روايات

رواية ليس اخي الفصل الخامس 5 بقلم اسماء محمد

  رواية ليس اخي الفصل الخامس 5 بقلم اسماء محمد

رواية ليس اخي البارت الخامس

رواية ليس اخي الجزء الخامس

رواية ليس اخي الحلقة الخامسة

كريم بغضب وعروقه بارزه:طب والله ما هرحمك اتجراء يعمل كده
روح  فيلا واكل طريق من سرعه
كريم وبرزع الباب:كاررررررررمه
كارمه بخوف:نعم
كريم بصوت جمهوري :مفيش خروج من هنا تاني انتي فاهمه وخدي البطاقه دي باسم ابوكي الحقيقي
كارمه بنهيار:انت ليه بتعمل كده أنا عملتلك اي
كريم ببرود عكس ما بداخله: اه واجهزي كتب كتبانا بليل وطلع فوق
ستووووب
(محمد الألفي عدو عائله الجابر من زمان محمد الألفي كان صاحب الجابر وشريكه في شركات بتاعته ولكن غدر بيه وسرق فلوسه ودمره وكريم وقف الشركات علي رجليها تاني والباقي تعرفوا بعدين )
كارمه داخلت الاوضه لقيته بيغير هدومه
كارمه بدموع :كريم انت بتعمل كده ليه انا عملت اي
كريم بصوت جمهوري:انتي ملكيش تسالي ليه انتي تسمعي كلام وبس واخلصي اجهزي
وسبها ونزل وهي هتتجن ازاي مره واحده اتغير كده وبعد ما كانت عايشه معه علي اساس اخوها فجاه يبقي جوزها ازاي
كريم راح الجنينه بتاعت الفيلا
كريم:علي عوزك تخلي بالك من انسه كارمه كأنها حته منك طول ما انا مش موجود هي تحت عنيك
علي:طبعا دي في عنيا بس هو في حاجه انا مش مطمن من ساعه العربيه اللي كنت ماشيه ورانا
كريم تتنهد:الألفي راجع يدمرني زي ما موت ابويا بحسرته
 فلاش باااااك
(فتح الصندوق لقي صور لكارمه في مول وفي كليه وفي العربيه وهي بتكلمني وجواها كان في رساله مكتوب فيها احنا قادرين نجبها ونموتها بس حبيت اعرفك)
علي:متخفش يا باشا أنا في ظهرك
كريم سابه وطلع يشوفها لقها قعده بتعيط
كريم:انتي لسه مجهزتيش المأذون علي وصول اخلصي
بعد دقائق كان مأذون جه نزلت كارمه بفستان اسود قصير من قدام وطويل جدا جدا من وراء وفرده شعرها طويل وحطه ميكب خفيف كريم انبهر بملكه اللي قدامه وسرح في جملها وفاق علي كلمه بارك الله لكم مشيوا شهود والمأذون وهي طلعت تجري تعيط علي فوق كريم اتنهد بخانقه
كريم في سره: غصب عني يا حبيبتي سامحيني أنا لازم افهمك
طلع لقي خبط علي باب
كريم:افتحي الباب عوزه اتكلم معاكي
كارمه ساكته وبتعيط بس
كريم:افتحي بس ونبي أنا هفهمك حاجه بس وهمشي
كارمه ببرود: اخلص عوزه انام وارتاح بقا
كريم مسك ايديها :أنا آسف
كارمه بنهيار:اسف علي أي ولا اي بس انت مش عارف عملت اي فيا
كريم بدموع:اسمعني بس كل اللي حصل ده غصب عني والله  وحكلها عن صور ومحمد الألفي والبطاقه يا ستي عشان انتي مفروض مش اختي انتي مراتي عشان اعيش معاكي في حلال لكن قدام ناس اختي فاهمه وجوزنا علي الورق بس اظن كده انا فهمتك كل حاجه عوزه تصدقي صدقي مش عوزه براحتك
ولسه هيمشي
كارمه:انت هتسبني نام لوحدي
كريم افتكر أنها بتخاف تنام لوحدها وكمان في ظلمه
راح طفئ نور وولع نور بسيط واخدها في حضنه
كريم في سره: أنتي شكلك امتلكتيني أنا تقريبا بحبك لا أنا بعشقك
صحي كريم لقها نايمه زي ملاك
كريم في سره:ياربي حتي وهي نايمه ملاك اي القمر ده اي ده بس اللي أنا بعمله ده من امته وانا بركز فيها كده انا هغذي الشيطان وقوم
وقام اخد شور ولبس بدله وقميص أبيض وسرح شعره اللي ناعم
كارمه:وووواوووو اي ده يا جدعان جوزي قمر يا ناس اخاف تتعاكس ياض
