Uncategorized

رواية عشقي لوعد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ريهام

 رواية عشقي لوعد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ريهام
رواية عشقي لوعد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ريهام

رواية عشقي لوعد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ريهام

عدا أسبوعين على أسر وأسراء في شهر العسل في باريس اسراء : اسر الحق دا برج إيفل 
أسر: بابتسامه وسيمه اه هو 
اسراء: سحبته من ايده وطلعت تجري وهيا سبحان وراها اجري يا مجددد
أسر: بضحكه اهدي يا بنت المجنونه 
اسراء : عليا الطلابات لاتصور جنبه امسك حدفتله الفون صورني 
أسر: ضحك عليها وعلى الحركات المجنونه اللي بتعملها وهو بيصورها سحبته تعالا نتصور مع بعض 
أسر: بأستنكار يااه على التواضع لسه فاكره 
يعم تعالي بس نتصوره كام صوره 
اسراء : بذهول بص في محل في لبس هندي هناك اهو 
أسر : هز رأسه بيأس منها اممم 
اسراء: بليزز يا اسوره عايزه ادخل اتفرج انا بحب اللبس الهندي اوي  
اسر: ابتسم  طيب روحي خدي الفيزه عشان لو حبيتي تشتري حاجه وانا هدخل استني في المطعم دا تمام بس ما تتاخريش 
اسراء : اعاااااا اتنطط بفرحه وباسته في خده وراحت 
أسر :ابتسم على جنونها ودخل المطعم يستناها 
اسر هاي شنو عم تعمل هون اكتير اتوحشتك يا زلمه والله  قالتها فتاه جميله كلامها مكسر مبتعرفش تتكلم عربي كويس 
أسر: بزهول بيكلم نفسه نازلي انتي هنا ينهار اسود لو اسراء شافت ولا لبسك دا والله مش بعيد تموتك وتموتني احم بتعملي ايه هنا 
نازلي :قعدات وقالت بدلع ما رح تطلبلي حاجه اشربها ولا شنو وبعدين ابنحكي 
أسر: احم  ودي تيجي برضوا 
دخلت اسراء: محل الملابس وتتفرج عل كل حاجه وعجبها ساري وجابته وجابت خلخال وطلعت ودخلت المطعم 
نازلي: بدلع شنو حالك انت وعمر اكتير اتوحشتكم،،
وحش مين يم وحش وحش لمن يلهفك
بص أسر لقيها اسراء بتبص بشر لي لنازلي
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
طلع عمر من اوضة الملابس وهو يرتدي ملابس الشغل ويجهز نفسه لقيها قاعده على السرير وبتهز في رجليها وهي لابسه بجامه هوت شورت ب*لع ريقه واتنهد 
احم مالك يا حبيبتي يعني صاحيه بدري النهارده 
قامت وعد ووقفت قصاده ولفت اديها حوالين رقب*ته بدلال اعشان اودعك قبل ما تمشي 
رفع عمر حاجبه اممم ماهو من ساعه ما الدكتوره منعت*ني منك وهرمونات الحم*ل دي هتجنني وانا مش عارف اركز على حاجه سح*بها عليه وغمزلها مانغير ام الدكتوره دي اللي مش بتفهم حرم*اني منك وانا على اخري من هرمونات الحمل بتاعتك  
ضحكت وعد بدلال الله وانا مالي يالمبي مش هي اللي قالتلي ماتق*ربش مني اول شهرين عشان غل*ط على البي*بي 
سب عمر في سره الدكتوره امم طب يا حبيبتي هروح الشغل علشان اتاخرت وانا اصلا على اخري 
وعد : وهي بتلعب فى لياقه القم*يص بتاعته طب ما تتاخريش عليا علشان بتوحشني قالت بتزمر وهي بتربش في عنيها وانت علي طول كده الشغل واخدك مني انا زحلانه منك اهاا
قعد عمر على السرير وقعدها على رج*له وقال بحنان انا عارف اني مقصر معاكي واني النهارده كله في الشغل بس والله غصب عني بابا مش موجود وأسر الكلب مش راضي ينزل غير لما يكمل شهر الزفت بتاعه،،،
وعد: دفنت وشها في رقبته واستنشقت ريح*ته الرجوليه بحب وقالت بدلال طب روح ومتتاخرش عليا 
اغمض عمر عنيه واتنهد باشتياق طب انا كده مش هعرف امشي ولا اركز ،،،،
