Uncategorized

رواية أنت في كل مكان الفصل السابع 7 بقلم منى

 رواية أنت في كل مكان الفصل السابع 7 بقلم منى
رواية أنت في كل مكان الفصل السابع 7 بقلم منى

رواية أنت في كل مكان الفصل السابع 7 بقلم منى

اتكلمت ميرا  بتوتر من اللي هتقوله
 انا اسفه عن كل المشاكل اللي سببتها ليك من يوم ماجيت وسطكم 
– بتقولي كده ليه بالعكس كل تفصيله انا ممتن ليها اوي أنها حصلت 
– يعني انت مش زعلان مني 
– اتكلم بهزار : اممم نص نص حاولي تصالحيني بقا 
– ازاي طيب 
– نتمشا شويه  ؟ 
– اتكلمت بتنهيد صدقني مليش نفس لو عليا عاوزه ارجع النهارده اصلا 
– حصل اي طيب احكيلي 
–  محصلش بس انا مش مرتاحه هنا .. بابا وحشني اوي فكرت شويه .. واختي كمان ،  كنت مفكره أما اجي هنا هفك شويه بس محصلش كده
– ياه للدرجه دي مش مستحمله انك تقعدي معايا والله عيب يجدع 
ضحكت علي كلامه : علي الاخر شفت بقا  
– بجد عاوزه تمشي ؟ 
– عاوزه اشوف بابا بس ومافيش شبكه مش عارفه أكلمه .. انت متعرفش بابا غالي عندي ازاي ماكنتش عاوزه اجي عشان مسبهوش لواحده
– مش اختك معاه خلاص اطمني 
– اتكلمت بحزن : لا .. هي طايشه شويه و كمان …
– اي 
– سكت شويه متردده .. ولا حاجه انا بس عاوزه اشوفه مافيش شبكه نهائي هنا .. اوووف بجد 
كرم بص عليها وقد اي هي مضايقه 
– قومي 
 – فين دلوقتي 
– قومي بس  
مسك ايد ميرا في ايده وطلع برا الخيمه 
وكانت نور برا وباصه عليهم 
ميرا حاولت تفك أيدها من ايد كرم اول ما شفتها بس كرم  فضل ماسكها 
– ماتسبيش ايدي ممكن 
– بصت له وهزت رأسها 
نور : هو انت رايح فين كده بالبتاعه اللي معاك دي  ؟ وشاروت علي ميرا 
بص لها بقرف : اظن دي حاجه ماتخصكيش ومشي مع ميرا ف الغابه
– احم هو احنا رايحين فين
– لا مافيش هخطفك شويه بس 
– ويتري خاطفني ليه بقا  
-محتاجه يتحط بلاستر علي بوقك عشان تبطلي كلام 
وفضل ماشي بيها مسافه كبيره جدا 
وكل شويه يطلع الفون بتاعه يبص علي حاجه ويقفله 
– انا تعبتتت ريحين فين بجد 
مشي قدامها وفضل باصص ف الفون بتاعه 
– يكررررم 
– واخيراااااا ي ست زنانه هنا في شبكه .. تقدري تكلميه يلا 
– بصيت له بحب وفضلت تتنطط من فرحتها
كنت لسا هتكلم بس هو وقفني 
– ضحك : كلميه بعد كده قوليلي كل اللي نفسك فيه 
–  ابتسمت له : تمام 
” طلعت الفون ورنيت علي بابا فديو كول “
– يلا رد والنبي 
– اهدي يمكن الفون مش جمبه جربي تاني 
– بصت لكرم بحزن : انا حظي فقر كده ديماا .. وفجاه جيه صوت 
– ميراااا حببتي 
– بااابا وحشتيني اوييي .. طمني عليك انت كويس بتاكل كويس .. صحتك كويسه اخدت ادويتك 
– اهدي ي مجنونه 
– شكلك مش بتاخدهم ماصدقت اني مشيت ولا اي والله ارجعلك حالا هه 
– لا يحببتي بأخدهم ماتقلقيش انا زي الفل كان وحشني اشوفك واسمع صوتك بس 
– وانت ي دادي وحشتيني اوييي وحشني حضنك ..  يارتني ماروحت 
– لا لا عشان تغيري جو 
– قربت ارجع متقلقش وهقرفك تاني
– انتي تقرفيني براحتك ي ست البنات 
سكت شويه : مرام عامله اي 
– اتكلم بتهنيد : علي حالها ي بنتي 
– هي كمان وحشتني جامد 
صحيح نسيت اعرفك ، تعالا ي كرم 
– دادي دا كرم زميلي 
” وقرب كرم جمب ميرا “
” عند مرام “
حازم رن عليها 
 – انا جيلك هه ومعايا الحاجه 
– تمام اطلع هفتحلك باب  الجنينه  دلوقتي
 خلي بالك ف حراس كتير 
– عيب عليكي هي أول مره يعني 
– طب يلا 
طلع حازم علي سور الڤيلا ونط الناحيه التانيه و واتسحب من غير ما حد من الحراس يشوفه 
– ادخل بسرررعه 
” طلع حازم وفضلت مرام تبص يمين وشمال ليكون حد شافه وهو داخل “
– كل دا اتاخرت اويي هاات 
– طلع حازم من جيبه كيس ابيض (بو*دره)
– يكش يطمر فيكي بس وتظبطيني بليل هاا وغمز ليها
– هات بس وبليل نتفاهم 
وخدت منه الكيس وقفلت باب أوضتها بالمفتاح وفتحت الكيس علي الطربيزه وبدءت تشم هي وهو  
” عند ميرا وكرم “
 – اهلا بحضرتك 
– اهلا بيك ي ابني 
– لولاه ي دادي ماكنتش هعرف اكلمك فضلنا نلف لحد ما لقينا شبكه والله 
– كتر خيرك ي ابني 
– علي اي بس عادي انا معملتش حاجه والله ربنا عالم ميرا غاليه عندي ازاي 
ميرا برقت 
–  احم اقصد يعني  ..  غاليه عندي  انا بحبها اويي حضرتك و ..
ميرا ضربته ف رجله 
– اااااه في حاجه ناموسه بارده قرصتني معلش ، كنت بقول يعني  زي اختي اقصد 
– ابوها ضحك علي كلامهم 
–  اسيبك انا ي دادي ترتاح بقا وهبقاا احاول اكلمك تاني 
– ماشي يحببتي خلي بالك منها ي كرم بقا
– دي ف عنيا حضرتك ولا اي ميرا 
– ضحكت بمساجه :  اكيد ، يلا باي يدادي 
– باي وقفلت معاه
– اشكرك ولا اشتمك طيب 
– بضحك  ليه بس ي ميرا ي حببتي 
– حبك برص وضربته ع صدره .. اي اللي قولته ل بابا دا هفكر أنه بجد 
– طب ما يفكر ماهو فعلا بجد انتي حقيقي ربنا عالم غاليه عندي ازاي وانك غير اي حد في حياتي مش باين ولا اي 
– مش هنرجع ولا اي انا بقول نرجع ومشت خطوتين 
مسك أيدها وشدها نحيته تاني وبقت شبه في حضنه
– كنتي عاوزه تقوليلي حاجه قبل ما باباكي يرد ها اي بقا 
– ميرا بتوتر : نسيت ي كرم يلا نرجع
– والله ابدا لازم اسمع وفضل ماسكها في حضنه
– شكرا .. علي كل حاجه ماكنتش هعرف امشي لواحدي كل دا عشان الاقي شبكه شكرا انك همك اني كنت مضايقه مع انك مش مجبر علي ده بس 
– اولا ي ستي همك هو همي مش حابب اشوفك مضايقه ابدا .. وثانيا انا مش مجبر اه اعمل دا بس انا حابب اعمل دا عشانك كفايه شوفت فرحتك اول ما كلمتي باباكي 
– سكتي ليه بتفكري في حوار تحكيه عشان تتهربي مني كالعاده ها
 .. عموما انا مش مستني منك رد ع اي حاجه انا بس ببقا مرتاح أما اشوفك كويسه 
يلا نرجع 
– طب سبني طيب ولا هنرجع كده يعني 
– ياااه ياريت 
– ي كرم بقا 
– يلا انتي بومه الواحد مايتكلمش معاكي برومانسية ابدا هروح اتكلم مع غيرك ارحم
– ومالو ابقا أعملها بس 
– مقدرش والله ومسك أيدها باسها ومشيوا سوا
” لحد ما رجعوا المخيمات تاني “
نور : شايفين ي جماعه اهيه شرفت  اللي بتمشي مع كل واحد شويه 
كرم : انتي اتجنيتي ولا اي بطلي بقا انا زهقت من حوارتك دي 
نور : انا اتجنيت والصور دي اي بقا ها ورمت صور كتير ف الأرض قصاد الكل وكلها فيها ميرا مع شباب وهي متصوره معاهم كلهم 
كرم مسك الصور بصدمه : اي دا !!! 
ميرا : اسمعني بس 
مش عاوز اسمع حاجه اسكتي خالص 
– بعياط  انا مش زي ما هي بتقول اسمعني ي كرم 
– نزلتي من نظري اوي .. انا حبيتك .. حبيتك اقسم بالله  وف الاخر تطلعي مقضيها مع كل واحد شويه ! 
ميرا ضربته بالقلم 
يتبع ……
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!