Uncategorized

رواية عشقي لوعد الفصل الحادى والعشرون 21 بقلم ريهام

 رواية عشقي لوعد الفصل الحادى والعشرون 21 بقلم ريهام
رواية عشقي لوعد الفصل الحادى والعشرون 21 بقلم ريهام

رواية عشقي لوعد الفصل الحادى والعشرون 21 بقلم ريهام

اسراء: بصت وراها وصرخت اعااااا لقيت كلب اسود كبير وضخم احي ياما  اجري/ يا
اشررررررف اعاااا طلعت تجري 
أسر: مات من الضحك عليها 
الكلب شافها جريت طلع يجري وارها 
اسراء: يختاااي دا بيجري ورايا وهي على وشك البكاء اعااااا الحقني يا اسر ينعل ابو دي معرفتك 
أسر: بضحكه  احم ريكس اقف 
الكلب وقف مكانه 
اسراء: وقفت وطت على ركبها وبتنهج اااه يأمرك علي الغلب يا سوسو 
اسراء: بصتله هو دا بيفهم اول ما طلبت منه يقف وقف 
أسر : اه يا حبيبتى بيفهم مدربينه من وهو صغير وطى عليه قعد اسرعلي ركبته ومشى ايده عليه بحنان 
اسراء: قعدت جنبه بس بعيد عن الكلب 
أسر: انتي عارفه ان ريكس كان بتعاع عمر وهو اللي مربي ريكس
عمر كان متعلق  بيه اوي وبيحبه بس من ساعة موت والدته بعد عن كل حاجه هو بيحبها وكان حالته صعبه عشان كده طلب مني اخد ريكس علشان اخد بالي منه وانا حبيت ركس واتعلقت بيه فا عمر سابه عندي وديما بييجي يشوفه 
بس ريكس لسه برضو بيحب عمر ومتعلق بيه 
اسراء: بحنان مفيش حد بينسي صحابه بعدين معرفش بتحبو الكلب ده ازاي دا انا هموت من الخوف من شكله 
الكلب نبح 
اسراء اتخضت ايه دا نسيت انك بتفهم احنا اسفين ياعم بخ مش هعمل إزعاج تاني 
أسر:ضحك 
الكلب سابهم وطلع يجري اول ما شاف عمر جاي عليه 
وعد : استخبت ورا عمر بخوف اعااا الحق الكلب بيجري علينا 
عمر: ابتسم متخفيش منه قعد عمر وطى عليه اعرفك دي تبقى شريكة حياتي وحبيبتي وزوجتي 
وعد: ابتسمت ومشى أيدها علي الكلب بحنان الله لطيف اوي الكلب نبح 
عمر: هو شكله حبك 
وعد :هو اسمه ايه 
عمر : اسمه ريكس
اسراء: بص الكلب ابن المفتريه حبها وانا طلع يجري ورايا 
وعد: ضحكت
أسر: هو جري وراكي عشان انتي جريتي
أسراء:شوحت باديها  يعم دا هو بس مش بيفهم 
الكلب نبح 
اسراء: احم في ايه يا حج انا مش عليك انت يا راجل 
الكل ضحك 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
سناء: سلمى روحي هاتي المشروبات وطلعيها بره للشباب في الجنيه 
سلمى : هزت راسها وراحت تجيب
اياد: بص في اثرها بحب احم هو فين المطبخ يا طنط اصل عطشان
سناء : ضحكت من هنا 
اياد: شكرا يا ست الكل
زينب : بص الواد مش قادر يمسك نفسه ومفضوح كيف  
سناء: بضحكه سبيهم 
اياد: جه من وراه وهمس عند اذنها عسل 
سلمى: شهقت اياد خضتني انت دخلت هنا ازاي 
اياد بابتسامه وسيمه زي ما انتي دخلتي يا عسل وغمزلها 
سلمى بأرتباك من قربه/ اه طيب سابته وشغلت نفسها بتحضير العصير 
