روايات

رواية ليس اخي الفصل السادس 6 بقلم اسماء محمد

 رواية ليس اخي الفصل السادس 6 بقلم اسماء محمد

رواية ليس اخي البارت السادس

رواية ليس اخي الجزء السادس

 

رواية ليس اخي الحلقة السادسة

( وسبحان الله عدد خلقه ورضا نفسه وزنه عرشه ومداد كلماته)
آسيل:يووووووه ياربي بقا أنا اللي ما شاني في شارع الظلمه ده يالهوي أنا غابيه بجد وفجاه اتنين بقا يمشوا وراها
شاب:ما تيجي يا عسل اوصلك
آسيل قرفانه من منظرهم وفجاه راح مسكها من ايديها كتفها وزنقها في الحيطه
آسيل:الحقونييييي
شاب:متخفيش هبستطك وفجاه اخد بو***كس خاله وقع علي الارض
آسيل: أنت مين
رامي:مش وقته اخلصي ومسك ايديها وطلع يجروا وركبها العربيه وساق بسرعه
آسيل بدموع:شكرا بجد متشكره أنت لو مكنتش جيت في وقت مناسب كان زماني موت ولا حصلي حاجه
رامي:مفيش شكر ولا حاجه انتي اي اللي مماشيكي من هنا اصلا
آسيل:الصراحه يعني الطريق تاني كان مليان كلاب وانا بخاف منهم جدا فا لقيت طريق ده فا مشيت فيه
رامي وهو كاتم الضحك:كلاب لا بتهزاري هههههههههههه مش قادر  هههههههه
آسيل بغضب:انت بتضحك علي أي ايوا كلاب
رامي:ماشي يا ستي خلاص متزعليش وعلي العموم مفيش شكر ولا حاجه لو حد مكاني كان عمل اكتر من كده كمان ومتمشيش تاني في شوارع دي
آسيل:حاضر بس ممكن سوال
رامي:اتفضلي
آسيل:اسمك اي وانت بتشتغل اي بعضلاتك دي كلها
رامي:عضلاتي ده كلها هههههه هقولك أنا اسمي رامي شغال اي بقا هقولك بس متخفيش
آسيل:لا أنا قلبي جامد قول
رامي:هههه لا قلبك جامد اوي يابت والكلاب
آسيل: يالا عوزه اعرف بليز
رامي: ضابط في المخابرات
آسيل بزهول ومصدومه:هااااا سلام أنا بقا وطلعت تجري
نسبهم دول بقا
**************
عند كارمه كنت هتموت من قلق علي كريم لانه خرج من صبح وكان ليجري ومجلس من ساعتها وساعه دلوقتي ٢بليل وهتتجانن وفجاه تلفونها رن
كارمه:الو مين معايا
دكتور:حضرتك الأنسه  كارمه
كارمه:ايوا
دكتور:استاذ كريم الجابر في المستشفى الجابر التخصصي
كارمه بدموع :أنا جايه حالا
****************************
راحت المستشفى وبتجري في تورقه
كارمه بدموع:دكتور قولي هو كويس
دكتور:استاذ كريم جتله جلطه بس لحقناها وهو دلوقتي لسه خارج من العمليات وفي العنايه المركزه
كارمه بنهيار:عوزه اش…وفه
دكتور:بس بسرعه عشان ميتعبش
كارمه جريت علي الاوضه وترمت في حضنه
كارمه:كريم حبيي قوم أنا اهو معاك اهو قوم ونبي متسبنيش أنا محتاجك قوم عشاني أنا مليش غيرك ونبي خليك جمبي
دكتور:خلاص يا كارمه هانم لازم يرتاح
كارمه:اسكت خالص وابعد عني
دكتور:عشان كريم باشا ابعدي عشان ميحصلوش مضاعفات
كارمه خرجت وهي تائها متعرفش حصلوا اي ولا حصل اي قرارت تروح تسال دكتور علي حالته كلها
كارمه:دكتور بعد اذنك ممكن تقولي هو اللي حصل لكريم بظبط
دكتور:بصي حضرتك هو حصله جلطه بسبب حاجه زعلته جامد بس متخفيش لحقناه وخلال يومين بكتير هيبقا كويس
كارمه:شكرا
دكتور:انسه كارمه الاحسن انك تروحي عشان وجودك ملوش اي فيده
كارمه مشيت وسابته وروحت علي فيلا
ولسه بتفتح نور شافت الألفي قعد علي كرسي وحطت رجل علي رجل وبنفخ السخحار بتاعه
كارمه بخوف:انت مين
الألفي:لالا لا لي حق الجابر انك تبقي نقطه ضعفه وقرب منها قمر وحلو و…
كارمه ضر****بته بق**لم :انت اي اللي داخلك هنا وعوزه اي مني ابعد كده والوعي تنطق بكلمه وحده من كلامك و**س*خ ده علي ياعلي
الألفي بشر:متتعبيش نفسك كلهم بيحاولوا يلحقوا الكارثه اللي وقعت علي عائله الجابر كلهم
كارمه:كارثه اي
الألفي:انهيار أسهم شركات الجابر وانهيار الشركه الرئيسيه الجابر
كارمه بصدمه:انت اكيد متخلف اطلع بره
الالفي:مش قبل ما تت**متع با القمر اللي قدامي ده اه يا ابن*** اللي يا كريم متستاهلش الجمال ده كله و…..
يتبع…
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ليس اخي)

اترك رد

error: Content is protected !!