Uncategorized

رواية عشقي لوعد الفصل الثانى والعشرون 22 بقلم ريهام

 رواية عشقي لوعد الفصل الثانى والعشرون 22 بقلم ريهام
رواية عشقي لوعد الفصل الثانى والعشرون 22 بقلم ريهام

رواية عشقي لوعد الفصل الثانى والعشرون 22 بقلم ريهام

يوم جديد مليئ باالمرح والبهجة 
صحيت وعد بتكسل من سهرة امبارح بصت لعمر وابتسمت وهو مغطي في نوم عميق افتكرت اللي حصل امبارح في الحفله اللي عملوها والراقصه اللي جبوهاا 
اضايقت وجت فكره شيطانيه في بالها اتسحبت من جنبه براحه وقامت دخلت الحمام ثواني وطلعت تقرب منه براحه وهب دلقت عليه جردل الماء اللي في أيدها  
عمر:  قام مخضوض ايه في ايه بص لقي وعد ماسكه بطنها وبتضحك بصوتها كله وايدها التانيه في جردل 
عمر :استوعب اللي حصل وبصله بشر 
وعد خافت من شكله وكتمت ضحكتها وقالت بغباء وهيا بترمش في عنيها ببراءة صباح الخير يا حبيبي
عمر : بشر وهو بيقوم من على السرير صباح النور يا قلبي
وعد لقيته جاي عليها لقحت الجردل في وشه وطلعت تجري في الأوضه 
عمر اتلقه الجردل بذهول بترميه في وشي يا بنت المجنونه
وطلع يجري وراها في أنحاء الغرفة وهي بتصرخ وتضحك طلعت على السرير 
عمر ابتسم بشر انزلي 
وعد: بعناد لا 
عمر: برفع حاجب يعني مش هتنزلي طيب وبحركه  منه سحبها عليا ووقعو على السرير وهي جت تحته وعد محستش بنفسها اللي وهي تحته ومحصرها بجسده كله 
ابتسم عمر بأستمتاع علي خجلها وهدوئها بين أحضانه الذي مع مرور الوقت لازال موجود 
همس بصوت اجش ونفاسه الساخنه تلفح وجهه
انتي عارفه لو حد غيرك كان عمل كده انا كنت  موته
عضت وعد فوق شفتيها بضحك مكتومه
أبتسم عمر بخبث بس انتي هتتعقبي  
عقدت وعد في حواجبها بأستغراب عقاب ايه 
عمر مال عليها بدون مقدمات والتهم شفتيها الوردايتين يقبله بقسوه بعض الشي 
آوهت وعد من بين شفتيها أرخ عمر شفتيها بقبله حنونه وعشق سحبها عمر عليه اكتر وحرق يديه على جسده ب*ج*راء 
شهقت وعد مابين بوسته وزقته من فوقية بنفس لهث ومتقاطع عمر،، اتاخرت علي اسراء
رمى عمر جسده فوق السرير وتنهد اهربي براحتك 
طلعت تجري وعد على الحمام 
******************
اسراء : (بتغني وتدندن)هي العروسة و الليلة ليلتها
سيبوها تتدلع علي راحتها
زي القمر اجمل بنات حتتها
فالزفة مش هننيم منطقتها
هالله هالله صلوا علي النبي يا جيرانها
عملت اللي ما يتعمل عشانها
هاتوا البطاقة و غيروا عنوانها
من الليلة دي بيتي بقي بيتها)
اياد: شافها  داخل المطبخ وبتغني وبدور على حاجه في المطبخ  اتسحب ودخل الاوضه وقفل الباب وعدا على صوابعه واحد اتنين ت،،،،،،،
اياااااااااااااد قالته أسراء بشر 
اياد: من جوه ياوقعه مربربه انا كنت عارف أن البت دي هتجيب أجلي قابل ما تمشي 
زينب مالك يا زفته صوتك سمعته العماره كلها 
اسراء: بشر فين ابنك اللي هتترحمي عليه دلوقت 
زينت : بأستغراب ليه مالو بعدين انتي اتاخرتي على الكوافير 
