Uncategorized

رواية أحببتها في منامي الفصل الرابع 4 بقلم آية سلمان

 رواية أحببتها في منامي الفصل الرابع 4 بقلم آية سلمان

رواية أحببتها في منامي الفصل الرابع 4 بقلم آية سلمان

رواية أحببتها في منامي الفصل الرابع 4 بقلم آية سلمان

انس : حور ????
حور : انا حور سلامه الممرضه  دكتور حاتم بعتني لحضرتك عشان اتابع حالة المريض 
انس : ____????
حور : ي استاذ .. ي استااذ حضرتك كويس ????
انس : هه 
حور : هه اي .. بقولك حضرتك كويس 
انس : انتي مش عرفاني 
حور : هعرف حضرتك منين انا اول مرة اجي هنا .. لو سمحت فين المريض
انس : انا 
حور : نعم 
انس فاق لنفسه : اقصد انا انا هوديكي ليها 
حور اخدت بالها من انه مش لابس تيشيرت لفت وشها : حح حضرتك يعني 
انس : اي ف اي.
حور : التيشيرت 
انس : تيشيرت اي 
اخد باله انه مش لابس تيشيرت 
انس : انا اسف لحظه واحده 
طلع بسرعه لبس تيشيرت و نزل تاني 
انس : انتي لسه واقفه برة اتفضلي ادخلي .. اتفضلي اقعدي  
حور : هو فين المريض 
انس : هو مش مريض .. دي والدتي هي قعيده و عندها القلب انا عايزك تاخدي بالك منها و تتابعيها 
حور : متقلقش 
انس : انسة حور احنا منتقابلناش قبل كده
حور : معتقدش ي فندم لاني لسه نازلة مصر من يومين اتنين بس 
انس : لية انتي كنتي فين قبل كده 
حور : اسفه بس دي حاجه خاصة 
انس ب احراج : احم اه ااه تمام طيب اتفضلي اخدك ل اوضة والدتي 
حور : تمام 
اخدها انس و وداها لاوضه والدته و خبط 
هناء : ادخل 
انس : ست الكل 
هناء : تعالي ي حبيبي
انس : عامله اي دلوقت 
هناء : بخير الحمد لله 
انس : دي الانسة حور الممرضه الجديدة .. و دي والدتي ي انسة حور 
حور : ازي حضرتك ي طنط 
هناء : الحمد لله ي حبيبتي تعالي اقعدي .. و انت ي انس تقدر تروح ع اوضتك 
انس باصص لحور : ___
هناء : انس .. انسسس 
انس فاق : ااايوا ي امي 
هناء : تقدر تروح ع اوضتك 
انس : ااه طيب عن اذنكو 
هناء :  اذنك معاك
خرج و قفل الباب 
هناء : انما انتي حلوة قوي ي حور 
حور اتكسفت : ربنا يخليكي ي طنط ???? .. طيب ممكن نقيس الضغط عشان نطمن ع حضرتك 
هناء : اه طبعا ….. الا قوليلي ي حور انتي منين 
حور ارتبكت 
هناء : مالك ي بنتي وشك اتخطف كده ليه قولي متخافيش ف  اي
حور : انا اصلا من الصعيد بس حصل شوية ظروف كده ف نقلت هنا 
هناء : مع انك بتتكلمي مصري عادي 
حور : لا دا لان كليتي كانت هنا 
هناء : اه قولتيلي .. طيب انت ساكنه فين دلوقت 
حور : انا قاعده عند واحده صاحبتي هنا لغاية مشوف شقه ايجار 
هناء : امم طيب متخليكي هنا .. اقصد يعني القصر هنا ف اوض كتير ممكن نخصصلك اوضه هنا ليكي 
حور : شكرا ي طنط ربنا يخليكي بس مش هينفع 
هناء : مش هينفع ليه انتي الممرضه بتاعتي افرضي مثلا تعبت بالليل ولا حاجه يعني و لا انتي خايفه لنخطفك ????
حور : لا ي طنط مش قصدي بس هنا يعني ابن حضرتك و انا اصلا اول مرة اجي هنا و كده مينفعش اسفه بس محبش ابقي عالة ع حد 
هناء : اخص عليكي عالة طيب هقولك اعتبري انك اجرتي الاوضه دي و نخصم ايجارها من مرتبك 
حور بتفكير ف نفسها : انا لو فضلت هنا اكيد عصام و مسعد مش هيقدروا يلاقوني 
حور : خلاص ي طنط انا موافقه 
هناء : تمام ي حبيبتي .. اميينه اميييينه 
( امينة الشغاله ي جماعه ) 
امينة : نعم ي هانم
هناء : خدي الانسة حور و وديها اوضه الضيوف الل فوق 
امينه : تمام ي هانم 
حور : متشكرة قوي لحضرتك 
هناء : ع اي ي حبيبتي روحي غيري هدومك و رتاحي 
حور : بس انا مجبتش لبس معايا 
هناء : مفيش مشكله .. امينة هاتلها الطقم الل بسمه كانت ناسياه ننا ع متجيب لبسها 
حور : هي مين بسمه دي 
هناء : دي الممرضه ال كانت هنا .. روحي مع امينه و ارتاحي شوية 
حور : تمام 
مشيت حور مع امينه و راحت اوضتها 
حور : تمام قوي كده شكرا ليكي 
امينه : العفو 
حور اخدت اللبس و دخلت اخدت شاور و غيرت هدومها و خرجت من الحمام و فجأة 
حور : ااااااااااه
ي تري اي الل حصل 
يتبع…
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!