اياد: ربع ايده على صدره ووقف وكان بيراقب تحركاتها وجمالها الجذاب محسش بنفسه اللي وهو بيسحبها عليه من وسطها فايرطدم ظهرها في صدره العريض 
سلمى: شهقت بتوتر اياد،، بتعمل ،،،اي ،،ابعد 
اياد: دفن وشه في رقبتها من فوق الطرحه واستنشق ريحتها بعشق عملت في ايه بس  بتخليني انسي نفسي في لحظه بتخليني لا أراده مني اقرب منك بحس كانك مغناطيس بيشدني ليكي  
حست وكان روحها بتتسحب منها وأن أنفاسها هتنقطع من شدت مشاعرها اللي بتحس بيها لاول مرة وخجلها لما دفن رأسه في عنقها واستنشق ريحتها حست برعشة ثارت في أنحاء جسدها 
سلمى : بصوت ضعيف من آثار قربه اياد ،،،ابعد 
اياد : استجمع مشاعره وبعد احم طب تعالي نطلع الجنيه عندهم مسك أيدها وسحبها 
سلمى: طب استني هجيب العصير 
اياد: امشي يا حبيبتي عشان لو قعدت اكتر من كده لوحدنا مش ضامن نفسي 
اياد : بتعملو ايه 
اسراء: اهو عمي روميو جه قربت منه وهمست يعني جابين من بابا المطبخ هاا 
اياد: زقها يا شيخه غوري مش رحماني واصل 
اسراء: غمزتلها هو انا جيت عندك ما الدنيا ظايطه معاك
أسر: مش يلا بقا ياشباب النهارده اخر يوم ليا في العذوبيه عايزين نسهر وغمزلهم
اياد بضحكه الله عليك يا ابو نسب هي دي الأفكار ياجدع عايزين نهيص ونخربها 
سلمى: ضربت اياد بغيظ تهيص في عينك قالت بشر اقسم بالله لو شزفتك عنيك زاغت كدولا كده 
هدخل صوابعي الاتنين عينك  
اياد :رجع بضهرو لورا  بقرف وخوف مصطنع صوابعك لا يا قلبي دا انا كنت بهزر 
وعد :بصت لعمر وهيا على وشك البكاء عمر انت هتسهر معاهم وتجيبو نسوان 
عمر : بحنان مالك يا قلبي دا احنا هنسهر بس 
وعد يعني مش هيبقى فيه بنات 
عمر : لا وحتى لو فيه مش هتفرق وجودهم ذي عدمهم انا عنيه مش بتشوف غيرك 
وعد: حضنته بفرحه
اسراء:بصط لأسر بشراسة واتقدمت منه وهو رجع بضهره لورا
اسر: في ايه يا حبيبتى مالك 
اسراء: ضيقت في عنيها امم عايز تعمل حفله عزبيه وتجيب نسوان 
أسر: بخوف مين بس جاب سيرة نسوان يا قلبي
اسراء : قربت منه بابتسامه مرعبه لو شفت واحده ماشيه من جنبك  بس مش هيكفيني فيها عمرك  فاهم 
اسر: اعوذب بالله دي بتتحول /احم خلاص يا شباب ايه رايكم نحتفل هنا 
اياد: مش بطال وانا هرن على نادر ييجي يهيص احم قصدي يسهر معانا
عمر :  : وانتو ادخلو احتفلوا جوه واحنا هنسهر هنا 
سلمى: فكر حلوه يا بنات هيبقي تحت عنينا
البنات دخلو جوه وخبروهم أنهم هيسهرو وسناء فرحت ورحبت بالموضوع 
وعبدالله وخالد وسليمان طلعو مع بعض يسهرو بره ويسيبو الشباب على راحتهم 
سلمى: رنت على ملك وجت تسهر معاهم 
سلمى :جابت سماعه كبيره وشغلتها يلا بينا ياشباب  الليله بداااأت بدنا نولع الجو والجو يولعنا
شغلت (اغنية ،،يا انا يا انا في حبيبي اموت انا اموت انا ااه بحبيبي) 
ا
خدت سلمى تتمايل مع الاغنيه وشدات معاه ملك وأسراء ووعد وهم  بيضحكو بصوت عالي ويتمايلون مع الاغنيه وسناء وزينب يسقفو 
اسراء: يلا يا زيزو سحبت والدتها 
زينب: بكسوف لا انا مبعرفش اسراء غمزتلها هنعلمك يا اختشي 
وعد : ههههه هضيعي المراه على اخر الزمن 
سلمى: بضحك قومي ياسنسن هزي شويه 
ملك:ههههه العيال دي فااسده اقعدي يا حجه انتي وهيا 
زينب : فشر دا احنا لسه في عز شبابنا يلا ياسنسن نوري العيال دي الرقص على أصوله
اسراء: احي وكانت عامله نفسها مكسوفه 
الكل انفجر ضحك هههههههه
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،عند الشباب في الجنينه 
نادر : وهيا دي ياشباب المفاجاه ايه رايكم 
اياد : بصدمه انتم سمعين اللي اناشايفه قصدي اللي انا وخده اللي انا شاربه قصدي شايفين اللي انا سامعه شايفه صلاة النبي احسن الووووووووي 
أسر: الله يخرب بيتك ايه اللي انت جايبه ده دا البنات جوه لو طلعو هيعملو مننا بوفتيك وشاورما يا آخر شبابك يا أسر اللي راح ياصغير على الموت يا ضنايا
عمر : زفر بضيق كان لزمتها ايه بس الله يعمر بيتك يااخي 
نادر: مالكم يا شباب دي صافيناز  مش دي حفلة عزوبيه عايزين نفرفش 
اياد: الله عليك ياابو الصحاب  وعلى مجايبك اللي ذي الفل  
شغل نادر اغنيه وصافي رقصت واياد وأسر بيصفرو هز عمر: رأسه بياس  
،،،،،،،،،،،،،،عند البنات 
وعد : اه تعبت مش قادره وراحت قاعده على الكنبه  
ملك : ااه خديني جنبك يااختشي دول مش بيتهدو شاورت على سلمى وأسراء
الاغنيه خلصت اسراء وسلمى اتلقحو على الانتريه ااااه 
وعد: ضحكت اي تعبتو  
ملك: يابنت هو انتم مش سامعين دا صوت اغاني جاي من بره 
اسراء: ايوه بس دا جاي من الجنينه البنات بصو لبعض بشك 
ملك: مالكم  
البنات قامو كان لدعتهم حيه وطلعو يجرو على الجنينه 
ملك :مالهم دول خدي يابت منك ليها طلعت تجري وراهم 
سناء: بضحكه والله البنات دول مجانين 
زينب : بضحكه على ايدي 
البنات اول ما طلعو الجنينه اتصدمو 
ملك :بفم مفتوح يا دين النبي يا بووووي ايه لهجه الجشطه دي يخرب حلاوته اللي خلفوكي 
وعد: وهي على وشك البكاء ينهار اسود صااافي مرن واحده دا انا هاين عليا اروح أبوسها من بقها من حلاوتها
اسراء: بعيون مبحلقه طب كان نادو علينا نتفرج علي الوتكه دي 
سلمى: هو اللي انا شيفاه دا حقيقي دي مزززه يابووووي 
ملك:قعدت على الأرض وضحكة لما انتم عاملين كده امال هما عملين ايه شاورت على الشباب 
اسراء: بشر وصوت هز الفله كلها اسررررررر 
الشباب اتنفضو 
اسر: ينهار مش طالعلو ضوء 
اياد: بص لنادر مشيها بسرعه لاحسن ينحلوها دول قادرين ويعملوها 
نادر: ابتسم ومشاها 