اسراء : كوافير ايه يا حجه لما اموت اياد الكلب شفتي عمل ايه اكل كيس الاندومي اللي جبته بتلاته جنيه بتلاته جنيه يا ناس  اعااا والله لاموتك يااياد 
زينب :  ضبرت كف بكف ربنا  يعوض عليا فيكم انتم الجوز غوري يا بت من قدامي جتك نيلا في خيبتك 
اسراء: اياد افتح انا عارفه انك جوه اكلت كيس الاندومي ابو تلاته جنيه دا انا جيباه من الغالي اعاااا والله لاموتك افتح يلااااا
اياد: من جوه قلبك ابيض يا سوسو بعدين دا كانت بطعم اللحمه وانا بحب السجق خلاص بقا 
اسراء : تعرف لا لا بس اتاخرت والبنات مستنيين تحت انا كنت موتك 
اياد: طب ابقي سلميلي  على سلومه احيات عيالك اشيخه 
***************
كان الجميع في منزل أسر يجهزون كل شي على أكمل وجه والبنات في الكوافير يجهزون نفسهم بعدما بعت لهم اسر الفساتين اللي هيلبسوها
والشباب في غرفه يجهزون أنفسهم 
عمر: أسر وديت الفستان اللي قولتلك عليه اللي في العلبه البيضه مش السوده 
أسر: بغمزه اه ياعم الرومانسي وديتها 
اياد :طب يلا يا شباب عشان نرحلهم 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، عند البنات
سلمى : فستانك حلو اوي يا سوسو يا قلبي ألف مبروك اسراء : بزهول انا مكنتش اتوقع انه يجبلي فستان بالجمال ده 
سلمى : دا طلبه من باريس من أحد المصممين المشاهير يعملهولك مخصوص
وعد من الصبح حاسه بدوخه مش طبيعيه 
أسراء: وعد مالك 
وعد: هاا مافيش انا خلصت ميكاب وهلبس كانت هتقع سلمى جريت عليها وسندتها  بخوف وعد مالك فيكي ايه 
اسراء : انتي مااكلتيش حاجه 
وعد: ايوه بس انا ماليش نفس ولما باجي اكل بقرف من الأكل اوي
اسراء: معقوله تكوني حامل 
وعد : بصدمه وفرحه ايه معرفش 
ملك : اكيد مش معقوله دقيقه طلبت من واحده بتوع الكوافير تجبلها اختبار تعمله 
وسلمى : جابتلها عصير  وعد خدي اشربي العصير ده والبنت دقيقه وهتيجي ونتأكد شربت والبنت جابلتلها وعملته 
وطلعت حامل وكانت هطير من الفرحه والبنات  باركولها بفرحه 
سلمى: طب يلا البسي هنتاخر 
راحت تلبس ملقيتش الفستان يا بنت هو فين فستاني 
ملك : ما اهو قدامك 
وعد : لا كانت علبه سوده هو اسر لخبطه في الحاجه 
اسراء: طب افتحي وشوفي يمكن هو 
وعد : هزت راسها وفتحت العلبه لقيت فستان زفاف ابيض خرااافه البنات بصو لبعض بصدمه اي الفستان دا بتاع مين دا يجنن 
وعد: لقيت ورقه مطويه فتحته وقرتها 
حبيبتي قلبي وعد الفستان ده ليكي انتي يا اميرتي البسيه عشان فرحنا اه مستغربا كده ليه مش نفسك تلبسي فستان ابيض وتبقي عروسه وانا عارف ومتأاكد أنك هتبكي اجمل عروسه يا قلبي يلا ماتتاخريش عشان جاي اخدك عمر 
حضنت وعد الفستان بفرحه بدموع ولفت بيها بحببببببببببك 
ضحكو البنات  عليها وفرحولها طب يلا البسي بسرعه عشان مانتاخرش ساعدوها وجهزت وكانت اميره 
،،،،،،،،،،،،،،
جوه الشباب ياخدوهم  وانبهرو بجمالهم اخد كل واحد يتأمل في اميرته وجمالها 
وصلو وخد كل وحد اميرتهه لمكان الجلوس 
عمر ووعد وأسر. وأسراء 
واياد وسلمى على طرابيزات المازون وكتبو الكتاب 
