Uncategorized

رواية ليلى الفصل الثالث 3 بقلم مريم أحمد

 رواية ليلى الفصل الثالث 3 بقلم مريم أحمد
رواية ليلى الفصل الثالث 3 بقلم مريم أحمد

رواية ليلى الفصل الثالث 3 بقلم مريم أحمد

في اليوم التالي 
ليلي و يسرا كانوا مستنيين مصطفي عشان يخلص موبايل يسرا رن 
يسرا الو 
مصطفي طيب استنوني تحت البيت انا جاي
يسرا ماشي 
ليلي و يسرا نزلوا ل تحت 
بعد نص ساعه
يسرا ب عصبيه  انت فين 
مصطفي اسف كان ورأيت شغل عشر دقائق و جاي 
يسرا اخلص ????
بعد نص ساعه تانيه 
يسرا  ب عصبيه اكتر انت فين !
مصطفي معلش اسف لسه رجل صاحبي مكس’ورة و هطلب اوبر ف اوديه ع المستشفي و بعدين اتصل ب اهله 
يسرا ب غيظ لا احنا كده مش لازم نستناك 
مصطفي هخلص بسرعه
يسرا ب غيظ مصطفي عشر دقائق لو ماجيتش هنمشي و صدقني ل تزعل  
مصطفي طيب انا جاي اطلعوا فوق
فعلا يسرا و ليلي طلعه ل فوق
يسرا كانت علي آخرها 
يسرا اما نشوف هي’تنيل يعمل ليه 
ليلي طب تهدئ شويه 
يسرا ب زع’يق و عص’بيه اهدي أيه 
ليلي استهدي طيب 
سمعوا صوت خبط الباب 
ليلي هو؟!
يسرا ب استغراب لا..لا لأنه معاه المفتاح 
ليلي مين طيب بصي من العين السحريه 
يسرا قامت و بصت من العين السحريه
يسرا ليلي دول راجلين كده شباب 
ليلي ب استغراب شباب 
ليلي قامت عشان تبص من العين السحريه و تكون المفاجأه عمر و تامر 
ليلي ين’هار مش فاي’ت 
يسرا تعرفيهم؟
ليلي دول..دول الناس ال خطف’وني 
يسرا قالت و هي بتشاور علي الباب 
يسرا د.دول 
ليلي طيب اتصلي ب الشرطه بسرعه 
يسرا جريت ع الموبيل و قبل ما تلمسوا حتي باب الشقه بيتفتح ب المفتاح 
ليلي صرخت ب لا اراديه خافت ل يكون ال بيفتح ب المفتاح هما تامر و عمر 
ليلي يسراااا 
يسرا لفت عشان تتفاجأ و للمرة التانيه????
بأنه مصطفي اصلا ????????
يسرا م م مصطفي 
مصطفي في أيه مالك انتي و هي و بتصرخي ليه يا بت انتي 
ليلي ولا!
يسرا مصطفي انت فتحت الباب ازاي ؟
مصطفي زي الناس جرا أيه يا يسرا ما انا معايا مفتاح محسساني اني عفريت 
مصطفي لاحظ ان ليلي و يسرا متفاجأين و خ’ايفين في نفس الوقت 
مصطفي في أيه يا جماعه 
يسرا اصل اااا
ليلي طب انا لازم أمشي دلوقتي يا يسرا 
مصطفي و يسرا ب صوت عالي تروحي فين يا مج’نونه انتي 
ليلي طب مااا
مصطفي بقولكوا أيه انا مش بحب شغل النسوان ده اخلصوا 
ليلي الاتنين ال خ’طفوني كانوا بيخبطوا ع الباب 
مصطفي ازاي يعني انا طلعت مالقتش حد ع الباب 
يسرا يا ابني انا شوفتهم ب عنيا انا و ليلي اقسم ب الله 
مصطفي ممكن يكونوا طلعوا فوق اول ما سمعوا صوت خطواتي كويس إنكم مافتحتوش
مجرد ما مصطفي قال كده الباب خبط 
يسرا طب هنعمل أيه 
ليلي والله قولتلكم أمشي احسن 
مصطفي ب الله عليكي اسكتي دلوقتي انتي 
مصطفي هنتصل ب الشرطه 
عمر ممكن يا انسه ليلي لو انتي جوا بس نتكلم معاكي 
ليلي طب ده أيه ده ده كمان ????
