Uncategorized

رواية تزوجت معاقا ذهنيا الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة محمود

 رواية تزوجت معاقا ذهنيا الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة محمود
رواية تزوجت معاقا ذهنيا الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة محمود

رواية تزوجت معاقا ذهنيا الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة محمود

حبيبه محمود نور????اجمل ????الروايات???? الرومانسية ????
112h4tSpoinsfd  · 
الجزء الثاني ♥️???? 
تزوجت معاقا ذهنيا ( تفاعل) ????
الدكتور بأسف : البقاء لله يا انسه ساره
انا بضحك : هههههههههه هههههههههه انت بتقول اي هههههههه بقاء لله في مين معلش
زينب : ساره انتي هنا انا اتصلت بيكي امبارح بس ماردتيش
انا بضحك : ههههه خالتي تعالي شوفي الراجل ده بيقول اي 
زينب باستغراب : في أي يا دكتور
دكتور : الحاجه فريده تعيشي انتي 
زينب بصدمه : انت انت بتقول اي شوف يا محمد 
محمد بصدمه : اهدي يا ماما انا هخش اشوف خالتو فريده
دخل محمد
انا للدكتور : هتشوف دلوقتي أن انت غلطان و ان ماما عايشه
معاذ : اهدي يا ساره 
خرج محمد من اوضه ماما وعيونه مليانه دموع 
انا : ها يا محمد يلا قول للدكتور أن ماما كويسه يلا قول 
محمد بدموع : ساره خالتو فريده ماتت
انا بدموع هيستريه : لا لا لا لا لا انت كداب ايوه انت كداب كلكم كدابين ماما ماما عايشه 
بقلم : حبيبه محمود نور ❤️
دخلت جري على الأوضه و هما واقفين عند الباب
انا بدموع بتنزل : ماما ماما قومي يا حبيبتي قومي وقوللهم أن انتي عايشه قومي ماما ونبي ما تسبيني لوحدي ماما ردي عليا (كملت بصريخ) ماااااااماااااااا
محمد كان واقف على الباب وبيعيط لما صرخت جري عليا 
محمد بدموع : اهدي اهدي خلاص كفايه بس بس يا ساره
انا بصريخ : ابعد عنيييي مااامااا بقول ابعد عنييييييي 
معاذ جري عليا وخدني من محمد 
معاذ : بس بس يا ساره اهدي 
انا : معاذ معاذ خليها تفوق ونبي  يا معاذ 
معاذ اول مره بعيط 
معاذ بدموع : حاضر هعمل يلي انت عاوزه بس اهدي 
عادل بدموع وخدني في حضنه
عادل بدموع : بس يا قلبي خلاص كفايه حقك عليا يا ساره انا اسف بس اهدي
انا : ااااااااااااااااااااااااااه
زينب : يا حبيبتي يا بنتي بس بس يا قلبي خلاص كفايه قطعتي قلبي بس 
انا بعياط حاد : انا انا اسبب انا أسبب لو لو جبت الفلوس بدري كانت زمنها معايا انا أسبب ( وبعد كده بقات بضرب نفسي محمد شاف كده جاب حقنه وادهالي )
بقات بنام : انا اسبببببببب (ونمت)
( ملاحظه محمد بيشتغل دكتور اطفال)
زينب بعياط : ااه يا حبيبتي يلي مشفتيش يوم حلو في حياتك ربنا ينتقم منك يا حسين انت أسبب منك الله يا حسين انت أسبب
كل ده عادل ومعاذ شيفين بس مش فاهمين عادل دموعه نزله و معاذ دموع متحجر في عيونه 
معاذ بجمود : مين دول يا بابا ومين حسين ده وازاي ماما ساره كانت تعبانه واحنا منعرفش 
عادل بيهز راسه ودموعه نزله : معرفش معرفش اي حاجه 
معاذ بعصبيه : ازاي متعرفش حاجه مش دي مرات ابنك 
عادل بعصبية : بقولك معرفش يا معاذ اكتم بقي علشان افهم 
معاذ بغيظ : ماشي يا بابا كتمت اهو 
وبيفكر ازاي الملاك زي ساره يحصل معاها كده هو اعتبرها أخته وحبها حب اخوه
عادل راح لزينب 
عادل : لوسمحت يا مدام
زينب بعياط : ايوه مين حضرتك
عادل : انا حما ساره 
زينب بصدمه : ايوه ايوه 
عادل بأستغراب : ايوه انتي عارفه
زينب :  طبعا عارفه انا ومحمد ساره مش بتحبي عني حاجه قول حضرتك عاوز اي  
عادل  :  كنت عاوز اعرف يعني مين هو حسين 
بقلم : حبيبه محمود نور ❤️
زينب بعياط : ربنا ينتقم منه ده يبقى عم ساره يلي 
اخد كل فلوسها وشركات وكله وهو يلي خلاها تتبهدل في سنها الصغير تخيل من و هي عندها ١٢ سنه اتبهدلت يا عين امها
معاذ بصدمه : عمها هو يلي عمل كده
زينب : ابوها كان  راجل طيب اوي 
عادل : معلش هو ابوها اسمه اي بالكامل 
زينب : اسمه خالد الشرقاوي
معاذ / عادل : ايه خالد الشرقاوي 
زينب : اه 
انا صحات وعماله اصرخ
