روايات

رواية ليس اخي الفصل السابع 7 بقلم اسماء محمد

 رواية ليس اخي الفصل السابع 7 بقلم اسماء محمد

رواية ليس اخي البارت السابع

رواية ليس اخي الجزء السابع

رواية ليس اخي الحلقة السابعة

المستشفى
كريم قام بفزع:كااااارمه
رامي:اهدي اهدي كارمه كويسه هي في البيت
كريم بتعب:هو حصل اي
رامي:شركه رئيسيه للجابر انهارت الألفي جاب تسريح بهد..مها ووقع..ت
كريم :أنا مش عارفه اعمل اي أنا تعبت أنا عوز كارمه دلوقتي
رامي:اهدي يا صحبي هي كمان تعبانه كنت من شويه هنا وانا خلتها تمشي
كريم اتعصب:ازاي خلتها تمشي لوحدها شوف في حراسه في البيت ولا لا بسرعه
رامي بقلق:اهدي انت لسه تع.بان حاضر اللي انت عوزه
رامي اتصل ب علي
رامي:اي يا علي انت فين
علي بتعب:احنا فى موقع شركه
كريم بعصبيه:انتم بها…يم مشغل رجاله معايا أنا ولا عيال
رامي قفل :خلاص يا كريم اهدي هي اكيد كويسه
كريم بعصبيه:أنا لازم امشي من هنا وبيف..ك الأجهزة
رامي بقلق :انت بتعمل اي يا عم انت لسه تعبان يا كريم يا دكتور دكتور
دكتور دخل اداله مهدي وكريم بقفل عينه كارمه انتي فين
*************************************************
عند كارمه
الألفي:حرام الجمال ده كله يتم..تع بيه الجابر
كارمه طلعت تجري علي فوق
ونزلت وفي ايديها مصدص
الألفي:سيبي يا حبيبتي العبه دي
راحت ض..ربت رص..اصه جمبه عشان توريه أنها مش بتهزار وقربت وح.طت المص..دص في دما..غه شد ..
منها المصدص ورام..ه
الألفي:القطه طلعت شار..سه وانا بحب النوع ده
مسكها من ايديها جامد وربط…ها وقرب منها وبصلها برغ..به كبيره وهي بتحاول تصرخ وفجاه بسها بعن.ف وقط..ع هدومها وفجاه داخل رامي ومعاه قوه ومسكوا
الألفي:والله ما هسبكم يا عيله الجابر
رامي دخل فك كارمه وجبلها حاجه تغطي بيها نفسها
كارمه بنهيار:كر..يم ..هو ..فين
رامي:اهدي هو كويس ده كمان طلب يشوفك بس هنرتاح انهارده ونروح سواء نشوفه بكرا
ووصل كارمه لفوق
رامي:معلش بقا هيفا ضيف تقيل شويه أنا هطلع انام فوق لو عوزه حاجه نادي عليا
كارمه بوجع:شكرا
داخلت الاوضه وهي مش قادره تقف علي رجليها من الوجع ونمت
تاني يوم رامي نزل يخبط عليها
رامي:كارمه يالا تجهزي عشان نروح لكريم
كارمه مكنتش قادره تقوم من سرير وجسمها كله خدوش أقمت فتحت الباب بصعوبه
كارمه بالم : تمام
رامي اخد باله انها تعبانه من اللي حصل امبارح:انتي لو تعبانه خلاص
كارمه:أنا لو بموت اروح لكريم سواني هلبس ونزله
لبست دريس واسع وطويل عشان يغطي الخدوش والتعوير دي
رامي:جدعه احسن عشان ميشوفش جروح دي وراحوا المستشفى كارمه طلعت تجري علي كريم وترمت في حضنه وفضلت تعيط
كريم بيحاول يخبي وجع:أنا اهو كويس بتعيطي ليه اهدي
دخل دكتور وانبهر بملاك اللي بيعيط أقدامه
كريم بصوت فزع الدكتور:اي دكتور هنفضل نبص كتير اخلص
دكتور وهو بيبلع ريقه بصعوبه:احم اه حضرتك ممكن تمشي انهارده بس ترتاح ومتنزلش شغل
كريم:كويس
رامي:بس ترتاح هااا مش كانك مكانه شغاله
كريم:ملكش دعوه وشورله عشان يطلع بره
كريم حضن كارمه وهدها
كارمه:كنت محتاجك اوي يا كريم
كريم :أنا معاكي اهو متخفيش
كارمه:متسبنيش تاني
كريم: وعد مش هسيبك تاني كفايه بقا عيط يالا عشان نمشي من هنا
كارمه:حاضر
وسندته عشان يقوم وراحوا الفيلا
رامي: حمدالله على السلامه يا صحبي
كريم:الله يسلمك تعبتك
رامي:ده انت اخويا وغمزله اسيبك مع الموزه
كريم حدفه بكوبايه
رامي:مجتش عليا
كريم المره جايه في دماغك غور
رامي:كده طيب أنا مخصماك اصلا
كريم بقرف:كتك داهيه مين بس اللي امهادعيه عليها نفسي اشوفها
رامي افتكر آسيل وقال في سره وانا كمان نفسي اشوفها تاني
كريم:رحت فين ياض
رامي:أنا اهو طب بذمتك يا كارمه أنا مش موز وحلو ودمي شاربت دي امها تبقي دعيلها
كارمه. فضلت تضحك:لا انت حلو متقولش كده
كريم بص ل كارمه خلها هتموت من خوف وقرص علي ايديها
رامي:تقريبا أنا تقلت عليكوا وانت عوز ترتاح مع الموزه دي شويه اسيبك بقا سلام