مسك وشها بأديه وبص فعنيها  هتعملي في ايه تاني هحب اكتر من كده ايه تاني انا وصلت لمرحله اني أدمنتك وانا في الشغل ببقي هتجنن علشان اخلص واجي بتوحشني حتى وانتي في حضني 
ابتسمت وعد وقلبها بيفرفر من الفرحة بعفوية منها خطفت بوس*ه من ش*فايفه 
عفويتها جننته وفقد السي*طرة على مشاعره سحبها عليا والتهم شف*يفها بشغف كبير،،،
وهيا مخدره وبادلته المشاعر وهو بيلت*همها باشتياق وعشق كبير محسش بنفسه غير على اديها وهي بت*فك ازرار قمي*صه جس*ده اهتز من مشاعرها حاول السي*طره على نفسه وقال بصوت لهث وصدره يعل ويهبط،،،،، 
حبيبتي مينفعش فاقت هي من دوامت المشاعر  التي كانت بها بكسوف ووجه احمر اخفضت راسها 
بخجل وعض*ت فوق شفت*يها،،،، 
فضمها هو لصدره بحماية بعشق يا قلبي 
انا همشي علشان اتاخرت وبصراحة كده انا على اخري قومها من حضنه وباسها من جبينها ومشى
وهي بعد ما مشى رنت على الدكتوره اللي متابعه معاها عشان تشوف التحاليل اللي عملتها اخر مره لما كانت عندها 
الدكتوره :ازيك يا مدام وعد عامله ايه
وعد: تمام الحمدلله هي التحاليل طلعت 
الدكتوره ايمان : اه طلعت وكل حاجه تمام واقدر اقولك أن عادي زوج حضرتك يق*رب منك بس انتي خدي العلاج في وقته 
وعد: بكسوف احم شكرا لحضرتك يادكتور اه تمام سلام  
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
سلمى :يلا سلام يا ملوكه انا مروحه معنديش محاضرات تانيه ملك :تمام سلاموز يا مزه 
سلمى: وهي طالعه من باب الجامعه محستش بنفسها الا وواحد بيسحبها ويكتم بوقها،،،
اممم  عضته في ايده ااااه يا بنت المجنونه
سلمى: بصدمه اياد هو انت يعني،، انت جيت امتى
اياد: باابتسامة وسيمه لسه جاي وقولت اروح اشوف حبيبت قلبي ال،،،
قاطعته سلمى اترمت بين احضانه واتشعلقت في رقبته بشوق ولهفة،،،
رجع اياد لورا اثار حركتها السريعه وسند ايده على العربيه لما رمت نفسها عليه غمض عينه ولف اديه حوالين وسطتها وجزبها عليه اكتر باشتياق واستن*شق ريحتها بعشق 
وهي دفنت وشها في رقبته ونفسها الدافئ يلمس بشرته الخشنه،،،،
قالت بشوق وحشتني اوي يا اياد الاسبوعين اللي روحت فيهم ماموريه عده كأنهم سنه ،،،،
شدد اياد من احتضانها حتى كاد يكسر أعظامها  وانتي اكتر والله يا قلبي بس والله غصب عني مقدرتش اكلمك 
بعدت سلمى: بارتباك اياد الناس بتبص علينا 
ابتسم اياد على خجلها طب يلا يا حبيبتي اوصلك لو خلصتي محاضرات هزت سلمى راسها
اياد: ياااه كان نفسي اخد بوسه كده زي الحضن بس اعمل ايه باصنلي فيها 
ضحكت سلمى بشده لما افتكرت اخر مره لما جه عندهم عشان يقولها أنه مسافر عنده مأموريه وحاول يبوسها،،،،          ( فلاش)
سلمى : بزعل وهي على وشك البكاء يعني انت هتقعد 15يوم وكمان ممكن متكلمنيش 
اياد: قعد جنبها وقرب منها معلهش يا حبيبتي هو شغلي كده غصب عني 
سلمى: اتنهدت وقالت بحنان ماشي يا حبيبي روح ربنا يستر عليك خلي بالك من نفسك 
ابتسم اياد وقرب منها وباسها في جبينها ربنا يحفظك ليا يا قلبي 
سلمى: بتوتر اياد بعد احنا قاعدين في الصالون حد يشوفنا قرب منها اياد وهمس جنب ودنها بتخدر ابد والله لازم اخد بوسه قبل ما امشي 
سلمى: اياد،،،ابعد 
قرب من شفيفها ولمسها لس ها،،،،
طب عليهم والدها سلمى 
اياد : أقسم بالله باصنلي فيها يا جدعااان عايز اب،،،،،
سلمى كتمتله بوقه وبصتله برجاء أنه ميحرجهاش قدام والدها 
