روايات

رواية نبض الأسد الفصل السادس 6 بقلم سيرلا

رواية نبض الأسد الفصل السادس 6 بقلم سيرلا

رواية نبض الأسد البارت السادس

رواية نبض الأسد الجزء السادس

رواية نبض الأسد الحلقة السادسة

ض بصدمة :ايه ليه كل دا ليه كل الحقد دا يا أسد .
أسد :الناس بقت كده يانبض .
نبض :أنا خايفة .
أسد :انا معاكي ماتخافيش ياقلبي ، افتحي التابلو بتاع العربية يلا .
نبض فتحت التابلو ولقت علبة شكلها فاخر جداً فتحتها لقت سلسال ألماس جميل اوي .
نبض :شكرا يا أسد شكراً انك بحياتي دي أول هدية تتقدملي .
أسد :النهاردة عيد ميلاد نبض قلبي .
نبض :بحبك اوي .
أسد :وقلبي بيعشقك يانبض القلب ، يلا نروح النهاردة كلو هنتفسح ايه رأيك وبعدين نروح للدكتورة عشان اول جلسة علاج .
نبض :تمام .
في مكان ثاني موجود فيه مريم ومها وسارة وبنت مريم
مريم :احنا هننفذ النهاردة .
مها :تمام الخطة …….
سارة بضحكة شر :ايوه دماغك عسل اوي ياماما .
بنت مريم سما :ههههه لا انتي دماغك شغال عالأخر .
مها :يلا ننفذ .
نسيب دماغ الشر دا ونرجع لأسد ونبض ♥
وصلو عالملاهي .
نبض بفرحة الأطفال  :هييييي بحب الملاهي أوي.
أسد بأبتسامة :مانا عارف .
نبض بمشاكسة :وبحب غمازاتك دي وحطت ايدها على غمازاتو .
أسد :وهي بتحب يلي بيخليها تبان .
نبض ابتسمت :يلا نلعب .
وابتدو بلعب كل الألعاب وأسد شال نبض ولف بيها ونسيو العالم وكل الناس متابعة اسد ونبض منهم حاقد ومنهم بيدعيلهم ومنهم مبسوط وكده .
وفي حد بيصورهم وهم بيلعبو .
المجهول :الو ياهانم بيلعبو بالملاهي .
الشخص ……
المجهول :تمام بس يخرجو هننفذ .
الشخص …..
المجهول :تمام وقفل معاه .
حل المساء أسد طلع مع نبض ودخلو العربية وبطريقهم للدكتورة أسد :نبض البسي السلسلة دلوقت وماتشيلهاش أبداً .
نبض :اوك ولبستها .
فجأة في عربيات كتير وراهم وبتضرب على عربية أسد وعربيتين الحرس بتاع اسد .
اسد بيلف ليضرب النار العربية بتفوت  بالحيط وبيغمى على أسد بعد فترة أسد بيفنح عينيه وهو بالمستشفى وحواليه اهلو .
أسد بقلق :نبض نبض فين .
مراد :لما بلغونا كنت لوحدك بالعربية وعممنا خبر عن نبض ونشالله نلاقيها .
أسد بغضب شال المحلول المعلق ورفس الطربيزة وقام بكل شموخ وشال لبس المستشفى وقال :انا هجيب نبض
عند نبض كانت بمخزن ومربوطة فتحت عنيها لقت سارة وبنت مربم بوجهها ومريم ومها مها مسكت شعر نبض وقالت :فاكرة انك هتاخدي أسد بالسهولة لا ياما دا في احلامك ، جت سارة ووو
عند نبص
جت سارة وهي مبتسمة ابتسامة خبث وشر وحقد وقالت :سيبولي البت دي اروقها شوي .
مريم بخبث :يلا نروح يامها يلا يا سما .
ومشيو .
سارة مسكت نبض من شعرها وقالت :انتي هتحلمي حلم بأسد يابت ال *** .
نبض :انتي يلي هتتمني اسد يبصلك .
سارة بعصبية ادتها قلم جااامد :انتي ازي تتجرأي تكلميني يا *** والله لوريكي يانبض وقامت جابت عصا طويلة ونزلت ضر*ب فوق نبض ونبض بتصرخ من الألم وبتصوت بأعلى صوت عندها وسارة ولا هنا منهارة على المسكينة دي بالضرب وفجأة انفتح الباب على اخرو ودخل أسد وعنيه حمرا وشكلو بيرعب وقال بصوت عالي :ابعدي عنها يازبااالة .
وجري ومسك دماغ سارة وخبطو بالحيط وجري لنبض يلي كانت غارقة بدمها من كتر الضرب أسد نزلت دموعو على شكل حبيبت قلبو وقال بصوت عالي :خدو الك**بة دي ورموها بالحجز وانا افضالها بعدين وجري بنبض على اقرب مستشفى .
دخل المستشفى وقال بصوت عالي .
دكتووووووووورة بسرررعة .
وللصدفة كانت دكتورة نبض بتشتغل بالمستشفى دي وهي جت واخدت نبض ودخلت .
أسد بحقد بيكلم نفسو :عايزين تاخدوها مني عايزينها تموت والله انتو يلي قربتو على نبض الأسد ودخلتو ع يني برجلكم والله ماهرحمكم على دموع المسكينة دي .
بعد ساعة تقريبا خرجت الدكتورة وقالت :نبض تعبانة جسمها كلو كدمات ودراعها اليمين ورجلها الشمال مكسورة ومتجبسة وكتبتلها على شوية فيتامين وليا خبر مفرح ليك .
أسد  :ايه هو .
الدكتورة :حالة غريبة نبض جسمها بيقاوم الكانسر لوحدو مناعتها قوية جدا وبكده نستغنى عن العملية ونديها 5 جرعات بس والنهاردة اديتها أول جرعة وباقي اربعة وان شاء الله تتحسن وهي دلوقت نايمة بس تصحى بتقدر تخرج .
اسد :فيي ادخلها .
دكتورة :طبعا اتفضل .
اسد دخل وشاف شكل نبض وتوعد لسارة بالدمار نبض ابتدت تحرك دراعها .
اسد :نبض نبض اصحي .
نبض :انا فين .
أسد :فالمستشفى ياحببتي .
نبض :انت ازي وصلت للي خاطفني .
اسد هقولك ياستي انا .
فلاش باك .
اسد :انا عارف مكانها مركب GPS بسلسلة معاها .
الظابط :اوامرك يافندم يلا يارجالة .
بااك .
نبص :اسد جسمي بيوجعني وعايزة اخرج من هنا .
اسد :سلامتك يا حببتي وحضنها وطلع خلص الأوراق وأجا ليدخل لنبض رن تلفونة
مراد :…
اسد :ايييه
يتبع…
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نبض الأسد)

اترك رد

error: Content is protected !!