Uncategorized

رواية ستكون صغيرتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم هاجر محمد

 رواية ستكون صغيرتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم هاجر محمد
رواية ستكون صغيرتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم هاجر محمد

رواية ستكون صغيرتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم هاجر محمد

حور هديت شوية وادم كان من جوا زعلان بس مبينش ده وفجاه قاال ل حور: احنا هنسافر انا وانتي بكرا ………
-عند اسر ومليكة
مليكة كانت نايمة علي صدر اسر وقالت: حبيبي انت من امتا بتحبني
اسر اتنهد وقاال: يااااه ي مليكة من سنين كتيره كنتي بتعتبريني ابيه انتي عارفة مكنتش متخيل يجي يوم وتكوني ملكي فعلا كنت كل يوم بموت لما بشوفك بتكبري لانك هتكوني لحد غيري بس كنت بدعي انك تكوني ليا وفعلا بقيتي ملكتي ♥️
مليكة ابتسمت: انا بحبك اوي
اسر وانا بعشقك قومي يلا لان كدا كتير بقالك اسبوع مش مهتمة بالدراسة واحنا عايزين نكون اجمل دكتورة
مليكة حضنته وقالت: هكون اجمل دكتورة بيك…………
-عند حور وادم
حور: انت عارف بتقول اي
ادم مسك ايدها: انا عارف كويس بس انتي بتقولي العلاج الوحيد مش هيكون هنا فلازم نسافر حور انا لسة بحبك وانا البنت اللي حبيتها مش عايزة اخسرها يمكن محبتنيش بس معتبراني صديق ليكي 
حور حست ان ادم فعلا بيحبها ومستعد يعمل اي حاجة علشانها فقالت: خلاص ماشي
ادم بتسرع حضنتها وحور ابتسمت وحضنته………
– فمكان اخر
عامر دخل مكان غريب وكان ضلمة ووقف فجاه وضحك
كان في حد نايم ع الارض 
عامر:  اي شكلك بتموتي
هبة بدموع: ا انت هت هتندم
عامر ضحك وقال: خلاص محدش فاكرك اصلا انتي ميته بالنسبة للكل……
-مليكة جهزت علشان تروح المدرسة لان باقي 4 شهور ع الامتحانات نزلت وركبت مع اسر علشان هيوصلها
مليكة: انت مش هتطلع من العربية دي انا هنزل لوحدي
اسر:  وليه ده
مليكة:  علشان البنات بيقعدوا يتكلموا عليك وانا بتدايق من كدا
اسر ضحك: مسك ايدها وباسها برقة مقدرش ابص لحد غيرك انتي جوا هنا وبس وشاور ع قلبه
مليكة ابتسمت ………
– بعد مرور اربع شهور
مليكة خلصت امتحانات وكان اسر بيساعدها اكتر اوقاته ف مذاكرتها وكانوا حبهم كل يوم بيزيد لكن لسة مستنين النتيجة فعلا مليكة هتحقق حلم اسر او لا
عند اسر ومليكة
– مليكة كانت قاعده بتسرح شعرها وفجاه قالت اسر ممكن اسالك سوال
اسر: قولي
مليكة قامت وقربت قعدت جنبه:  انت ليه مطلبتش حقوقك كأي اتنين متجوزين 
اسر اتنهد وفهم قصدها: مش حابب اغصبك ع حاجة حابب تكوني مرتاحه وبس عارف ان مستغربة بس انا مكنتش عايز يحصل اي حاجة بينا علشان كنت عايزك تركزي ف الدراسة مش حابب نتسرع ف اي حاجة
مليكة: سندت ع كتفه وابتسمت انت ليه بتحبي اوي كدا
اسر:  لو مش هحبك هحب مين غير ملكتي
مليكة: بس انا موافقة لان حاسة ان منعتك مش شي ليك حق فيه
اسر مش حاابب غير وجودك معايا 
مليكة بدلع: اه ماشي خلاص
اسر:  خلاص اي انا ما صدقت شالها وهيا ضحكت وحطها ع السرير واخيرا بقت مليكة ملك اسر فعلاً ودخلوا ف عالم تاني ليهم كل واحد بيستكشف عن التاني.  
– عند حور وادم 
حور كانت مركبه محاليل وفعلا بقت فكرة الموت ليها بقت اريح لكن ادم كان واقف معاها دايما ومش بيحسسها باي اهمال
ادم دخل عليها وهيا نايمة: حور شوفي جبتلك اي
حور…….
ادم: حور مش بهزر انا متدايق بجد انا غلطان ان جبت الشوكولاته دي
حور…..
ادم : حور مسك ايدها وانصدم لما لقاها نايمة مفيش رد فعلا فصرخ للدكاترة بسرعة…
– عند اسر ومليكة
اسر بص ع مليكة لقاها ساكته قال: حببتي انا اسف انا غبي اكيد تعبتي صح انا صدقيني غبي دي كانت اول مره ليكي ومفكرتش بسبب ضعفي وشوقي ليكي
مليكة بألم وتعب لكن مبينتش لان حست ان اسر فكر ان هوا السبب: قالت لا انا كويسة انت شايفني اهو وبعدين مهما حصل هتفضل احن شخص عليا دفنت راسها ف صدره من التعب 
اسر ابتسم من كلامها
لكن فجاه الباب خبط جامد
مليكة واسر اتخضوا اسر قام يشوف مين وانصدم ………
يتبع ……
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد