روايات

رواية أسيرة جلادي الفصل الرابع 4 بقلم مريم حسني

 رواية أسيرة جلادي الفصل الرابع 4 بقلم مريم حسني

رواية أسيرة جلادي البارت الرابع

رواية أسيرة جلادي الجزء الرابع

رواية أسيرة جلادي الحلقة الرابعة

فادي انا مش فاهم حاجه ازاي يعني مش هممها بنتها واللي بيحصل فيها دي ام ازاي دي
شويه وسمع صوت انين ندي
دخل بسرعه
فادي ندي انتي كويسة
ندي فضلت تاين بالم ودموعها بتنزل وهي نايمه
فادي بصلها بندم انا مش عارف اللي بعمله ده صح ولا غلط بس انا كنت عاوز انتقم من ماجده وخلاص بس ردها عليا مش فاهمه ازاي بس كش هاممها اللي بعمله فيكي وتقولي ربيها بمعرفتك ازاي هي كده حتي مع بنتها طب انا كنت ابن اختها اللي بتكرها بس انتي ازاي وقرب منها وباس دماغها
فادي انا اسف
………..
فادي خرج كلم ماجدة في الفون
ماجده ايوه يا فادي في ايه
فادي اين يا ماجده مش عاوزه تطمني علي بنتك
ماجده ببرود هو انا ردي موصلكش
فادي يعني انتي قاصده انتي معدكيش مانع في اللي انا بعمله في بنتك انا هرميها في الشارع
ماجدة ببرود ارميها وانا مالي سلام لازم اقفل وقفلت فادي بص لفون بصدمة هو ايه ده بس يا ربي
……………
ماجدة لصابر مبسوط مني يا حبيبي
صابر اخدها في حضنه اوي يا حبيبتي
……………….
ندي بدات تفتح عنيها بتعب
ندي اه وحولت تقعد  جت تصوتت صوتها مش طالع وقعت الكوبايه اللي عل الكومود
فادي سمع صوت الكسر دخل علي طول
فادي ندي انتي كويسه
ندي اول ما شافته قعدت ترجع لورا بس كل لما تتحرك تان بوجع وتعيط اكتر
فادي طب متخفيش طيب اهدي
ندي كل ما تحاول تتحرك تتوجع اكتر
فادي مسكها بهدوء بس اهدي ندي فضلت تحاول تزقه بس هو كان مسكها كويس اهدي اهدي بس
ندي بدات تطلع زي صوت اعتراض بتحاول تطلع صوتها بس مش عارفه بدات تتنفس بسرعه وبتعب
فادي لاحظ ده
فادي بقلق مالك يا ندي مالك فيكي ايه
ندي بدات تشاور عل زورها وبوقها انها مش عارفه تتكلم
فادي بقلق اكتر ايه انتي مالك قولي اي حاجه انتي مش عارفه تتكلمي ولا ايه
ندي بتحرك راسها بنعم
فادي طب طب اهدي انا هكلم الدكتور حالا وسابها وخرج كلم الدكتور بسرعه
الدكتور جيه وقعد عند ندي شويه وخرج
فادي بقلق طمني يا دكتور في ايه
الدكتور بصراحه المدام اللي جوه دي فقدت النطق
فادي بصدمه ايه ازاي يعني
الدكتور انا اقدر اقول ان مفيش حاجه عضويه لاني ادتها حقنه لو عضوي كانت اتكلمت شكلها حاله نفسه واقدر اقول لحضرتك انا حالتها النفسه وحشه جدا ولازم ترعي ده وانت بتتعامل معها
فادي يعني هو هو في امل انها تتكلم تاني ولا ايه
الدكتور اكيد وده بيعتمد علي حالتها النفسية
فادي طيب انا متشكر لحضرتك جدا يا دكتور اتفضل انت
 فادي دخل لندي بس ملقهاش قعد يدور عليها وفضل مش لقيها دور في الحمام وفي البلكونه و بردوا مش لقيها قعد ينده عليها مش لقيها فتح الدولاب لقها ضمه رجليها لصدرها ودافنه وشها بينهم وحطه ادها عل ودنها وبتعيط
فادي بصلها بحزن وندم قد ايه هي خايفه منه قرب متها بهدوء وحط ايده علي كتفها ندي
ندي اول ما سمعت صوته اتخضت وانكمشت في نفسها اكتر
فادي شالها بهدوء من الدولاب ورجعها السرير تاني
وقعد يطبطب عليها برقه ندي بصيلي
ندي فضلت تهز راسها بلا
فادي طب بلاش خلاص انا هخرج اجيبلك الاكل ماشي متخفيش انا والله ماعملك حاجه ابدا اهدي بس وخرج يجبلها الاكل
……………