عمر : شاف وعد دموعها نازله وبتبصله نظرات عتاب عمر راح عليها واخده في حضنه 
مالك يا قلبي مش عايز اشوف دموعك دي واصل فاهم مهما حصل 
وعد :دفنت وشها في صدره وقالت بدموع جايبين صافيناز مره واحده ليه خلصو الراقصين 
عمر: ابتسم على برائتها يا عمري ولو كان مين عمري مايلفت نظري 
وعد : بصتله يعني انا احلى منها
عمر : ضمه عليه جامد انتي كل النساء في عنيا انا عمري ما واحده غيرك تلفت نظري ولو حته 0٪   لانه الصفر هيفرق معايا قبل معاكي انتي 
وعد ابتسمت بجد قالت بتزمر يعني انت مبصتلهاش وهي بترقص وقولت انها حلوه 
عمر : ابتسم لا والله ولا فرقت معايا وطى عليها وهمس بخبث ومشاكسة انتي احلى منها بكتير فاكره بدلت الرقص وهمسلها بكلام خلا خدودها تحمر وتتكسف عمر بطل قلة ادب
عمر: ياقلبي عمر من جوه يلا تعالي عشان عايزك في حاجه ضروري وغمزلها وخدها ومشى
ملك: وهي قاعده في الأرض علي العشبه  ومربعه رجليها وحاطه اديها الاتنين على خدها وبتتفرج عليهم هحححح
نروح لي اسراء بقا
اسراء: بشراسة وصوتها عالي بقا جايب رقاصه يا اسر لا ومش اي رقاصه دي صاااافي 
أسر: وهو بيرجع لورا استهدي بالله يا حبيبتي واهدي بس انا معملتش حاجه دي مجايب اخوكي  
اسراء: بسخرية اصملااااااا عليك يا ضنايا تصدق صعبت عليا 
أسر: بابسمة غباء اه والله يا حبيبتي دا انا غلباان اوي
اسراء: بزعيق انت هتصيع عليا يلااا لا دا انا اصيع منك 
أسر: ليه كده بس ياساتر يارب 
اسراء :انال،،،،، ااااه
أسر: سحبها من اديها ودخل بيها جوه هشش  ايه بلاعه اتفتحت
اسراء: لسه هتفتح بوقها 
أسر:هش  امشي وانتي ساكته والا والله اشيلك وادخلك 
اسراء: ضربته في صدره بغيظ طب ابعد كده بتزق فيه وهو ساحبها عليا  
اسراء: بصتله بلوم اسر ابعد 
******************
ملك: واحد خدها ومش والتاني دخل بيها جوه لمااشوف انتم بقا هحح
اياد: احم مالك ياحبيبتي اتكلمي 
سلمى: بهدوء حلوه صح 
اياد: بس مش احلى منك 
سلمى: امم والله 
اياد: سبل في عنيه اه والله بس انا مش مطمن لهدوئك ده 
سلمى: ابتسمت وقربت منه
اياد:استغرب ورجع برأسه لورا ايه 
سلمى : بخبث ماشي يا قلبي طبطبت علي كتفه ورجعت لورا 
اياد: بأستغراب بس ك،،،،، مكملش كلامه ولقي ركس بيجري عليه زي المجنون 
اياد : وهو بيرجع لوره عملتي ايه يا بت المجنونه يالالهووووي وطلع يجري وريكس وراه
ملك :ههههه انا من الاول مكنتش مطمنالك عملتي ايه 
سلمى: هزت في كتفها لفوق  ولا حاجه يا دوب حطيط في جيبه لحمه نيه 
اياد: يلاهووووي الهيئه ضاعت برستيجي ضااااع
حوش ام الكلب دا يا نادر اتصرف الله يخرب بيتك انت السبب يا وش البومه الحقني يا حنفييييي
نادر: بضحكه وصوت عالي ارمي اللحمه اللي في جيبك 
اياد: حط ايده في جيبه لقي لحمه رماها والكلب سابه وراح ناحيتها
اياد: وقف ينهج اااه يا مرمتي اه لو شافني الشويش فرج وانا بجري كاانت الهيبه ضاعت 
اياد: بص لسلمى بشر بقا بتعملي فيا كده وطلع يجري وراها وهي بتجري وتصرخ اعاااااا الحقوني يا حكومه يا شويش ياااختاي هيموتني  
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
ملك : ياااه مسرحيه حلوه اوي اهي خلصت يلا اقوم امش انا بقا
نادر:  ابتسم طب يلا اوصلك عشان الوقت اتاخر
ملك : بصت حواليها لموأخدة انت بتكلمني انا وشاورت على نفسها
نادر: بسخرية هو في غيرنا موجود 
ملك: اه تصدق نسيت طب يلا سلاموز بقا 
نادر : يلا هوصلك 
ملك: شكرا هعرف اروح لوحدي 
نادر: مش بمزاجك يلا اركبي 
ملك: شوحت باديها وسبته ومشت 
نادر: مسكها من قفاها وقال بعصبيه مش بقول اركبي 
ملك : بخوف احم ما انا  هركب يا باشا  بس  نزل ايدك بس عشان البرستيج ضاع 
نادر: بصوط غليظ اركبي 
ملك اه بس اوع تحسب اني هركب علشان خايف منك لاااا دا بس علشان ملقتش تاكسي وراحت ماشيه بتكبر وركبت
نادر: ابتسم  
*************
أسر: بحنان انتي اللي في قلبي وعنيا وانا مش بشوف غيرك انتي هنا مسك أيدها وحطها على قلبه
اسراء: حضنته وعيطت بس انت كنت بتصفر 
أسر: بمرح دا بس كنت بشجعها
اسراء: بصتله بشراسة 
أسر: احم انتي بتتحولي ليه يا قلبي دا انا بهز  انا بحبك انتي وإنتي اللي مالي عنيا خلاص بقا متزعليش
واهي هاتي راسك ابوسها يا ستي بأسها وادي خدك اهو وادي التاني اهو باسها وادي عيونك اهي وادي أنفك وادي 
اسراء : بتخدر اسر خلاص ،،،ابعد  
اسر: بتوهان لا لسه في دول مال على شفايفها واللتهمها في بوسه عميقه شلتها عن الحركة بلا شلتها تماما  غمضت عينيها وبادلته البوسه 
شعرت وكان ان أنفاسها تكاد تنقطع من بوسته لم  يهملها وقت كي تتنفس 
ابتعد أسر كي تتنفس وهمس بصوت لاهث نفسك قصير اوي
ضربته اسراء على صدره بكسوف ووجه محمر ابعد ياقليل الادب 
ضحك أسر بصوته كله هههههه وقرب منها وهمس وهو انا عملت حاجه بكره هوريكي قلت الادب على اصوله وغمزلها
اسراء: شهقت وفهمت قصده وراحت زقاه وجريت 
**************
اياد : مسكها بقا بتعملي فيا كده 
سلمى: عيله  وغلطت ياباشا هتاخد عليها كبر عقلك انت الكبير برضو  والمسامح كريم 
اياد: برفع حاجب لا وانا مش مسامح وهخد حقي 
سلمى: وهي على وشك البكاء ليه بس كده دا انا زي خطشيبتك ياخ اياد
اياد: وهو بيقرب منها ابدا والله لازم اخد حقي
هي غمضت عنيها بخوف 
وهو قرب منها واتاملها لثواني بعدين نزل بشافايفه جنب شفايفها  وباسها بحنيه 
سلمى: فتحت عيونها على اخرها بصدمه وقلبها يضرب  بشده من داخل جسدها
يتبع ……
لقراءة الفصل الثانى والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!