Uncategorized

رواية عشقي لوعد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ريهام

 رواية عشقي لوعد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ريهام
رواية عشقي لوعد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ريهام

رواية عشقي لوعد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ريهام

عند وعد وعمر في اليخت
صحي عمر علي رنة التلفون اخده وطلع بره علشان وعد متصحاش 
الو ايوه يا بابا اه تمام انا جاي 
وراح صحى وعد حبيبي اصحي 
وعد : في ايه يا عمر  
عمر: بابتسامه حنونه معلش يا حبيبتي لازم نمشي عشان بابا مسافر في شغل وأسر رايح شهر العسل والمستشفى مفيهاش حد اوعدك هعوضك الايام الجايه 
وعد : بابتسامه  لا عادي يا حبيبي هغير ونمشي
،،،،،،،،،،،،،،،،،،
صحي اسر وبص جنبه لقيها تغطي في نوم عميق وفاتحه بوقها بطريقة مضحكة ابتسم عليها واقترب منها وهو يلعب في شعرها بعشق ويقبل خدها برقه تململت  هي بانزعاج  ضحك هو عليها ثم بدأ يزعجها اكتر حتى صحيت بانزعاج وبصتله  وكان شعرها هائج بطريقة مضحكة 
اسراء:بتزمر في ايه يا اسر على الصبح بترخم ليه 
أسر: برفع حاجب اسمها بترخم 
اسراء : اه وبطل عايزه انام 
أسر:  وهو بيقرب منها امم عايزه تنامي 
اسراء : يلا ارجع بتقرب ليه 
ضحك اسر على شكلها وشعرها اللي بقي كيرلي مديها مظهر جذاب تعالي وانا اقولك ليه 
اسراء: قامت ولا ابعد اعااااا سحبت الغطاء عليها بكسوف ووجه احمر نهار اسود انت عملت في ايه وديت الميكي موس فين 
ضحك أسر بصوته كله اقسم بالله مجنونه بعدين هو انا مالي مش انتي ال،،،،،، 
نطت عليه وكتمتله بقه خلاااص انت هتسيح استر عليا الهي يسترك  
اسر: فتح عنيه علي اخرها وبلع ريقه برغ*به مظ*لمه وجسد مهتز  
اسراء: بصت مكان ما بيبص وصرخت اعااااا اه يا س*افل وغطت نفسها 
أسر : سحبها عليه بصوت  متحشرج وهو يمرر عنيه عليها بشغف تعالي وانا اوري*كي الس*افل 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، في عربيت عمر 
وعد :عمر عايزه شيبسي  
عمر: بابتسامة وسيمه بس كده حاضر انتي تامري يا عسل وعد :ضحكت 
خدها ونزل دخل السوبر ماركت وجبلها شيبسي وشوكلاته وعصير ونوتيلا ومن كل حاجه 
وعد : احم عمر عايزه اندومي 
عمر ايه هو ده حاجة تتاكل 
وعد: اه دا وشاورت عليه 
عمر :جبلها ومشى 
وصلو الفبلا رنا كانت نازله بشنطتها عمر هو انتي ماشيه 
رنا وهي بتبص لوعد بشر اه ماشيق مع خالو ماهو الشغل اللي هيروحه هناك عندنا 
عمر هز رأسه طب امال فين بابا 
رنا في اوضت المكتب 
باس عمر راس وعد وقلها اطلعي ارتاحي وانا جاي هزت راسها 
عمر: دخل المكتب 
وعد: قالت لرنا توصلي بسلامه لسه هاتطلع السلم رنا: حطت رجليها بخبث وشنقلتها 
وعد وقعت علي السلم ورأسها اتخبطت جامد ونزفت 
رنا شافت ال*دم خافت وسبتها ومشيت 
عمر طلع من المكتب لقي وعد مرميه وس*ايحه في دم*ها بصلها بصدمه وقلبه وقف من الخوف متحركش من مكانه خالد :شاف المنظر وحالة ابنه زعق فيه عمر شيلها بسرعه وشوفها انت دكتور فوق ياعمر 
عمر فاق  من اللي هو فيه وصرخ باسمها وعدددددد طلع يجري عليها وشالها ومعرفش يعمل ايه 
خالد: شافو محتار  وديها المستشفى يا عمر  انت مش هتعرف تكشف عليها بحالتك دي بسرعه 
عمر خدها ومشى 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
أسر وهو بيحط الشنط في العربيه وينفخ بضيق يا بنت الناس يلا هنتاخر على الطياره 
اسراء: اهو جايه كنت يجهز لزوم الاتيكيت بس
أسر لوى في شفايفه وهو اللي انتي عملاه دا اتيكيت الطقيه والنظارات هو احنا رايحين رحله تعالي يا حبيبتي اركبي  
اسراء: بس اسكت انت متعرفش حاجه 
أسر :ضحك حاضر سكت 
اسراء: ها ماقلتليش مسافرين فين 
أسر: مفاجاه 
اسراء: بتزمر بس انا نفسي اروح الهند 
أسر: الهند امم طيب نبقى نروح عايزه حاجه تاني 
اسراء: الله عليك يا ابو الكبتانو لا بس كده اروح الهند وبعدين ابقا افكر 
أسر: ضحك ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك واعملك اللي نفسك فيه
اسراء: ياااه يعبصمد  كد ايه انت رومنسي 
أسر: عب صمد طب مسمعش صوتك
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
سلمى ياعمي عبده اااف هو راح فين اتاخرت علي المحاضره حسن: البواب مش موجود يابنتي مشى راح يوصل الاستاذ سليمان والد حضرتك 
سلمى: بابتسامه ماشي يا عمي حسن شكرا 
طلعت من باب الفيلاه تشوف تاكسي وهي ماسكه الفون بترن على ملك خبطت في حاجه صلبه اااه 
هم حاطين حيطه في الطريقة 
لا ياقلبي دا خطيبك  رفعت سلمى راسها 
انت بتعمل ايه هنا 
اياد: جاي اوصل اميرتي كليتها 
سلمى: بفرحه والله انتي جيت في الوقت المناسب يلا بسرعه يسطا
اياد: اسطه طب اركبي يختي 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
عمر هي عامله ايه دلوقتي 
دكتوره اسماء هي كويسه والجنين كويس بس الخبطه كانت جامده شويه خد بالك منها ومن اكلها عشان الجنين 
عمر : بهدوء مرعب شكرا 
دخلها لقيها نايمه والتعب باين عليها حس ان قلبه اتعصر من الالم والخوف عليها لحظة ما شاف ال*دم حواليها حس ان قلبه وقف والأكسجين قل من حواليه على اميرته الصغيرة البريئه اتنهد بتعب
وراح جنبها ونام وخلعلها الحجاب ودفن راسه في رقبتها واستنشق ريحتها بعشق وخوف من أنه يخصرها حاوطها بدراعه من وسطها ودفن راسه اكتر ونام بتعب
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
سلمى: بس هنا يسطه شكرا 
اياد: مسكها وسحبها عليه قبل ما تنزل خدي هنا رايحه فين 
سلمى :بتخدر من قربه وهي  شبه في حضنه ها،، اياد ابعد الناس شيفانا 
اياد: رد قزاز العربية لا والله لازم اخد بوسة كتب الكتاب اللي هتشل عشان ابوسها 
سلمى: بتوتر اياد ابعد هتاخر على المحاضره 
قربها اياد اكتر وهمس قدام وجهها بعشق اعمل ايه اصل انا لو مخدتهاش مش هركز في الشغل طول ما انتي بعيده عن عيني دي تصبيره 
غمضت عيونها وقلبها يضرب بشدة بسبب انف*اسه الحاره التي تخطلت بوجهها 
اقترب هو من شفايفها لسه هيلمسها زقته بفزعه بسبب شخص خبط على قزاز العربية من بره فتحت الباب لقيتها ملك 
اياد: بص لملك بغيظ وقال يعني خفتي تتأخر خمس دقائق 
ضحكت ملك وقالت بمشاكسة هو انا شكلي قطعت حاجه مهمه 
اياد: اه يختي البوسه اللي باصنلي فيها كل ما اجي ابوسها حد ينط 
ضحكت ملك بشده بسبب كسوف سلمى وغيظها منه 
طب معلش بقا يا برنس مها تانيه ومسكت سلمى ودخلت الكليه وهي بتضحك 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
تململت وعد فى نومها بانزعاج حست بثقل جسدها 
وانفاسها الدافئة تلفح في عنقها ابتسمت بحنان وعدلت نفسها في مواجهة وجهه وبصتله بحب وتأملت وجهه الرجولي وملامحه الجذابه تلقائي مشت اديها على دقنه قربت منه بكسوف وباس”ته جنب شفايفه عضت فوق شفايفها بكسوف وكأنه شايفها  أبتسم عمر وهو مغمض عنيه وبصها 
شهقت وعد بوجه محمر وكسوف عمر انت صاحي
عمر : اه وتاني مره لما تبوسيني مش كده البوسه يا حبيبتي كده ثواني وسحبها عليه من وسطها والتهم شف*تيها بشغف كبير ،،،
اما عنها هي فقد ثملة وهو ينهل من شهد شف*تيها فقد كان يحاول أن يبث لها حبه ومدي خوفه عليها من أنه يخسرها بعد أن عجزت الكلام عن وصفها
وهو يلتهم كل جزء في وجهها ببطئ وشغف،،،
ويرجع يلتهم شفتيها بشغف اكبر وحنان،،،
أبتعد قليلا حين شعر بضيق تنفسها واسنده رأسه على جبينه يلهث بشده 
أما عنها فاخد صدرها يعلو ويهبط من شدات مشاعرها،،، 
قال بنبرته الرجوليه الدافئ كنت هموت من الخوف عليكي لما شفتك وال*دم حواليكي حسيت بالعجز ساعتها خفت اخسرك 
ابتسمت وعد: بعشق من خوفه عليها وارتمت فى حضنه بحبك اوي
شدد من احتضانها وكاد ينكسر اعظام جسدها وهو يضمها بقوه و يدفن راسه في عنقها ويستنشق ريحتها المسكرة  بتخدر وانا بعشقك
ابتعدت وعد بفزعه وخوف ودموع عمر ،،البيبي كويس مش كده،،
سحبها عمر عليه ونيمها في حضنه هشش كويس متخفيش قال بصوت هادي مرعب هي اللي وقعتك مش كده 
هزت وعد راسها امم 
عمر:  طب يلا قومي عشان نمشي  
وعد: عمر  متعملهاش حاجه خلاص هي اصلا ماشيه وانا والبيبي الحمدلله كويسين مهما كان دي بنت عمتك 
خدها عمر وروح بيها  نيمها على السرير انا رايح مشوار ضروري متطلعيش من الاوضه انا هبعتلك داده جملات عشان لو احتاجتي حاجه مش هتاخر عليكي عزت وعد راسها وهو قرب منها وباسه من جبينها ومشى 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
راح المطار لقي والده ورنا قعدين في الاستراحة مستنيين الطياره 
خالد: عمر انت بتعمل ايه هنا هيا وعد كويسه من اخر مره كلمتك وطمنتني عليها 
عمر وهو بيبص لرنا بعيون صقر لايا بابا هي كويسه بس انا جاي عايز رنا في حاجه 
رنا بخوف انا،،الطياره هتفوتنا،،،
قاطعها عمر بصوت رجولي غليظ قوي دب الخوف في قلب رنا تعالي ورايا راحت وراه بخوف
عمر بهدوء مرعب انتي عارفه كويس انتي عملتي وانا سكت عليكي كتير بس انا سكت بمزاجي على اللي عملتيه بس انتي اتخطتي حدودك 
رنا : بدموع انا عملت،، كده ،،عشان بح،،، 
قاطعها عمر بأستنكار بس انا مش عايز اسمع حاجه لولا وعد طلبت مني معملش حاجه. انا كنت ندمتك على كل حاجه في حياتك وانتي عارفه كده كويس انا كنت بعتبرك زي اختي واكتر وكنت بعزك بس انتي اللي اتخطيتي حدودك لما ازيتي اغلى حاجه في حياتي بس ده ميمنعش اني شوفتلك عقاب هتحبيه 
رنا : بخوف،، عقاب،، ايه
عمر بابتسامه خبيثه انسي انك تبقى عارضة ازياء لأن مافيش مخلوق على وجه الارض هيقبلك دي اوامر مني ودي اقل حاجه انا عملتها سابها ومشى
رنا:  بدموع وهي بتجري وراه لا يا عمر دا حلمي من وانا صغيره متضيعش تعبي ارجوك عمر رد عليها بليز ياعمر انا مستعده اجي اطلب من وعد أنها تسامحني عمر لبس نظاراته ومبصش وراه وسأبها  ومشة وهي صرخت باسمه عمررررر ارجوك لا 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
وصل أسر وأسراء الفندق في باريس 
اسراء:الله انا لسه مش مصدقه أن احنا في باريس تعالى بالحضن يا عبد الصمد 
أسر: بضحكه طيب يا قلب عبد الصمد هاخدك بالحضن وبكل حاجه بس مش هنا في اوضتنا وغمزلها 
اسراء: ضربته في دراعه بكسوف وضيق والله انت قليل الادب  
ضحك أسر عليها وهي بتبصله بغيظ 
خد مفتاح الاوضه وخدها وطلع 
اسراء اترمت على السرير ياااه الواحد نفسه ياكل ويناااام 
اسر : بحنان هاخد دش ونطلع ناكل تحت اول لو انتي تعبانه نطلب الاكل هنا اللي انتي عايزاه 
اسراء طلعت تجري واترمت في حضنه انا بحبك اوي لف اسر اديه حوالين وسطها وجذبه عليه اكتر ودفن راسه في عنقها واستنشق ريحتها بعشق وانا بموت فيك يا قلبي بس ابعدي كده عشان حضنك جنني وهيخليني اتهور وانا بسراحه نفسي اتهور  
ابتعد اسراء قليل وجهها مقابل وجهه ولفت اديها حوالين رقبته وقالت بدلع ونفسها الدافئ تتصدم في وجه  
الله طب وانا مالي يالمبي 
سحبها أسر عليه وجس*مها يلت*صق به وقال بتخدر هتجننيني 
اسراء: بدلال أسر ابعد عشان جعانه
أسر : شلها ابد والله لما اكل انا الأول اصل انا جعان اوي ضحكت اسراء بدلال 
أسر صلات النبي احسن
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
كانت سلمى تلعب في الفون وتشرب هوت شوكلت سمعت صوت غريب جاي من البلكونه  
فتحت القزاز لقيت اياد شهقت بصدمه 
اياد انت بتعمل ايه هنا وجيت ازاي
اياد : وهو بيدخل لجوه جيت ازاي دي عندي انا ولا انتي نسيتي اني ظابط وغمزلها 
سلمى: اه بس انت جاي ليه
اياد : واحد اتسلق وطلع من البلكونه لمراته ولا روميو  يبقى عايز ايه اكيد عايز بوسه 
ضحكت سلمى بشده والله مجنون 
اياد: قرب منها طب هاتي بوسه بقا قبل ما حد يطب علينا 
سلمى: بابا 
ياد: بص وراه بفزعه فين 
سلمى: ضحكت هههه عليه لما انت خايف عاملي فيها روميو ليه
قرب منها اياد بشر سلمى وهي بترجع بضهرها لورا لا بقولك ابعد والله اصوت وألم عليك،،،
في ثانيه سحبها عليه وشدد فوق وسطها حتى التصقت في صدره العريض ،،،
شهقت بتوتر وحطت ايدها على صدرها تدفعه لورا اياد حد،،ييجي 
اياد: بنبره رجلوليه حنونه وأنفس*هم تخطلط مع 
بحبك وضي يلتهم شف،،،، 
قاطعهم خبطه على الباب زقته سلمى بخوف وتوتر 
اياد: أقسم بالله حد باصصلي فيها 
سلمى : امش بسرعه زقته للبلكونه 
سناء: سلمى انتي نمتي 
سلمى: لا يا ماما دقيقه وجايه بصت لاياد امشي استنه خلي بالك من نفسك وانت بتنط 
ابتسم اياد: على خوفها عليه متقلقيش ادخلي انتي
يتبع ……
لقراءة الفصل الرابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!