روايات

اسكريبت قلب معذب الفصل الرابع 4 بقلم سولييه نصار

اسكريبت قلب معذب الفصل الرابع 4 بقلم سولييه نصار

اسكريبت قلب معذب البارت الرابع

اسكريبت قلب معذب الجزء الرابع

اسكريبت قلب معذب الحلقة الرابعة

اخد منه  الورقة وهو مصدوم بعدين قرب مني وقال:
-ايه دي يا وعد
-ورقة خلع
-وحيات امك
جريت فجري ورايا
-اعقل يا حسين
-انتي خليتي فيا عقل ….عايزة تخلعيني
-طيب ما انت عايز تتجوز عليا ولا هو حلال ليك وحرام ليا …انا مبقتش احبك ومش عايزة اعيش معاك انا  حرة يا اخي هو ايه عافية
– من امتي الكلام ده
– من وقت ما بعتني يا حسين …انا اخدت قراري خلاص مش عاوزاك لا  انا ولا بناتي
ضحك بتريقة وقال :
-خلع يعني تنازل عن حقك
-تغور الفلوس اللي تيجي منك مش عاوزها
-ايه هتشحتي انتي وبناتك
-اشحت مش مشكلة بس مش هخضع ليك يا حسين …متقلقش هلم شنطة هدومي واطلع من هنا ومش هتشوف وشي وانت اتجوز اللي هتجيبلك الواد
لسه همشي من قدامه مسك ايده وقال:
-انتي شايفلك شوفه تانية ولا ايه
بصتله من فوق لتحت وقولت:
-مش كل الناس زيك يا حسين …وخف ايدك شوية احنا. دلوقتي بينا قواضي اكيد مش عايز ان بدل قضية الخلع يبقي جناية …
سابني فابتسمت ومشيت ….
جهزت هدومي وهدوم بناتي ومشيت…روحت علي  بيتي اللي اتأجرته واللي اشرفت دلال عليه
-حلو اووي يا دلال تسلم ايديكي قوليلي لو دفعت حاجة من جيبك عشان اردها
-بطلي هبل يا بت بعدين ما شاء الله يختي  الفلوس اللي اديتهاني فضل منها كمان …ما شاء الله يا حبيبتي مشروعك بيكسب اووي احنا في فترة بسيطة قدرنا نأجر بيت ولو استمرينا كده هنشتري شقة كمان
-الحمدلله يا دلال …مكنتش غلطانة لما بعت دهبي واشتريت محل للحلويات الشرقية والجاتوهات.
-انتي طلعتي ذكية
-والله الموضوع جه صدفة يا دلال ….صديقة عملت ليها تورتة لعيد ميلاد بنتها وكانت حلوة والخبر انتشر وبقيت بعمل اوردرات كتير وطبعا حسين لانه مشغول بسها مخدش باله …
-صحيح انتي هتخلعيه يا وعد
-ايوة يا دلال
-طيب اديله فرصة تانية
هزيت راسي وقولت:
-مبقتش قابلاه….ده كاره بناته في حد يكره نعم ربنا ده هما المؤنسات الغاليات مفروض يكون حامي ليهم مش العكس …ده عايرني بحوجتي ليه حسسني انه متفضل عليا شخص زي ده ملوش امان ابدا يا دلال …بس انا كسبت قدرت أقف علي رجلي وورطته ورطة حياته …انا دلوقتي استقليت بنفسي معايا قرشي يبقي لا حسين ولا غيره يقدروا يذلوني
…….
مرت الايام وحسين بيحاول يصالحني بس زي ما قولت انا قفلت منه خلاص …احيانا بنغفر لشخص  اكتر من مرة لأننا بنحبه واللي بيحب بيسامح بس  ممكن فجأة نقفل من الشخص ده …حبه في قلبنا يروح ومعزته تختفي …ساعتها بيبقي شخص عادي …ومبنكونش اصلا لينا مشاعر ناحيته لانه ساعتها بيكون مش مهم لينا ومش شايفينه …اسوا الأشخاص اللي بتستغل حبنا ليها بس هما اللي بيندموا في  مكنتش زعلانة من حسين ولا مقهورة بالعكس كان عادي …حسين أصبح بالنسبالي أب  ولادي بس ودي حاجة ضايقته لما عرفها بس هو اللي دمر مشاعري ناحيته فيستحمل!
…….
جات جلسة الخلع قبلها جالي وهو ندمان وعيونه مدمعة…طلب السماح اكتر من مرة بس الموضوع كان انتهي نهائيا …هو مبقاش مهم لدرجة اني حتي مش زعلانة منه عشان اسامحه بس  طبعا مستحيل ادخل انسان زي ده تاني حياتي وحياة بناتي
تم الخلع وحسيت اني حرة اخيرا …كملت في مجال الحلويات وركزت مع بناتي وبس …كنت فرحانة وانا بشوفهم بيكبروا يوم بعد يوم …مبسوطة وانا بشوفهم بينحجوا ….
…..
كبرت وكبرت بنتي  ودخلت ثانوي عام وطلعت الاولي علي مدرستها وقدرت تدخل طب …كان فرحتي بيها كبيرة …طبعا حسين كان بيجي يزورهم وقدر يحبهم بعد خيبة املو في ابنه اللي خلفه من سها …الولد اللي اتمناه طلع اخلاقه سيئة …شرب سجاير في سن صغير وهرب من المدارس لحد ما فصلوه…مفيش مشكلة الا اما عملها …ساعتها عرف حسين انه بناته نعمة وأنهم المؤنسات الغاليات❤❤
تمت
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (اسكريبت قلب معذب)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!