انا بصريخ : ماااااااماااا ماااااااماااا ليييييييييييييه ماااااامااااااا
جري عليها  عادل ومعاذ وزينب ومحمد
عادل : اهدي يا بنتي 
زينب : خلاص يا بنتي قطعتي قلبي
محمد : ساره انا اول مره اشوفك كده
معاذ : خلاص يا ساره علشان خاطر عدي 
عدي انا لما سمعت اسم عدي سكت خالص وبعد كده اتكلم
انا بجمود : انا عاوزه اشوف ماما 
محمد : هي بتتغسل
انا : عاوزه اشوف مااامااا
زينب : حاضر يا بنتي محمد روح وديها المغسله
محمد : يا ماما مينفعش غلط
زينب بزعيق : محمد انا قلت كلمه 
محمد بأحترام : حاضر يا ماما
انا بتعب و ضعف : خالته تعالي معايا
زينب : حاضر يا قلبي 
رحت انا وخالته شفتها وهي بتتغسل حضنت خالته و عيط 
انا بعياط : ليه يا خالته ليه انا 
زينب بعياط : يا حبيبتي ده ابتلاء من عند ربنا فين ساره القويه ها قولي الحمد الله اكيد ربنا بيعمل كده علشان خير ليكي 
انا بقوه : الحمد لله صح يا خالته انتي صح
زينب بأبتسامه : ايوه كده هي دي ساره حبيبتي
خرجت من عند ماما و بكلم نفسي أن أن انا كده خلاص بقات وحيده و اتعهد بالأنتقام من حسين
معاذ ومحمد خلصوا اجراءات الدافن 
روحت البيت و خالتو معايا كل ما حد يتكلم معايا مردش كنت حسه أن انا في عالم تاني
شهد : ها يا ساره عملتي اي
مرداش عليها وطلعت علي اوضتي
شهد بأستغراب من حالتي : عمي عادل ملها ساره هو هو حصل حاجه
عادل : ايوه حصل 
شهد بخوف و قلق : حصل اي
معاذ : ماما ساره ماتت
شهد بصدمه ودموع : لا انت بتقول اي دي دي ساره كانت لسه بتتكلم وبتقول ان هي ريحه تعملها العمليه
عادل : لا شهد هي ماتت
شهد بدموع بتنزل : لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم لا اله الا الله
عادل : مدام زينب انا عايز اعرف حكايه ساره كلها
زينب بدموع : ساره اتعذبت في حياتها و فريده كمان اتعذبت 
فريده كانت من عائله متوسطه كانت بتشتغل في شركه الشرقاوي خالد حبها و خطبها كان حسين بيحب فريده وراح اعترف ليها في يوم خطبتها هي وخالد فريده ضربت حسين بالقلم علشان هي خالص خطيبت اخوه من هنا و حسين قرر ينتقم اصل حسين كان بيكره خالد فريده و خالد اتجوزوا وحسين كمان يتجوز بعد سنه من جواز خالد وفريده جابوا ادم و ابو خالد كان بيحب ادم جدا بس ادم توفي من حمى شديده كانت فريده نفسيتي تعبانه جدا لمده خمس سنين بس مرات حسين خلفت شهاب بعد خمس سنين فريده جابت ساره كان خالد  بيحبها قوي كانت هي روحي خمس سنين كمان جات شهد كان خالد فرحان قوي بس حصل حادثه دمرت الفرحه دي وهي خطف شهد خالد قلب عليها الدنيا بس ما لقهاش وفي يوم ايه الضابط اللي بيدور عليها وقال ان شهد ماتت ساره مستحملتش خبر  موت شهد علشان هي كانت متعلقه بها فقدت نطقها لمده سنتين بس لما فاقت من صدمت شهد دخلت في صدمت موت خالد وشلل فريده وتردها هي وفريده من بيتها طفله عندها 12 سنه شافت كل ده هو مسكتش نزلت دورت على شغل واشتغلت علشانها وعلشان امها عشان ما حدش يجي يشفق عليها كبرت وكبرت و حرمت نفسها من كل حاجه بس عشان تقدر تجيب علاج امها خرجت من جامعتها كانت تحرم نفسها الاكل علشان امها تاكلوت تاخذ العلاج بس هي دي حكايه ساره والباقي انتم عارفين
معاذ بصدمه : يااااااه كل ده ساره استحملته ده انا لما ماما توفت ما قدرتش استحمل ورغم انا كنت كبير
بقلم : حبيبه محمود نور ❤️
عادل بصدمه و دموع : لا وانا زودت عليها كمان
معاذ بص لعادل : هو انت عملت اي يا بابا 
عادل بدموع: انا عملت
ساره : معملش حاجه كل يلي عمله هو اداني الفلوس عشان اعمل عمليه ماما
عادل بصدمه : انتي بتقولي ايه
ساره : اي يا عمي ما ده هو يلي حصل خالتو ممكن انام في حضنك 
زينب : طبعا يا حبيبتي 
خدتها وطلعت على فوق 
عادل بيكلم نفسه : ياااه يا ساره مصغرتنيش قدام حد
معاذ و هو بيبص لعادل و بيكلم نفسه : انا عارف ان انت يا بابا عملت حاجه لي ساره  و كنت هتفوا بس ساره محبتش تصغرك قدام حد بس انا هعرف الحاجه دي قريب اوي
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!