Uncategorized

رواية صقر المخابرات الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة صالح حامد

     رواية صقر المخابرات الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة صالح حامد

رواية صقر المخابرات الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة صالح حامد

رواية صقر المخابرات الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة صالح حامد

لتذهب همس الي البيت وهي حزينة فهي تخاف على اخواتها ان يصيبهم مكروه فهي تستند عليهم فهم سندها في الحياة 
لتصل الي البيت وتدخل الي غرفتها وترمي نفسها على السرير  وتبكي الصقر يبكي بضعف 
همس : ياربي ليه كده ده انا من غيرهم ا*وت دول هما اهلي وكل شيء ليا في الحياة وكمان فوق كل ده يطلع اسد كمان معاهم ليه كده ياربي 
وتذهب في النوم وهي تبكي وتنام في ملابسها دون أن تبدل ملابسها بأخر مريحة 
عند الشباب كانو جالسين ويضحكو ويمازحو بعض ليدق الباب لقول ليث بجدية 
ليث: أدخل 
ليدخل العسكري ويادي التحية ويقول: يا باشا اللواء عايز حضرتكم 
ليقول ادهم : ماشي اتفضل انتا شوف شغلك 
ليتحدث فهد بستغراب: عيزنا في ايه 
ليقول مالك بسخرية ” : هيعوزنا في ايه غير مهمه يلا بينا نشوف في ايه جديد
ليذهبو الي غرفة اللواء لستأذنو قبل الدخول 
اللواء : تفضل
ليدخلو اربعتهم بهيبة 
لقول اللواء : تفضلو ارتاحو ليجلسو 
ليث : هااا ي باشا انتا عايزنا اكيد مهمه جديده هي ايه 
لقول اللواء ببسمه : برافو عليك ي ليث انا النهاردة بعتلكم لأنه عايزكم في مهمه كبيرة اوي وهي كان مخطط ليها من زمان اوي وكان شخص واحد بس هوه الي هيقوم فيها بس جات تعليمات من فوق وتغير الي كنا مخططين ليه
لقول ادهم بجدية : ايوه الخلاصة بقى 
لقول اللواء: وأنتم كنتم الفرقة الي اخترناها في المهمه دي
و كمان شخصين ومابين الشخصين هوه شخص الي اخترنا يقوم في المهمه اولها وهوه مخطط لكل حاجة  هتفهموا ان شاء الله بكرة الساعة ٨ الصبح هتتجمعو قصاد المركز العربيات كلها هتمشي ع ٨ ونص 
اللواء: فاهمين 
ليرد : فاهمين  ي سيد اللواء 
ويقولو له : عن اذنك ويذهبو إلى مكتبهم باستغراب 
عند اسد كان جالس في بيته بيت الوحش ليسمع دق ع الباب ليعرف انه يوجد مهمه جديده لينتظر حتى يدخل ذالك الشخص الظرف من تحت الباب ليأخدة وينظر الي ما بدخل الظرف
اسد : هااا مهمه جديدة ومع فرقت الاشباح والصقر 
ف اسد يعلم أن فرقت الاشباح هم اصدقائة من لا يعرف فرقت الاشباح  ولكن لا يعرف من هوه الصقر 
اسد : انا عايز اعرف مين هوه الصقر متشوق اعرفك اوي ي صقر بس المشكلة انا لزم اكشف ورقي ل صحابي 
عند الشباب بعد أن عادو الي المكتب 
فهد باستغراب : هوه ليه خفى الشخصين الباقين 
ادهم : مش عارف بس حاسس هيكونو أشخاص مش متوقعين يكونو هما
ليث :  انتم شغلين بالكم ليه بكرا هنعرف يلا بينا نروح نجهز 
اشوية هدوم وكده ونرتاح 
ل يوفقو الرئي ويذهبو الي بيتهم 
وفي الصباح الباكر والذي سوف يكشف الكثير من الحقائق 
عند همس قامت بتغير ملابسها الي ملابس الصقر وقامت بتحضير أشياء واسعة حتى لا تنكشف كما تعتبر وقامت في التنكر بشخصية رجل وذهبت الي المكان المطلوب 
عند الشباب قامو بتحضير انفسهم وملابسهم واستعدو وذهبو الي المكان المحدد 
عند اسد فهو لم يذهب الي بيته وبقى في بيت الوحش وتنكر في شخصية جديدة وذهب هوه الاخر الي المكان المطلوب
امام المبنا كان اول من وصله هم ادهم و ليث و مالك و فهد
فهد بمرح : الله احنا اول من وصل بس الباقي طول قوي
خلاص نسبهم ونمشي ههه
ليث بسخرية : لا واللهي لا بتفكر ي جدع ماتتعدل ياظ 
وكادو ان يتضر*و بمرح مع بعض ولكن قطع ذالك دخل شخص العربية ب*رود دون أن يعبرهم 
ليقول مالك : أي ده مين ده البا*د الي دخل العربية من غير ما يعبرنا 
ل قول ادهم بسخرية : طبيعي مش هيعبرنا وأنتم بتتريقو زي الاطفال 
ليقول ليث : طب يلا بينا نشوف مين ده البارد 
ولكن قبل أن يدخلو يوقفهم شخص آخر دخل في نفس العربية بنفس البرو* ولم يعبرهم 
لينظرو الشباب لبعض بصدمه لقول فهد
فهد : هوه احنا مرئين محدش عبرنا هوه في ايه النهاردة 
لتدخل همس الي العربية وتجلس أمام الشخص الذي دخل قبلها 
لتنظر له بتدقيق وتقول في نفسها : هوه ده اسد 
وتكمل ببسمه خفيفة: الوحش 
ام اسد نظر الي الشخص الذي دخل لتو بتدقيق 
ليقول بنفسه : اكيد ده الصقر 
ام عند الشباب دخلو واكتمل العدد 
ليذهب فهد بمرحه المعتاد الي الوحش 
ليقول فهد : هاي انا فهد وانتا مين 
لينظر إليه الوحش نظره اخرست*
لقول فهد بخوف : خلاص عيل وغلط اسف ي باشا 
ويذهب سريعا الي الخلف ليكتم اسد ضحكاته ع صديقة 
ليقول ليث بسخرية : الله مالك ي بط* رحت اسد رجعت قط*
فهد : الله انا لا عادى  ولا ليه الك*ب ده يخوف بص ليا بصه
مرع*ة 
مالك : ي خراشي ي بط *ه طب غور ي *اظ 
فهد : طيب ي اخي متزقش رايح لحالي 
ادهم : طب يلا ي بطل دورك ي سيد البرومبه الشخص التاني 
مالك وهوه يبلع ريقة: ماتروح انتا
بس له ادهم بصه ليهرول بعيد عنهم 
عند الصقر فقد كان مسترخي  ولكن ياتي مالك ل يجعل الصقر يقف عن الاسترخاء
مالك ببسمه غبية : انا مالك وانتا ي طيب 
لتنظر له همس نفس نظرت اسد ليهرول إلى اصدقائة 
مالك : الله يخرب بيت *كم ده عليه بصه تحس انه ولع *ت النار في وش *ك
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد