Uncategorized

رواية اجبرتني على عشقها الفصل التاسع 9 بقلم فرحة احمد

  رواية اجبرتني على عشقها الفصل التاسع 9 بقلم فرحة احمد

رواية اجبرتني على عشقها الفصل التاسع 9 بقلم فرحة احمد

رواية اجبرتني على عشقها الفصل التاسع 9 بقلم فرحة احمد

سيدرا بنفاذ صبر….ألو والله لو مردتش لقفل….
الطرف الآخر….لا رد….
سيدرا بعصبية….تمام اناا هقفل… وقبل أن تغلق الخط سمعت صوت تعرفه جيداً واشتاقت لسماعه وتحدثت بخنقه أثر كتمانها لدموعهاا….وحشتيني ياا آسيا…
آسيا وتجمعت الدموع في مقلتيهاا….وحشتيني اكتر ياا سيدرا طمنيني عليكي كويسه وتيته وعمتو خوخه كويسين…..؟
سيدرا وبدأت دموعها بنزول…. أحنا كويسين المهم أنتي أخبارك وروحتي فين لماا خرجتي من هناا وأنتي فين دلوقتي وبتكلمنى ازاى أناا مش فااهمه حااجة…؟
آسيا بخنقه في صوتها….هحكيلك كل حااجه بس الأول تي…تياام عاامل إيه…؟
سيدرا…مش كويس في غيابك يا آسيا وعمال يدور عليكي زي المجنون…؟
آسيا…. هيبقى كويس وهيتعود علي غيابي وهيتاكد ان ال هو حاسس بيه اتجاهي ده مجرد أوهام وان ال هو عايز يعمله ده غلط المهم دلوقتي افضلي جمبه ومتسبهوش تيام مش كويس الاياام دي….
سيدرا…. أكيد عمرى مهسيبه ولاا هتخلي عنه…. بس قوليلي أنتي فين دلوقتي….؟
آسيا….. أناا دلوقتي في فيله الجارحي “وقصت لهاا كل شئ منذ أول دقيقة رأت بهاا رعد حتي وصولهم إلى القصر”
سيدرا…تمام ياا روحي خلي بالك من نفسك واناا عاايزه أشوفك أعمل إيه….؟
آسيا…بصي أناا هبقي أتصل عليكي واحدد معاكي معاد واشوفك بس أناا هبقي أتصل متتصليش أنتي… وآه ابقي سلميلي علي تيته وعمتو وقوليلهم إني هبقي أتصل عليهم…يلاا سلام….
سيدرا…. سلاام ياا روحي…
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
أغلقت آسيا الهاتف مع سيدرا وقامت بوضع يدها علي بطنها التي تصدر أصوات من الجوع واردفت قائله…يااا ربي اوووف يعني ده وقته اجوع أعمل إيه دلوقتي أجيب اكل منين….خطرت ببالها فكره وقامت بتصفيق وذهبت إلي غرفه رعد….
آسيا بتوهان…. ياا ترا اوضه رعد أنهي وحده…ثم قامت بوضع يديها علي فمها كعلامه علي التفكير واردفت…اناا هروح الاوضه دي وان شاء الله هتكون هي… ثم ذهبت بإتجاها وطرقت علي الباب عده طرقات متتاليه وبعد مده فتح رعد الباب وكان يرتدي شورت برموده يصل إلي الركبه وعاري الصدر ويفرك في شعره ومغمض عين ويفتح الأخري واردف بنعاس….مش وقتك ياا حنين اناا عاايز اناام عندي جامعه بكرا ابقي تعاالي الصبح واناا هشرحلك ال أنتي مش فهماا مش وقت اينشتاين ال جواكي يفوق دلوقتي….
آسيا وهي تضربه علي رأسه بخفه….اناا آسيا مش حنين ياا غبي وبعدين ايه ال انتاا لابسه ده روح استر نفسك بحاجه ههههه وبعدين ايه مصوره واتفتحت ده كله كلام قلته اومال لو مكنتش عايز تنام كنت دوشتني اكيد…المهم دلوقتي اناا جعاانه أعمل إيه….؟
رعد وهو يضع يده على رأسه مكان الضربه….هو حد بيطفح دلوقتي….
آسيا وهي تذم شفتيها كالاطفال….مش اناا هطفح دلوقتي…
رعد…اه
آسيا بإستفزاز…يبقي في…”بصوت تامر حسني”ويلاا بقا روح البس تيشرت وخلص لاني بجد جعانه..
رعد وهو ينظر لها بتقزز….يبقي في نينيني عبو شكلك… ثم تركها ودخل إلي غرفته أرتدي تيشرت ونزل هو وهي إلي المطبخ لتحضير طعام….
