روايات

رواية أرض العشق الفصل الخامس 5 بقلم منار همام

 رواية أرض العشق الفصل الخامس 5 بقلم منار همام

رواية أرض العشق البارت الخامس

رواية أرض العشق الجزء الخامس

رواية أرض العشق الحلقة الخامسة

ياسين نزل من العربيه لقي البت بتجري تستخبه وره ضهره وفي راجل تاني جاي جري وراها
الرجل : بعد اذنك يا اخ انتا مشاكل عليه يلا يا شهد
ياسين قال بصوت واطي: عايزها ترجعي معاه
شهد هزت رسه بي معنا لا
الرجل اتقدم يمسك ايد شهد(الي عايز لينك الوتباد علي صفحتي او يطلبه في التعليقات)
فجاء لقي ايد ياسين بديه بو”كس في وشه
_مقلتلك مش عايزة
ارجل وي هو بيرجع لي وره: هتندمي يا شهد وي وليد مش هيسيبك… قال الكلام ده وجري……
ياسين لف وشه لقي شهد بتعيط
_متخفيش هو مشي
شهد: شكرا
_تحبي اوصلك
شهد: لا شكرا هخد تكسي
ياسين: مش هينفع تمشي لوحدك الوقت اتاخر اركبي
شهد ركبت مع ياسين العربيه
ياسين: عايز تروحي فين
شهد: قصر ياسين علي باشا
ياسين بصله بستغرب في المرايه: ااحم هو انتي ليكي حد هناك
شهد خدت باله ان ياسمين بيبص عليه في المريه اتكسفت وفضلت تتلم في فستانه المقطوع
ياسين خد باله
شهد: اه ماما
ياسين قلع الجاكت: خدي ده لحد منوصل
_*هو احنا امتي ؟ ف حضنك مبحسش بوقت*_♥️
مليكه طلعت من الحمام بعد ما خدت دش
بس اتفجات بي ابراهيم نايم علي السرير من غير تيشرت وحتط اديه ور راسه
مليكه بكسوف: احم هو انتا هتنام هنا
ابراهيم: اه عندك مانع
مليكه: لا بسال بس
مليكه قالت كده وي قربت من السرير وختد مفرش وي مخده..
ابراهيم كان بيبص عليه بستغراب شويه ولقيه بتحط المخده علي كنبه بعيده شويه عن السرير
ابراهيم: بتعملي اي
_هنام
ابراهيم بضيق: مليكه تعالي نامي هنا
مليكه: لا انا عايز…..
ابراهيم بصوت عالي نسبين: مليكه تعالي قلت
مليكه خا”فت من صوته: بس مش هتضربني
ابراهيم: مليكه انا قلت ااااااي
مليكه بخوف: حاضر
وفصلت تتقدم من السرير ببطئ وخوف من ابراهيم وصوته الي كان عالي وشكله وي هو بيبص عليه
مليكه اول ما وصلت عند السرير ابراهيم شدها من ايدها وقعت صدره العاري تلقائيآ حطت ايده صدره
ابراهيم: خيفه مني يا مليكه انا بخوفك
مليكه بدموع: ما انتي ز”عقتلي ولمه بتز”عق بتتضر”بني
ابراهيم وي هو بيرجع شعرها لي وره ودنه
_مش احنا اتفقناا مش هضر”بك لو سمعتي كلامي وبعدين انا مش فاكر ول مره ضربتك انا بزعق بس
مليكه: بس انا بخف برضو لمه تزعق وانا مش عايز انام جنبك علشان كل مقرب منك بتعمل حاجه حرام وانا مش عايز اروح النار
ابراهيم: مليكه انا مش بعمل حاجه حرام انتي مراتي.. ايوه بيكون حرم لمه تعملي كده مع حد غير جوزك لاكن جوزك لا…..
وفتكر ان هي ممكن تكون مرات غيره لو فكر تسيبه او يسيبه.. وكمل….
_بس انتي يا مليكه مينفعش تعملي كده مع حد غيري انا بس يا مليكه فاهمه
مليكه بصتله بمعنا فاهمه
كمل وي هو بيملس علي شعرها: مليكه انتي بتصلي
كل ده وي هي نايمه علي صدره مليكه رفعت وشه ليه
_اه
ابراهيم بستغرب: بس انا مش فاكر اني شفتك بتصلي قبل كده
مليكه بكسوف: مهو انا يعني
ابراهيم يضحك وي هو بيهمس جنب ودنه
_متتكسفيش كده علشان انا فهم كل حاجه
