روايات

رواية أسيرة جلادي الفصل الثامن 8 بقلم مريم حسني

 رواية أسيرة جلادي الفصل الثامن 8 بقلم مريم حسني

رواية أسيرة جلادي البارت الثامن

رواية أسيرة جلادي الجزء الثامن

رواية أسيرة جلادي الحلقة الثامنة

في المستشفى
فادي قاعد قدام العمليات بقلق وبيفتكر شكلها وهي غرقانه في الد،م يا ربي هيكون ايه اللي حصلها ايه الدم ده كله
بعد شويه الدكتور خرج
فادي بقلق يا دكتور طمني
الدكتور للاسف الجنين نزل
فادي بصدمه جنين هي كانت حامل
الدكتور هو حضرتك متعرفش
فادي لا
الدكتور وواضح كمان ان هي مكنتش تعرف والا مكنتش اجهتت نفسها بالشكل ده عموما  هي نزفت  الدم كثير احنا نقلنلها دم و طبعا الجرح اللي في راسها بس الحمد لله ماثرش عليها وهي هتفوق كمان شويه بس هي محتاجه راحه وعنايه لحالتها النفسه وانا سبق وقولت لحضرتك الكلام ده وهي كمان محتاجه تتعرض علي دكتور نففسي يكون شاطر ويقدر يساعدها في اللي هي فيه لان بجد اللي بيحصل معها ده خطر جدا اتمني ان حضرتك تاخد بالك
فادي دكتور نفسي وحضرتك يا دكتور واثق فيه
الدكتور طبعا ده من احسن الدكتورة اللي في المستشفى وكمان هو دكتور في كليه الطب هو علي كفائه عاليه جدا رغم ان سنه صغير اظن ان حضرتك هتجتاجه الفتره دي يا حضره الظابط وخصوصا لما هي تعرف انها كانت حامل وفقدت الجنين
فادي انا هفكر وارد علي حضرتك
الدكتور تمام زي ما حضرتك تحب عن اذنك
فادي اتفضل
……………
هند روحت بيتها وهي باعيط
فايزه مامتها دخلت عليها ايه يا حبيبتي مالك بتعيطي ليه حد زعلاك
هند كردتش عليها وفضلت تعيط
فايزه برضو شريف يا هند
هند بعياط هو مبيحبنيش ليه يا ماما هو انا وحشه ده انا بحبه جدا ده انا فضلت ازاكر عشان ادخل كليه الطب وخصوصاً التخصص بتعه عشان ابقي معه وهو اللي يدرسلي يا ماما انا محبتش حد في حياتي غيره من وانا عيله صغيره هو العيب فيا يعني انا مثلا مش حلوه او غبيه فيا حاجه غلط
فايزه حضنتها اوعي تقولي عل نفسك كده انتي اجمل واحسن بنت في الدنيا انتي مفيش حد زيك يا حبيبتي
هند امال ليه هو مبيحبني يا ماما ليه
فايزه حمار ايه يعني ما في داهيه يا حبيبتي انتي بكره يجليك سيد سيده متزعليش نفسك
هند بعياط بس انا عاوزه هو مش عاوزه حد تاني سيبني يا ماما سيبني انا عاوزه ابقي لوحدي من فاضلك
فايزه حاضر يا حبيبتي حاضر علي رحتك ربنا يهديكي يا بنتي وسابتها وخرك وهند فضلت تعيط مكانها
………………
في المستشفى
شريف دخل لدكتور معتز
شريف حضرتك طلبتني يا دكتور
معتز اه الحاله اللي كلمتك عنها موجودة النهاردة عاوزك تشوفها
شريف بلهفه ندي
معتز بستغراب ايوه هي في ايه
شريف باحراج احم لا ابدا عندي فضول بس اعرف حكايتها
معتز تمام هي هنا و جوزها واقف بره هو مش مقتنع بالحكايه دي اصلا بس انا بقي عاوزك تقنعه
شريف حكايه ايه
معتز الدكتور النفسي
شريف اه تمام انا هتصرف
 ……………
فادي دخل لندي الاوضه
فادي عامله ايه دلوقت يا ندي
ندي بصتله وهي دموعها بتنزل وبصت الناحيه التانيه
فادي هو انتي كنتي عارفه انك حامل
ندي بصتله بخوف
فادي قرب منها ومسكها من شعرها وبغضب كنتي عارفه ولا لا
ندي قعتت تترعش وتعيط
فادي تمام جيبتيه لنفسك وشدها من درعها وجرها وره وماشي بيها وهو خارج لقي شريف في وشه
شريف حضرت الظابط فادي اهلا وسهلا انا دكتور شريف الدكتور النفسي
فادي زعق فيه اوعي من وشي يلا انت وزقه  وسابه ومشي
شريف يلا هو بيتكلم كده ليه يا دكتور معتز
معتز معلش يا فادي عديها تعالي معايا شريف فضل واقف بيبص علي ندي وهي ماشيه مع فادي بالعافية
………………
فادي ضربها بالقلم وقعت علي الارض كنتي عارفه ومقولتيش ليه
ندي كانت بتعيط وتهز راسها بلا وبتشاور انها مكنتش تعرف
فادي مسكها من شعرها بتكدبي عليا يا ندي انطقي
ندي بقت تعيط اكتر وتهز راسها بلا
فادي صعبت عليه لما لقها بتبصله برعب وخوف كده اخدها في حضنه وقعد يطبطب عليها ندي شاورتله انها عاوزه تنام
فادي شالها لاوضتها ونيمها
واتصل بدكتور معتز
فادي ايوه يا دكتور انا موافق ان ندي تتعالج عند الدكتور النفسي واحجزلها في المستشفى من بكره
يتبع…
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أسيرة جلادي)

اترك رد

error: Content is protected !!