Uncategorized

رواية بنات زينب الفصل الرابع 4 بقلم سما أحمد

  رواية بنات زينب الفصل الرابع 4 بقلم سما أحمد

رواية بنات زينب الفصل الرابع 4 بقلم سما أحمد

رواية بنات زينب الفصل الرابع 4 بقلم سما أحمد

وقفنا المره اللي فاتت لما يونس نام وهو بيفكر في سما
نكمل 
تاني يوم الصبح 
عند البنات 
شهد ماما انا انهاردا هروح مستشفي عشان اشوف المرض النفسين عشان مشروع التخرج 
نور يعني مجنونه هتعلج مجانين 
شهد دول مش مجانين دول عقلين جدا بس الضروف اللي حصلت معهم وصلتهم لكدا 
سما شهد معها حق انتي متعرفيش حصل معهم اي 
زينب طب خلاص يا بنات يلا تعالوا افطروا 
وفطروا وكل واحد راح لمكان 
عند كريم 
كان ماشي ورايح الشركه بس شاف حادثه علي الطريق نزل بسرعه وساعد الراجل وخده علي المستشفي 
عند شهد بدأت تدرب ولبست البلطو الأبيض وراحت تتكلم مع المرض 
واحد من المرض ينفع تجبيلي عصير عشان مش بيخلوني اخرج من هنا 
شهد طب ثواني 
وخرجت بس فجاء واحد شدها من ايديها 
….بسرعه اعملي حاجه حصل حادثه علي الطريق 
شهد ثواني انا .  
كريم انتي اي انجزي بسرعه  اعملي حاجه للرجل 
شهد حضرتك فاهم غلط انا 
كريم انتي مش دكتوره ولا اي 
شهد لا دكتوره بس 
كريم بس اي بس فاشله اوعي كدا من وشي اشوف دكتور تاني 
شهد احترم نفسك لو سمحت انا دكتوره بس نفسيه مقدرش اساعده 
كريم اه يعني دكتوره مجانين طب امشي 
شهد اتعصبت منه ومشيت 
وكريم جاله دكتور وساعد الراجل ورجع الشركه 
في الشركه 
سما وصلت ودخلت مكتبها علي طول مشفتش يونس 
في مكتب سما 
سما في نفسها هو فين مشفتوش 
عقلها وانتي مالك خليكي في شغلك دا المدير 
سما بس بردو احنا صحاب ولازم اطمن عليه 
قلبها صحاب بردو انتي شكلك هتحبيه 
عقلها لا طبعا انت جليه تشتغلي ولا جايه عشان ق*له الآد*اب دي 
سما صح انا جايه اشتغل 
قلبها الحب مش ق*له آد*اب 
سما بس انتوا الاتنين وبدأت تشتغل 
عند يونس 
يونس هي فين طب جت ولا لسه اقوم اروح المكتب بتعها ولا لا احسن حاجه اسأل عمر 
يونس عمر هي سما جت قصدي المستشاره الجديده 
عمر بضحك اه يعم جت 
يونس بتضحك ليه 
عمر انا قبل ما اشتغل عندك كنت صاحبك من واحنا صغيرين يعني اعرفك احسن من ابوك نفسه انت بتحبها صح 
يونس أولا انت بتشتغل معايا مش عندي ثانيا مش عارف بحبها ولا لا بس عايزها قدامي علي طول وبحب اشوف ضحكتها 
عمر لا دا انت واقع اي رايك اخليك تشوفها دلوقت 
يونس ازاي 
عمر سيب الموضوع دا علي اخوك وخرج
في مكتب سما 
عمر خبط 
سما اتفضل 
عمر انسه سما الورق دا ترجعيه وتخلي مستر يونس يمضي عليه 
سما لازم انا اللي اروح اخليه يمضي 
عمر اه عشان انا عندي شغل تاني 
سما تمام 
وسما راجعت الورق وراحت عند يونس 
سما خبطت 
يونس ادخل 
سما حضرتك ينفع تمضي علي الورق دا 
يونس في عقله يا ابن الايه يا عمر 
سما سمعته مال عمر 
يونس اي انا مقولتش عمر 
سما عارفه بس قصدي هو استاذ عمر قالي ان حضرتك لازم تمضي علي ورق الصفقه دي وانا راجعت الأمور القانونيه وكل حاجه تمام 
يونس اه تمام هاتي 
سما اديته الورق وهو خلصه 
يونس انتي فاضيه انهاردا بعد الشغل 
سما اه يعني في حاجه 
يونس انا قولت بما اننا صحاب ينفع نتغدا مع بعض انهاردا يعني لو ينفع 
سما بتوتر هو هشوف ماما كدا واقول لحضرتك قبل معاد خروج الشغل 
يونس اه اكيد هستني ردك 
سما بابتسامه تمام عن اذنك وخرجت 
ويونس اقعد سرح فيها وقال عملتي فيا اي بس 
عمر داخل اي خدمه طول عمري جميلي عليك 
يونس تعالا دا انا هرقيك في الشغل 
عمر اي هتخليني المدير 
يونس لا بس هكتبلك ٤٩ في الميه في شركتي  
عمر انت بتقول اي بطل هبل 
يونس انت عارف اني كنت هعمل كدا من ساعه ما طنط رحمه ماتت انت عارف انها عوضتني عن الام وربتني معاك وانت اخويا الصغير 
عمر اه عارف بس ابوك مش هيسكت 
يونس انت عارف ان انا الشركه دي انا عملتها لوحدي وبفلوسي يعني محمد القاضي مالوش فيها 
عمر قام حضنه انا مش عارف اقولك اي 
يونس عايزك تروح تتقدم لكارما 
عمر اي 
يونس انا عارف انك بتحبها وهي بتحبك بس بتحاول تبعدها عنك عشان الزفت الفلوس وافكار محمد القاضي بس بابا ميبقاش ابو كارما انت عارف عمي رامز هو ابوها ويقول اي حاجه تخصها وصدقني طلما هي بتحبك وانت بتحبها مش هيقف قدامكم 
عمر انا بحبها اوي يا يونس 
يونس عارف يا حبيبي 
كريم هي مين دي 
…….
سما كلمت زينب 
سما ماما عايزه اقولك علي حاجه 
زينب قولي 
سما قالتلها علي الغداء مع يونس 
زينب مستحيل تروحي مع ابن محمد القاضي 
يتبع…
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!