مليكه  اتكسافت بتحول تقوم
: طاب ممكن تبعد عايز انام
ابراهيم: لا انتي هتنامي زي منتي كده
مليكه: بس ا..
ابراهيم: مللللليكه انا قلت اي
مليكه بترجع رسه علي صدر ابراهيم: حاضر
ابراهيم لي نفسه: مش عايزها تنام في حضنك شيل بقا شوف هستحمل ازي
فرحهہ آللقآء آحسن من مليو9ن شآآت ومكآلمهہ ????????
ياسين قاعد وقدمه منال وي شهد في حضنها وصدمه الي  خددتها بعد معرفت ان هو صاحب القصر ونفس السخص ال امها حكتله عنه كتير  ….
 شهد قالت كل حاجه لمه بدايه من ان عمها جه اتقدم لي ابوها علشان يجوزه   ولده لي وحده من بناته وقالت ان ابوها اختار مليكه علشان شيفه ملهاش لزم لاكن شهد بتشتغل جنب الكليه وبتجب فلوس علشان كد جوز اخته مليكه رغم ان هي لاكبر
وي لمه حولت تهرب مليكه حباسه وضر”بها ونهارده قدرت تهرب منه(مع العلم ان مليكه اخت شهد من لاب بس)
منال: انا كده اطمنت علي مليكه لان عمك راجل محترم وي اكيد ابنه زيه
ياسين بصرمه: يعني انتي مش عايزة ترجعي لي ابوكي
منال: مستحيل ارجعها ليه اكيد مش هيرحمها بعد ما هربت
ياسين: انا عايز اسمع ردها هي يا داده
شهد هزت رسه بمعنه اه مش عايز ارجع
ياسين وي هو قايم: تمام كده هو يجرب يقرب منكم وي يوجهني انا لاول …..وكمل وي هو طالع
 داده خالي حد يجهز لاوضه الي فوك لي بنتك وخلي حد يعملي فنجان قهوه وبعتهولي
ياسين طلع وفوق وخد دش ولبس هدوم قطن مريحه وقف قدم المريه يدخل عليه عز
عز بمرح: الوحش الي مش بيسال
ياسين زي مهو مش رضي يبص عليه وعطيه الوش الخشب
عز: احم شكلك لسه زعلان خلاص ياباشا قلبك كبير
ياسين بغضب: قلبي كبير يا روح ا”مك في كل حاجه ال ان اشوف مستقبلك وصحتك وكل حياتك بضيع قدمي وسكت
وعلي فكره انا لسه مجبتش اخري منك علشان لو جبته هتزعل اوي مني
عز: لا أعوذ بلله من اخرك يا ياسين باشا هو انا اقدر
ياسين: اتقند”ل قول عايز اي
عز: احم لا يعم مش عايز حاجه انا بس لقيتك مسالتش عليه قلت اجي اشوف
ياسين ابتسم لنه عارف اخوه كويس وقال
_علي فكره بقالها يومين عند صحبتها وخدت لإذن مني
عز بغضب: ازي يعني خدت لاذن منك وهي من امتا بتخد ازن حد غير
ياسين: امممم ولله  انتا زيك زي يعني خدته مني منك احنا لاتين مجرد ولد عمها وهي مش محتاجه تخد اذن حد علشان تطلع
عز بغضب: ازي متخدش اذن حد  ده انا اكسر راسه لو فكرت تتكر تاني وتطلع متخدش اذني
قال الكلام ده وي هو خارج: سلام انا هروح اجيبه
ياسين  اتنهد: انا مش عارفه امتا عقلك هيعرف انك بتحبه يا عز اخوي مش فكرت ان انتا الي مربيه او مسؤال عنه
**اعرفكم بقا فاطمه  بنت عم ياسين وي عز كانت عايشه في المنصوره مع جدتها بعد موت ابوها وي امها وكمان فتره ستها ماتت  ياسين اصر عليه تروح تعيش معهم ون ابوها ليه نصيب في البيت ***
**الفرق بين الاعجاب و الحب ؟؟
أن اعجبتك الورده ستقطفها
وان احببتها سترويها♥????????****
في صباح يوم جديد
يياسين كان قعد يفطر سمع صوت راجل داخل وبزعق ويقول عايز بنتي
منال وي شهد طلعو علي الصوت
ياسين قعد علي الكرسي بكل بروده
ياسين: مش هترجع معاك وطول مهي في بيتي يعن تحت حمايتي
شهد ور امه مستخبيه ودموعه مطر نازل
