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!