وعمت الفرحه والبهجة وكل واحد اخد مراته يرقص في ساحه الرقص 
ضم أسر:  اسراء بحنان مبروك يا حبيبتي أسراء بخجل مبروك ليك 
أسر: بمشاكسه اي دا دا احنا بتتكسف اهو يا جدعان 
اسراء : اهو شفت علشان متقولش عليا بخرب اللحظه الرومانسيه
اسر: بعشق تعرفي اني  بحبك  اوي 
اسراء: وانت تعرف اني  بموت فيك
شالها اسر  ولف بيها بعشق وفرحه متتوصفش 
اياد : تصدقي وانا برقص معاكي خايف ابوكي ييجي يضربني بصي بيبصلي ازاي كل ده علشان قولتله اخدها زي الناس دي اشمعنا ههما وانا لا ولا انا ابن البطه السوداء دا ابوكي دا مفتري قوي قال ايه قال  بعد تلات سنين عشان تخلصي كليه والله راجل ظالم  
ضحك سلمى: بصوته كله 
اياد: صلات النبي احسن طب بزمتك هصبر ازاي انا تلات سنين بعد الضحكه دي ربنا على المفتري
سلمى: بفرحه بحبك
اياد: وقف عن الرقص وقلبه بينبض بسرعه انتي قولتي ايه 
سلمى :بكسوف اياد الناس بتبص علينا ما تتهورش  
اياد:  ناس مين يابا انتي قولتي ايه 
سلمى :بحبك 
اياد: شلها ولف بيها وقال بصوت عالي وانا كمان بحبببببببك 
وعد بفرحه وسعادة مش سيهاعها شكرا 
سحبها عمر من وصتها عليه اكتر دي اقل حاجه اعملهالك عجبتك المفاجأة 
وعد: بفرحه اه اوي وانا كمان عملالك مفاجاه قربت من وهمس جنب ودنه انا حامل 
بصلها عمر: بصدمه ايه انتي ،،،،يعني انتي حامل بجد وعد :هزت راسها بفرحه لما شافت الفرحه في عيونه 
عمر: شالها ولف بيها بشغف وحب والدنيا مش ساعات من الفرحه  
ملك وهي قاعده بتتفرج عليهم بابتسامه عريضه هححح عقبال يارب انا كمان  
انا وانتي قالها نادر من وراها بصت ملك و راها انت ،،،
قاطعها اقتراب نادر منها مال بجسدها عليها بسرعه وهي قاعده وهمس في أذنها بنبرة/ مخدره قمر  
بينما هي قلبها ينبض بسرعه ليخرج من مكانه وتشعر أن الهواء انسحب من المكان 
نادر : بعشق عملتي في ايه بس مش قادر ابعد نظري عنك 
ملك : وهي تبلع ريقها وتحاول الابتعاد ولا كن جسدها لا يساعدها 
نادر :وهو يستمتع بقربها ويتنفس ريحتها انا هاجي اتقدملك لانك انتي ليا انا وبس سامعه استنيني بعد الفرح 
ابتعد عنها وبص في وجهها الذي احمر بشده 
ابتسم على خجلها وغمزلها ومشي 
اخذ عمر وعد ومشى من الفرحه 
وعد :احنا رايحين فين 
عمر بعشق المركب وغمزلها  
،،،،،،،،،،،،،،،،،،
اسر : ضحك الواد عمر ده برنس مش بيضيع وقت خالص شال اسراء ودخل بيها والكل ضحكو عليهم 
وأسراء:  خبت وشها في صدرها بكسوف الله يكسفك يا أسر الكلب
ضحك اسر بشد عليها طب ايه انزلي وصلنا
بصت اسراء حواليها لقيت أنه في اوضتها انت جيبني هنا ليه 
أسر: بسخرية علشان افرجك على الاوضه يا قلبي
،،،،،،،،،،،،،،،،
اياد : ياما كان نفسي اعمل زيكم ضربته 
سلمى على دراعه 
اياد: في ايه يا اختي اديني جنبك كله من ابوكي 
سلمى: بضحك ياابني هتاكل بابا بعنيك
اياد: بقولك ايه مش انتي مراتي وكده فا انا عايز بوسه ونبي اخر ما انا هتشل ضربته سلمى : اتلم 
