روايات

اسكريبت قلب معذب الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

اسكريبت قلب معذب الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

اسكريبت قلب معذب البارت الثاني

اسكريبت قلب معذب الجزء الثاني

اسكريبت قلب معذب الحلقة الثانية

-انت اتجننت صح ؟!!
قولتها وانا منهارة وبعيط ….جسمي كان بيترعش بش هو كان بيبصلي ببرود شديد وكأن انهياري ميعنيهوش  اصلا ….
-ها خلصتي مناحة
بصتله بإنكسار فقال :
-انا هنزل اجيب علبة شوكلاتة وجاتوه عشان عيب ندخل علي الناس وايدينا فاضية وانتي جهزي لبس كويس عشان نروحلهم بكرة من غير تأخير …
وببرود لف وكان هيمشي لما صرخت وقولت:
-لو اتجوزت يبقي تطلقني انا مش هقبل بضرة
بصلي بإستغراب بعدين قعد يضحك …..كنت مصدومة وانا بشوفه بيضحك بهيستيرية شديدة …بلعت ريقي وجسمي بيترعش …قرب مني وقال بتريقة:
-لا والنبي متبينيش…وعد انا هم*وت لو طلقتك….حياتي هتقف…
بعدين ضحك تاني وزعق:(بقلم سولييه نصار)
-ما في داهية يا حبيبتي …ده  يوم المني يوم ما اطلقك والله واخلص من واحدة زيك
رجعت لورا وانا ببكي فقال :
-بس يا تري عندك استعداد تترمي في الشارع انتي وبناتك …عندك القدرة المادية انك تبعدي وتبقي مسؤولة عن البنات …انا هديكي حقك …هأجرلك شقة عشان زي ما انتي عارفة ان دي بتاعة اخويا وهديكي نفقة ومؤخر مبلغ ٢٠٠٠جنية وده مقدرتي …انتي بقا تتشالي وتتدقي وتحاولي تتدبري نفسك …بس يا تري الفلوس دي هتكفي ايه ولا ايه …هتكفي الاكل ولا الشرب ولا المدارس ولا ايه …وانتي يا عيني يتيمة ملكيش حد ده انتي حتي مجبتيش قشاية في البيت انا اللي صارف ومكلف …لميتك وسترتك ومدفعتيش مليم بدل ما تشكريني بتعامليني كده …
مسكني جامد وقال:
-انتي ناكرة للجميل….عايزة تغوري خدي بناتك وغوري وهتكتفي باللي هرميهولك وتخرسي خالص وانا هعيش مع مراتي الجديدة …واحدة تقدر تجيب الواد ….قوليلي يا وعد ها نبدأ إجراءات الطلاق ولا لا
دموعي نزلت انا وحيدة اهلي ماتوا مليش حد …دماغي حسيتها هتنفجر ….كنت بفكر في عيالي …انا معييش شهادة يعني مش هقدر اشتغل …٢٠٠٠ جنية دي مش هتكفي ابدا …عيالي هيجوعوا…وانا مش هقدر اعمل فيهم كده …بصيت لحسين بكره …اول مره اكرهه بالشكل ده ….هو مسكني من ايدي اللي بتوجعني وهما ولادي….مسحت دموعي وهزيت راسي وقولت:
-عقبال ما تيجي هكون جهزت اللبس وكويتلك هدومك
ابتسم بنصر وقال :
-بحبك لما تكوني مطيعة يا حبيبتي
وبعدين سابني ومشي …انهارت علي الأرض وانا بعيط جامد …قلبي كان واجعني …متخيلتش يعمل فيا كده …ك*سرني ودمرني…بس لا انا مش هستسلم هلاقي طريقة اتطلق مستحيل ابقي علي ذمة واحد زيه
……..
تاني يوم …
كنت واقفة قدام المرايا بضبط نفسي ….كانت ملامحي باردة …مفيش دموع في عيني …جه حسين من ورايا ومسك كتفي وقال:
-صدقيني يا وعد مش هيتغير حاجة انتي هتبقي حبي. الاول حتي لو فيه غيرك …صحيح قاسي معاكي بس بحبك ….
ابتسمت ببرود وقولت:
-عادي ولا يهمك .
رجع وحسيته استغرب بس معلقش…لسه هيتكلم سبقته وقولت :
-يالا عشان منتأخرش علي الناس
……..
في بيت سها
كنا قاعدين مع سها واهلها….كانوا بيبصولي من فوق لتحت بس انا كنت باردة …كان لازم اكمل للاخر…
اتكلمت ام سها :
– انا طبعا موافقتش علي حسين الا لما قالي انك موافقة علي ضرة ليكي…صحيح بنتنا مش ناقصة عشان تدخل علي زوجة اولي  بس القلب وما يريد…
-كتر خيركم طبعا وانا بحترم امانتكم دي
حسين  استغرب…انا كنت باردة ورسمية اووي معاهم …مكانش باين عليا القهرة ولا الحزن وده جننه…اي راجل بيحب يحس انه محور الكون …حزني وضيقي وغيرتي بيغذي غروره بس انا قررت أن احر*قه بنفس النار اللي كان عايز يحرق*ني بيها
ابتسمت وقولت؛
-طبعا انتوا عارفين احنا جايين هنا ليه …حسين هو جوزي وحب حياتي وانا اتمناله الخير حتي لو كان علي حسب سعادتي…وانا طبعا مش هلاقي اجمل من سها بنتك تبقالي ضرة عشان كده انا ونيابة عنه بطلب ايد سها لجوزي …
كان حسين مصدوم ….كملت وانا برمي سهمي الاخير:
-وبما أننا ناس بنفهم في الاصول والعدل فنتكلم عن المهر …حسين جوزي هيدفعلكم مهر ١٥٠ الف جنية
-اييييييييه ؟!
قالتها  ام سها بصدمة فلطم حسين فتكلمت بسرعة وقولت :
– لو سمحتي يا مدام ده اخر كلام احنا مش هنزود مليم تاني ..ايوة انا زوجة أصيلة ومرضاش ان جوزي يدفع كتير مش كفاية يا حبة عيني الشبكة ام خمسين ألف اللي هيجيبها للمحروسة!!!
لطم حسين وقال:
-يالهوي يالهوي اتخرب بيتي !!!!
يتبع …
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (اسكريبت قلب معذب)

تعليق واحد

اترك رد