Uncategorized

رواية عشقي الصغير الفصل الاول 1 بقلم سلمى وليد

رواية عشقي الصغير الفصل الاول 1 بقلم سلمى وليد

رواية عشقي الصغير الفصل الاول 1 بقلم سلمى وليد

رواية عشقي الصغير الفصل الاول 1 بقلم سلمى وليد

في وسط حاره شعبيه تقف فتاه في بلكونه شعرها قصير وشديد السواد عينيها واسعتين ولونهما زتوني فاتح ولديها غمازهه وتتميز بخفه الدم (دي انا دي متخدوشش فا بالكم)وعندها ٢٢سنه(بس انا عنده ١٣هع)
سلمي:انتااا يلاااا اكتم بوقكك صدعت اميييي
الطفل:ما تهديشي بقيي يا اختشي مش عارفين نلعب كل شويه تجعري
سلمي:اجعر؟ ده انا هنزل امسك في زماره رقبتك يبن سعديه 
الام:خشي بقي فضحتينا (امي اهي يرجاله)
سلمي: يوه بقي يا امومه بدل ما تيجي تجعري معايا
الام:فجاه الشبشب اتقلع ونزل عالقفا اجعر يبت يجموسه البحر انتشي
سلمي:يلاااهههتتووووويييووييي طيشنننن يخرابيييييي يختششششااااييي حد يلحقني منن الولييههه المفجعوه دييي
*******************(نسيبهم يجعروا مع بعضهم)**********************************★****
ف مكان آخر يتميز بالفخامة والرقي ينزل من سيارته بهيبته وغروره المعتاد ولما لا فهو مصدر اعجاب الجميع فهو صهيب الالفي اسم له عنوان وله اسم عائله عريق ويكبر اسمه كل مادا 
صهيب:ظبطت كل المواعيد
السكرتير بخوف وتوتر:اا يوو هه يا صهيب ب ي ه 
صهيب:انت بتتوتر كده لي بشخط احنا هنهزر ولا ايه متنشف يالا كده 
(صهيب الالفي له عينين حديتين عالصقر ف هو ملقب بالصقر شكله وسيم جدا و له بنيه قويه جدا وطويل جدا يكره نساء حواء كلهم ولكنه يعشق واحده فقط فالنتعرف عليه فيما بعد……)
دخل الي مكتبه و طلب من السكرتير أن يأتي له ب مراد 
(مراد صديقه الذي يفهمه فهو صديقه منذ الصغر منذ أن عرفه فهم سويا من الصغر هو شاب وسيم يمتلك من العمر ٣٣سنه فهو اصغر من صهيب بسنه (فا صهيب يمتلك ٣٤عام) له عينان صغيرتان ويتميز بخفه الظل و هو جاد في عمله لكنه يحب المزح)
مراد:فتح الباب علي طول 
مراد: زوجي قره عيني حبعمري وحشني يراجل كده كل ده متسالش عليا.
صهيب : وهو جالس عل مكتبه بهدوء و وقار و برود وهو يشاور علي الباب
صهيب: ده اسمه ايي؟
مراد:يوه يا راجل ده باب سلامه نظرك
صهيب :حلو اوي كويس انك عارف هتخرج بره وتفضل تخبط لحد ما اقولك أتنيل خش 
مراد: اهون عليك
صهيب :واحد 
مراد : في اي مالك انت بتفتكر الاعداد ولا ايي
صهيب :اتنين
مراد خرج جري علي الباب فهو يعرف صديقه يضرب بغباء وهو خارج خبط في بنت غايه فالجمال تمتلك عينان سودا و محجبه و لابسه فستان احمر و و فضفاض عليها فهي غايه فالجمال وبشده )
مراد بصدمه: بسم الله مشاء الله اي الجمال ده 
البنت برقه:اناا اسفه مكنتش اقصد انا كنت بدور علي مكتب استاذ مراد علشان انا اول يوم شغل ليا اسفه مره تانيه
مراد بصدمه: استاذ مراد مين بس اي الجمال ده 
البنت: في اي حضرتك كويس
مراد: انا استاذ مراد مكتبك المكتب الي جنبي عااليمين 
البنت: اسفه معرفتش حضرتك
مراد: هو انتي اسمك اي 
البنت: ليما 
مراد:ماشي يا لينا 
بعدها افتكر إن كان عايز صهيب في حاجه 
قعد يخبط لحد ما صهيب قاله ادخل
صهيب :اي يا شحط كل ده برا 
مراد: شوفت بت زي القمر طلعت هتشتغل معايا بس اي جامدعع 
صهيب: اتلم 
مراد:عونيا ياض يقمر انت يا جميل
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
ف الصباح 
الام: قومي يبت انتي يا نيله يا ست خرا يبنت الجذمع 
سلمي :zzzzzzzzz
الام: جابت جردل مياه تشسشششش
سلمي: البيت بيولع اوعي تلحقونا سبونا نموت شهداء 
الام: قومه يبنت الكلب عندك محاضره وشغل ييزفته 
سلمي 
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!