Uncategorized

رواية تكفيني انت الحادي عشر 11 والأخير بقلم فيروزة

     رواية تكفيني انت الحادي عشر 11 بقلم فيروزة

رواية تكفيني انت الحادي عشر 11 بقلم فيروزة

رواية تكفيني انت الحادي عشر 11 والأخير بقلم فيروزة

مصطفي …حسبي …..
آيه …(بصيت لما سمعت صوت مصطفي لقيت عربيه جايه بسرعه عليه واميره وقفه قريب مني بس مره واحده مصطفي قرب مني و شدني من دراعي ومن قوه الشده وقعت فوقه ….)
مصطفي …(لما شفت العربيه بتقرب من آيه جريت بأقصى سرعة عندي وشديتها من دراعها ومن قوه الشده وقعت علي الارض وهي وقعت فوقي ..)(حسيت اني في الجنه عيونها في عيوني وشها قريب مني بدرجه كبيره ..وانفاسنا اختلطت من قربنا من بعض ماحسيتش بنفسي غير وانا ببوسها وهي ساكته من الصدمه وبعد مده بعدت عنها وقولت ..)اسف…(وحاولات اعدل آيه وأقوم …بس ..
آيه ….( مصطفي بعد مابسني بيقول اسف …الكلمه دي زعلتيني ازاي يقول اسف وهو أول مره يعمل حاجه صح من يوم جوازنا ????????..راحت مقربه منه وبوسته وهو ساكت كأنها اتحوال لحجر …) اسفه …
(وقمت اتعدلت وهو علي نفس الوضع ولا بيتكلم ولا بيتحرك كأنه بقي جماد ولا حتي عينه بتحرك سبتها في مكانها  …)..
( احنا كانا في اللحظه دي كااننا  في الدنيا دي لوحدنا انا نسيت كل حاجه وهو نسا كل حزنه ..)
( ساعه ما بتكون مع حبيبك مش بتحس معا بوقت ولا بالناس ولا اي حاجه علشان انت مش شايف غيرو كأنه الحياه????✨)
( دق قلب عاشق فلا مفر❤️????)
بابا آيه…مالك يا حبيبتي انتي بخير  …وصحيح مالك يا مصطفي نايم علي الأرض كده ليه …قوم يابني …ساكت كده ليه اتكلم …
ورد …مالك يا مصطفي اتكلم يا بني …
اميره …( وقفه بعيد وشايفه كل ده الحقد بياكل في قلبها بس مش عارفه تعمل ايه …)..
آيه …اهدو يا جماعه يلا يا بابا خد ماما معك وارجعوا البيت …انا هفضل مع جوزي ????????…
بابا …طيب يقوم من مكانه الاول ولا ايه يا وردتي …
ماما ..بقولك ايه يا راجل ملناش دعوه ..يلا نمشي …ربنا يفرح قلبك يا آيه مع مصطفي …
آيه …مصطفي …مصطفي ( قربت منه وخبطه قلم علي وشه وهو نفس الوضع …(مبدهش بقي يا جماعه انا عرفت الواد مصطفي عايز ايه???????? .. قليل الادب????????) آيه قربت منه تاني وبسته وبعدت بسرعه????❤️ ..)..
مصطفي …( هو انا موت ولا ايه ودخلت الجنه آيه بتبوسني …وقالت هفضل مع جوزي …انا قلبي هيقف من الفرحه …)..
آيه ….مصطفي هتقوم ولا اروح مع بابا وماما واسيبك هنا ????…
مصطفي …( اول لما سمعت كده قومت بسرعه ) انا قومت اهو يلا يا حبيبي …
آيه .. دلوقتي قومت طيب يلا ????♥️…(مصطفي قرب مني وقال )
مصطفي …انا اسف يا آيه علي كل اللي حصل بس ده كان من خوفي عليكي …والله انا 
آيه …اسكت يا مصطفي انا اللي اسفه لان كل ده حصل بسببي انا ????????…
مصطفي …خلاص مفيش اسف بينا يلا نبدا من جديد …
اميره …هتبدا من جديد ازاي يا استاذ مصطفي طيب وانا وبنتك هتعمل فينا ايه علشان تبدأ من جديد …
مصطفي …ولا حاجه يا اميره بنتنا انا هصرف عليها وهتكون مابينا اخدها انا اسبوع وانتي اسبوع وفي خلال الأسبوع اللي هتكون في معكي مصاريفها ومصاريفك عليه لانها حته مني …وبنسبه ليكي انتي انتهيتي من حياتي ….