آسيا….ايه ده هو كل الاكل ال هنا عباره عن لنشون وتونه ايه يسطاا هو انتوا بتاكلو قطط لامواخذا يعني….
رعد…. ايه لامواخذا ويسطاا ال أنتي بتقوليهم دول اتعلمتي الألفاظ دي منين….
آسيا بستفزاز… أقولك بس متقولش لحد….هز رعد راسه بمعني نعم فأكملت هي….من عند عمي حسين البواب هكوهيكو…..وقبل ان يتحدث رعد تكلمت هي….وقبل متقول أي تعليق رخم زيك اناا هاكل ايه لاني اكيد مستحيل أكل اكل القطط ده….
رعد بتفكير…. إيه رأيك تعملي تشيز كيك شكولاته…
سقفت آسيا بمرح….. اشطاا ياا زميلي…ثم قامت بإحضار المكونات وقامت بخلطهم مع بعضهم جيداً ووضعتهم بالقوالب الخاصه بهم ثم جلست علي رخامه المطبخ بجانب الفرن وجلس رعد علي الطاوله أمامها….ثم أردف بتسأول…
ابت آسيا هو أنتي معندكيش أي موهبه اهو نتسلي علي ما ال تشيز كيك يستوي…..
آسيا….صوتي حلو اغنيلك….هز رعد رأسه بحماس فبدأت هي بالغناء….ياا ضي القلب والنني اناا خاايف عليك مني خليك جمبي طمني…..وعند هذه الكلمه أختنق صوتهاا بسبب كبتهاا لدموعهاا فنظر لهاا رعد بإستغراب لماا توقفت فخمن انها قد تكون اشتاقت لاحد من عائلتها خاصه تيام فاردف بتسأول وهدوء……محبتهوش ليه…..؟
آسيا……وووووووو ماذا سيحدث يا ترى…..
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
“في غرفه حمد”
كان حمد جالس على سريره وممسك بصوره في يده وينظر لهاا بحب واشتياق ويتحدث معاها كانها شخص يقف امامه…
حمد… أنتي علي فكره وحشتيني ونفسي اشوفك ولماا رجعت من السفر اناا مسبتش مكان مدورتش عليكي فيه تعرفي ان رعد دايما يقولي حتي لو أنتي قدامي انا مش هعرفك لانك أكيد شكلك هيتغير بس هو ميعرفش أن قلبي هيحس بيكي مش عاارف ليه أول مشفت الدكتوره آسيا حستها انتي وقلبي فضل يدق كانه بيقولي ان آل فضلت ١٧ سنه تستناها ودور عليها واقفه قدامك بس مستحيل تكون أنتي لان مهاش شكلك بس تعرفي ياا صغيرتي المشاغبه لسه عندي احساس ان الدكتورة آسيا هي نفسها أنتي…..كانت تلك اخر كلمات يقولها حمد قبل ان يذهب في نوم عميق وهو محتضن صوره صغيرته ومعذبه قلبه والتي أجبرته علي عشقهاا…… فهل تلك الفتاه التي يتحدث عنها حمد هي الدكتوره آسيا او شخص آخر فماذا سيحدث ياا ترى….؟
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
“في مكان آخر”
مجهول واحد….. الكلام ال انتاا بتقول عليه ده لو طلع صح وحمد عرف الحقيقه مش بعيد يقت”لنا ….
مجهول اتنين…..اناا زيك بظبط مكنتش مصدق غير لماا هي جبتلي صور حمد وهو قاعد جمبها وماسك اديها وبيكلمها وهي ناايمه شبه الجثه والأجهزة الطبيه حوليها وقلتلي ان محدش في القصر يعرف أنها عايشه غير حمد وجدته وهي عرفت بصدفه لماا شافت حمد ماشي يسحب زي الحرميه ودخل اوضه سريه وهي دخلت ورا من غير ميحس وصورت كذا صوره لهم وانا هبعتهملك….
الطرف الاول بخوف وقام بإغلاق الخط…وبعد مده وصلت له الصور ففتح عينه بصدمه وسقط الهاتف من يده وتحدث بخوف….. مستحيل تكون عايشه هي لو فاقت وحكت لحمد ال شافته هروح في داهيه ومش بعيد حمد بقت”لني….ووووووو ماذا سيحدث ياا ترى…
يتبع…
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!