ريم اتصلت بفادي
فادي بص لرقمها بخنقه ورد عليها ايوه يا ريم
ريم ها عملت ايه
فادي ريم انا مش فايق دلوقتي ومش قادر اتكلم
ريم الله مالك يا فادي تحب اجيلك مالك شكلك مضايق هي البت دي زعلاتك ولا ايه
فادي بحده ريم هو انتي مبتفهميش قولت مش عاوز اتهبب يبقي تسكتي سلام وقفل في وشها
وحضر الاكل ودخل لندي
لقها لسه بعيط
فادي حط الاكل ندي يلا عشان تكلي ندي بصت للاكل بخوف وهزت راسها بلا
فادي بحنان ليه بس الاكل مش عاجبك اجيبلك غيره ها
ندي بصت لفادي اول مره مش ساعه ما فاقت بصتله بصه كلها الم وعتاب
فادي فهم بصتها له وللاكل عشان كان حابسها ومانع الاكل عنها
فادي بندم انا اسف
ندي سابته واتحركت بصع به ودخلت الحمام وققلت عليها ووقفت تحت الشور بهدومها ودموعها كانت نازله بهدوء وبتقول بينها وبين نفسها اشمعنا انا اللي بيحصلي كده اشمعنا انا امي تكون بتكرهني وبتحب اخواتي اكتر مني اشمعنا انا اللي كنت كل لما اجي انام ابقي بفتح عين واغمض التانيه خايفه ان جوزها ياذيني اشمعنا انا اللي عمىي ماكان ليا صحاب اشمعنا انا اللي اتجوز فادي ويعمل فيا كده وفةكر انو كده بينتقم من امي اللي انا مش هفرق معها في اي حاجة
بتحصلي اشمعنا انا وقعدت تعيط  خلصت حمامها ولفت نفسها بالفوطه وخرجت لقت فادي لسه قاعد شاورتله انو يخرج
فادي حاضر هخرج وهجيبلك هدومك هنا حالا
وخرج ندي لبست الاسدال بتاع الصلاة وقعدت تعيط وتسرح في كل حاجه بتحصل لها وانها قد ايه بتكره فادي وعاوزه تخلص منه مش كفايه كل اللي عمله فيها لا كمان خسرها صوتها
فادي جيه وجبلها هدومها
فادي انا هاخرج واشيبك براحتك في الاوضه وهسيبلك الاب بتاعي يسلكي والتلفزيون اهو عندك بس ارجوكي يا ندي تاكلي من فضلك وسابها وخرج ندي اكلت حاجه بسيطه جدا واخدت اللاب وقعدت عليه ودورت عل الغيس بتاع مامتها وبعتتلها منه وقالت لها علي الىي فادي بيعمله فيها وكان رد امها صادم بالنسبه لها انها متكلمهاش تاني وتستحمل عشان ده جوزها وانها مينفعش ترجع تعيش في لندن تاني وقفلت معها
ندي قعدت تعيط اكتر وهي فيها حاجه لما بتضايق كانت بسمع اغاني كانت بتحسها بوصفها شغلات اغنيه (مش كل واحد)
نظرة عامة
كلمات الأغاني
استماع
النتائج الرئيسية
مش كل واحد جنب مني عزيز عليّ
ولا كل غايب عن عينيّ هقول بعيد
في ناس ناسيهم قلبي وهما قصاد عينيّ
وناس مجرد أفتكرها بكون سعيد
مش كل واحد جنب مني عزيز عليّ
ولا كل غايب عن عينيّ هقول بعيد
في ناس ناسيهم قلبي وهما قصاد عينيّ
وناس مجرد أفتكرها بكون سعيد
آه، آه
البعد عمره ما كان سفر لمكان بعيد
والقرب عمره ما كان في ناس موجودة جنبي
في ناس وهما معايا برضو بكون وحيد
وفي حبايب مهما تبعد جوة قلبي
ومهما أقول لك يا حبيبي ع اللي بيّ مش كفاية
بعدي عنك يا حبيبي قد إيه فارق معايا
ومهما أقول لك يا حبيبي ع اللي بيّ مش كفاية
بعدي عنك يا حبيبي قد إيه فارق معايا
ومهما أقول لك يا حبيبي ع اللي بيّ مش كفاية
بعدي عنك يا حبيبي قد إيه فارق معايا
ومهما أقول لك يا حبيبي ع اللي بيّ مش كفاية
بعدي عنك يا حبيبي
وقعدت عيط وفي لحظه مجنونه منها واكن مش هي اللي بتتحرك قامت كسرت المرايا وبسرعه اخدت قطعه ازاز وقطعت شراينها
يتبع…
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أسيرة جلادي)

اترك رد

error: Content is protected !!