Uncategorized

رواية ستكون صغيرتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم هاجر محمد

 رواية ستكون صغيرتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم هاجر محمد
رواية ستكون صغيرتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم هاجر محمد

رواية ستكون صغيرتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم هاجر محمد

وصلوا اسر ومليكة ونزلت مليكة ودخلت مع اسر الفيلا
لكن انصدم اسر لما شاف عامر قاعد مسك ايد مليكة وقال: ايه اللي جابك هنا
مليكة بصلت ل اسر اللي اول مره تشوفه بيتكلم مع حد من غير احترام
عامر ببرود: مش ترحب بيا الاول 
اسر بصوت عال: مشي من هنا والا انت عارف كويس هعمل اي
عامر:  قام وقرب منه وقال انا دخلت البيت من غيز استاذان ولو هطلع فمن غير استاذان بص علي مليكة وقال: القمر دي بقي تكون بنتها
اسر اتدايق: متجبش سيرتها علي لسانك يو*سخ
عامر:  الله الله انت بقي مولعها
مليكة بتدخل: حضرتك في حاجة اسمها احترام
عامر:  قرب منها وقال مش عايزة ترحبي ب خالك
مليكة لسانها عجز عن الكلام وعقلها بيقول”لا اصدق انني رايت شخص من اقارب امي لقد فكرت انني وحيدة لكن بعد كل هذة المدة اجد شخصا يعترف انني لست وحيدة” بصت ل اسر اللي كان واقف وغضبان وكانها تقول له هل هو يقول الحقيقة
عامر: امك الله يرحمها سابتك هنا بعد ما ماتت وانا جاي علشان اخدك معايا
اسر بصوت عالي خلي الكل ينزل ومش فاهمين حاجة قال: مش هتروح لمكان لان ده مكانها الحقيقي
مليكة نزلت دموعها وصرخت:  خلاص بقي عايزة انا مش فاهمة اي اللي بيحصل ليه بيقولي انه خالي وانت قلتلتي معنديش اهل
اسر سكت ومش عارف يبرر
عامر: علشان هوا مش عايز يعرفك عن اهلك لاه عايز ياخد ورثك اللي باقيلك من اهلك
اسر بص لعامر بتوعد وبص لمليكة علشان تصدقة هوا وبس
مليكة مكنتش مصدقة وقالت: ابيه اسر مستحيل يعمل كدا انا واثقة فيه لكن انا مش عايزة اعرفك لان الشخص اللي رباني مش هيكون معايا لحد دلوقتي علشان شوية فلوس
اسر ابتسم وعامر اتغاظ وقال: هتندمي لانك فضلتي معاه مشي وسابهم………
-هبة: مكناش نرتاح منك بقي
اسر:  هبةة الزمي حدودك
هبة: مش عارفة بتدافع عنها لي اهلها وجايين ياخذوها هيا مين علشان تفضل هنا
اسر بدون اي مقدمات وقال باعلي صوت: هيا هتكون مراتي قريب
مليكة وقفت مصدومة من الكلمة وحور ابتسمت هيا وراغب ♥️
اما هبة ف اتدايقت وبصت ل مليكة بغيظ
اسر:  ده الحل الوحيد اللي هقدر احمي مليكة بيه بصلها وقال متفكريش ان انا هخدعك لكن انا بعمل كل ده علشان متاكد ان عامر هيوصلك تاني وهيعمل اي حاجة علشان الفلوس مش هضغط عليكي كلها كام شهر وهنتطلق وبعدها هتكوني حره
مليكة اتدايقت ان هوا جاب كلمة طلاق لكنها سكتت وطلعت لفوق ………
– فمكان اخر
عامر بغضب: الك*لب منعني وهيا صدقته الشخص:  لسة كل حاجة مظبوطة عادي مفرقتش معايا
عامر : انت ليه عدو دينا انا معرفتش السبب لحد دلوقتي يعني انا عدو اسر لسبب لكن انت
الشخص ضحك وقال: مليش عداوة مع اسر لكن دلوقتي بقي عدوي السبب من 20 سنه كنت بحب دينا لكن هيا رفضتني علشان سامح وراغب وقف معاهم ومن وقتها وانا اتوعدت ان هنتقم انها ترفضني.
عامر: امم وليه قتلتها وانت بتحبها وامرتني بقتلها
الشخص ضحك تاني وقال: مقتلتهاش……… (ياتري يقصد اي) 
-عند مليكة
كانت فاتحة مذكراتها وكتبت”احببته وكنت اتمني ان يحبني لكن اعتقد انني لا شي عنده غير طفلته وصغيرته الذي رباها اليوم فرحت عندها علمت انه سيتزوجني واكون ملك لكنه لن يهتم لهذا الزواج فساكون زوجتة ورقياً فقط لا اعرف اذا مع مرور الوقت سيتغير الزمن واصبح زوجتة شرعياً انتظر هذا اليوم لكنني اشعر انه لن ياتي” 
قفلت مذكراتها واخدت قرارها ونزلت عند اسر
مليكة:  ابيه انا اخدت قرار
اسر:  قولي ي مليكة بس تكوني فكرتي كويس
مليكة: انا مش موافقة………
يتبع ……
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!