روايات

رواية أسيرة جلادي الفصل التاسع 9 بقلم مريم حسني

 رواية أسيرة جلادي الفصل التاسع 9 بقلم مريم حسني

رواية أسيرة جلادي البارت التاسع

رواية أسيرة جلادي الجزء التاسع

رواية أسيرة جلادي الحلقة التاسعة

ندي صحيت من النوم وهي حاسه بتعب
فضلت تبص حواليها كثير وقامت من على السرير بصعوبه نزلت دورت على فادي بس ما لقيتوش
ندي فضلت قاعده مكانها بتعيط بتعيط عل كل حاجه بتحصلها حتي حلم اي واحده انها تبقي ام راح كانت حامل وهي متعرفش حامل حصل غصب عنها وراح وهي متعرفش بدات تحس انها فيها حاجه غلط بتدات تفكر بطريقة مجنونه شويه قامت جابت سكينه من المطبخ وابتدت تعور نفسها في كل حته في جسمها جتلها حاله هستريا من كتير محست بالكره والرفض من اللي حوليها
……………
حسام لا انا مش مصدقك يا فادي انت لسه بتكلم الزفته اللي اسمها ريم دي يا بني دي بت شمال والكل عارف ازاي لسه بتاخد برايها او اي حاجه هي بتقولها
دي كارها نفسنا دي مش طبيعيه يا فادي مريضه نفسيا والله
فادي انت مالك مكبر الموضوع كده ليه يا عم مش لدرجه دي هي لسعه شويه بس مش اوي كده يعني ماكل واحد له ربع ضارب
حسام يابني ده كله عندها ضارب دي مش طبيعيه صدقني يا فادي دي بني ادمه غريبه جدا واحده بتحب الاهانه والضرب انت فاكر انك بعد ماسبتها فضلت عايشه عل الاطلال لما هي محاوله معايا وانا ادتها علي دمغها انا مليش في جو القرف بتعها ده وحولت من ادهم بس انت عارف انوا متجوز وبيموت في  مراته وادها الطريحا التمام ابعد عند البت دي احسن ليك يا فادي انا نصحتك وانت حر وبعدين تعالي هنا ندي دي ذنبها ايه دي باين عليها غلبانه اوي وملهاش في اي حاجه هي الزفته اللي اسمها ريم دي هي اللي خلتك تعمل فيها كده صح
فادي بتهرب بص يا حسام كده كده انا مكنتش طايق ندي وانا حكيتلك كل حاجه
حسام وبعد ما عرفت انها ملهاش دعوه باي حاجه وان امها كرها كلمت ليه عشان الحيوانه التانيه هي اللي اقعتك ان هي بتحب العنف زيها ثح والله لازم تروح مصحه نفسه
فادي اللي فعلا محتاجه دكتور نفسي هي ندي مبقتش تتكلم وبتعمل تصرفات غريبة
حسام مهو من عميلك وبعدين متاكد ان ندي بس اللي محتاجه دكتور نفسي مش انت كمان
فادي بعصبية احترم نفسك يا حسام في ايه انت عاوز تطلعنا كلانا مجانين وخلاص الله
حسام المرض النفسي عمره مكان جنان ماشي يا فادي انت بس اللي مش عاوز تطلع غلطان انا ماشي وقولتلك نصحتي وانت حر سلام
………………
فادي رجع البيت قعد يدور على ندى بس ملهاش بس لان في اثر د*م لا انا اقدم على الارض مابقاش فاهم في ايه بس كل اللي حصل له ان بقى مرعوب و بيدور عليها بشكل هيستيري
فادي برعب بصوت عالي يا ندى يا ندى طلع فوق وقعدت ادور عليها وبعدين افتكر ان هي بتستخبى دائما في الدولاب
فتح الدولاب لها قاعده وضمه رجليها صدرها وحضنا نفسها وبتعيط خرجها بهدوء
فادي بقلق مالك يا ندى في ايه انت كويسه
وبعدين بص لها لاقي جسمها كله متعور ويجيب د*م فادي بخضه اللي عمل فيك كده وبعدين بص على ايديها لا انا ماسكه سكينه اخذها من يديها بسرعه
فادي مسكها من دراعها وهزها بعنف انت غبيه يا بنتي ايه اللي انت عملتيه في نفسك كده ازاي قدرت تعملي في نفسك كده
فوق يا ندى فويا الله يهديك انا خلاص حجزت لك عند دكتور نفسي وهتبقى كويسه ووعد مني انا مش هاجي ناحيتك ثاني
من النهارده انا هختك عند الدكتور ماتخافيش  يا ندى
ندى فضلت تعيط وفادي اخذ وفضل يطبطب عليها لحد ما هديت وجبلها  لبس ولبسها وقال لها
فادي يلا يا ندى انا زي ما وعدتك انا اخذك عند الدكتور نفساني انت هتبقى كويسه هناك ان شاء الله هو هيساعدك ويا رب يا ندى تقدري تسامحيني انا فعلا ندمان على اي حاجه انا عملتها فيك وعايز اقول لك اخر حاجه ندى انا باحبك
ندى بصيت له رعب وهزت راسها بلا
فادي ايه يا ندى مالك خايفه كده ليه ما تخافيش في المصحه ياخذوا بالهم من كويس قوي انا موديكي مصحه  كويسه والدكتور اللي هناك شاطر جدا
ندى هزت راسها ب ماشي
فادي وندى نزلوا وراحوا المصحه فادي  قابل شريف
فادي لشريف زي ما فهمتك ندى امراتي وانا باخاف عليها جدا وجايبه هنا عشان عارف ان المستشفى مستشفى على اعلى مستوى و دكتور معتز شكر لي فيك كثير قوي اتمنى ان انت تتحسن على يدك
شريف بصيله بقرف ما تقلقش يا فندم ان شاء الله الحالات عندي كلها زي بعض
فادي عموما تمام ممكن اعرف اوقات الزيارات امتى
شريف ما اقدرش اقول  لحضرتك مواعيد زيارات دلوقت اول شهرين تقريبا ما بيفهمش زيارات خالص
فادي بس الكلام ده مش معي انا
شريف انا قلت لحضرتك انا ما عنديش اي تفريق ما بين المرضي واللي باقوله لك ده مصلحها  مش اكثر
فادي تمام بس خذ بالك
شريف نورت يا فندم
شريف دخل لندى بعد ما فادي ماشي
شريف اول ما شافها بس قرب منها بحنان  ندى ندي اول ماشافتوا خافت وفضلت ترجع لورا
شريف ابتسملها بطيبه ومدلها ايده متخافيش ممكن
نؤدي بصتله بستغراب
شريف ابتسم اكتر سليمي متخافيش
يتبع…
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أسيرة جلادي)

اترك رد

error: Content is protected !!