كريم ضحك:اتعاكس؟ههههههه بس خدي هنا انتي قولتي جوزي
كارمه:اه
كريم بخبث:انتي اهو معترفه اني جوزك طب اي يالا وغمز
كارمه بكسوف : يالا انت من هنا عشان عوزه انام وزقته وقفلت الباب
كارمه:قليل الادب اوي الواد ده
كريم: سمعتك
كارمه: عادتشي
كريم:طب افتحي أنا وعدتك اني مش هعملك حاجه
كارمه:علفكرا بقا انت دماغك شمال أنا مكنتش بفكر في حاجه
كريم بسها من دماغها:سلام يا حبيبتى
كارمه: حبيبتي؟
كريم بتوتر:هااااا سلام بقا
كارمه في نفسها باستغراب: حبيبتي هو اللي قاله بجد لالا اكيد اللي في دماغي غلط أنا أخته انتي نسيتي ولا اي أنا أقوم اكل احسن
*************************
في مكان آخر
الألفي:ازاي حصل ده يا متخلف أنا مشغل معايا رجاله ولا عيال
شخص:احنا كلنا بس يا كبير احنا كنا بنسلم البضاعه فجاه لفينا الداخليه جت وقبضت علي رجاله وحرزت البضاعه وهما دلوقتي بيدورو عليك
الألفي:الله يخربيتك غور وقفل سكه
الباب خبط راح يفتح لقي بوليس
الألفي:في حاجه يا فندم ولا اي
ضابط:انت مطلوب القبض عليك أتوه
الألفي:انت متعرفش أنا مين ولا اي انا الألفي صاحب شركات الألفي
ضابط بسخريه:اه شركات الألفي اللي اتحجز عليها وبقيت متشمعه
الألفي بصدمه:اي ازاي
ضابط:أتوه
الألفي:انتم هتندموا علي اللي بتعملوا ده انتم متعرفوش أنا مين
*****************
في شركه دخل كريم بداخلته المعتداته دائما
داخل مكتب لقي رامي
كريم: هاااااا عملت اللي قولتلك عليه
رامي:اه وزمانه في سجن دلوقتي
كريم :أنا هندموا بس اصبر وهاخد حق ابويا
رامي بخبث:بس انت شكلك مبسوط يا زميلي
كريم اتنهد: حمدالله
رامي:عندك حق يسطا البت صاروخ
كريم اقم مسكه من قميصه وضربه:اللي انت بتكلم عنها دي مراتي غور من وشي يالا
رامي:الله ايدك تقيله ياعم انا ماشي لتموتني وأنا عوز اخش دنيا كده
كريم:تبقي امها دعيه عليها
رامي:ليه ده أنا حتي عسل كده وشربات يا حبيبي
كريم:غور بدل ما اموتك ياض
**********************
في قسم
الألفي كان قعد مستني يشوف هيحصل اي
وفجاه دخل كريم وقعد حط رجل علي رجل
الألفي:هو انت سبب والله ما هرحمك انت فاكر اني هسيبك
كريم ببرود:هشششششش اسكت خالص بدل ما اطلع روحك في أيدي
الألفي:هتندم يا الجابر
كريم قام مسكه من رقبته خنقه:محدش هيلحقك من ايدي واخد حقي وحق ابويا والوعي بس تفكر هاااا تفكر بس في كارمه ممكن ادفنك صاحي
الألفي بخنقه:سب…ني هم…وت
داخل ضابط لحقه بعافيه
ضابط: خلاص يا كريم باشا هيموت في ايدك
كريم :أنا عوز ابن ال******* ده ينشد عليه وتروقه كويس فهم
ضابط:اومرك يا فندم
******************
ومشي وسابهم ورجع البيت
لقي كارمه مشغله اغاني وعماله تتنطتط وترقص وفجاه لفيت لقيته وراها
كارمه بكسوف: انت اي الجابك هنا
كريم بتوهان:هاااا لسه جاي بس كملي
كارمه بكشوف لدرجه وشها احمر:لا خلاص انا هدخل أشوف هعمل اي
كريم مسكها من وسطها وقربها منه:لا كملي
كارمه: اي يا كريم انت قريب كده ليه ابعد شويه
كريم دفن وشه في رقبتها ونسي نفسه
كارمه:كريم كريم ابعد ونبي بقا
كريم فاق :احم احم اسف طب يالا عشان جعان
كارمه:عملتلك كل اللي انت بتحبه
كريم:هييييييي هييييييي هييييييي يالا بينا وفجاه تلفون رن
كريم:الو اي أنا جاي حالا وطلع يجري.
يتبع…
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ليس اخي)

اترك رد