منال ببعض الشجاعة: بيعينك تمس شعرها من بنتي تاني يا حسن
حسن ابو شهد: دي بنتي وي هخدها يعني خدها
ولسه رايح يخد شهد من ورا امها قبل ميتحرك خطوه كانو رجالة ياسين مسكوه
حسن: بقا هي كده… ويبعد الرجاله… انا ماشي بس راجع وي معاي البوليس وبنتي هخدها
حسن قال كده وطلع
اول مخرج شهد وقعت مغمي عليها
منال: بنتي يلهوي بنتي
ياسين قام جر علي شهد وشاله وحطه علي الكنبه
ياسين: اهد يا داده ده بس بسبب التغط شويه كده وهتفوق
ياسين وي هو بيحط شهد علي الكنبه دي كانت اول مره يبقا بل قرب ده منه ركز في وشها لابيضه وفيه اثار حمره من العياط وشعرها البني الي طالع من تحت الخمار وشفيفها واااه من تلك اشفاه
(بصو يا جماعه انا اكتب لغه عربيه براحتي او عميه براحتي برضو ول اقلكم فككم من طريقة الكتابه خالص ياجماعه????????)
منال: هيخدها بنتي بين اديه وي هرجعه لي الجحيم تاني
ياسين بعد محط شهد علي الكنبه وفاق من دائره تاملوا
_هااا بتقولي حاجه يا داده
منال بدموع: بنتي يا ياسين هيخدها هيخدها
تمسح دموعه وتكمل بصرار.. انا هخدها وسافر
ياسين مسك ايد منال: وربي ميقدر يلمس وحدها منكم طول منتو تحت حمايتي
منال: بس هو ابوه وليه الحق يخدها الحكومه هتقول كده
ياسين بشرود: متخفيش يا داده وربي لو هيبقا اخر يوم في عمري مش هترجع معاه
كن كالحياه رافق الجميع ولا تتمسك بأحد♥
*هيفضل صوتکگ آلـوحيد آللي قآدر يخليني آفرح من قلبي ????????????????*
مليكه نايم في حضن ابراهيم وعماله تتمسح في زي القطط
ابراهيم صبر نفد وي هو ماسك نفسه بي العافيه اصلا فجاء شد مليكه بقيت هي تحته وي هو فقيه
مليكه بخضه: في اي
ابراهيم: بطالي تعملي الحركه دي ونتي نايمه علشان انا مسك نفسي بل عافيه
مليكه: مانا مكنش عايز انام جنبك.. وكملت بكسوف….
 وبعدين بصراحه جسمي مسقع تلج ونتا جسمك سخن فكنت بقرب منك علشان ادفا
ابراهيم مكتش مركز مع ول كلمه من الي قلته
ابراهيم وي هو مغيب تماماً
_بقولك اي شفيفك دي ول لانسيز
مليكه تبصه ببراءة: لا ولله شفايفي
ابراهيم: طاب انا عايز اتاكد
مليكه: ازي
ابراهيم: كده ….. ولسه هيقرب منها الفون رن
ابراهيم وي هو بغمض عنيه بنفاذ صبر
_مين بر”وح امه ده
ابراهيم بعد عنه علشان يرد علي الفون
_خليكي زي منتي هخلص المكالمة واجي اتاكد
وخد الفون وطلع البلكونة
ابراهيم: ايوه يا زفت
علي الجه لاخره ياسين: متحترم نفسك ياض انتا ناسي بتكلم
ابراهيم: يعني انتا متصل بيه وقطعت الحظه المنتظرة علشان تقلي كده طاب يحج ايوه يا ياسين باشا عايز اي
ياسين بضحك: علي اساس دي اول لحظه ليك المهم هات المأذون ول واد اسلام صحبك ده وتعاله
ابراهيم: في اي
ياسين: تعال بس وانتا هتعرف
ابراهيم: طاب نص ساعه اكمل الي كنت بعمله وجاي
ياسين بضيك: اااابراااهيم
ابراهيم: خلاص يخوي جاي
ويقفل
ياسين اتنهد: انا عايز اتكلم معاها يا داد قبل المأذون ما يجي
منال: خليه مفجاء احسن يبني انا خيفه عليه من صدمه تاني
ياسين: متخفيش انشاء الله هتفهم الموضوع….
يتبع…
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أرض العشق)

اترك رد

error: Content is protected !!