تامر صدقيني مش ننعمل حاجه والله بس هناك معاكي بعد اذن صحاب البيت و اسفين علي الازعاج 
مصطفي بص من العين السحريه
مصطفي مين ع الباب 
تامر حضرتك مين 
مصطفي انااا إبقي مصطفي ساكن البيت 
عمر احنا اسفين علي ازعاج’ك بس احنا عايزين نتكلم مع الانسان ليلي انا شوفتها دخلت البيت ده
تامر أرجوك يعني احنا في مشكله كبيره و الانسه ليلي  هي المفتاح 
يسرا لا لا اوعي تفتح 
عمر ب يأس  خلاص احنا اسفين هنمشي 
مصطفي استني 
مصطفي فتح الباب و يسرا و ليلي في انبهار
عمر انت !
يسرا انت تعرفه ؟!
مصطفي اتفضلوا 
ليلي يخربيت’ك يا مصطفي حرفياً انت مج’نون 
مصطفي استعيذي ب الله من الشيطان الرجيم عشان ال عملته ده هيرجعك ل أهلك 
ليلي لااااا ده انت اتج’ننت رسمي فعلا 
مصطفي اتفضلوا 
يسرا و ليلي باصين ل بعضهم ب انبهار مين مصطفي يعرف عمر ال خ’طف ليلي لا و كمان فتحلهم 
مصطفي ممكن تقعدي 
ليلي لا 
تامر في سره حتي مع الناس ال اكرموها أستغفر الله العظيم يارب 
ليلي بتقول حاجه ياااا تامر بيه
تامر احنا عايزين نكلمك ارجوكي
مصطفي بيجذ علي سنانه بعد إذنك اقعدي 
ليلي قعدت و هي متدايقه 
ليلي خير عايزين أيه 
عمر بصي يا انسه ليلي احن
قاطعته ليلي 
ليلي من بعد إذنك ناديني ليلي ماحبش كلمة انسه ديه 
مصطفي كان وراها كاتم ضحكته 
عمر طيب يا ليلي 
ليلي ثانيه ممكن اعرف انت عرفت مصطفي اكتب و فين اقسم ب الله لو كنت قولتلهم اني موجوده يا مصطفي بلاش تعرف هعمل أيه 
عمر لا انا خبطه و احنا عند مركز الشرطه 
ليلي طب ب الله عليكوا اخلصوا يا خ’طافين 
تامر لا حول ولا قوة الا ب الله ده احنا لسه ب نقول بسم الله الرحمان الرحيم 
ليلي ماشاء الله الاخ مسلم لا و لسه من يومين كنت مخط’وفه علي ايده 
عمر ممكن تسمعينا بس 
ليلي اخلص 
عمر انا هحكيلك احنا لسه خطف’ناكي اولا كده يا ليلي انا و تامر متهمين في ج’ريمه قت’ل و انتي كنتي الشاهدة و الغريب انك كنتي شايفه من بعيد ف عشان كده ماشوفايش ملامح الق’اتل كويس ف كان شبهي ده + ان ملابس الق’اتل التاني نفس لبس تامر ال كان لابسه اليوم ده و انتي كان المفروض تشهدي علينا في المحكمه لكن و اقسم ب الله و الله والله و الله ما قت’لت انا و تامر حد و مستعدين نحلفلك ع المصحف 
مصطفي و ليلي و يسرا مصدومين حرفياً ب الأخص ليلي نعم انتي و ازاي شاهده علي ج’ريمة قت’ل !!!
يسرا انت متأكد من ال قولته 
تامر يا انسه اقسم ب الله ما كدبنا في كلمة قولناها و ربنا واحده عالم 
ليلي مصدومه مش عارفه تتكلم 
تامر اكمل ولااا
ليلي كمل يا تامر كمل
تامر في الحقيقه احنا مكناش ناوين نخطف’ك بس انتي عملتي حادث’ه ف قولنا نخط’فك نقولك كل الحقيقه تصدقينا بقي او لا أمرنا لله بس انتي بقي صحيتي و حصل ال حصل و مكناش هن’قتلك صدقيني بس كنا بتقول كده فضفضه لكن و رب الكعبه مكناش هنقت’لك 
ليلي ايوه يعني انا مطلوب مني أيه دلوقتي 
يتبع ……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!