Uncategorized

رواية مكالمة مجهولة الفصل الخامس 5 بقلم سارة & جنى

 رواية مكالمة مجهولة الفصل الخامس 5 بقلم سارة & جنى

رواية مكالمة مجهولة الفصل الخامس 5 بقلم سارة & جنى

رواية مكالمة مجهولة الفصل الخامس 5 بقلم سارة & جنى

ساره بصدمه: لا مش معقول انت!!!!
محمد بأستغراب: ساره انتي عرفتي رقمي الجديد منين
ساره بعصبيه قالت انت اللي بتبعتلي الرسايل دي ونت اللي بتهددني معقوله تعمل كدا
محمد بعدم تصديق: اعمل اي ورسايل اي!!!!!
ساره بكسره: عشان مردتش اكلمك تبعتلي تهديدات يامحمد
محمد تهديدات!!!: ساره انا مبعتش حاجه تهديدات اي انا عمري ما هعمل كدا فيكي
– بطل كدب بقا انت كدبت عليا كتير اوووووي كفايا لحد كدا لو حاولت تكلمني او تبعتلي اي رسايل تاني بجد هتندم
محمد: ساره استنى الووو ساره
– شكيت انو هو يارحمه طب ليه يعمل كدا
رحمه بعصبيه: ده حيوان اساسا والاحسن انك متكلمهوش خااالص حتي لو حاول الف مره بلاش كفايا اللي حصلك
– معاكي حق
مشيت ونا بالي مشغول بس غريبه يعني هو مش عارف الرسايل طب ازاي ده رقمو اساسا ليه الكدب ده بجد معاها حق رحمه حتي لو حاول مش هتكلم كفايا كدب
رحمه: هتروحي ولا نكمل مشي
– لا هروح انا تعبانه اوووي ومحتاجه انام
رحمي بأسي: سلامتك تمام اللي يريحك واهو قربنا نوصل
محمد: رسايل اي دي انا مبعتش حاجه 
هبه: مالك ياحبيبي
( ستوووب هبه ١٩ سنه اكبر من ساره  وخطيبت محمد او اللي غصبتو يخطبها وبتحبو لدرجه كبيره اوووي بس هل كلامها صح ولا غلط تيجو نشوف) 
محمد بعصبيه: حبيبي اي انتي التانيه انا مش بحبك ونتي السبب في اننا نبعد
هبه: محدش قالك تغلط معايا وكنت عايز تهرب باللي عملتو 
محمد: مكونتش في واعيي انا مش فاكر اي حاجه
هبه بمكر وبكاء مصطنع: انا كنت بترجاك تسبني يامحمد بس انت ليه عملت فيا كدا وكمان كنت عايز تبعد
محمد: طب اهدي ونا اسف بس بجد مش فاكر اي حاجه
هبه: اوعي تبعد 
محمد بتفكير في ساره وبحزن: حاضر ياهبه وعد
هبه بأبتسامه: طب انا ماشيه دلوقتي
محمد : علي فين دا انتي لسه واصله
هبه: هجيلك في وقت تاني وسلملي على حماتي ( نادت بصوت عالي) سلااااام يا حماتي يلا باي
مجهول ١ : كلو تمام
مجهول ٢: تمام اوووي وزمانها بدات تكرهو بس مقولتليش ليه بتعملي كدا فيها وعايزاهم يسيبو بعض ليه
مجهول ١: دي قرصه ودن
وبعدين وعدتك ان لما اخليهم يكرهو بعض هنكون لبعض انا ونت
مجهول ٢: ابتسم بجد هنكون لبعض
مجهول ١( لا طبعا لبعض اي ونا هبصلك انت ليه اصلا المهم عندي هو): اه طبعا
مجهول ٢: طب افرضي انكشفنا وعرف كل ده
مجهول١ : خليك ورايا ديما واسمع كلامي ومش هننكشف
رحمه مالها البت دي: ساره ساااارااا
– اي يخرب بيتك فيه اي
رحمه بعصبيه: بطلي تفكري فيه وبجد فكك منو وباين اووي انو كداب
بصتلها وسكت
قلبي بيقولي حاولي تسمعيه وعقلي بيقولي معاها حق ياما كدب عليكي 
– معاكي حق يارحمه 
رحمه: هبقي ارن عليكي اطمن تمام
– تمام سلام دلوقتي
* سلام
احداث كتيره في بالي من اول الرساله لحد دلوقتي يارب الاقي اخر لكل ده 
هناء : راجعه متأخر يعني
– الدرس كان طويل ياماما 
هناء : طب روحي غيري غيري هدومك وتعالي كلي 
– حاضر شويه وجايه 
رجعت اوضتي مقدرتش امسك دموعي 
افتكرت كل حاجه مابينا طب ليه كل ده يحصلي
قلبي: انا عايز اسمعو هيقول اي مش يكمن بيقول الحقيقه
عقلي : بااااس انت تسكت خااالص كل مره بيكدب فيها ونت بتخلقلو الف عذر يعني كدا كويس اللي حصلها
قلبي: انا مش فرحان باللي حصلها بس بقول صح يمكن يقول الحقيقه فيه حاجه غلط في الموضوع
عقلي: غلط بردو والمكالمه والكلام ده كل شئ بينو وبينها انتهي
هناء: ساراااا تعالي 
– ايوه جايه بس بغير اهو
فتحت اشوف الرساله 
مبقتش فارقه سواء انت او لا كدا كدا كل شئ مابينا انتهي
هناء: عايزاكو في موضوع مهم بعد الاكل 
ورد : انا شبعت احكي ياماما 
زينب : شكل ساره عملت مصيبه
– شايفه ياماما بتجر شكل ازاي
هناء : بااااس كفايا نقير كدا 
الموضوع مهم عن ابوكو 
– بابا!! 
هناء : ابوكو عايش
قلنا في نفس واحد
بتقولي اييييي عااايش!!!
يتبع…
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!