سليمان : بأستغراب مالك يابني في ايه 
اياد ولا حاجه يا حج يلا سلام عليكم همشي انا
                        (باك)
ضحك اياد: دا انا حرمت اجرب اني ابوسك خايف جدي يطلع من القبر ويقاطعها علينا والله
ضحكت سلمى عليه بشده 
اياد: بتضحكي يختي طب يلا نمشي اخر والله ما ارقعك بوسه قدام الناس كلها واريح نفسي 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
بصلها أسر بتحذير علشان متعملش مشكله وتحرج نازلي احم دي دي 
اسراء : دي ايه علقت ولا ايه يا حبيبي 
وانتي يختي يا مسهوكه ايه اللي وحشتني دي وحش لمن يلهفك يختي يمسلوعه انتي بعدين انتي 
عايزاه تضحكي على الواد اكمنه حليوه واهبل وبينضحك عليه لاااااا يااااابه فوقي كددددده دا انا انتفك شعرايه شعرايه من شعرك الاحمر دا اللي واقع في حلت الطبيخ ده 
بصلها أسر بفم مفتوح على الاخر ببلاهه احيه ياما 
بصتلها نزلي بقرف مين انتي وشنو عم تاطحكي ما عم افهم شي من حكيك 
لوت أسراء في بوقها ????وكمان مش بتعرفي تتكلمي بصي يا قطه انا مراته ومعانا خمس عيال واحنا في شهر العسل وهوينا بقا 
نازلي : شو كيف ابشهر العسل ومعكن خمس عيال 
بصت لأسر انت انجوزت ايمت
بصيلي هنا يابتاعة حريم السلطان انتي اه أنجوز ايه مش عجباكي انا
هز أسر رأسه بياس وبصلها بصه ارعبتها  خلاها اتخرصت 
احم انا اسف يا نازلي لازم امشي واه دي المدام بتعتي 
نازلي بصت لاسراء بقرف هيدي مرتك انت 
رفعت اسراء حاجبها اه ياختي مراااته في مااانع قالت اخر كلمه بصوت غليظ وقربت وجهها منها وقلبت في عنيها (في مانع )
نازلي رجعت لورا بفزعه نو نو 
ابتسمت اسراء شاطره يا حلوه 
أسر: سحبها من أيدها وطلع بيها 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
رجع عمر على البيت بعد ما خلص شغل ملقيش وعد مستنياه على السفرة ذي كل يوم 
دادا امال فين وعد 
جملات : وعد هانم فوق هز عمر رأسه وطلع لقي الانوار هادئه وشموع وورد وجو رومانسي ابتسم
وعد عجبتك لف يشوفها اتصنم مكانه 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،ف الفندق 
أسر: بعصبية  ممكن افهم ايه اللي عملتيه دا في المطعم اسراء: بغيظ وانا عملت ايه أن شاءالله مش هيا اللي بتتسهوك وبعدين مين دي اصلا وتعرفها منين 
أسر: كان ممكن تساليني من الاول يا هانم اخر من اللي عملتيه في المطعم 
اسراء : نفخت بضيق اه يعني مين 
أسر : اتنهد دي واحده اشتغلنا مع والدها انا وعمر قبل كده في لبنان يعني معرفه قديمه وجت تسلم عليا وانتي عملتي فضيحه في المطعم انتي عارفه لو الناس دي بتفهم عربي كان شكلنا هيبق ايه تاني مره خلي بالك من كلامك احرجتيني قدامها 
أسراء: خلاص بقا اعمل ايه يعني مقدرتش اتحكم في نفسي وهي قاعده تدلع بكلامها اللي عامل زي حريم السلطان دا ولا لبسها دي كان ناقص تقلع 
أسر: اتنهد بياس وسابها ودخل الحمام  
اسراء: نفخت بضيق اهو زعل بسبب ام شعر ملهلب ااف بصت جنبها لقيت الساري اللي جابته جت في بالها فكره جهنميه عشان تراضيه 
لبسته الساري والخلخال وفردت شعرها وحطت روج احمر لون الساري وكان مديها مظهر جذاب مع لون  بشرتها 
طلع اسر من الحمام وبصلها بزهوله وفتح بوقه ببلاها اي دا 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
بلع عمر ريقه وهو يممر عينيه ف*وق ج*سدها في هذا الق*ميص الم*غري  بعد نظره عنها بصعوبه ايه يا حبيبتي اللي انتي لبساه دا 