اميره …يعني كل اللي بقي بينا دلوقتي البنت وبس ….طيب وانا …(كل ده اميره بتتكلم والدموع مغرقه وشها …)..
مصطفي …ايوه يا اميره …ويلا اتفضلي روحي لاخوكي …يلا ….
آيه …اهدا يا مصطفي ….انا عايزه اطلب منك حاجه وعارفه أنها غريبه بس المره دي علشاني …
مصطفي …انتي تقولي وانا انفذ …مش تطلبي ….
آيه …رجع اميره يا مصطفي علشاني ….
مصطفي …انا عارف طول عمري انك هبله بس مش كده… مش لدرجه دي انا مش هرد عليكي لاني اقسم بالله هموت مشلول بسببك …بعد كل اللي حصل لينا ده بسببها وتقولي كده …انا ماشي …احسن هتحصلي حاجه …
آيه …مصطفي … مصطفي استنه يا مصطفي ….( وجريت وراه وهو بيجري وانا بجري وراه ) مصطفي …يا مصطفي اسمعني …..
اميره …( خلاص كده انا هبعدا انا تعبت من نفسي ازاي عملت كده في نفسي وفيهم وبعد كل ده آيه عايزها يرجعني وانا اللي كنت بخرب حياته .لازم تكون دي نهايه كل اللي عملته معهم .يارب سامحني يارب ….) …
( الحب وجع قلب ????✨)
( لازم تكون طريقه حبك صح علشان تكون النهايه سعيده ????✨)..
آيه ( …روحت وراه مصطفي لقيتوا واقف عند البحر …)
مصطفي …ليه كده يا بحر …انا بحب واحده هبله لسه عايشه بقلب طفله لسه مجنونه …..انا بحب آيه اسمع يا بحر واشهدي يا نجوم اني بحب …انا اول مره في حياتي حبيت كنت آيه ..وجيت هنا لوحدي وقولتك يا بحر اني بحب اجمل بنت علي الارض … ودلوقتي يا بحر انا أجاي اقولك باعلي صوت عندي اني بقع في حب نفس البنت للمره المليون …انا بحب سامع يا بحر..
انا بعشق انا قلب دق علشانه وليه سمعني يا بحر انا عاشق …انا عاشق من سنين…. من العشق قلبي داب انا اللي من الحب قلبي بقي كله جروح …انا اللي من الحب اتوجعت …ااااااه يا بحر انا النهارده جاي ومعايا حبيبتي علشان أشهدك يا بحر اني هبدا معها من جديد وقدامك يا بحر بطلب ايد حبيبتي …
( قعدت علي ركبتي وقولت )..تقبلي يا آيه تكوني مراتي وحبيبتي وامي وصاحبتي وحياتي ..تقبلي تكملي الباقي من عمرك معايا تقبلي بواحد الدنيا بهدلته ولسه بيحبك …تقبلي بعشق في حبك بقي في ملكوت تاني????❤️ …
آيه ….(قعدت علي الارض قدام مصطفي واخدته في حضني وفضلت اعيط من الفرحه ..) طبعا اقبل باعظم راجل في الدنيا ..بحبك …انتي اللي القلب في حبك داب????❤️…
مصطفي …سامع يا بحر بتقول بحبك ….وانا كلي ملكك????❤️ …
(دق قلب عاشق فلا مفر????❤️ )..
(آية ومصطفي هيبداو من جديد لان مهما حصل الخير دايما بيكسب والحياه حلوه اوي بس لازم نعيش المر علشان نحس بحلو والحلو بزياده???? …)
بعد مرور عام ….
آيه …كان يوم اسود يوم موافقت اني ارجعلك يا مصطفي … طلقني…..ااااااااااااااااه….
مصطفي ….اهدي يا حبيبتي اهدي أن شاء الله هتقومي بالسلامه ….يارب …
آيه …كله بسببك انت اللي عملت فيه كده …اااااااااه …انا عايز ورد …مامااااااا…..
مصطفي …اهدي بس اهدي …
آيه …انت تسكت خالص انت السبب …ازاي تعمل فيه كده ازاي ..   
مصطفي …ليه اغتصبتك …ماكله كان برضكي …
آيه …يا قليل الادب ….اطلع براااا….ااااااه …بموت بسببك يا مصطفي. . ….
ورد ام آيه…سلامتك يا قلبي اهدي يا حبيبتي….
آيه …شايفه مصطفي عمل فيه ايه يا ماما …
ورد …????????????بصراحه مش قادره امسك نفسي من الضحك …مش انتي اللي قولتي روح انت يا بابا وخد ماما معك استحملي بقي ????????????….