كريم بعصبيه ومسكه من قميصه:اسمها مدام كارمه أو متقولش اسمها اساسا تاني حاجه مفيش موزه دي تاني تالت حاجه متكلمهاش اصلا انت فاهم غور
رامي:وسع كده يدك تقيله اوي يسطا وانا عوز اخش دنيا
كريم :طب غور من وشي لحسن تخليك تخرج منها
رامي طلع يجري
كارمه كنت خايفه وبتعيط بصمت
كريم طلع وهي وراه هتموت من خوف
كريم:أنا هخش اخد شور واطلع ناكل ماشي
كارمه بدموع:حاضر
كريم قرب منها بهدوء:اهدي أنا اسف عشان خوفتك بس انا كده اي حاجه تبقي بتاعتي لازم محدش حتي يبصلها وانتي اختي ازاي يعني تستحمل حد يبصلك
كارمه بغيذ:عندك حق وسع كده وقامت لبست سلبته بكوم عشان تدري جسمها كله من خربيش وجبت الاكل عشان ياكلوا
كريم خرج لبس تشرت اسود وبنطلون اسود وشعره نزل علي عينه
كارمه تنحت من القمر اللي قدمها
كريم ضحك وبين الغمصتين القمر دول:اي أنا حلو كده
كارمه فاقت:لا لا وبعدين هعاكس اخويا ودي تيجي بردو
كريم افتكر لما قال كده واضايق بس هو لازم يفكرها أنها أخته عشان متنساش
كريم فضل ياكل وهو ساكت وقام دخل المطبخ
كريم:عوزه تشربي اي
كارمه:عوزه انام
كريم خلاص تعالي ننام سواء
كارمه اتجاهلت كلامه وداخلت تنام
كريم:كارمه اصبري اجي انام أنا كمان تعبان
كارمه مش بترد كريم قرب منها وشال غطاء لقها وشها احمر وبتعيط
كريم اخدها في حضنه:اهدي اهدي اي اللي حصل
كارمه بتحضنه اكتر
كارمه أقمت وغيرت السلبته وخليته يشوف الخد..وش وخربي..ش دي
كريم بعصبيه وصوت جمهوري:مين اللي عمل كده
كارمه مكنتش قادره ترد
كريم اخدها في حضنه ولغايه ما هديت
كريم بهدوء:اي الللي حصل يا حبيبتي
كارمه:الألفي يا كريم
كريم بغضب ليحاول يخفي:ماله
كارمه:حاول يتها…جم عليا وقط..علي هدومي وشورتله علي شاف.يفها وقالتله بص أنا اتع.ورت هنا بسببه
وحكتله كل اللي حصل
كريم:طب ليه مقولتليش
كارمه:ما انت مش ناقص
كريم:طب اهدي وانسي الللي حصل وفضلت في حضنه لحد مانمت
كريم في سره أنا حد يلمس حاجه بتاعتي والله ما هرحمك بس اصبرلي وكمان الشركه هعمل اي بس يا ربي أنا تعبت بس ضربه الجايه هتبقي تقيله عليك يا الألفي ونام من كتر تفكير
كارمه صحيت الصبح قبل كريم بتبص عليه ولسه هتقوم راح شدها ليه وبقا فوقي.ها
كارمه: كريم ابعد
كريم:تؤتؤ
كارمه:انت درجه الحرارتك عليا صح وسع كده راح قرب منها قالها كده
ماركه :ابعد بقول
كريم:راح بسها من دماغها وضحك قالها دماغك شمال يا بت ههه
كارمه ضربته:انت بارد اوي
كريم ضحك:هو في حد يخاف. انه يقرب من جوزه حبيبه كده
كارمه اتعصبت ومشيت
كريم بيحاول يستفزاها:طب ينفع تسيبي اخوكي الكبير واقف بيكلمك وتمشي كده
كارمه بعصبيه: غور من وشي يالا من هنا
كريم كتم ضحك وبتمثيل:انتي ازاي تكلمي جوزك كده
‏كارمه:يووووه ولسه هتضربه ب حاجه
اتفجت ببو…سه عميقه وهي مصدومه ومن اللي هو بيعمله بس هي اتجوبت معه
‏وبعد عنها عشان تاخد نفسها وشاف وشها احمر من كتر كسوف هو دخل جري علي حمام متفجاه من اللي حصل كريم ودماغه تحت الميه:لا اي اللي انا بعمله ده امسك نفسك يا عم اي ده اقولها اي بقا أنا دلوقتي يالهوي اوريها وشي ازاي بقا
‏كارمه كنت وقفه مصدومه :هو اي اللي حصل ده وبعدين هو بيعصبني بكلمه اخويا دي عيل فصلان وبعدين انا اللي زي الهبله ما أنا فعلا إخوته اي اللي معصبني كده
‏كريم طلع لبس ولسه بيفتح الباب عشان يخرج لقي كارمه قدامه حاول مايبصش عليها لكن هي جت لحد عنده
‏كريم: احم احم نعم يا كارمه
‏كارمه:ات معاك شكولاته بليز
‏كريم ضحك:حاضر وبسها من دماغها ومشي
‏راح القسم عند الألفي
‏ضابط:اهلا اهلا كريم بيه
‏كريم بغضب:أنا عوز الألفي
‏ضابط:ليه يا فندم
‏كريم:أنا هتنازل عن كل القضايا اللي الألفي متهم بيها
‏ضابط مصدوم : حضرتك كويس
‏كريم:انت لسه هتتناقش معايا اخلص
‏ومضي التنازل ومشي راح موقع بتاع شركه
‏كريم ببرود:أنا كلمت مهندسين يجوا يشوفوا الكارثه دي
‏احدي المديرين:بس حضرتك احنا خسرنا كتير
‏كريم:فلوسي أنا وانا حر
يتبع…
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ليس اخي)

اترك رد

error: Content is protected !!