Uncategorized

رواية هي سبب حبي ليكي الفصل الثالث 3 بقلم نوران وليد

 رواية هي سبب حبي ليكي الفصل الثالث 3 بقلم نوران وليد
رواية هي سبب حبي ليكي الفصل الثالث 3 بقلم نوران وليد

رواية هي سبب حبي ليكي الفصل الثالث 3 بقلم نوران وليد

و بالفعل تم الفرح و لم يلاحظ أحد أن هناك مشكله بين العروسين حتي أية صاحبت نور و لم تعرف نور و الدتها  حتي الآن من سارة …و في البيت العروسين بعد انتهاء الفرح 
-نور انا عاوزة اتكلم معاكي …
-و انا مش عاوزة اتكلم و كلها كام شهر و نطلق يا ابن الحلال و كل واحد يروح لحاله 
-بس انا لازم احكيلك علي كل حاجة من النهارده علشان نبدء و احنا علي مايه بيضا ….علشان ابقي ما ظلمتكيش يا بنت الناس
-ما تظلمنيش …ده انت دمرت حياتي 
-مش بأيدي صدقيني يا نور 
-اومال بايد مين يا علي….لا خونتني 
-انا ما خنتكيش انا خنتها هي 
-ايه ….انا مش فاهمة حاجة من الانت بتقولوه ده
-انا هحكيلك علي كل حاجة من الاول 
سارة دي كانت زميلتي في الكليه و كنت انا اكبر منها بسنة في الجامعة و كنا في نفس القسم فتعرفنا علي بعض علشان كانت عاوزة تلخيصات ليها بتاعتي و كده و مرة في مرة اتعلقنا ببعض و حبيتها اكتر من اي حاجة في الدنيا دي بقيت اختي و صاحبتي و صديقتي و ما بقتش اقدر استغنى عنها….
-طب و ما تجوزتهاش هي ليه بدل ما تكسرني ????
-ده الحصل يا نور انا علشان اعصم نفسي من ارتكاب الذنوب روحت انا و ماما و بابا  اتقدمنا ليها و وافقت و عملنا الخطوبة و كنا في قمة السعادة لحد ….ما ….????????????
-كمل سكت ليه ….لحد ما ايه ????????
-لحد يوم الحادثة 
-حادثة ….حادثة ايه 
-قبل كتب الكتاب بيوم اتفقنا اننا هننزل سوا و نجيب الفستان مع بعض و كنت بتخانق انا و هي علي موضوع الخمار و كده كنت عاوزها تبقي مختامرة و تبطل اللبس الضيق بتاعها ده و فجأة لقيت نفسي قدام عربية نقل كبيرة و حصل الحصل????
-هي حصلها ايه …
-هي ????????ماتت و انا رجلي ركبت فيها شرايح و بقيت مش بقدر اسوق لمدة طويلة …و بعد الحادثة دخلت في صدمة عصبية كنت عايش ميت و لا باكل و لا بشرب و لا بدي محاضراتي في الكليه لحد يوم سبوع زين ابن احمد صاحبي و أية صاحبتك …شوفتك هناك بس فعلا زي ما بيقولوا يخلق من الشبه اربعين لكن الما بينك انتي و سارة ده مش شبه ده انتوا زي ما تكونوا تؤم …
-يعني انت اتجوزتني علشان شبه حبيبتك القديمة …يعني انت ما حبتنيش انا …????????????يعني لما كنت بتقولي كلمة حلوة كنت بتقولها لسارة مش ليا ….انا ندمانة اني حبيتك و اتجوزتك ….بعد السمعته ده هاين عليا اقولك طلقني حالا بس هخاف علي امي لتروح فيها ???? 
-بس انا حكيتلك علشان ما اخدعكيش
-ما تخدعنيش …..و طول الشهور الفاتت ما خدعتنيش ????
-نور….انا ….
-بس و لا كلمة يا علي بعد اذنك انا مش عاوزة اتكلم و لا اسمع و لا كلمة تاني و يا ريت نعيش الكام شهر دول كل واحد فينا في حاله و لا نحتك بعض بس ارجوك علشان امي ما تروحش فيها نمثل قدام اهلينا اننا اسعد زوجين ????????????
-حاضر يا نور بس انا كنت عاوزة اقولك اني اسف 
-اسف …هو انت خبطني بالغلط علشان تقولي اسف ….ده انت كسرت قلبي و دمرتني …روح ربنا يسامحك يا شيخ????????????
و تركته نور و اقفا في مكانه بالصالة و دخلت الي غرفتها و ظلت تبكي و غيرت ملابسها و صلت و فضلت تبكي بين ايادي الله و تطلب منه أنه يديها الصبر و القوة لتواجه كل هذه الصدمات التي وجدتها هبطت عليها من السماء دون سابق إنذار 
يتبع ……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!