آيه …اطلعي برا يا ماما يلا يا ورد …برااا….اااااااااه …بموت عايزه بابا حبيبي …بموت …منك لله يا مصطفي . .
بابا …اهدي يا حبيبت بابا أن شاء الله هتقومي بالسلامه …
آيه دخلت اوضه العمليات والكل قاعد علي أعصابه …
بعد ساعه …خرجت الممرضه معها ولدين ….
وبعد شويه خرجت آيه …
في الاوضه …
مصطفي … حمدالله علي سلامتك يا قلبي….
آيه ….الله يسلمك يا حبيبي …
مصطفي و ام ايه وأبوها وعمها ومرات عمها قاعدين يضحكوا ????????..
آيه ..في ايه يا جماعه …
مصطفي …ولا حاجه يا قلبي ????… آيه يا حبيبتي نسمي الولاد ايه …
آيه …هم ولاد مش واحد ولا ايه …
مصطفي …ايوه تؤام …
آيه …يبقي يونس ويحيي .( ثنائي الحب ❤️????)
مصطفي …حلوين اوي الاسمين دول يا أم يونس ويحيي…
ورد …فعلا الاسمي حلو اوي يا آيه …
ام القمرات الحلوين …
آيه …شموسه …
شمس …يحرق ام الاسم ده انا كبرت يا جماعه علي الدلع …ده ..
ورد …حبيب قلب خالتك وحشتيني يا واد يا شمس …فينك كده مش بتسال
شمس …خالتي حبيبتي .. اعمل ايه بس نسمه حمل ومجنانني معها …???????? …
( شمس قرب من آيه ولسه هيبوسه لقه بوكس في وشه )
مصطفي …انا زهقت منك يا شمس كل ما اشوفك اضربك وكل مره بنفس السبب …بطل يا بابا تبوس مراتي …فاهم …
شمس …فاهم …عايزه حاجه يا خالتي انا ماشي …
ورد …اقعد كل حاجه …
شمس حط ايدو علي وشه وقال …كلت يا خالتي يدوم???? ..وقرب من آيه وبسها من خدها وجري بسرعه ????♥️…
مصطفي اقف هنا يا زفت ..
.بس شمس قال يا فكيك ????…
مصطفي .. اضحكي يا اختي …
آيه . .مصطفي انت لسه بتغير عليه وبتحبني رغم كل اللي حصل ده وكمان انا بقيت دبه بعد الحمل وزياده الوزن لسه بتحبني …
مصطفي .. ممكن يا جماعه نفضل لوحدنا شويه ..(بعد الكل ما خرج )مصطفي كان بيتكلم وهو بيقرب من ايه …قال بحبك قال …ده انا عاشق تاه في ملكوتك يا اميرتي …دق قلب عاشق فلا مفر من حبك يا سيده قلبي…لكي القلب وما فيه يا حوريه نزلتي من الجنه لتكون ملكنا لي ❤️????..بحبك …انتي نفسي في حد مابيحبش نفسه ❤️????…
آيه …بموت فيك يا مصطفي????❤️ …
مصطفي …ماتجيبي بوسه بقي???? …
آيه …قليل الادب …بس بحبك❤️ …
مصطفي …انكي العشق يا فتاه …بحبك ❤️
الحب حياه❤️????
الحب روح جديده وامل لبكره ❤️????
نهايه الحكايه …
الحب كنز ❤️????
نهايه الصبر جبر❤️????
حكايه آيه ومصطفي حكايه اغلب البنات أنها بتصدق اي شب يقولها انا بحبك …طيب ولما انت بتحبها ماتدخل من الباب اي دخلك من الشباك ايوه انت كده دخلت من الشباك يعني شويه تسبها ولما تحب تخطب بجد هتقول انا عايز واحده معرفتش غيري …طيب  يا ابن الناس مكنت اللي انت دخلتهله من الشباك دي ماهي مكنتش تعرف غيرك …كان زنبها الوحيد أنه صدقت واحد زيك …حافظو علي بنات الناس …
اعتبر البنت اللي قدامك دي اختك وانت ساعتها هتحفظ عليها برموش عنيك ….ليه كل واحد في الزمن ده بيقول انا مالي …ماهو ده مالك ….
وبنسه لمصطفي الخوف من المجتمع هو اللي خاله خايف علي آيه من كلامهم …كلنا عارفين كلام الناس …
كلام الناس سكينه بادره بتدبح فينا ….
ممكن اعرف رايكم في الحكايه لأنها طلعه من قلبي وعايزها توصل لقلبكم….
تمت..

اترك رد