اياد: قلدها اتلم اديني يختي اتلميت بس برضه هاخد البوسه 
بتقول حاجه يا اياد قالها سليمان
بص اياد :وراه اي ده حمايا يا جدعان دا انا لسه بقول انك راجل عظمه والله 
كتمت سلمى ضحكتها كداب 
طبطب سليمان علي كتفه  طب يا حبيبي لم الدنيا معايا الناس مشت 
اياد:  اكيد اتفضل وانا جاي هو دا اخري هم هايصين وانا اتمرمت اه يا نااااار ضحكت سلمى بشده عليه ههههه اه مش قادره والله 
سابها اياد: ومشي اضحكي يا اختي اضحكي 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
عمر :تعرفي أن النهارده اجمل يوم في حياتي علشان في حته مني ومنك هنا مشا اديه علي بطنها بحنان 
وعد : وانا مبسوطه اوي انك مبسوط
اخدها في حضنه وهي دفنت وشها في صدره وغمضت عينيها وقالت بصوت نعسان انا بحس بالامان هنا اوي وبنسى كل حاجه حضنك اماني وملجاي عمر باسها في راسها بحنان نامي ياقلبي عشان اكيد تعبانه من مجهود النهارده 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
اسراء : لا انا عايزه ماما 
أسر :مامت مين يامه 
اسراء: وهي على وشك البكاء انت عايز مني ايه يا متحرش
اسر: اه هي ليله فل طب يا حبيبتي انا مش هاجي عندك متخفيش بس تعالي غيري 
اسراء بصريخ لاااا انت عايز تخدني على خوانه بتضحك عليا 
أسر: ضحك غصب عنه انا هروح اغير تكوني غيرتي تمام سبها وطلع 
اسراء: ينهار اسوح يارب ينام دخلت الحمام غيرت بسرعه  وطلعت على السرير وغطت نفسها  وعملت نفسها نايمه 
أسر :خبط ملقيش رد دخل لقيها نايمه ومغطيه نفسها مش باين منها حاجه 
اتنهد شكلي هتعب معاكي يلا اتوكلنها على الله وراح وهب  ناطط على السرير 
اسراء: قامت بفزعه وقفت على السرير ايه زلزال 
أسر: بصلها احي ياما ميكي ماوس لبسالي بجامت ميكي ماوس يااسراء  صلات النبي احسن ليلتنا فل 
اسراء: احترم نفسك اديني بقولك اهو 
أسر: وهو انا هعمل حاجه بعد ميكي ماوس دا لا ياقلبي اطمني اتخمدي  
اسراء: بتنهيده  ايوه كده يا جدع طب يلا بقا 
أسر: بفرحه يلا ايه 
اسراء: ناكل طبعا جعانه يا جدع الله 
أسر : بأحباط طيب يا اختي تعالي انزلي وانتي اخر ما انتي واقفه كده والله حاسك بنت اختي خدي كلي 
اسراء: وهي بتاكل وبزقها مليان مش هتاكل
أسر: ابتسم على شكلها وقعد ياكل معاها بعد ثواني كانت  عامله نفسها نايمه 
جه اسر من الحمام وابتسم بخبث ونام جنبها وسحبها عليا من وسطها فاارطدم ظهرها بصدره الصلب شهقت بتوتر وعضت فوق شفتيها بارتباك 
ابعد شعرها بعيد عن رقبتها واخد يمش بأنفه فوق بشره عنقها الحرير بأنفاسه الدافئة همس أمام اذنها  بصوت اجش بحبك 
حست بقلبها هيطلع من مكانه من شدت مشاعرها تجاهه اتنفض جسدها برعشة حين بدأ يقبل عنقها بقبلات رقيقه متفرغة
حس برعشة جسدها تحت لمسته قال بصوت حنين دافئ أسراء متخفيش اطمنت اسراء وحست بالامان  واستسلمت لمشاعرها واخدها في عالمهم الخاص يبس في مدى عشقه لها
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد