Uncategorized

رواية صبر عاشق الاففصل الاول 1 بقلم سارة احمد

 رواية صبر عاشق الاففصل الاول 1 بقلم سارة احمد
رواية صبر عاشق الاففصل الاول 1 بقلم سارة احمد

رواية صبر عاشق الاففصل الاول 1 بقلم سارة احمد

في مدرسه مشتركه كانت بداية اجمل قصه حب وتبدأ الاحداث
يا اشراقه حرام عليكي الشاب يحبية قلبي عينه هتطلع من كتر مابيبصلك ده واضح انه بيحبك لا ده ولاهان بجد حرام عليكي سبحان الله شاب كل المدرسه وبنات شارعنا هيموته علي بصه من مالك اشهر لاعب كره قدم في البلد ده رفض انه يسيب المدرسه وينتقل لمدرسه تانيه عشانك خاطر جانبك
لا وكمان رفض يسافر مع ابوه وامه امريكا وفضل يعيش معاي جده الا ساكن قاصدك
وانتي كلحه معندكيش دم
تبصلها اشراقه بقرف طيب يا حنينه روحي حبيه انتي يا ست تمارا اسيبك انا عشان مش فاضية لدلع البنات ده وبصتلها من فوق لتحت بغرور وماشت
تمارا صديقه اشراقه المقربه كده يا اشراقه طول عمرك دماغك ناشفه وبتكرهي الرجال 
سالم صديق مالك بسخرية ما تسيبك يبني من البت دي  دي وحده حطه انفها في السما ومعقده دي مشتركه في جماعيات حقوق المرأه يعني حاجه خنقه
يتنرفز مالك ويمسك سالم من ليقط قميصه وبصوت حاد بص يا سالم لو عايز نفضل اصحاب اشراقه خط احمر مفهوم 
سالم بخوف طب يا عم انت حر بس هتندم يا مالك وسابه وماشي 
يتنهد مالك اندم مستحيل دي انا دايب فيها ومش هستسلم اشراقه هتكون لي انا مهما طال الزمن
يتبع
لثاني
ومرت السنين
تمارا استني يا بنتي انتي كده علي طول صوتك من دماغك
اشراقه بعصبيه لا بس انا بحب النظام مش عارفه احنا صحاب ازي وازي قدرت استحملك تتنهد بضيق في الاعدادي لصقه وثانوي وكمان في الجامعه لصقه انتي لو جوزي مش هتلصقي فيه كده
تقترب تمارا وتحضن اشراقه بحبك وانتي كمان بتحبيني فاكره مالك الا كان بيحبك هو كان في اخر سنه في الثانوي وانتي كنتي في الاعدادية
تبصلها اشراقه بغضب بطالي بقي امور المراهقه دي
وتصطدم اشراقه بمالك صباح الخير اشراقه
تبصله بضيق صباح النور يجذبها مالك من ايدها 
تبصله اشراقه بنظرات حارقه انت ازي تمسك ايدي
مالك عشان بحبك وعايز اجوزك ومش هستسلم
تسحب يدها بعنف احترم نفسك بقي عيب عليك ده انت جراحه دولي واشهر لاعب كره قدم يعني قدوه
يقترب منها اكثر بس بحبك انتي وعايزك انتي مش اي بنت تانية مهما طال الزمن
تتنهد تمارا اه ياقلبي اه لو تحس بيه يا مالك اني بحبك اكتر من حياتي ده كان حديثها مع ذاتها
اشراقه بقسوة انسي انا عمري ما هجوزك انت او غيرك عشان انتو كائنات متطفله متعفنه انت وصنف الرجال لعنه الله عليكم
وبزعيق يا تمارا يلا حاضر وتبصله تمارا بحب بس هو هيمان في اشراقه ويهمس انتي لي بحبك
يتبع
[٨/‏١٠ ٥:٢٥ م] رساله من ودي الاحلام: الثالث
سالم مبروك يا دكتور مالك يا روميو وأخيرا عملتها واجوزت اشراقه مين يصدق ان اشراقه الصنم القاتل الجميل المحارب لمعشر الرجال تتزوج ها يعم السراح
مالك صدق انك رغي اوي واحترم نفسك احسن اعملها معاك 
سالم بضحك قلبك ابيض النهارده فرحك بس ايه الشياكه دي يعم
يطوقه مالك طب يلا احسن اضربك
وينطلقوا
تمارا بغصه في قلبها ودمع يكاد ان يورا
تلاحظها اشراقه وتطبطب عليها بخوف مالك يتمارا
تمارا بربكه لا ولا حاجه بس فرحانة فيكي انك دخلتي القفص
اشراقه يحبيبتي وضمها انتي اغلي حاجه عندي
تمارا اه لو تعرفي قلبي وجعني ازي ده كان حديثها لنفسها
في الفرح
مالك يرقص مع اشراقه ياه اخيرا اجوزتك 
اشراقه اعمل ايه في قلبي الا كسر قواعدي وحبك حاولت اقتل حبك بس كان اقوي
مالك بحبك بحبك اكتر من عمري
وكانت عيون تمارا ترقبهما بغيره وحزن
وبعد الفرح 
ياه أخيرا بقيتي مراتي وام عيالي
واقترب منها حتي يقبلها لكن اشراقه تدفعه بعيدا
يغضب مالك فيه ايه يا اشراقه
اشراقه خليك مكانك لسه عندي شرط
مالك تاني مش شرطي العصمه تكون في ايدك وانا وفقت رغم اعترضات اهلي
ووفقت علي المشاركه في شغل البيت ايه تاني
اشراقه جوزنا هيفضل علي الورق 5سنين حتي أتكد من حبك
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!