قربت وعد منه ولفت اديها حوالين رقبته بدلال ودفنت وشها في رقبته وقالت حبيت اعملك مفأجاه وزعت في عنقه عدد قب*لات خفيفه،،،،،
حاول عمر مقاومة الن*يران التي اشت*علت في أنحاء جس*ده اثار قب*لاتها  ابعد نظره بعيد عن مشهد جس*دها المغ*ري المحكم داخل قم*يص ن*ومها الضيق فقد كان يصاب في نوبه قلبيه اول ما شافها  نجح بصعوبة بس*يطرة على نفسه بعدها عنه وقال بصوت محشرج مهتز ،،،،
حبيبتي مينفعش الدكتو،،،،
قاطعته وعد انا كلمتها وقالتلي عادي عض*ت فوق شفتيها بكسوف
عمر هاا مفهمتش  يعني ايه بصلها بفرحه قصدك كلمتي الدكتوره هزت وعد راسها 
شالها ولف بيها نزلها ومرر عنيه عليها بش*غف وشوق شالها وخدها في عالمهم الخاص يبث فيه مدت عشقه ليها واشتياقه بحب وحنان 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
قرب منها اسر على جذبها إليه هامس بصوت متحشرج  وهو يمرر ايده على جانب ج*سدها من الساري المفتوح ايه اللي انتي لبساه دا 
رمشت اسراء: في عنيها ببراءة دا ساري عادي
همس أسر: في أذنها بصوت مشتعل دا عادي امال لو مش عادي كنتي عملتي فيا ايه
ضحكت اسراء بدلال يعني كده صافي يا لبن
ابتسم أسر على جنونها وتاسيرها عليها في لحظه نسي كل حاجه  حليب يا قشطه 
اطنطط اسراء بفرحه طب كويس والله انا كنت ناويه ارقصلك هندي هههههه واعملك كده مسكت الساري وقعدت تطوح فيه فا وقع اللي من على الكتف من فوق احي وقع يا مجدي 
انسحبت أنفاسه داخل صدره وهو يمرر عن*يه ببض على جس*دها الم*غري داخل  هذا الساري مع شعرها المفرود مديها مظهر جذاب سحبها عليه تعالي وبطلي جننونك دا اللي. هيجنني معاكي 
اخص عليك يااسورتي انا مجنونه 
اسر: واحلى مجنونه شالها وخدها في عالمها الخاص يبث في مدى عشقه ليها اللي بيكبر كل يوم عن اليوم اللي قبله
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،   
وعد صحيت عمر عمر اصحي قام عمر بخضه 
مالك يا حبيبتي تعبانه فيكي حاجه 
وعد: بضيق لا بس انا مش عارفه انام وجعانه ونفسي في شورما 
عمر: بأستغراب شورما بص في الفون لقي الساعه2 احم طب يا حبيبتي اجبلك اي حاجه من تحت تقليها وبكره اجبلك شورما وكل اللي انتي عايزاه 
وعد:  بتزمر لا انا عايزه دلوقتي نفسي فيه يا عمر الله 
حاضر يا قلب عمر رن على اكتر من محل لقيه قافل الو عايز اوردر اه شورما كتم الصوت الفون  عايزه  حاجه تاني يا حبيبتي 
وعد: لا بس كده قولو عايزاه باللحمه 
عمر : الو اه بس كده بس باللحمه العنوان ل****** سلام دقيقه وهيوصل يا حبيبتي سابها ونام 
وعد: بصتله بغيظ عمر اصحي 
عمر: اتنهد عايزه ايه بس يا قلبي 
وعد : خليك صاحي لحد ماييجي واكل وانام معاك 
عمر :حاضر 
وعد: عمر بقولك ايه انا عايزه بالكبده 
عمر : بأستغراب اي هو  
وعد الشورما ياعمر 
عمر: عض فوق شفايفه بغيظ ورن طلبه بلكبده  وفصل 
وعد : عمر 
عمر :اممم خلاص عايزاه باللحمه 
عمر: كان هيتشل وعايز ينام  رن على المندوب وطلب من كل الانواع اللي عنده حاجه تاني يا حبيبتي انام انا عقبال ما الراجل مايوصل  
وعد : طب انا عايزه ،،،
عمر: بغيظ عايزه ايه تاني اجبلك المندوب كله واريح نفسي  
وعد :بتزمر خلاص كنت عايزه اقولك اني بحبك 
عمر : ابتسم وانا كمان بعشقك قد معاها لحد ما الاوردر وصل واكلت ونامت وهو أبتسم ونام جنبها وسحبها عليه في حضنه
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس والعشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!